Marknadsnyheter
Skanska tecknar stort hyresavtal i kontorskomplexet Nowy Rynek i Poznan, Polen
Skanska har tecknat ett hyresavtal med ett multinationellt bolag för cirka en tredjedel av Nowy Rynek E – det fjärde kontorshuset i ett kommersiellt projekt i Poznan, Polen. Med detta hyresavtal är byggnaden nu uthyrd till 33 procent. Kontorshuset beräknas vara färdigställt under det andra kvartalet 2023.
Den 15 våningar höga kontorsbyggnaden kommer att få en total uthyrningsbar yta på cirka 28 500 kvadratmeter samt tillhandahålla 230 parkeringsplatser i garage. Byggnaden förväntas få flera certifieringar: LEED Platinum, WELL Core & Shell, WELL Health & Safety Rating samt Building without Barriers, vilka tilldelas framtidssäkrade, högkvalitativa kontorslokaler med högsta säkerhetsstandard och som både minskar risken för spridning av sjukdomar och skapar hälsosamma, säkra arbetsplatser.
Nowy Rynek är Skanskas tredje kommersiella utvecklingsprojekt i Poznan, med en total uthyrningsbar yta om cirka 100 000 kvadratmeter, beläget i stadens centrala affärsdistrikt. Skanska sålde de två första byggnaderna i Nowy Rynek till Franklin Templeton Investments och Corum Asset Management. Den tredje byggnaden, med en yta på cirka 39 000 kvadratmeter, är till 93 procent uthyrd och färdigställdes under det andra kvartalet 2021.
För ytterligare information kontakta:
Andreas Joons, pressekreterare, Skanska AB, tel 010 449 04 94
Direktlinje för media, tel 010 448 88 99
Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.
Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och umgås. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största bygg- och projektutvecklingsföretag med en omsättning på 159 miljarder kronor under 2020. Skanska är verksamma i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos över 32 000 medarbetare skapar vi innovativa och hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid. Tillsammans går vi i täten för ett bättre samhälle.
Marknadsnyheter
Ymer SC AC AB Offentliggör årsredovisning för perioden 2023-01-01 till 2023-12-31
Ymer SC AC AB offentliggör årsredovisning för perioden 2023-01-01 till 2023-12-31. Årsredovisningen finns bifogad i detta pressmeddelande.
Informationen är sådan som YMER SC AC är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-04-30 10:40 CET.
Stefan Engstrand, VD Ymer SC AC AB. Tel: 073 – 358 28 99, stefan.engstrand@ymersc.com
www.ymersc.com
Marknadsnyheter
Kappahl fortsätter samarbetet med Majblomman – nu säljs majblommor i butik för tredje året i rad
Förra året hjälpte Kappahls butiker till att samla in 480 000 kronor för att bekämpa barnfattigdomen i Sverige. I år hoppas man kunna slå detta, när det för tredje året i rad säljs majblommor i Kappahls samtliga butiker i Sverige. När barnens försäljningsperiod är över säljer Kappahl majblommor i butik med start den 1 maj.
Barnrättsorganisationen Majblomman har sedan 1907 arbetat för att minska barnfattigdomen i Sverige. Genom försäljning av majblommor samlas stöd in för barn i familjer som inte har råd med det allra nödvändigaste. Förra året slogs ett historiskt försäljningsrekord när barn runt om i landet sålde majblommor för 76 miljoner kronor, men utöver barnens insats behövs näringslivets stöd. Därför är Kappahl stolt partner till Majblomman sedan flera år och förutom stöd genom rabatterade presentkort säljs också majblommor i alla Kappahl-butiker i Sverige, något man gjort sedan 2022.
– Vi vet att ett av tio barn lever i barnfattigdom. Det visar både statistiken och det ser Majblommans volontärer i vardagen. Faktum är att förra årets rekordstora insamling inte räcker till. Barnens behov har blivit mer basala och nya grupper söker sig till oss. Samarbeten med företag som Kappahl är jätteviktiga för Majblomman för att vi ska kunna hjälpa fler barn. Civilsamhället kan inte ta hela ansvaret själva. Alla måste hjälpas åt för att samhället ska fungera, berättar Majblommans generalsekreterare Åse Henell.
Kappahls högre syfte är att skapa en ansvarsfull modevärld, och socialt engagemang är en viktig del i detta. En stor del av Kappahls sociala engagemang utgår från barnperspektivet och att barn ska få vara barn, vilket kopplar till Majblommans arbete om barns rätt till en barndom fri från fattigdom.
– Vi är mycket stolta och glada att kunna bidra till Majblommans arbete med att minska barnfattigdomen i Sverige genom att erbjuda våra kunder att köpa sina majblommor i våra butiker, och vi satsar självklart på att slå förra årets försäljning i butik! säger Åsa Witkarsson, Commercial & Marketing på Kappahl och den som samordnar försäljningen i butikerna.
Om Majblomman
Majblommans riksförbund är en ideell barnrättsorganisation som arbetat för att minska barnfattigdom sedan 1907. Arbetet sker genom att dela ut ekonomiskt stöd, påverka beslut och finansiera forskning och sprida kunskap om och öka engagemanget kring barnfattigdom. Man samlar in pengar genom att barn, volontärer och företagspartners i hela Sverige deltar i försäljningen av majblommor varje år. Barn som lever i familjer där pengarna inte räcker till kan ansöka om ekonomiskt stöd till och med det år då barnet fyller 18 år. Det kan gälla ett par fotbollsskor, ett barnkalas, avgiften till fritidsaktivitet eller en jacka.
Marknadsnyheter
Kappahl fortsätter samarbetet med Majblomman – nu säljs majblommor i butik för tredje året i rad
Förra året hjälpte Kappahls butiker till att samla in 480 000 kronor för att bekämpa barnfattigdomen i Sverige. I år hoppas man kunna slå detta, när det för tredje året i rad säljs majblommor i Kappahls samtliga butiker i Sverige. När barnens försäljningsperiod är över säljer Kappahl majblommor i butik med start den 1 maj.
Barnrättsorganisationen Majblomman har sedan 1907 arbetat för att minska barnfattigdomen i Sverige. Genom försäljning av majblommor samlas stöd in för barn i familjer som inte har råd med det allra nödvändigaste. Förra året slogs ett historiskt försäljningsrekord när barn runt om i landet sålde majblommor för 76 miljoner kronor, men utöver barnens insats behövs näringslivets stöd. Därför är Kappahl stolt partner till Majblomman sedan flera år och förutom stöd genom rabatterade presentkort säljs också majblommor i alla Kappahl-butiker i Sverige, något man gjort sedan 2022.
– Vi vet att ett av tio barn lever i barnfattigdom. Det visar både statistiken och det ser Majblommans volontärer i vardagen. Faktum är att förra årets rekordstora insamling inte räcker till. Barnens behov har blivit mer basala och nya grupper söker sig till oss. Samarbeten med företag som Kappahl är jätteviktiga för Majblomman för att vi ska kunna hjälpa fler barn. Civilsamhället kan inte ta hela ansvaret själva. Alla måste hjälpas åt för att samhället ska fungera, berättar Majblommans generalsekreterare Åse Henell.
Kappahls högre syfte är att skapa en ansvarsfull modevärld, och socialt engagemang är en viktig del i detta. En stor del av Kappahls sociala engagemang utgår från barnperspektivet och att barn ska få vara barn, vilket kopplar till Majblommans arbete om barns rätt till en barndom fri från fattigdom.
– Vi är mycket stolta och glada att kunna bidra till Majblommans arbete med att minska barnfattigdomen i Sverige genom att erbjuda våra kunder att köpa sina majblommor i våra butiker, och vi satsar självklart på att slå förra årets försäljning i butik! säger Åsa Witkarsson, Commercial & Marketing på Kappahl och den som samordnar försäljningen i butikerna.
Om Majblomman
Majblommans riksförbund är en ideell barnrättsorganisation som arbetat för att minska barnfattigdom sedan 1907. Arbetet sker genom att dela ut ekonomiskt stöd, påverka beslut och finansiera forskning och sprida kunskap om och öka engagemanget kring barnfattigdom. Man samlar in pengar genom att barn, volontärer och företagspartners i hela Sverige deltar i försäljningen av majblommor varje år. Barn som lever i familjer där pengarna inte räcker till kan ansöka om ekonomiskt stöd till och med det år då barnet fyller 18 år. Det kan gälla ett par fotbollsskor, ett barnkalas, avgiften till fritidsaktivitet eller en jacka.
-
Analys från DailyFX8 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter1 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter5 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
-
Marknadsnyheter6 år ago
Tudorza reduces exacerbations and demonstrates cardiovascular safety in COPD patients