Connect with us

Marknadsnyheter

SPIS & SERVIS STORSATSAR PÅ E-HANDEL

Published

on

Spis & Servis startade 1994 som en restauranggrossist för snacks under namnet Snacksbolaget. Idag har företaget landets bredaste och främsta sortiment av restaurangutrustning, barutrustning och engångsmaterial. Nu lanserar Spis & Servis en ny högeffektiv e-handel för HoReCa med målet att femdubbla omsättningen de närmaste åren.  

Spis Servis ehandel

När coronapandemin slog till valde Spis & Servis grundare Martin Herrström tillsammans med den digitala transformationsexperten Tobias Kristoffersen att expandera istället för att övervintra krisen.

I samarbete med e-handelsleverantören Easyfy har bolaget nu utvecklat landets mest effektiva och moderna näthandel för hotell, restaurang och café. I juni bytte företaget namn till Spis & Servis för att bättre avspegla verksamheten och 7 september lanseras nu den nya e-handeln.

– Alla som arbetar hos oss har en restaurang- eller hotellbakgrund samt en genuin kärlek till branschen, säger Martin Herrström som är vd på Spis & Servis. Även om vi genomgått en enorm digital transformation kommer vår personliga service och expertis alltid finnas kvar bakom varje order. Vårt jobb är att stötta branschen genom effektiva beställningar, transparent prissättning samt kunskap och service.

I Spis & Servis nya e-handel kan kunder skapa ett konto, lägga en första order och betala på ungefär en minut. Samtliga betalningsalternativ finns tillgängliga inklusive leasing och avbetalning genom ett knapptryck. Leveranser till Storstockholm sker samma dag samt inom 24 timmar i hela landet. För själva funktionaliteten står Johan Uddh på Easyfy som utvecklat flera prisvinnande e-handlare inklusive Bygghemma.se, Snusbolaget.se och Meds.se.

Spis & Servis arbetar idag med drygt 400 leverantörer och har fler än 10 000 kunder från stjärnkrogar, restauranggrupper och hotellkedjor till små caféer och kvarterskrogar.

Genom den nya satsningen förväntar sig Spis & Servis att öka omsättningen från hundra miljoner till en halv miljard kronor år 2025.  

För mer information kontakta:
Sophie Berlin, presskontakt för Spis & Servis
Mail: sophie@kitchenpr.se
 
Mobil: 070-956 56 96

Om Spis & Servis
Spis & Servis startade 1994 som en restauranggrossist av popcorn, nötter och chips. Idag har Spis & Servis vuxit till att erbjuda landets största sortiment av restaurangmaskiner, barutrustning, tallrikar och glas. På huvudkontoret och centrallagret i Frihamnen arbetar 19 personer. Försäljningen sker till restauranger, hotell, caféer, mässor och food trucks i hela landet.

www.spisservis.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys