Connect with us

Marknadsnyheter

Hjälp att boka veterinär? Agria lanserar bokningstjänst för djurägare

Published

on

Nu lanserar Agria Djurförsäkring en ny bokningstjänst för djurägare som vill ha hjälp med att boka veterinärbesök. Med från start finns runt 200 kliniker som ingår i exempelvis Evidensia Djursjukvård, Distriktsveterinärerna och Mälaren Hästklinik. Bokningstjänsten erbjuds via appen Agria Vårdguide för djur som bedöms vara i behov av att träffa en fysisk veterinär efter digital veterinärvårdsrådgivning.


Djurägare hamnar ofta i en utsatt situation när djuret skadas eller visar symtom på sjukdom och det är dags att söka veterinärvård. En färsk enkätundersökning* visar att tre av fyra hundägare vill ha hjälp med att boka veterinärbesök. Bokningstjänsten finns tillgänglig för häst, hund, katt, smådjur samt lantbruksdjur.

– Med vår nya bokningstjänst kan vi hjälpa djurägare att få tillgång till vård på rätt nivå till vid rätt tidpunkt. Tillsammans med våra kunder strävar vi efter långsiktigt hållbara veterinärvårdskostnader. Det tror jag att många djurägare efterfrågar idag, säger Agnes Fabricius, vd i Agria Djurförsäkring.

I dagsläget rekommenderar Agria hälften av djurägarna som kontaktar Agria Vårdguide för digital veterinärvårdsrådgivning att ta djuret till en fysisk klinik för vidare undersökning. Med bokningstjänsten hjälper Agria djurägare att matcha djurens vårdbehov mot tillgängliga tider hos lämpliga kliniker och djursjukhus. Den nya bokningstjänsten gynnar även kliniker som exempelvis är hårt belastade under helger när många djurägare åker in akut, trots att djurets skada inte kräver akut vård.

Jämför med humanvården

Upplägget med bokningstjänsten har utvecklats utifrån vårdkedjan inom humanvården där exempelvis en enklare öroninflammation behandlas på närmsta vårdcentral, medan allvarligare skador och sjukdomar kräver mer avancerad vård på jouröppna akutmottagningar eller hos specialistläkare.

På liknande sätt kan djursjukvårdens vårdkedja effektiviseras – en mindre skada eller sjukdom kan oftast behandlas på en mindre klinik under ett bokat möte på en vardag. Medan en mer omfattande skada kräver en avancerad klinik med specialistkompetens, teknisk utrustning och jouröppet. I slutändan innebär det att kostnaden för veterinärvård blir mer relevant utifrån den aktuella diagnosen.

200 veterinärkliniker ingår i bokningstjänsten

I ett första steg ingår runt 200 kliniker från tolv olika veterinärvårdsföretag som Distriktsveterinärerna, Mälaren hästklinik och Evidensia Djursjukvård i samarbetet, och på sikt vill Agria att ännu fler ska anslutas i hela landet. Fördelen för klinikerna är att de avlastas administrativt och får hjälp att fylla tider där det finns kapacitet, samtidigt som trycket minskar på hårt belastade tider.

Mer information om bokningstjänsten, vilka kliniker som är anslutna samt hur det går till att ansluta kliniken till Agrias bokningstjänst finns här.

Bokningstjänsten är en del av appen Agria Vårdguide som är gratis att ladda ned och erbjuder kostnadsfri veterinärvårdsrådgivning för Agrias kunder.

*310 hundägare medverkade i enkätundersökningen som genomfördes av Xtreme på uppdrag av Agria Djurförsäkring.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

RISE investerar och köper utrustning och teknik från EmbeddedArt

Published

on

By

EmbeddedArt, i samarbete med Research Institutes of Sweden (RISE), presenterar idag ett innovativt forskningsprojekt. Arbetet syftar till att förbättra djurens välbefinnande och effektivisera jordbruksdriften genom avancerad teknik. 

​​​​​​Projektet, som startar i juni, sträcker sig över tre år och kombinerar expertis inom satellitteknologi och avancerad dataanalys. RISE investerar och köper utrustning från EmbeddedArt för 250 000 SEK i samband med projektstarten i juni 2024.

I detta arbete kommer RISE att utforska hur satellitbilddata kan användas för att mäta förändringar inom biologisk mångfald. Tekniken kommer att testas för att utröna om den kan detektera miljöförändringar på samma sätt som man idag kan mäta exempelvis övergödning. I förlängningen kan projektet ge ökad förståelse och kapacitet för att skapa mer hållbara jordbruksmiljöer.

EmbeddedArts helägda dotterbolag Spåra kommer att bidra med GPS-trackers utrustade med bland annat accelerometrar och teknologi som möjliggör för lantbrukare att ersätta fysiska stängsel med virtuella alternativ, vilket avsevärt reducerar både tid och kostnad för underhåll.

– Vi valde EmbeddedArt som partner eftersom de har lång erfarenhet att jobba med forskning och institutioner. De skräddarsyr en sensorplattform som möter våra specifika behov, säger Per Peez Nielsen, seniorforskare på RISE inom Etologi och Djurskydd och Sveriges ledande expert inom Virtuella Stängsel.”

– Beställningen från RISE och det kommande partnerskapet är en del av vårt åtagande att integrera högteknologiska lösningar inom jordbruket. Dels att förbättra djurens välbefinnande och men också att bidra till ett mer hållbart jordbruk, säger Jörgen Eberstein VD på Spåra. Det här beställningen från RISE är mycket glädjande och ger oss en stor möjlighet växa vidare i den här marknaden och samtidigt vara med att skapa en mer miljövänlig jordbrukssektor.

Lars Tegborg, Koncernchef
Telefon: +4670 982 29 41
E-post: lars.tegborg@embeddedart.se

EmbeddedArt är ett försvarsindustriföretag med verksamhet även inom Internet of Things (IoT) och elektroniksektorn. Kärnverksamheten omfattar utveckling och försäljning av avancerade produkter och system samt konsultverksamhet inom systemdesign, mekanik, elektronik och mjukvara. Bolaget engagerar sig i hela livscykeln för dessa system och produkter samt bedriver även konsultverksamhet inom systemdesign, mekanik, elektronik och mjukvara till tidsmässigt. Kunderna återfinns främst inom försvarsområdet men också inom elektronikindustrin i stort.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mattias Nordenberg tillträder som VD för VO2s dotterbolag Leeads AB

Published

on

By

Mattias Nordenberg tillträder som VD för VO2s dotterbolag Leeads efter en framgångsrik interimistisk period som tillförordnad VD för bolaget. Mattias Nordenbergs främsta uppgift är att fortsätta leda Leeads framgångar inom online samt öka tillväxttakten för bolagets strategiskt viktiga affärsområde DOOH.

Publiceringsdatum: Stockholm, 2 maj, 2024 – VO2 Cap Holding AB (publ)

Mattias Nordenberg, med 13 års erfarenhet inom Leeads, har en gedigen erfarenhet med många framgångsrika prestationer. Mattias har spelat en central roll i utvecklingen av Leeads, med fokus på försäljning inom digitala medier, DOOH och programmatisk handel. Mattias stora engagemang och kunskap, har varit av avgörande betydelse för bolagets framgångar och dess position som en ledande aktör inom branschen.

“Vi är inne i en spännande tid med stora möjligheter, inte minst inom DOOH, där vi växer och tar marknadsandelar och jag ser fram emot att ta Leeads till nästa nivå utifrån möjligheten att verka som bolagets VD. Jag är djupt engagerad i arbetet med våra kunder och ser fram emot att tillsammans med vårt fantastiska team fortsätta att driva tillväxt med fina resultat”, säger Mattias Nordenberg.

“Mattias har visat en enastående ledarskapsförmåga med en stark vision för företagets framtid. Jag är övertygad om att hans affärsmannaskap och entreprenörsdriv, med en djup kundförståelse, kommer att ta Leeads till fortsatta framgångar och tillväxt. Mattias var vårt förstahandsval i rekryteringen av ny VD och det är med glädje jag ser fram emot att Mattias verkställer Leeads offensiva tillväxtplan”, säger Bodil Ericsson Torp, VD VO2 och styrelseordförande Leeads AB.

Mattias Nordenberg, VD Leeads AB

För mer information:

Bodil Ericsson Torp, VD VO2 Cap Holding AB (publ)

Tel: +46 (0)76 610 20 10

E-mail: bodil.ericsson.torp@vo2cap.se

Mattias Nordenberg, VD Leeads AB

Tel: +46 (0)73 506 78 94

E-mail: mattias.nordenberg@leeads.com

Om Leeads AB

Leeads AB är en ledande aktör inom den digitala marknaden och erbjuder innovativa lösningar inom områden som digitala medier, utomhusreklam och programmatisk handel. Bolaget fokuserar på att leverera effektiva reklamlösningar till sina kunder och partners och strävar efter att vara en drivande kraft för innovation och utveckling inom branschen.

Mer information se: www.leeads.com

Om VO2                

VO2 Cap Holding AB (publ) är en kvalitetsförvärvare som förädlar och expanderar entreprenörsbolag inom media, marknadsföring och tech med tydlig värdepotential. För mer information se vo2cap.se. I koncernen ingår de helägda dotterföretagen Netric Sales AB netricsales.com, Leeads AB och Locads AB leeads.com, AdProfit AB adprofit.se, Livewrapped AB livewrapped.com, Borg Owilli AB borgowilli.se och Madington AB madington.com.

VO2 Cap Holding AB (publ) (559049-5254) är listat på Nasdaq First North Growth Market. Mer information finns på vo2cap.se. Bolagets Certified Adviser är Amudova AB, Box 5855, 102 40 Stockholm, tel: +46 (0)8-546 017 58, info@amudova.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Thailand Showcases Commitment to a Greener Future: Phuket to Host Global Sustainable Tourism Conference in 2026

Published

on

By

 

A large island with a green hill Description automatically generated with medium confidence

 

 

Phuket, Thailand, has been selected to host the prestigious Global Sustainable Tourism Conference (GSTC) in April 2026. This announcement marks a significant milestone for Thailand’s strong commitment to sustainable tourism practices and positions Phuket as a leader in the field.

 

The decision by the Global Sustainable Tourism Council (GSTC) to hold their global congress in Phuket underscores Phuket’s position as a forefront sustainable destination in Thailand. Phuket Province, Thailand Convention and Exhibition Bureau (TCEB), Sustainable Tourism Development Foundation (STDF), The Tourism Authority of Thailand (TAT) and Thai people are honored to be a part of the global sustainable efforts.

 

As Thailand advances towards sustainable development, this selection reflects TAT’s commitment to Sustainable Tourism Goals (STGs), which align with the UN’s Sustainable Development Goals (SDGs). One key strategy is to promote low-carbon tourism and implement climate action initiatives to ensure sustainability. Phuket’s thriving sustainable tourism movement exemplifies this commitment.

 

The GSTC 2026’s hosting will show tourists around the world how important Thailand is giving to environment conservation and protection, of which would increase confidence and better image of Thailand’s tourism products and services particularly to the “high quality tourists” from Europe, America, Australia and also the quality groups from Asia, the main target group of TAT whom significantly high concerns on environment.”  says Ms.Thapanee Kiatphaibool, Governor of Tourism Authority of Thailand (TAT)

 

The conference anticipates more than 700 participants from 60 countries, including sustainability experts and stakeholders from the travel, tourism, and hospitality sectors. GSTC 2026’s theme, ”Regenerative Tourism,” aligns perfectly with Phuket’s sustainable master plan through three key initiatives: carbon offsetting, reducing food waste and becoming a low-carbon destination.

 

Thailand Convention and Exhibition Bureau, a main organization of GSTC 2026 and Sustainable Tourism Development Foundation was present during the GSTC 2024 ceremony in Stockholm Sweden on 25 April 2024:

 

“Being hosted GSTC 2026 at Phuket province is a great victory of Thailand, setting a significant milestone for its sustainable tourism and showing potential of Phuket as well as the 6 Andaman Wellness Economic Corridor (AWC) provinces (Phuket, Krabi, Phang-nga, Ranong, Trang and Satun) in order to step into the world’s sustainable tourism and MICE hub with global recognition in the future,”, says Mr.Chiruit Isarangkun Na Ayuthaya, president of TCEB

 

“This hosting of GSTC 2026 could count as the beginning of a journey to sustainable tourism of Phuket, Andaman and Thailand and also being a first practical step to enhance Phuket to be the global sustainable tourism destination.” says Mr. Bhummikitti Ruktaengam, President of Sustainable Tourism Development Foundation (STDF)

 

Phuket is Thailand’s largest and most popular island located in Southern Thailand on the Andaman Sea coastline, featuring 36 stunning beaches. The island is at 6th place on the list of the top 10 most popular destinations in Asia surveyed by Tripadvisor Travelers’ Choice Awards Best of the Best 2024.

-Fact Sheet-

About the Global Sustainable Tourism Council (GSTC)The GSTC is a leading international organization that promotes sustainable tourism practices. The organization’s Criteria sets the global standard for sustainable travel and destination management.

Thailand’s Journey of Sustainable TourismThailand has set ambitious climate goals, aiming for carbon neutrality by 2050 and net-zero greenhouse gas emissions by 2065. To achieve this, the country plans to peak emissions by 2025 and significantly increase renewable energy use in electricity, reaching 68% by 2040 and 74% by 2050.The Thai Cabinet has set the Third National Tourism Development Plan (2023-2027) which included many agendas, with “sustainability” being one of the main agendas that required attention. The plan also set a comprehensive vision for development and driving tourism within five years “Rebuilding High Value Tourism Industry with Resilience, Sustainability and Inclusive Growth” with the main sustainability-related goal being sustainable development through the promotion of tourism industry sustainability based on the abundance of natural resources, environment, social and community identity, culture, and effective tourist management. The goals are included in the Fourth Strategy: Promotion of Sustainable Tourism Development to ensure a concrete execution of the plan. Furthermore, the government appoints the Designated Areas for Sustainable Tourism Administration (Public Organization), as another mechanism to set a policy and integrate with relevant authorities to develop sustainable tourism areas as a model for systematic sustainable tourism development in accordance with the Global Sustainable Tourism Criteria and GSTC.

 

 

For more inspiration for traveling to Thailand, please visit our website www.thecoloursofthailand.com.

Youtube : Amazing Thainess 

 

 

Tourism Authority of Thailand (TAT)

Stockholm Office 

Drottninggatan 33 GF

111 51 Stockholm Swedenhttps

www.thecoloursofthailand.com
 

 

Om Thailändska Turistbyrån
 Tourism Authority of Thailand (TAT) grundades 1960 och var den första organisationen i Thailand med särskilt ansvar att främja turismen i landet. Thailändska Turistbyrån i Stockholm etablerades 2002 och ansvarar för de nordiska och baltiska länderna. Thailändska Turistbyrån tillhandahåller reseinformation till allmänheten, resebyråer och media och arbetar även för att uppmuntra invånare i de nordiska och baltiska länderna att resa till Thailand. Läs mer om Thailändska Turistbyrån på www.tourismthailand.org.

Följ oss på   Instagram  och gilla oss på Facebook för senaste uppdateringen och hitta din inspiration.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.