Connect with us

Marknadsnyheter

Swedish satellite industry pioneers to develop next-gen low-cost LEO terminal – win Vinnova innovation grant

Published

on

Swedish public innovation agency, Vinnova, has awarded a SEK 4 million development grant to a Swedish project group aimed at boosting development of a next generation, low-cost LEO (Low Earth Orbit) satellite terminal. The award is part of the Vinnova’s Electronic components & systems – research and innovation projects 2021.

The project group, led by Satcube and including Chalmers University of Technology, Gapwaves and Forsway Scandinavia, have joined forces to develop a benchmark satellite terminal featuring dramatically lower cost, size and weight compared to existing LEO offerings.

As the most important cost driver for a highly cost-efficient terminal is the antenna, the collaborators will focus primarily on developing a benchmark planar Ka-band antenna array, assessing features such as electronic / mechanic beam steering, gap waveguide technology and receive-only architecture.

Market scenario and drivers
As a broad playing field of organizations and leading satcom providers are currently deploying LEO satellite constellations, many leading industry proponents believe these initiatives can be an important force in reducing current global digital divide, tapping the ubiquitous provision of satellite broadband coverage based on new cost-effective satellites.

Solving a key challenge: Existing LEO end-user satellite terminals are expensive, hindering mass market adoption – particularly in economically less developed rural areas where incomes and resources are relatively low. Developing a robust, low-cost satellite terminal will be key to driving change.

For further project details, please contact the Project Manager, Lukas Nyström, Satcube AB, +46 702 791 070, lukas.nystrom@satcube.com .

Media contacts:

Satcube
Udani Pettersson
Business Developer
Udani.pettersson@satcube.com
Mob: +46 761851143

Forsway
Leslie Johnsen
Communications Director

Leslie.johnsen@forsway.com
Mob: +47 41458043

Chalmers University of Technology
Ashraf Uz Zaman
Associate Professor, Department of Electrical Engineering

zaman@chalmers.se
Phone: +46 31 7721794

Gapwaves
Lars-Inge Sjöqvist, CEO Gapwaves AB

lars-inge.sjoqvist@gapwaves.com
Mob: + 46 736 84 03 56

About the project participants:

Satcube AB
Satcube is a world-leading developer of portable satellite terminals and services, to enable high-performance broadband in a minute to empower people at work. Satcube Ku, our GEO terminal, has since its launch in 2017 been deployed by clients all across the globe.

Chalmers University of Technology
The University conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. With 3,100 employees and 10,000 students, it offers education in engineering, science, shipping and architecture.

Gapwaves AB
Gapwaves originates from research at Chalmers University of Technology. Gapwaves’ vision is to be the most innovative provider of mm-wave antenna systems and the preferred partner to those pioneering next generation wireless technology.

Forsway Scandinavia AB
Forsway’s highly innovative hybrid hardware and technology combines satellite with existing terrestrial technologies enabling broadband services for the large demographics of users in underserved markets lacking reliable internet access. Learn more at www.forsway.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Företag får ny grafisk profil efter 35 år

Published

on

By

Efter 35 år får Trollhättans Truck ett nytt ansikte. Med en uppdaterad grafisk profil hoppas företaget fortsätta sin tillväxtresa med en identitet anpassad för framtiden.

Trollhättans Truck är en av Västsveriges ledande aktörer inom utbildning, uthyrning och försäljning av truckar och liftar.  Med maskindepåer i såväl Trollhättan som Göteborg kan de nu presentera en ny grafisk identitet för att stärka sin varumärkesposition i en allt mer konkurrensutsatt marknad.

— Vi startade som ett litet företag och har sedan dess genomgått en betydande tillväxt. Vår nuvarande grafiska profil har emellertid inte helt hållit jämna steg med utvecklingen av vårt tjänste- och produktutbud. Därför behövde vi  anpassa vår grafiska profil för att bättre återspegla vår portfölj, säger Jonny Johansson, VD, Trollhättans Truck

Moderniserad grafisk profil

En del i Trollhättans Trucks nya grafiska identitet har även varit att anpassa sig till den nya digitala världen. Att förnya är en meningsfull förändring för att kunna rusta inför framtiden, optimera identiteten och att säkerställa att den är flexibel. 

— Vi har behållit kärnan och färgerna från vår gamla profil, men moderniserat den för att bättre passa dagens behov. Nu får vi en varumärkesidentitet som smidigt anpassar sig till dagens digitala plattformar, samtidigt som den behåller sin relevans i traditionella medier. Något som fortfarande utgör en väsentlig del av vår kommunikationsstrategi, säger Jonny Johansson.

Trollhättans Truck ser fram emot att dela denna resa tillsammans med sina kunder och medarbetare. Byrån som ligger bakom den nya grafiska profilen är den Uppsalabaserade performancebyrån Inspot och det nya varumärket kommer att lanseras i maj.

Kontaktinformation

Jonny Johansson, VD, Trollhättans Truck
0520-470347

jonny@trollhattanstruck.se
Webbplats: https://www.trollhattanstruck.se/

Företagsinformation

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nu helt fossilfri kemi i produktionen av OrganoWood Nowa

Published

on

By

Idag tillkännager OrganoWood en betydande milstolpe i vår strävan att minska vår miljöpåverkan genom att vi nu övergår till en helt fossilfri kemi i vår produktion av OrganoWood Nowa. Som en del av detta initiativ har vi genomfört en framgångsrik omställning från en icke biobaserad komponent till en helt biobaserad komponent.

​​

Denna övergång markerar en betydande förändring i vår strategi för hållbarhet och är ett steg framåt mot att minska vårt koldioxidavtryck. Den biobaserade komponenten som nu används i vår produktion är ett resultat av vårt engagemang för att utforska och använda innovativa lösningar.

”Vi är stolta över denna viktiga milstolpe i vår strävan att främja hållbarhet inom vår verksamhet,” säger Jens Hamlin, VD på OrganoWood. ”Att övergå till en fossilfri kemi är en del av vårt långsiktiga åtagande att minska vår påverkan på miljön och främja användningen av förnybara resurser.”

För mer information, kontakta

Jens Hamlin

VD

OrganoWood AB Linjalvägen 9 SE-187 66 Täby Sweden.
08-684 001 14
http://www.organowood.com
jens.hamlin@organowood.com

OrganoWood grundades 2010 av OrganoClick AB (publ) och Kvigos AB och är baserat på vetenskapliga genombrott inom metoder för modifiering av biofibrer. OrganoWoods produkter produceras i OrganoClicks produktionsanläggning i Täby och av bolagets industriella samarbetspartners Bergs Timber Bitus i Nybro som utför modifieringen av virket. OrganoClick är listat på Nasdaq First North och utsågs av Världsnaturfonden – WWF till en ”Climate Solver” (www.climatesolver.org) 2010, till ett av Sveriges 20 mest innovativa bolag 2011 av Svenska Institutet och har varit med på NyTekniks och Affärsvärldens ”33-lista” över Sveriges hetaste teknikbolag 2012 och 2013.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning för 2023

Published

on

By

Report this content

Årsredovisning för 2023 finns här bifogat som pdf-fil för nedladdning. Årsredovisningen finns även för nedladdning på på bolagets hemsida www.eatgood.se under fliken ”Invest”.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.