Connect with us

Marknadsnyheter

Möbelföretaget lanserar ny hemsida med webbsshop

Published

on

Nu lanserar Rowico Home en ny hemsida med utökat innehåll och webbshop. Från att enbart ha sålt sina möbler via återförsäljare i femtio år, så har de nu kompletterat med att även kunna erbjuda hela sitt sortiment direkt till konsument via den egna hemsidan rowicohome.com.


 

Rowico Home har under det senaste året valt att satsa stort på digitalisering och under september månad blev arbetet med en ny hemsida klart.

– Trenden går mot att allt fler vill göra köp på nätet, även sällanköpsvaror såsom möbler. Vi på Rowico Home arbetar hårt med att stärka oss på marknaden, bygga upp vårt varumärke och stärka vår affärsmodell för att kunna stå stabila som möbelleverantör även i framtiden. Via en ny hemsida med egen e-handel skapar vi nu förutsättningar för att nå ut på ett ännu starkare, tydligare och enklare sätt. Vi ser att behovet av att äga en egen försäljningskanal har ökat än mer under rådande pandemi, vilket har gjort att vi skyndat på detta, menar Malin Schramm, försäljningschef Rowico Home.

ÖKAD TILLVÄXT

Rowico Home har under de senaste tolv månaderna ökat sina marknadsandelar och fortsätter att sikta på en ännu större tillväxt. Tidigare sålde företaget endast via återförsäljare, men tiderna förändras och idag förväntar sig konsumenten att kunna hitta ett varumärkes alla produkter på en och samma plattform. Därmed ansåg möbelföretaget att en e-handelsplattform var en viktig parameter att addera som ett komplement till återförsäljarnas utbud.

– Vi har under året satsat stora pengar på att bygga inspirerande shop-in-shop lösningar hos våra största återförsäljare runt om i landet, då de är vår viktigaste kanal ut till konsument. Fortsatt kommer konsument i första hand inspireras att köpa sina möbler via återförsäljare, och även när någon väljer att handla från vår egen e-handel kommer de möta våra återförsäljare eftersom de är utlämningsställen. Därför satsar vi mycket på våra återförsäljare och tror även det kan skapa merförsäljning när e-handelskunden hämtar ut sin beställning. Vi hoppas också framöver kunna addera ännu fler butiker till denna gemensamma resa så att alla kunder får nära till ett utlämningsställe, säger Malin Schramm.

Rowico Home är övertygade om att denna digitala utveckling kommer att gynna alla parter. Återförsäljarna har inte möjlighet att ha alla Rowico Homes produkter på golvet, men nu finns det möjlighet för konsumenten att enkelt se och inspireras av hela utbudet på www.rowicohome.com.

För mer information, produktlån och bilder, vänligen kontakta: 

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys