Connect with us

Marknadsnyheter

Jula firar framgången med JulaClub

Published

on

Under hösten firar JulaClub tio år. Julas kundklubb har varit en succé redan från start och har idag över tre miljoner medlemmar. Det motsvarar 20 procent av befolkningen i Sverige och Norge.

Att Jula har trogna kunder är ingen nyhet. Men att Julas lojalitetsprogram JulaClub skulle få en sådan utveckling var det nog få som räknat med.

– Det känns fantastiskt att det finns så många trogna Jula-kunder, det är ett stort förtroende. För oss är kunden allt och vi utvecklar hela tiden JulaClub för att ytterligare vässa kontakten med kunderna. Det är en snabb och kostnadseffektiv kanal där vi kan presenter bra erbjudanden, säger Karl-Johan Blank, Julas ägare och koncernchef.

Succé från start

När JulaClub startade hösten 2011 var det uppsatta målet för antalet medlemmar första året 81 000 – ett mål man nådde redan efter två månader. Ett år efter lanseringen blev JulaClub utnämnt till Årets Kundklubb av Retail Awards och två år senare, 2014, passerade JulaClub 1 miljon medlemmar – ett kvitto på kraften i konceptet.

– Lanseringen av JulaClub låg helt rätt i tiden. Vi erbjöd ett mervärde för våra kunder och var lite före våra konkurrenter samtidigt som många av våra kunder ville ha en nära relation med Jula, säger Martin Poldahl, Loyalty Manager på Jula.

Över 3 miljoner medlemmar

Succén har fortsatt under åren och nya rekord har slagits hela tiden. I oktober 2019 var det dags för nästa milstolpe då man nådde 3 miljoner klubbmedlemmar totalt i Sverige, Norge och Polen.

– Det är fantastiska siffror som talar sitt tydliga språk, att vi tillsammans på Jula gör väldigt många saker rätt och har en enorm genomslagskraft i alla våra tre länder. Det är också ett kvitto på att vi har många engagerade kunder som vill ha Julas förmånliga specialerbjudanden. JulaClub har en nyckelfunktion i vår strävan att alltid möta kunden på rätt sätt, fortsätter Martin.

Vi siktar högre

Jula har engagerade kunder och medlemmar, och en stor kundklubb är en enorm bas till kundinsikt som används för att skapa ännu bättre kundlösningar.

− Vi vill ta tillvara varje tillfälle att fira våra framgångar och bästa sättet att göra det är ju tillsammans med våra kunder och medlemmar. Nu firar vi 10 år och det gör vi bland annat genom att lansera ett flertal förbättringar som gör vår kundklubb ännu vassare och bättre. På Jula siktar vi alltid högre och det handlar om att hela tiden öka relevansen i kundernas kontakter med oss. Det jobbar vi hårt med varje dag, att underlätta vardagen för våra medlemmar och skapa förutsättningar för dem att lyckas med sina projekt, stora som små, säger Martin.

− Under september har vi laddat upp med massor av starka klubberbjudanden i våra varuhus och på webben. Jag vill också passa på att rikta ett stort tack till alla medarbetare som lagt ner ett stort arbete för att komma dit vi är idag, inte minst ute i våra varuhus. Nu firar vi ordentligt tillsammans med våra kunder! avslutar Martin.

För ytterligare information

Martin Poldahl, Loyalty Manager, +46 511 68542, martin.poldahl@jula.se
Charlotta Malmenback, JulaClub Specialist, +46 511 68506, charlotta.malmenback@jula.se

 

Om Jula

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Sedan några år har företaget utvecklats till en av Sveriges största privatägda koncerner, Jula Holdingkoncernen, med verksamheter inom Retail, Fastigheter, Finans, Logistik, Hotell, Miljö och Energi.

Jula Holdingkoncernens huvudkontor finns i Skara, Sverige. Koncernen har cirka 4000 anställda och 2020 omsattes drygt 9,8 miljarder SEK, med ett resultat om cirka 1,3 miljarder SEK.

Retailföretaget Jula är koncernens ursprung. Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Detta erbjuds via en stark e-handel och totalt 113 varuhus, 60 i Sverige, 37 i Norge och 16 i Polen.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Medivir presenterar data för kombinationen fostrox + Lenvima vid HCC på ESMO GI

Published

on

By

Stockholm — Medivir AB (Nasdaq Stockholm: MVIR), ett läkemedelsföretag inriktat på att utveckla innovativa behandlingar av cancersjukdomar med stora medicinska behov, meddelade idag att ett abstrakt för kombinationen fostroxacitabine bralpamide (fostrox) + Lenvima® vid hepatocellulär cancer (HCC) har accepterats för presentation vid European Society for Medical Oncology (ESMO) Gastrointestinal (GI) Cancers Congress den 26-29 juni 2024 i München.

 

Abstraktet, med titeln “Liver pharmacodynamics in an open-label phase Ib/IIa study of fostroxacitabine bralpamide (fostrox, MIV-818) in combination with lenvatinib in 2L/3L hepatocellular carcinoma” kommer att presenteras på konferensen av Dr Hong Jae Chon, CHA Bundang Medical Center i Korea. Dr Chon är en av prövarna i den pågående fas Ib/IIa-studien.

 

Presentationen kommer att innehålla farmakodynamiska data från patienter i den pågående fas Ib/IIa-studien med kombinationen fostrox + Lenvima, som utvärderar påverkan på normal leverfunktion och DNA-skador i tumörceller jämfört med friska celler. Presentationen kommer också att innehålla en uppdatering av den kliniska effekten då studieresultatet har fortsatt att mogna och patienterna har kunnat fortsätta med behandlingen.

 

Postern kommer att finnas tillgängliga på Medivirs hemsida efter presentationen.

 

För ytterligare information kontakta:

Magnus Christensen, finanschef, Medivir AB

Telefon: 08-5468 3100.

E-post: magnus.christensen@medivir.com

 

 

Om fostrox

Fostrox är en typ av smart kemoterapi som levererar den celldödande substansen selektivt till tumören samtidigt som den skadliga effekten på normala celler minimeras. Detta uppnås genom att koppla en aktiv kemoterapi (troxacitabin) till en prodrog-svans. Prodrogens design gör det möjligt att administrera fostrox oralt och färdas direkt till levern där den aktiva substansen frisätts lokalt i levern. Med denna unika mekanism har fostrox potential att bli det första leverriktade, oralt administrerade läkemedlet som kan hjälpa patienter med olika typer av levercancer. En fas 1b-monoterapistudie med fostrox har avslutats och en fas 1b/2a-kombinationsstudie i HCC pågår.

 

Om primär levercancer

Primär levercancer är den tredje vanligaste orsaken till cancerrelaterade dödsfall i världen och hepatocellulär cancer (HCC) är den vanligaste formen. Trots att existerande behandlingar för HCC kan förlänga patienternas liv är behandlingsfördelarna ofta begränsade och dödligheten ligger kvar på en hög nivå. Varje år diagnosticeras ca 660 000 patienter med primär levercancer globalt och den nuvarande graden av femårsöverlevnad är under 20%1). HCC är en heterogen sjukdom med olika etiologier och utan specifika mutationer som observerats i många andra cancerformer. Detta har bidragit till bristen på framgång för molekylärt riktade substanser i HCC. Bristen på övergripande nytta, tillsammans med den generellt dåliga prognosen för patienter med medellångt och långt framskriden HCC resulterar i ett stort otillfredsställt medicinskt behov.

 

 

 

Om Medivir

Medivir utvecklar innovativa läkemedel med fokus på cancersjukdomar där de medicinska behoven är stora. Företaget satsar på indikationsområden där tillgängliga behandlingsmetoder är begränsade eller saknas och det finns stora möjligheter att erbjuda betydande förbättringar till patienterna. Medivir fokuserar på utvecklingen av fostroxacitabine bralpamide (fostrox), en smart kemoterapi som har utformats för att ge en riktad anti-tumöreffekt i levern samtidigt som eventuella biverkningar minimeras. Samarbeten och partnerskap är en viktig del av Medivirs affärsmodell och läkemedelsutvecklingen bedrivs antingen i egen regi eller i partnerskap. Medivirs aktie (ticker: MVIR) är noterad på Nasdaq Stockholms lista för små bolag (Small Cap). www.medivir.se. 

1)       Rumgay et al.,European Journal of Cancer 2022 vol.161, 108-118.

 

 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Medivir presenterar data för kombinationen fostrox + Lenvima vid HCC på ESMO GI

Published

on

By

Stockholm — Medivir AB (Nasdaq Stockholm: MVIR), ett läkemedelsföretag inriktat på att utveckla innovativa behandlingar av cancersjukdomar med stora medicinska behov, meddelade idag att ett abstrakt för kombinationen fostroxacitabine bralpamide (fostrox) + Lenvima® vid hepatocellulär cancer (HCC) har accepterats för presentation vid European Society for Medical Oncology (ESMO) Gastrointestinal (GI) Cancers Congress den 26-29 juni 2024 i München.

 

Abstraktet, med titeln “Liver pharmacodynamics in an open-label phase Ib/IIa study of fostroxacitabine bralpamide (fostrox, MIV-818) in combination with lenvatinib in 2L/3L hepatocellular carcinoma” kommer att presenteras på konferensen av Dr Hong Jae Chon, CHA Bundang Medical Center i Korea. Dr Chon är en av prövarna i den pågående fas Ib/IIa-studien.

 

Presentationen kommer att innehålla farmakodynamiska data från patienter i den pågående fas Ib/IIa-studien med kombinationen fostrox + Lenvima, som utvärderar påverkan på normal leverfunktion och DNA-skador i tumörceller jämfört med friska celler. Presentationen kommer också att innehålla en uppdatering av den kliniska effekten då studieresultatet har fortsatt att mogna och patienterna har kunnat fortsätta med behandlingen.

 

Postern kommer att finnas tillgängliga på Medivirs hemsida efter presentationen.

 

För ytterligare information kontakta:

Magnus Christensen, finanschef, Medivir AB

Telefon: 08-5468 3100.

E-post: magnus.christensen@medivir.com

 

 

Om fostrox

Fostrox är en typ av smart kemoterapi som levererar den celldödande substansen selektivt till tumören samtidigt som den skadliga effekten på normala celler minimeras. Detta uppnås genom att koppla en aktiv kemoterapi (troxacitabin) till en prodrog-svans. Prodrogens design gör det möjligt att administrera fostrox oralt och färdas direkt till levern där den aktiva substansen frisätts lokalt i levern. Med denna unika mekanism har fostrox potential att bli det första leverriktade, oralt administrerade läkemedlet som kan hjälpa patienter med olika typer av levercancer. En fas 1b-monoterapistudie med fostrox har avslutats och en fas 1b/2a-kombinationsstudie i HCC pågår.

 

Om primär levercancer

Primär levercancer är den tredje vanligaste orsaken till cancerrelaterade dödsfall i världen och hepatocellulär cancer (HCC) är den vanligaste formen. Trots att existerande behandlingar för HCC kan förlänga patienternas liv är behandlingsfördelarna ofta begränsade och dödligheten ligger kvar på en hög nivå. Varje år diagnosticeras ca 660 000 patienter med primär levercancer globalt och den nuvarande graden av femårsöverlevnad är under 20%1). HCC är en heterogen sjukdom med olika etiologier och utan specifika mutationer som observerats i många andra cancerformer. Detta har bidragit till bristen på framgång för molekylärt riktade substanser i HCC. Bristen på övergripande nytta, tillsammans med den generellt dåliga prognosen för patienter med medellångt och långt framskriden HCC resulterar i ett stort otillfredsställt medicinskt behov.

 

 

 

Om Medivir

Medivir utvecklar innovativa läkemedel med fokus på cancersjukdomar där de medicinska behoven är stora. Företaget satsar på indikationsområden där tillgängliga behandlingsmetoder är begränsade eller saknas och det finns stora möjligheter att erbjuda betydande förbättringar till patienterna. Medivir fokuserar på utvecklingen av fostroxacitabine bralpamide (fostrox), en smart kemoterapi som har utformats för att ge en riktad anti-tumöreffekt i levern samtidigt som eventuella biverkningar minimeras. Samarbeten och partnerskap är en viktig del av Medivirs affärsmodell och läkemedelsutvecklingen bedrivs antingen i egen regi eller i partnerskap. Medivirs aktie (ticker: MVIR) är noterad på Nasdaq Stockholms lista för små bolag (Small Cap). www.medivir.se. 

1)       Rumgay et al.,European Journal of Cancer 2022 vol.161, 108-118.

 

 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Cabonline Group Holdings Årsredovisning och Hållbarhetsrapport 2023

Published

on

By

Cabonline Group Holdings Årsredovisning 2023 samt Hållbarhetsrapport 2023 finns nu tillgänglig på koncernens webplats på cabonlinegroup.com/om-oss/investerare/finansiella-rapporter. PDF-versioner är även bifogad till detta pressmeddelande. Den svenska årsredovisningen finns även tillgänglig på koncernens webplats i European Single Electronic Format (ESEF).

För mer information, vänligen kontakta
Charlotta Söderlund, CEO, tel +46 70 453 77 70, charlotta.weigel@cabonline.com
Erik Skånsberg, CFO, tel
+46 79 062 38 84, erik.skansberg@cabonline.com

Om Cabonline:
Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 200 anslutna åkerier och cirka 4 100 bilar i Sverige, Norge och Finland. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen och Flygtaxi. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2023 cirka 5,6 Mdr SEK. För mer information: cabonlinegroup.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.