Connect with us

Marknadsnyheter

24 nya branschtalanger examineras i Scandics ledarskapsprogram

Published

on

Under 2022 utsågs 24 talanger av Scandics koncernledning att genomgå det interna ledarskapsprogrammet, Talent@Scandic. Efter sju intensiva månader tillsammans med branschföreträdare, mentorer och ledarskapsutvecklare har talangerna nu tagit examen och står redo att axla en ledarroll inom bolaget.

Talent@Scandic syftar till att utveckla framtidens ledare inom hotellkoncernen med fokus på omvärld och kommersiellt ledarskap. Till grund ligger bolagets strategi och framtida riktning. Under programmets gång har talangerna drillats i kommersiell-, ledarskap- och operativ utveckling samt projektledning och finansiell förståelse. Talangerna har nu tagit det sista steget för att ta nästa steg mot nya ledarroller inom Scandic.

– Att utbilda och säkra framtidens ledare har alltid varit viktigt för Scandic. Tillsammans med koncernledningen, ledarskapsutvecklare och nyckelpersoner inom bolaget har vi med spänning följt våra talanger och jag är stolt över att vi fortsätter att satsa stort inom kompetensutveckling. Jag ser fram emot att möta våra nya ledare i olika delar av organisationen under många år framöver, säger Jens Mathiesen, vd & koncernchef på Scandic Hotels Group.

– Nu mer än någonsin är det viktigt att kompetensutveckla våra medarbetare för att säkra en fortsatt skicklig organisation över tid. I år matchades därför deltagarna ihop med mentorer från hela Scandicorganisationen vilket har skapat en bredare förståelse för bolaget, besöksnäringen och den personliga ledarskapsutvecklingen. Det känns fantastiskt att 24 branschtalanger nu tar ytterligare ett kliv i sin Scandickarriär, säger Maud Samuelsson, Group HR Manager och ansvarig för ledarskapsutveckling på Scandic Hotels Group.

Ledarskapsprogrammet Talent@Scandic baseras Scandics ledarskapskompass och byggstenarna Empower, Build trust, Inspire och Collaborate, grundprinciperna i bolagets ledarskapsutveckling. Som en del av programmet arbetar deltagarna med utvecklingsprojekt, inom ramen för Scandics långsiktiga strategi, som sedan presenteras för bolagets koncernledning. Ambitionen är att ett eller flera av projekten kan implementeras i organisationen och bidra till Scandics fortsatta arbete inom olika områden.

– När vi utvecklar och tar hand om våra medarbetare uppstår synergier och effektivitet som driver oss framåt. Vi har fantastiskt många duktiga och ambitiösa ledare runt om i vårt bolag. Att ta vara på deras olika perspektiv och idéer skapar ny energi och ligger helt i linje med hur vi arbetar med förtroende och ansvar som en del av vårt ledarskap, avslutar Jens Mathiesen.

Årets deltagare i Talent@Scandic

Norge
Amalie Heitman, Acting General Manager, Scandic Svolvær
Andre Jacobsen Bjerke, Front Office Manager, Scandic Sjølyst
Christopher Spencer, Food & Beverage Manager, Hotel Norge by Scandic
Ieva Marcinkeviciute, Housekeeping Manager, Hotel Norge by Scandic    
Mareike Friemel-Haukebø, Hotel Manager, Scandic Seilet    
Martine Brusletto Stenberg, Food & Beverage Manager, Scandic Sjølyst    
Nora Aasprong, Accounting Manager, Country Support Office Norway

Finland
Anna-Pauliina Urjo, Front Office Manager, Hilton Helsinki-Vantaa Airport    
Antti Viitasalo, Hotel Manager, Scandic Jyväskylä Station    
Ida-Riikka Tanhuanpää, Food & Beverage Manager, Scandic Park Helsinki    
Sami Lyly, Head Chef, Marski by Scandic
Tuomo Laaksonen, Director Corporate Sales, Country Support Office Finland

Tyskland
Melanie Konopka, Food & Beverage Manager, Scandic Frankfurt Museumsufer

Danmark
Patrice Boman, Hotel Manager, Scandic Palace Hotel    
Patrick Nielsen, Restaurant & Bar Manager, Scandic Falkoner    
Stine Wiis, Front Office Manager, Scandic Sydhavnen

Sverige
Anna Koivisto, In-house Sales Manager Group & Meetings, Country Support Office Sweden
Anna Larsson, Food & Beverage Manager, Haymarket by Scandic
Annie Dahlstedt, Service Team Manager, Scandic Winn
Caroline Björnlund, Service Team Manager, Scandic Örebro Central 
Claes Benediktsson, Food & Beverage Manager, Downtown Camper by Scandic
Karin Bjerenius, Service Team Manager, Scandic Portalen    
Marica Nivelt, Hospitality Manager, Scandic Grand Central
Vegard Fjärvoll, Service Team Manager, Scandic Upplands Väsby

För mer information, vänligen kontakta:
Oscar Brehmer, Communication Manager, Scandic Hotels Group
Email: 
oscar.brehmer@scandichotels.com
Telefon: +46 721 709 297

Maud Samuelsson, Group HR Manager, Scandic Hotels Group
Email:
maud.samuelsson@scandichotels.com

Om Scandic Hotels Group
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med ett nätverk av omkring 280 hotell och 58 000 hotellrum i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Syncro Group announces strategic partnership with Ninetone Group AB

Published

on

By

Syncro Group, which offers the AI platform Collabs for effective and transparent influencer marketing, today announces that the company has signed a strategic partnership with Ninetone Group AB, a premier influencer marketing agency. This partnership will utilize Collabs’ innovative platform to enhance Ninetone’s operational efficiency and open new revenue streams by expanding brand collaborations for their talents.

“We are thrilled to partner with Ninetone, as they embody the type of serious market actor Collabs was designed to support,” said Ebbe Damm, CEO of Syncro Group.

 

“With Collabs, we can not only streamline our existing operations but also expand into new areas by effectively matching our creators with ideal brand opportunities,” said Patrik Frisk, CEO of Ninetone Group.

 

The collaboration will begin in May 2024, with both companies actively working to integrate and optimize their joint operations.

 

Key Partnership Objectives:

  1. CRM Integration: Ninetone will leverage Collabs as a Customer Relationship Management (CRM) tool to manage communications and collaborations more efficiently for the talents they represent.

  2. Commercial Engagements Expansion: Utilizing Collabs’ infrastructure, Ninetone will streamline its engagements with brands, enhancing its ability to connect creators not only signed by the agency but also those outside its exclusive roster. This approach will allow Ninetone to explore new revenue opportunities by finding more relevant brand partnerships for their creators.

 

For further information, please contact:

Ebbe Damm, CEO, Syncro Group
Phone:  +46 70 546 46 00

Email:   ebbe.damm@syncro.group

 

About Syncro Group

Syncro enables collaboration between people and brands through innovative tech. Syncro has offices in Sweden and Denmark, with headquarter in Stockholm.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Syncro tecknar strategiskt partnerskap med Ninetone Group AB

Published

on

By

Syncro Group, som erbjuder AI-plattformen Collabs för effektiv och transparent influencer marketing, meddelar idag att bolaget tecknat ett strategiskt partnerskap med Ninetone Group AB, en ledande influencer marketing-byrå. Detta partnerskap kommer att använda Collabs innovativa plattform för att förbättra Ninetones operativa effektivitet och öppna nya intäktsströmmar genom att utöka varumärkessamarbeten för deras talanger.

”Vi är glada över att samarbeta med Ninetone, eftersom de förkroppsligar den typ av seriösa marknadsaktörer som Collabs är designade att stödja”, säger Ebbe Damm, vd för Syncro Group.

 

”Med Collabs kan vi inte bara effektivisera vår befintliga verksamhet utan också expandera till nya områden genom att effektivt matcha våra kreatörer med idealiska varumärkesmöjligheter”, säger Patrik Frisk, vd för Ninetone Group.

 

Samarbetet påbörjas i maj, 2024, och bägge företag aktivt arbetar för att integrera och optimera sin gemensamma verksamhet.

