Connect with us

Marknadsnyheter

Ingen öppning av kundverksamheten på Håsten

Published

on

I samband med utbrottet av coronapandemin i mars 2020 fattade banken ett beslut om att tillfälligt stänga kundverksamheten på Håsten för att utnyttja lokalerna för våra interna avdelningar för att minska risken för smittspridning.

”Tanken då var att stängningen bara skulle vara tillfällig och vi kan nu konstatera att strategin att flytta intern verksamhet till lokalerna på Håsten har varit bra, säger Bo Liljegren, VD på Varbergs Sparbank. Vi har haft väldigt få fall bland anställda där smittspridning kan kopplas till arbetsplatsen, och samtliga avdelningar har varit i drift under hela pandemin”

Varbergs Sparbank har nu fattat beslut om att permanent flytta kundverksamheten från Håsten till Torget. Beslutet grundar sig på att vi genom denna förändring ser att vi kan fortsätta utveckla verksamheten.

”Det vi har sett under den här tiden är fördelarna med att ha fler rådgivare samlat i samma hus. Det ger oss en flexibilitet i bemanning som på sikt gör att vi kan utveckla vår rådgivning och erbjuda rådgivning på flexiblare tider och både fysiskt och digitalt.”

Det finns i dagsläget ingen plan för vad som kommer att ske med kontoret.

”Vi hoppas alla att pandemin har lagt sig och att vi kan påbörja en återgång till det nya normala under hösten, fortsätter Bo. Under den perioden kommer vi att använda kontoret för vår personal tills att vi har färdigställt lokalerna på huvudkontoret så att alla får plats.”

Kontoret på Håsten kommer att vara fortsatt stängt för kundbesök under hösten, med undantag för de kunder som har bankfack där.

”Eftersom vi kommer att flytta verksamheten till kontoret vid Torget behöver vi avsluta bankfacken på Håsten. Under en övergångsperiod kommer dessa kunder att kunna boka en tid för att avsluta sitt fack. Det finns gott om bankfack på våra övriga kontor, så vill man ha kvar ett bankfack så hjälper vi till att öppna ett nytt på en annan enhet, säger Bo”. Efter förändringen kommer Varberg Sparbank ha tre fullservicekontor i kommunen, som alla erbjuder Kundservice, bokad rådgivning, Premium och Private Banking rådgivning, familjejuridik och företagsrådgivning.

————————————

Kontakt
Bo Liljegren, VD på Varbergs Sparbank, tel 0340-66 61 80 / 076-1357342

bo.liljegren@varbergssparbank.se

Varbergs Sparbank AB (publ),
Besöksadress huvuddkontoret: Bäckgatan 16-18 i Varberg
Postadress: Box 74, 432 22 Varberg

kundservice@varbergssparbank.se, Växel 46 340 666000

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Bäst mobilabonnemang 2025 – rankade & utvalda

Published

on

By

Att hitta det bästa och mest prisvärda mobilabonnemanget är inte alltid så lätt. Det finns många mobiloperatörer på marknaden med olika erbjudanden, rabatter och villkor att välja mellan. För att underlätta valet har Bästamobilabonnemanget.se jämfört, utvärderat och rankat 141 mobilabonnemang från 14 operatörer på den svenska marknaden för att utse det bästa mobilabonnemanget 2025.

Vi har listat de fem bästa mobilabonnemangen 2025 inom fem olika kategorier: Bäst mobilabonnemang, Bäst mobilabonnemang med fri surf, Bäst mobilabonnemang för studenter, Bäst mobilabonnemang för barn och ungdomar och Bäst mobilabonnemang för seniorer.

Bäst mobilabonnemang 2025 – olika kategorier

• Bäst mobilabonnemang 2025: Vimla 20 GB
• Bäst mobilabonnemang med fri surf 2025: Chilimobil Fri surf 5G
• Bäst mobilabonnemang för studenter 2025: Hallon 200 GB
• Bäst mobilabonnemang för barn och ungdomar 2025: Hallon 20 GB
• Bäst mobilabonnemang för seniorer 2025: Fello 14 GB

I vår utvärdering av Sveriges mobilabonnemang finns det ett som hamnar lite över övriga tävlande. Det är Vimlas mobilabonnemang med 20 GB surf. Enligt vår utvärdering är det här det bästa och mest prisvärda mobilabonnemanget just nu, och det passar för en bred grupp av användare.

Vimla har förmånliga villkor och bra priser. Mobilabonnemanget har ingen bindningstid, man får fria samtal, sms och mms inom Sverige och när man är på resande fot inom EU, och man får spara all surf man inte hinner använda upp under månaden. Dessutom har Vimla en av marknadens mest generösa regler för surf när du reser utomlands inom EU – du kan använda hela din månadspott samt sparad surf upp till 33 GB per månad.

För en vardagsanvändare räcker 20 GB surf i månaden gott och väl – då är Vimlas abonnemang ett av de mest prisvärda på marknaden.

Med ett mobilabonnemang på 20 GB får man en maxhastighet på 150 Mbit/s i Telenors mobilnät – ett nät som har god täckning för i stort sett alla boende i Sverige.

Pris: 240 kr/mån
Surf: 20 GB
Samtal, SMS och MMS: Fria inom Sverige och på resande fot inom EU/EES
Mobilnät: Telenor med täckning i deras 5G-nät

Mobilabonnemang med fri surf växer i popularitet. Under året som har gått har vi särskilt sett en ökning av mobilabonnemang med fri surf med olika maxhastigheter på surfen. Operatörer som Telenor, Telia, Tele2 och Chilimobil erbjuder den här typen av abonnemang.

Det abonnemang som vi anser är mest prisvärt, och som har bäst villkor, i den här kategorin är Chilimobil Fri surf 5G – alltså Chilimobils abonnemang med snabbast maxhastighet. Detta är det absolut billigaste abonnemanget i sin kategori i vårt urval. Chilimobil har dessutom riktigt bra villkor – ingen bindningstid och endast uppsägningstid månaden ut.

En nackdel med Chilimobils abonnemang är att endast 25 GB av surfen får användas utanför Sverige men inom EU. Här erbjuder operatörer som Telenor, Tele2 och Tre bättre villkor.

Pris: 399 kr/mån
Surf: Obegränsad inom Sverige
Samtal, SMS och MMS: Fria inom Sverige och på resande fot inom EU/EES
Mobilnät: Tre

Studentabonnemang behöver uppfylla lite andra krav än ett standardabonnemang. När vi har utvärderat denna kategori har vi varit lite mer priskänsliga och valt att främst fokusera på abonnemang med större surfmängder.

Det abonnemang som vi anser är bäst för studenter är Hallons studentabonnemang med 200 GB surf per månad. Detta är ett abonnemang utan bindningstid, med fria samtal, sms och mms inom Sverige, möjlighet att spara upp till 100 GB surf och snabb surfhastighet via Tres 5G-nät.
Detta anser vi är det mest prisvärda abonnemanget för studenter med störst surfmängd.

• Pris: 359 kr/mån
• Surf: 200 GB
• Samtal, SMS och MMS: Fria inom Sverige och på resande fot inom EU/EES
• Mobilnät: Tre

När vi har jämfört mobilabonnemang för barn och ungdomar har vi endast valt att ta med abonnemang som är anpassade efter målgruppen. I vårt urval innebär det barn- och ungdomsabonnemang från Fello, Hallon och Vimla. Denna typ av abonnemang tecknas av målsman men är avsett att användas av en person under 18 år.

För den här typen av abonnemang är det viktigt att prislappen är låg och att villkoren är enkla – detta uppfyller samtliga abonnemang. För att välja ut en vinnare har vi tittat på antal GB per krona – eftersom övriga villkor är snarlika. Det abonnemang som vi anser ger mest värde för månadsavgiften är Hallons barnabonnemang med 20 GB surf. 20 GB är en surfmängd som räcker gott och väl för de flesta vardagsanvändare – unga som äldre.

• Pris: 159 kr/mån
Surf: 20 GB
• Samtal, SMS och MMS: Fria inom Sverige och på resande fot inom EU/EES
• Mobilnät: Tre

Målgruppen seniorer är bred och behoven kan se väldigt olika ut mellan individer. För att jämföra abonnemangen i den här kategorin har vi endast valt att titta på abonnemang med seniorer som målgrupp. I vårt urval hittas då Comviq, Fello, Hallon, Vimla och Tele2. Comviq, Fello, Hallon och Vimla erbjuder seniorabonnemang till alla över 55 år, medan Tele2 drar gränsen vid 65 år. Vi har särskilt valt att fokusera på kriterierna pris och kundtjänst.

Det abonnemang som vi tycker ger allra bäst innehåll till seniorer är Fellos abonnemang med 14 GB surf. Det som gör att Fello sticker ut jämfört med övriga operatörer är deras låga prislapp i kombination med kundtjänst över telefon – det är de i stort sett ensamma om i sitt prissegment i vårt urval.

• Pris: 155 kr/mån
• Surf: 14 GB
• Samtal, SMS och MMS: Fria inom Sverige och på resande fot inom EU/EES
• Mobilnät: Telia

Så byter du mobilabonnemang – en enkel guide
Att byta mobilabonnemang är inte en svår process. Det viktigaste innan du tecknar ett nytt abonnemang är att kontrollera om ditt nuvarande abonnemang har bindningstid eller uppsägningstid.
Om du har bindningstid kan du antingen vänta tills den löper ut eller kontakta din operatör för en slutfaktura. Har du uppsägningstid börjar den gälla från den dag då ditt abonnemang sägs upp. Du betalar för abonnemanget under hela uppsägningstiden.

Steg-för-steg: så byter du mobilabonnemang

  1. Jämför abonnemang – Besök Bästamobilabonnemanget.se för att hitta det bästa alternativet för dig. Här kan du jämföra abonnemang för alla målgrupper – från standardanvändare till studenter, seniorer och företag.
  2. Beställ ditt nya abonnemang – När du hittat rätt abonnemang klickar du vidare till operatörens hemsida. Fyll i dina uppgifter och välj om du vill behålla ditt nuvarande nummer eller få ett nytt. Vid nummerflytt hanterar din nya operatör uppsägningen av ditt gamla abonnemang.
  3. Aktivera ditt nya simkort – När du fått hem ditt nya simkort och information om startdatum är det bara att sätta in simkortet i din mobil när abonnemanget börjar gälla.

Om utmärkelsen Bäst mobilabonnemang 2025

Bästamobilabonnemanget.se utser årligen det bästa mobilabonnemanget i flera olika kategorier: Det bästa mobilabonnemanget, Bäst mobilabonnemang med fri surf, Bäst mobilabonnemang för studenter, Bäst mobilabonnemang för barn och ungdomar och Bäst mobilabonnemang för seniorer. Totalt 141 mobilabonnemang har granskats från operatörerna Chilimobil, Comviq, Fello, Halebop, Hallon, Katshing, Lyca Mobile, Mybeat, Tele2, Telia, Telenor, Tellus, Tre och Vimla.

Test, jämförelse och utvärdering har genomförts under perioden 2025-01-07 och 2025-01-09. Information har hämtats från operatörernas respektive hemsidor.

De kriterier vi har granskat i vår utvärdering:

I vår analys har vi utgått från flera viktiga faktorer och kriterier som påverkar vilket mobilabonnemang som är bäst. Vid jämförelsen har vi fokuserat på följande:

Villkor – Hur ser reglerna ut kring bindningstid, uppsägningstid och andra avtalsvillkor?
Innehåll – Vad ingår i abonnemanget? Vi har undersökt surfmängd, samtal, sms och mms.
Extra tjänster – Finns möjlighet att spara oanvänd surf eller lägga till fler användare?
Kundtjänst – Hur tillgänglig är kundtjänsten, och via vilka kanaler kan man få hjälp?
Användning utomlands – Hur fungerar abonnemanget i utlandet? Ingår EU-surf, och i så fall hur mycket?
Täckning – Har abonnemanget 5G-stöd, och vilket mobilnät används?
Prisvärde – Vad kostar abonnemanget, och hur mycket surf får man för pengarna?

Vikten av varje kriterium har varierat beroende på abonnemangets kategori, vilket säkerställer att vi fångar upp olika målgruppers specifika behov.

Detta är Bästamobilabonnemanget.se

Bästamobilabonnemanget.se är en ledande jämförelsesajt för mobilabonnemang i Sverige. Sajten drivs av Enkla Media. Med en djup förståelse för mobilabonnemang och konsumentbehov strävar Bästamobilabonnemanget.se efter att erbjuda dagsaktuell information om mobilabonnemang för att hjälpa konsumenter att göra det bästa valet för just deras situation.

Fredrik Falkengren
CEO
+46 73 261 82 57
fredrik.falkengren@enklamedia.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från extra bolagsstämman i Cabonline Group Holding AB (publ) den 9 januari 2025

Published

on

By

Styrelsen
Stämman beslutade att styrelsen ska bestå av fyra (4) styrelseledamöter. 

Stämman beslutade att välja Charlotta Söderlund som ny styrelseledamot. Styrelsen består således av styrelseledamöterna Peter Viinapuu (ordförande), Julian Ruß, Thomas Naess och Charlotta Söderlund.

Skriftliga förfaranden avseende Obligationerna
Stämman beslutade att i efterhand godkänna styrelsens beslut att inleda skriftliga förfaranden för att ändra villkoren för Cabonlines befintliga obligationer med ISIN SE0017767346 (”Befintliga Obligationer”), förhöjda obligationer med ISIN SE0020849818 (”Förhöjda Obligationer”) och nya obligationer med ISIN SE0020849800 (”Nya Obligationer”) (tillsammans ”Obligationerna”) i enlighet med utkasten till ändrade villkor för Obligationerna (”Ändrade Villkoren”) som tidigare publicerats på Cabonlines hemsida den 11 december 2024. 

Stämman beslutade att godkänna de Ändrade Villkoren.

Övrigt
Dagordning och fullständiga förslag till stämmans beslut finns tillgängligt på Cabonlines hemsida, cabonlinegroup.com

För mer information, vänligen kontakta 
Cabonlines pressjour, +46 70 456 58 07, press@cabonline.com 

Om Cabonline
Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 200 anslutna åkerier och cirka 4 000 bilar i Sverige, Norge och Finland. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som Sverigetaxi, TaxiKurir, Taxi Skåne, TOPCAB, Umeå Taxi, Norgestaxi, Fixu Taxi, Kovanen och Flygtaxi. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2023 cirka 5,6 Mdr SEK. För mer information: cabonlinegroup.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Micropos Medical får ny order i Schweiz

Published

on

By

SSjukhuset i Fribourg, Schweiz, beställer ett Raypilot System.

Sjukhuset har haft ett löpande hyreskontrakt med Micropos Medical sedan sommaren 2024 och har hittills behandlat cirka 12 patienter. De lägger stor vikt vid att kunna säkerställa ökad noggrannhet för att uppnå låga biverkningar vilket innebär ökad livskvalitet för patienter som genomgår strålbehandling för prostatacancer.

Det här är ett styrkebesked för oss då kunden går från att testa behandlingsmetoden med Raypilot via ett hyresavtal till att nu förvärva systemet och implementera metoden som standard-vård, säger Thomas Lindström, chef på Micropos Medical.

Detta är företagets tredje Raypilot-system i Schweiz. Ordervärdet är cirka 2 miljoner sek och inkluderar system- och serviceavtal.

Thomas Lindström

+46 (0)31-760 80 05
info@micropos.se

Om Micropos Medical AB (publ):

Micropos Medical AB (publ) utvecklar och säljer produkter för precisionsbehandling av cancer. Bolagets produkt Raypilot® System är framtagen för att säkerställa en förbättrad precision vid strålbehandling av prostatacancer. Med en ökad precision kan man på ett säkert sätt fokusera strålningen på prostata och öka stråldosen vilket därmed kan ge en ökad möjlighet till en botande behandling samtidigt som vanligt förekommande biverkningar kan minska och behandlingstiden kortas. Raypilot® kan liknas vid ett GPS-system och består av tre delar; sändare, mottagarsystem och mjukvara. Raypilot® System med förbrukningsvarorna Raypilot Hypocath® och Raypilot Viewcath är CE-märkta och FDA godkända för Europeisk- respektive USA användning.  

Bolaget är listat på Spotlight Stock Market under aktiesymbolen MPOS.
Välkommen att följa Bolaget på LinkedIn eller på www.micropos.se

Denna information är sådan information som Micropos Medical AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9:e januari 2025.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.