Connect with us

Marknadsnyheter

NENT Group förnyar Camilla Läckbergs ‘Lyckoviken’ med två ytterligare säsonger

Published

on

  • Camilla Läckberg har sålt över 28 miljoner böcker världen över
  • ‘Lyckoviken’ är en av NENT Groups mest tittade Viaplay Originals
  • NENT Group planerar att släppa minst 40 originalproduktioner under 2021

Nordic Entertainment Group (NENT Group), Nordens ledande streamingföretag, har beställt två ytterligare säsonger av det enormt populära Viaplay Originalet ‘Lyckoviken’. Skapat av bästsäljande svenska författaren Camilla Läckberg, kommer de nya säsongerna av ‘Lyckoviken’ att fortsätta erbjuda tittare en slående blandning av nordiskt krimdrama och såpopera, och har exklusiv premiär på NENT Groups streamingtjänst Viaplay.

Nordens deckardrottning med över 28 miljoner böcker sålda världen över, slog Camilla Läckbergs ‘Lyckoviken’ (engelsk titel: ‘Hammarvik’) tittarrekord för ett Viaplay Original när de första två säsongerna hade premiär 2020 och 2021.

Disa Östrand (‘Kärlek & anarki’), Martin Stenmarck och Linda Santiago (‘Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott’) återkommer i sina roller i de tredje och fjärde säsongerna, där hemligheterna och begären hos invånarna i den lilla svenska staden Hammarvik kommer att vara mer explosiva än någonsin.

Camilla Läckberg: “Jag har nog aldrig upplevt en sådan enorm respons som den jag fått på ‘Lyckoviken’, jag får redan frågan nästan varje dag om när nya säsonger kommer. Därför är jag så himla glad att få berätta nu att det är både en säsong 3 och 4 på gång. Eftersom jag är inblandad kommer det självklart att vara ett brott att lösa även i kommande säsonger, och intrigerna fortsätter i minst lika högt tempo som tidigare bland invånarna i Hammarvik.”

Filippa Wallestam, NENT Group Chief Content Officer: “Att återuppliva den nordiska såpoperan med en noir-twist kom i precis rätt tid för Viaplay-tittare. Med flera fängslande handlingar, familjära karaktärer och ett slingrande mysterium att klara upp har ‘Lyckoviken’ varit enormt framgångsrikt genom dessa svåra tider, och har även fört en ny publik till streaming för första gången. Tillsammans med Camilla kommer vi att göra de kommande två säsongerna än mer omissbara.”

Camilla Läckbergs första film någonsin, det dystopiska dramat ‘Glaciär’, hade premiär på Viaplay i april. Läckberg kommer även att medverka i NENT Groups kommande svenska realityserie ‘Svenska Powerkvinnor’ senare i år.

Säsong tre och fyra av ‘Lyckoviken’ är skrivna utav Camilla Läckberg, Lovisa Löwhagen och Jessika Jankert, och produceras av Mastiff i samproduktion med Creative Society Productions. Inspelningarna startar i sommar i Vänersborg i västra Sverige.

Om NENT Groups originalproduktioner

NENT Group planerar att släppa minst 40 originalproduktioner under 2021. Under de senaste tre månaderna har ‘Max Anger’; ‘Thunder in My Heart’; ‘Try Hard’; säsong ett av ‘Pørni’; säsong tre av ‘Fixi i Playland’; ‘Glaciär’; säsong två av ‘Heder’; säsong två av ‘Den som dräper’; och ‘Huss’ haft premiär på Viaplay.

Nyligen meddelade originalproduktioner är ‘The Holiday’; säsong två och tre av ‘Pørni’; ‘Red Election’; ‘Hilma’; ‘Billy the Kid’; ‘Sisterhood’; ‘Who Shot Otto Mueller?’; en serie om Börje Salming; ‘Fadime’; ‘Taylors Island’; ‘Kin’; ‘What about Monica’; ‘Trom’; ‘RIKET EXODUS’; ‘Made in Oslo’; ‘Estonia – den sista vågen’; ‘Zebrarummet’; ‘Threesome’; ‘Suedi’; säsong två av ‘Stella Blómkvist’; säsong två av ‘Wisting’; ‘The Box’; ‘Två systrar’; ‘Furia’; ‘Close to Me’; ‘Dystopia’; ‘The Swarm’; säsong två av ‘Det som göms i snö’; ‘Harmonica’; ‘Perfect People’; säsong två av ‘Förhöret’; ‘Home Invasion’; och ‘Margeaux’.

NENT Group kommer att producera två engelskspråkiga storfilmer varje år. Företaget har även etablerat ett samägt produktionsbolag i Storbritannien med FilmNation Entertainment och investerat i amerikanska studion Picturestart.

****

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group) är Nordens ledande streamingföretag och vår vision är att bli Europas främsta streamingbolag. Vår streamingtjänst Viaplay finns i varje nordiskt land och i Estland, Lettland och Litauen. Viaplay lanseras i Polen och USA under 2021 och i Nederländerna under 2022, med lansering i ytterligare fyra marknader fram till 2023. Vi driver streamingtjänster, TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag där vårt syfte är att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Med huvudkontor i Stockholm och ett globalt perspektiv, är NENT Group noterat på Nasdaq Stockholm (‘NENT A’ och ‘NENT B’).

Kontakta oss:
press@nentgroup.com (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 2695)
investors@nentgroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

Följ oss:
nentgroup.com / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram

Integritetspolicy:
För att läsa NENT Groups integritetspolicy, klicka här

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys