Connect with us

Marknadsnyheter

Odd Molly tecknar avsiktsförklaring med ledande e-handelsaktör om förvärv och nyproduktion av logistikfastighet på Viared i Borås

Published

on

Odd Molly International AB (publ)

Stockholm den 6 april 2021

 

Odd Molly International AB (publ) (”Odd Molly”) har idag ingått avsiktsförklaring med en ledande e-handelsaktör (”bolaget”) om förvärv av bolagets nuvarande huvudlager i Borås för ett underliggande fastighetsvärde på 63 MSEK och en existerande uthyrningsbar yta på 12 700 kvadratmeter. Odd Molly avser därutöver uppföra en tillbyggnad av ny modern logistikanläggning i anslutning till existerande fastighet om cirka 8 400 kvadratmeter till bolaget vilket ger en total uthyrningsbar yta om cirka 21 100 kvadratmeter.

Efter genomförd tillbyggnad förväntas fastigheten ha en årshyra på omkring 12,5 MSEK, varav bolaget hyr största delen under ett så kallat triple net avtal med en löptid om 12 år och planerad inflyttning under första halvåret 2022.

”Vi är mycket glada över att idag kunna presentera denna planerade affär med en av norra Europas ledande distans och e-handelskoncerner. Som en del av transaktionen är vi stolta över att få förtroendet att bygga ut existerande byggnad i Viared med en ny toppmodern logistikanläggning som kommer bli bolagets huvudlager när nyproduktionen står klar samtidigt som vi stärker greppet som en av de ledande fastighetsägarna i Borås”, säger Odd Mollys styrelseordförande Patrik Tillman.

Fastighetsförvärv och tillbyggnadsprojekt

Odd Molly har idag ingått avsiktsförklaring avseende en lager och logistikfastighet på Viaredsområdet i Borås genom förvärv av 100 procent av aktierna i det fastighetsägande bolaget till ett underliggande fastighetsvärde om 63 MSEK. Överenskommelsen omfattar därutöver att uppföra en tillbyggnad av ny logistikyta om cirka 8 400 kvadratmeter för lager och logistikhantering. Tillbyggnationen planeras stå klar första halvåret 2022 och den totala ytan på fastigheten ökar därmed till cirka 21 100 kvadratmeter varav bolaget kommer hyra totalt cirka 13 000 kvadratmeter på 12 år med så kallat triple net avtal. Efter genomförd tillbyggnad förväntas fastigheten fullt uthyrd ha en årshyra på omkring 12,5 MSEK. Finansiering planeras ske med egna medel samt banklån. Namn på hyresgäst kommer offentliggöras i samband med att slutliga avtal ingås mellan parterna, vilket avses ske senast i slutet av maj 2021.

För ytterligare information kontakta:

Patrik Tillman, Styrelseordförande Odd Molly International AB (publ) +46 733 506 120

Johanna Palm, Vice verkställande direktör Odd Molly International AB (publ) +46 8 522 285 97

Tobias Lövstedt, Finansansvarig Odd Molly Fastighetsverksamhet +46 735 026 877

Denna information är sådan information som Odd Molly International AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 6 april 2021 kl. 08:00 CET.

Odd Molly International AB, Kornhamnstorg 6, 111 27 STOCKHOLM, Växel: +46 8 522 28 500 www.oddmolly.com

Pressbilder finns att ladda ned från Odd Mollys hemsida www.oddmolly.com under ”press”. Odd Molly har även ett eget nyhetsbrev som rapporterar mindre nyheter från den dagliga verksamheten. För att prenumerera på det, gå till www.oddmolly.com.

Om Odd Molly International AB

Odd Molly är ett svenskt bolag som dels bedriver modeverksamhet under varumärkena Odd Molly och Hunkydory, och dels en snabbt växande fastighetsverksamhet. I slutet av mars 2021 ingicks ett avtal med We aRe Spin Dye AB att sälja modeverksamheten samt dotterbolaget Used By, givet bolagstämmans godkännande den 7 maj 2021. Transaktionen avses slutföras i slutet av maj och de i betalning erhållna aktierna avses delas ut till Odd Mollys aktieägare senast under det tredje kvartalet 2021. Kvarvarande verksamhet kommer därefter vara fastighetsverksamhet med fokus på lager- och logistikfastigheter. Odd Mollys aktie handlas på Nasdaq Stockholm, small cap.

Continue Reading

Marknadsnyheter

InDex Pharmaceuticals lämnar en statusuppdatering och informerar om extra bolagsstämma den 10 juni 2024

Published

on

By

6 maj, 2024 – InDex Pharmaceuticals Holding AB (publ) (”InDex Pharmaceuticals” eller ”Bolaget”) meddelar att utvärderingen av alternativ för Bolagets framtid, inklusive det omvända förvärv som kommunicerades i ett pressmeddelande den 8 april 2024 (”Transaktionen”), alltjämt pågår. I separat pressmeddelande kallar InDex Pharmaceuticals styrelse till extra bolagsstämma att hållas den 10 juni 2024.

Efter att utvecklingen av cobitolimod avbröts och InDex Pharmaceuticals meddelade att Bolaget inte kommer fortsätta utvecklingen av några av sina andra substanser har, som Bolaget tidigare kommunicerat och i syfte att maximera aktieägarvärdet, olika alternativ för Bolagets framtid utvärderats. Utvärderingen, som gjordes med stöd av extern finansiell rådgivare, resulterade i att gå vidare med det omvända förvärvet samt att vidta ytterligare åtgärder för att säkerställa att en sådan transaktion är genomförbar.

InDex Pharmaceuticals styrelse, i syfte att möjliggöra genomförandet av det planerade omvända förvärvet så snart som praktiskt möjligt, kallar genom ett separat pressmeddelande till en extra bolagsstämma att hållas den 10 juni 2024 för att besluta om de ändringar av bolagsordningen som föranleds av den tilltänkta Transaktionen. Förutsatt att parterna kommer överens förväntas avtal om den tilltänkta Transaktionen ingås senast den 20 maj 2024.

Som framgår av kallelsen föreslår styrelsen att stämman beslutar att anta ny bolagsordning med i huvudsak följande ändringar: (i) nytt bolagsnamn och verksamhetsföremål,  (ii) nya gränser för aktiekapital och antal aktier, (iii) införande av ett nytt slag av inlösenbara aktier av serie C och (iv) införande av ett omvandlingsförbehåll där ägare av stamaktier kan begära omvandling till aktier av serie C. Bolagsordningen i dess fullständiga föreslagna nya lydelse kommer att finnas tillgänglig på Bolagets webbplats senast två veckor före bolagsstämman.

Förutsatt att Bolaget ingår avtal om den tilltänkta Transaktionen avser InDex Pharmaceuticals styrelse att kalla till en separat extra bolagsstämma, att hållas i direkt anslutning till bolagsstämman den 10 juni 2024 som beskrivs i detta pressmeddelande, för beslut om godkännande av den tilltänkta Transaktionen, apportemission, sammanläggning av aktier och övriga beslut som föranleds av Transaktionen.

För mer information, se kallelsen till den extra bolagsstämman, vilken publiceras genom ett separat pressmeddelande.

För mer information:
Jenny Sundqvist, VD
Tel: +46 8 122 038 50
E-post: jenny.sundqvist@indexpharma.com

Johan Giléus, CFO och vice VD
Tel: +46 8 122 038 50
E-post: johan.gileus@indexpharma.com

Offentliggörande
Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 6 maj 2024 kl. 20:40 CET.

Kort om InDex Pharmaceuticals
InDex Pharmaceuticals vision är att hjälpa patienter med immunologiska sjukdomar där det finns ett stort medicinskt behov av nya behandlingsalternativ. Cobitolimod utvärderades i fas III-programmet CONCLUDE för måttlig till svår vänstersidig ulcerös kolit – en funktionsnedsättande, kronisk inflammation av tjocktarmen.

InDex Pharmaceuticals är baserat i Stockholm. Bolagets aktier (kortnamn INDEX) handlas på Nasdaq First North Growth Market Stockholm. Redeye AB är bolagets Certified Adviser. För mer information, vänligen besök www.indexpharma.com/sv.

Informationen i detta pressmeddelande är avsedd för investerare.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Loomis styrelse har beslutat att fortsätta med aktieåterköp

Published

on

By

Styrelsen för Loomis AB har beslutat om återköp av aktier med stöd av bemyndigandet från årsstämman 2024.

Återköp får inledas den 7 maj 2024, avslutas senast den 24 juni 2024 och omfatta ett belopp om högst 200 miljoner kronor. Återköp ska ske på Nasdaq Stockholm, vid ett eller flera tillfällen, till ett pris inom det vid var tid registrerade prisintervallet (vilket är intervallet mellan högsta köpkurs och lägsta säljkurs). Betalning för återköpta aktier ska erläggas kontant. Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filial kommer att administrera återköpen och, baserat på den handelsorder som ges av Loomis, fatta handelsbeslut oberoende av Loomis med avseende på tidpunkten för förvärven.

Rapportering kommer att ske via börsen i enlighet med gällande regler.

Återköp görs för de syften som anges i bolagsstämmans bemyndigande.

Bolagets totala innehav av egna aktier uppgår till 4 908 782. Det totala antalet aktier i Loomis, inklusive bolagets egna aktier, uppgår till 75 279 829. Som tidigare meddelats har årsstämman 2024 beslutat om indragning av 4279829 återköpta aktier. Efter den genomförda transaktionen kommer det totala antalet utestående aktier och röster i bolaget att uppgå till 71 000 000.

Detta pressmeddelande finns också tillgängligt på bolagets webbplats, www.loomis.com

6 maj, 2024

Jenny Boström
Ansvarig för hållbarhet och investerarrelationer

Mobiltelefon: 079-006 45 92
Epost: jenny.bostrom@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för att hantera betalningar, vilket inkluderar distribution, hantering, förvaring och återanvändning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, detaljhandlare och andra finansiella aktörer. Loomis bedriver verk­samhet via ett internationellt nätverk av cirka 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter cirka 25 000 personer och omsatte 2023 mer än 28 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Beslut från Skandias ordinarie bolagsstämma 2024

Published

on

By

Skandias ordinarie bolagsstämma 2024 hölls på Skandias huvudkontor i Stockholm idag den 6 maj. Här följer en sammanfattning av de viktigaste besluten från stämman. 

Val av styrelse  
Till styrelseledamöter omvaldes Hans Larsson, Mårten Andersson, Reinhold Geijer, Lena Herrmann, Susanne Holmström, Jens-Petter Iversen, Hanna Jacobsson, Niklas Johansson och Per Nordlander. 

Hans Larsson omvaldes som styrelsens ordförande. 

KPMG omvaldes som revisionsbolag. Huvudansvarig revisor är Mårten Asplund. 

Beslut om arvoden till styrelsen  
Bolagsstämman godkände valberedningens förslag att arvode ska utgå till stämmovalda ledamöter i styrelsen enligt följande (föregående år inom parentes och alla belopp i kronor fortsättningsvis): till ordföranden med 2 317 500 (2 250 000) och till annan ledamot med 576 800 (560 000).

Arvode ska därutöver utgå för arbete i risk- och regelefterlevnadsutskottet med 400 000 (300 000) till utskottsordföranden och 125 000 (125 000) till annan ledamot, i revisionsutskottet med 300 000 (300 000) till utskottsordföranden och 125 000 (125 000) till annan ledamot, i placeringsutskottet med 310 000 (310 000) till utskottsordföranden och 125 000 (125 000) till annan ledamot, i transformations- och teknologiutskottet med 250 000 (250 000) till utskottsordföranden och 125 000 (125 000) till annan ledamot, samt i ersättningsutskottet med 50 000 (50 000) till utskottsordföranden och annan ledamot. 

Val av ordförande samt vice ordföranden i fullmäktige  
Vid stämman omvaldes Dan Brännström till fullmäktiges ordförande. Till vice ordförande omvaldes Cecilia Sandberg och nyval skedde av Rose Marie Westman. 

Ersättning till ledamöter i fullmäktige
Stämman beslutade att arvode ska utgå till fullmäktiges ordförande med 494 500 (480 000), till var och en av fullmäktiges vice ordförande med 247 000 (240 000) och till var och en av övriga fullmäktigeledamöter med 123 500 (120 000).

Valberedningar  
Till ledamöter i valberedningen till styrelse- och revisorsval omvaldes Dan Brännström, Hans Larsson, Cecilia Sandberg och Karin Lagerstedt Woolford. Nyval skedde av Rose Marie Westman. Det beslutades att arvode ska utgå med 268 000 (260 000) till ordföranden och till annan ledamot med 123 500 (120 000), varvid gäller att sådant arvode inte ska utgå till bolagets styrelseordförande.

Till ledamöter i valberedningen till fullmäktigeval omvaldes Dan Brännström, Lars Bergendal, Eva Hansdotter, Elisabeth Nilsson och Agneta Wallmark. Stämman beslutade att arvode ska utgå till ordföranden med 268 000 (260 000) och till annan ledamot med 123 500 (120 000).

Ägarinstruktion  
Bolagsstämman beslutade att anta förslaget till ägarinstruktion. Ägarinstruktionen finns tillgänglig på skandia.se/stamma

Beslut om riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare
Bolagsstämman beslutade att riktlinjerna för ersättning och andra anställningsvillkor till ledande befattningshavare i Skandia ska kvarstå oförändrade. 

Instruktion till valberedningen till styrelse- och revisorsval 
Bolagsstämman beslutade att anta förslaget till instruktion till valberedningen till styrelse- och revisorsval. Instruktionen finns tillgänglig på skandia.se/stamma

Protokoll  
För ytterligare information och beslut från stämman hänvisas till protokoll från bolagsstämman som finns tillgängligt på skandia.se/stamma

För ytterligare information:
Bodil Söderqvist, fullmäktiges kansli, 072-248 70 52
Elin Mattsson, presskontakt, 070-660 59 58

Pressrum inklusive foton finns på Skandia.se.

Om Skandia
Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 840 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 1,9 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.