 

Huvudmål för partnerskapet:

  1. CRM-integration: Ninetone kommer att utnyttja Collabs som ett CRM-verktyg (Customer Relationship Management) för att hantera kommunikation och samarbeten mer effektivt för de kreatörer som de representerar.

  2. Expansion av kommersiella engagemang: Genom att använda Collabs infrastruktur kommer Ninetone att effektivisera sina engagemang med varumärken, vilket förbättrar Nintones förmåga att koppla samman kreatörer som inte bara har kontrakt med byrån utan även externa kreatörer. Detta tillvägagångssätt gör det möjligt för Ninetone att utforska nya intäktsmöjligheter genom att hitta mer relevanta varumärkespartnerskap för sina kreatörer.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ebbe Damm, VD, Syncro Group
Telefon:  070 546 46 00

E-post:  ebbe.damm@syncro.group

 

Om Syncro Group

Syncro Group AB (publ) är ett noterat bolag på Spotlight Stock Market under SYNC B med en egenutvecklad unik AI-plattform inom influencer marketing som är en del av att forma den nya digitala ekonomin och möjliggör samarbete mellan människor och varumärken – via tech. Syncro har kontor i Sverige och Danmark, med huvudkontor i Stockholm. För mer information, gå in på www.syncro.group.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återköp av aktier i Hoist Finance under vecka 16, 2024

Published

on

By

Hoist Finance AB (publ) (LEI-kod: 549300NPK3FB2BEL4D08) (”Hoist Finance”) har under perioden 15 april 2024 – 19 april 2024 återköpt sammanlagt 185 000 egna aktier (ISIN: SE0006887063) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen infört.

Återköpen är en del av det återköpsprogram om högst 10 procent av samtliga aktier i bolaget till ett sammanlagt belopp om högst 100 000 000 SEK som Hoist Finance offentliggjorde den 6 februari 2024. Återköpsprogrammet, som löper under perioden från och med den 8 februari 2024 intill årsstämman den 7 maj 2024, genomförs i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (”MAR”) och Kommissionens delegerade förordning (EU) nr 2016/1052 (”Safe Harbour-förordningen”). Syftet med återköpsprogrammet är att justera bolagets kapitalstruktur och därigenom bidra till att skapa ett ökat värde för Hoist Finance aktieägare. Avsikten är att de aktier som återköps ska dras in genom beslut vid kommande bolagsstämmor.

Aktier i Hoist Finance har återköpts enligt följande:

Datum

Aggregerad daglig volym (antal aktier)

Viktat genomsnittspris per dag (SEK)

Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK)

15 april 2024

40 000

49,6061

1 984 244

16 april 2024

40 000

48,9543

1 958 172

17 april 2024

40 000

50,5608

2 022 432

18 april 2024

35 000

50,1106

1 753 871

19 april 2024

30 000

50,3204

1 509 612

Totalt ackumulerat under vecka 16 2024

185 000

 

9 228 331

Totalt ackumulerat under återköpsprogrammet

1 880 022

 

88 589 397

 

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Carnegie Investment Bank AB (publ) för Hoist Finance räkning.

Efter ovanstående förvärv uppgår Hoist Finance innehav av egna aktier per den 19 april 2024 till 1 880 022. Det totala antalet aktier i Hoist Finance, inklusive de egna aktierna, uppgår till 89 303 000 och antalet utestående aktier, exklusive de egna aktierna, uppgår till 87 422 978.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 i MAR och artikel 2.3 i Safe Harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande.

För vidare information vänligen kontakta:

Christian Wallentin, CFO och Vice VD

ir@hoistfinance.com
+46 8 55 51 77 90

Om Hoist Finance

Hoist Finance är en förvaltare specialiserad på förfallna lån. I över 25 år har vi fokuserat på att investera i och förvalta skuldportföljer. Vi är en partner till internationella banker och finansiella institut i hela Europa och förvärvar portföljer av förfallna lån. Vi är också en partner till privatpersoner och små och medelstora företag som befinner sig i en skuldsituation och vi skapar långsiktigt hållbara återbetalningsplaner som gör det möjligt för dem att omvandla förfallna skulder till skulder som betalas av. Vi finns på 13 marknader i Europa och aktierna är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök hoistfinance.com.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.