Connect with us

Marknadsnyheter

Happy Plugs nya hörlurar kommer med Biomaster antimikrobiell teknologi

Published

on

Happy Plugs® är designade i Sverige för att ge dig det senaste inom mode, funktion och teknik och lanserar nu officiellt Air 1 Zen true wireless, en världspremiär för deras antimikrobiella teknologi. Det svenska fashion tech varumärket som finns i över 70 länder introducerar nu sin senaste modell av trådlösa hörlurar med Biomaster® antimikrobiell teknologi.

Air 1 Zen levereras med Biomaster antimikrobiell teknologi, ett effektivt sätt att hålla hörlurarna hygieniska och fria från tillväxt av oönskade mikroorganismer som kan orsaka nedbrytning, missfärgning och lukt, med en reduktion av upp till 99,99% av mikroorganismer. Behandlingen fungerar dygnet runt för att skydda produktytorna och det inbyggda antimikrobiella skyddet är effektivt under produktens livstid utan skadliga effekter*.

”I tider då medvetenhet om god hygienstandard är viktig, finner människor lugnet genom att fly in i musik, så Zen är ett passande namn för vår sjunde generation av true wireless hörlurar. Tillsammans med mervärdet av Biomasters antimikrobiella teknik kan vi erbjuda en annan nivå av sinnesro,” säger Andreas Vural, grundare av Happy Plugs.

Ulrika Björk, VD Polygiene avslutar: ”Det är fantastiskt att se hur vi kan tillföra värde till detta starka svenska varumärke. Hörlurarna kommer att vara antimikrobiellt redo som Happy Plugs uttrycker det, och i slutändan betyder det att de också kommer att hålla längre. Idag kan alla relatera till denna typ av produkter, och med Biomaster får de ytterligare en stark och unik funktion! Vi är glada över att vara en del av Happy Plugs resa framöver. 

Om Happy Plugs
Happy Plugs är ett svenskt livsstilsvarumärke baserat i Stockholm. Företaget är världsledande inom fashion tech med ett uppdrag att omvandla konsument-elektronik genom att slå samman innovativ design, mode och teknik. Happy Plugs är det prisbelönta livsstils- och modevarumärket med ambitionen att omvandla viktiga tekniska accessoarer till mode-måsten. Happy Plugs finns i de mest prestigefyllda konceptbutikerna, varuhusen och butikerna i över 70 länder och hos 10 000 återförsäljare runtom i världen. Riskkapitalfonden Scope Growth III LP är tillsammans med bolagets grundare Andreas Vural majoritetsägare i Happy Plugs. https://happyplugs.com/

Brittiska Addmaster Holdings Limited är sedan januari 2021 ett helägt dotterbolag till Polygiene, med specialistkompetens inom antimikrobiell teknik och hårda ytor. Företaget har en rad produkter för den här typen av applikationer, som finns i konsumentprodukter, offentliga utrymmen, samt i sjukhusmiljöer och annat.  

* Biomasters® antimikrobiell teknik skyddar inte användaren eller andra mot sjukdomsframkallande organismer och ersätter inte god hygien och/eller rengöring.

 

Presskontakt Addmaster

Sandrine Garnier, Managing Director, sandrine.garnier@addmaster.co.uk,
+44 (0) 7949 841 497
Karl Shaw, Marketing Manager,
karl.shaw@addmaster.co.uk, +44 (0)7718 995363

Presskontakt Polygiene

Ulrika Björk, VD, ubj@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig, 
kristina@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab
Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:
https://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/

 

Om Addmaster
Addmaster (UK) Ltd är Europas ledande leverantör av högpresterande, tekniskt innovativa tillsatser till plast-, textil-, pappers-, färg- och beläggningsindustrin. Vi tillhandahåller additiva masterbatches, vätske- eller pulverdispersioner för alla tillämpningar.
Biomaster Antimikrobiell teknik och Biomaster Protected är registrerade varumärken som tillhör Addmaster (UK) Ltd. Biomaster Protected-produkter testas enligt ISO-standarder och har visat sig vara effektiva mot de vanligaste typerna av skadliga bakterier och specifika virus inklusive SARS-COV-2. Addmaster är ett dotterbolag till Polygiene. För mer information om Addmaster eller Biomaster Antimicrobial Protection e-post info@addmaster.co.uk eller besök 
www.addmaster.co.uk

Om Polygiene
Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

ICA lanserar årets grillnyheter: svenskt kött med amerikanska smaker

Published

on

By

Äntligen närmar sig grillpremiären. ICA lanserar årets grillnyheter bestående av svensk kyckling, svensk fläskytterfilé och svensk karré med rökighet och smak som för tankarna till den amerikanska södern. Dessutom lanseras en hushållsburgare som består av 60 procent nötfärs från svenska gårdar och 30 procent ärtfärs.

Första fredagen i maj brukar räknas som den officiella grillpremiären. Till årets säsong presenterar ICA fem grillnyheter som förgyller våren och sommarens alla grilltillfällen.

Nyheterna inom kycklingsortimentet är en snabbfilé (utbankad kycklingbröstfilé) samt grillspett. Samtliga är kryddade med en canjunkrydda, vanlig i södra USA, som kombinerar spiskummin, vitlöksgranulat, svartpeppar, paprika, oregano och chilipeppar.

Med våra grillnyheter vill vi inspirera och underlätta för fler att grilla alla dagar i veckan. I år har vi valt att satsa på omtyckta svenska styckdetaljer med smakrika kryddblandningar som passar en pressad vardagskväll likväl som en helgdag då man har lite mer tid framför grillen, säger Mats Heljestrand, kategorichef kött på ICA Sverige.

Årets fläskytterfilé har en rökig smak med tydlig chilihetta och årets karré är även den rökig i kombination med en balanserad sötma och viss pepprighet.

Hushållsburgaren är tillverkad av nötfärs och ärtfärs precis som hushållsfärsen som ICA lanserade under våren. Färsen har tagits fram för att göra det enkelt att äta mer växtbaserat i vardagen, utan att tumma på vare sig smak eller användningsområde och till ett lägre pris. Hushållsburgaren är gjord på hushållsfärs med fördelningen 60 procent nötfärs från svenska gårdar, 30 procent ärtfärs och resterande delar vatten, lök, potatis och kryddor. Jämfört med traditionell nötfärs ger ICA Hushållsfärs cirka 28 procent lägre klimatavtryck*.

Folkets glass – svenskarna har valt smak!

För att avsluta grillmåltiden på bästa sätt presenterar ICA en nygammal glassfavorit från förra året. Glassen röstades fram genom en tävling på ICAs sociala medier där svenska folket fick skicka in förslag på sin drömglass. Över tusen förslag på smakkombinationer skickades in och flest röster fick krämig vaniljglass med mango- och passionsfruktssås toppad med hyvlad vit choklad.

*Beräknat utifrån klimatavtrycket för nötfärs respektive vegetarisk färs i RISE klimatdatabas.

För mer information
ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se
ica.se, icagruppen.se

ICA Sverige är den ledande dagligvaruaktören i Sverige. Med fokus på mat och måltider vill ICA Sverige göra varje dag lite enklare. De drygt 1200 fristående ICA-handlarna äger och driver butikerna själva. ICA Sverige har avtal med handlarna om bland annat gemensamma inköp, logistik, marknadskommunikation och butiksutveckling. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen. För mer information se icagruppen.se och ICA.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

ICA lanserar årets grillnyheter: svenskt kött med amerikanska smaker

Published

on

By

Äntligen närmar sig grillpremiären. ICA lanserar årets grillnyheter bestående av svensk kyckling, svensk fläskytterfilé och svensk karré med rökighet och smak som för tankarna till den amerikanska södern. Dessutom lanseras en hushållsburgare som består av 60 procent nötfärs från svenska gårdar och 30 procent ärtfärs.

Första fredagen i maj brukar räknas som den officiella grillpremiären. Till årets säsong presenterar ICA fem grillnyheter som förgyller våren och sommarens alla grilltillfällen.

Nyheterna inom kycklingsortimentet är en snabbfilé (utbankad kycklingbröstfilé) samt grillspett. Samtliga är kryddade med en canjunkrydda, vanlig i södra USA, som kombinerar spiskummin, vitlöksgranulat, svartpeppar, paprika, oregano och chilipeppar.

Med våra grillnyheter vill vi inspirera och underlätta för fler att grilla alla dagar i veckan. I år har vi valt att satsa på omtyckta svenska styckdetaljer med smakrika kryddblandningar som passar en pressad vardagskväll likväl som en helgdag då man har lite mer tid framför grillen, säger Mats Heljestrand, kategorichef kött på ICA Sverige.

Årets fläskytterfilé har en rökig smak med tydlig chilihetta och årets karré är även den rökig i kombination med en balanserad sötma och viss pepprighet.

Hushållsburgaren är tillverkad av nötfärs och ärtfärs precis som hushållsfärsen som ICA lanserade under våren. Färsen har tagits fram för att göra det enkelt att äta mer växtbaserat i vardagen, utan att tumma på vare sig smak eller användningsområde och till ett lägre pris. Hushållsburgaren är gjord på hushållsfärs med fördelningen 60 procent nötfärs från svenska gårdar, 30 procent ärtfärs och resterande delar vatten, lök, potatis och kryddor. Jämfört med traditionell nötfärs ger ICA Hushållsfärs cirka 28 procent lägre klimatavtryck*.

Folkets glass – svenskarna har valt smak!

För att avsluta grillmåltiden på bästa sätt presenterar ICA en nygammal glassfavorit från förra året. Glassen röstades fram genom en tävling på ICAs sociala medier där svenska folket fick skicka in förslag på sin drömglass. Över tusen förslag på smakkombinationer skickades in och flest röster fick krämig vaniljglass med mango- och passionsfruktssås toppad med hyvlad vit choklad.

*Beräknat utifrån klimatavtrycket för nötfärs respektive vegetarisk färs i RISE klimatdatabas.

För mer information
ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se
ica.se, icagruppen.se

ICA Sverige är den ledande dagligvaruaktören i Sverige. Med fokus på mat och måltider vill ICA Sverige göra varje dag lite enklare. De drygt 1200 fristående ICA-handlarna äger och driver butikerna själva. ICA Sverige har avtal med handlarna om bland annat gemensamma inköp, logistik, marknadskommunikation och butiksutveckling. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen. För mer information se icagruppen.se och ICA.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till press- och analytikerkonferens i Stockholm för presentation av Concentrics första kvartal 2024

Published

on

By

Concentrics delårsrapport för första kvartalet (januari-mars) 2024 kommer att publiceras den 8 maj 2024, klockan 08.00 CET.

Klockan 10.00 CET är media, investerare och analytiker välkomna till Tändstickspalatset, Västra Trädgårdsgatan 15 i Stockholm, för en presentation av rapporten.

Det kommer också att vara möjligt att delta via webbsändning/telefonkonferens. VD och koncernchef Martin Kunz och CFO Marcus Whitehouse kommer att hålla presentationen på engelska, och den följs av en frågestund. Vi ser fram emot din medverkan. Mer detaljerad information finns nedan:

Press- och analytikerkonferens kl. 10:00 CET (09:00 BRITTISK TID)

  1. Gå till webbsändningen:

https://edge.media-server.com/mmc/p/bfap7uo9

  • Tryck på knappen Spela upp eller uppdatera sidan i webbläsaren om webbutsändningsvideon inte laddas automatiskt.
  1. Telefonkonferens:
  • Deltagare måste registrera sig i förväg på länken nedan. Efter registrering får varje deltagare ett telefonkonferensnummer och en unik personlig PIN-kod.
  • Med början 10 minuter innan konferenssamtalet inleds måste deltagarna använda den information för att komma åt konferenssamtalet som finns i den e-post som skickas ut vid registrering. Deltagarna kan även använda funktionen för att bli uppringda istället för att ringa närmaste telefonkonferensnummer.
  1. Onlineregistrering för telefonkonferens:

https://register.vevent.com/register/BIf1cbd5c1ef4d434987b02f594574f0c5

För ytterligare information, kontakta Gregory Asante på telefon: +44 121 445 6545 eller e-post: info@concentricab.com

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av entreprenadmaskiner, lastbilar, lantbruksmaskiner och industriprodukter. Koncernen har en global närvaro med tillverkning i USA, Tyskland, Storbritannien, Sverige, Indien och Kina. Concentrics fokus är att skapa ledande teknik genom innovativa lösningar och därigenom möta våra kunders hårda hållbarhetskrav. Concentric erbjuder motorprodukter som smörjmedels-, kylmedels- och bränslepumpar, och hydraulikprodukter som omfattar kugghjulspumpar och hydraulaggregat. Concentric erbjuder även flertalet produkter som utvecklats för den snabbt växande marknaden för el- och hybridfordon, däribland elektriska vatten- och oljepumpar, elektriska fläktar, temperaturregleringssystem och elektrohydraulisk styrning. 2023 hade koncernen en omsättning om 4 205 MSEK och 1 282 anställda.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.