Connect with us

Marknadsnyheter

Streamify offentliggör bokslutskommuniké

Published

on

2022-02-25

Streamify AB (”Streamify” eller ”Bolaget”) offentliggör härmed bokslutskommuniké för perioden januari-december 2021. Bokslutskommunikén finns tillgänglig som bifogat dokument samt på hemsidan (www.streamify.io). Nedan följer en sammanfattning av bokslutskommunikén.
 

2021-10-01- 2021-12-31 (fjärde kvartalet)

  • Nettoomsättning uppgick till 401 KSEK (1 095 KSEK).
  • Resultat efter finansiella poster uppgick till -3 192 KSEK (-2 903 KSEK).
  • Resultat per aktie uppgick till -0,29 SEK (-0,24 SEK).

 

2021-01-01- 2021-12-31 (helåret)

  • Nettoomsättning uppgick till 1 168 KSEK (1 542 KSEK).
  • Resultat efter finansiella poster uppgick till -9 262 KSEK (-3 617 KSEK).
  • Resultat per aktie uppgick till -1,06 SEK (-0,52 SEK).

 

 

Väsentliga händelser

  • Den 1 oktober 2021 meddelade Streamify att Bolaget skrivit avtal med fastighetsbolaget Diös koncept PickPackPost och PopUp Market. Syftet är att utveckla ett erbjudande med live video shopping för varumärken och butiker. Lösningen handlar om att knyta ihop den fysiska köpupplevelsen med den digitala.

 

  • Den 11 oktober 2021 meddelade Streamify att Bolaget skrivit avtal med Nordens största e-handelsevent D-CONGRESS. D-CONGRESS arrangeras av Svensk Digital Handel, Svensk Handel och Svenska Mässan har valt Streamify som leverantör av kommersiell streaming.

 

  • Den 20 oktober 2021 meddelade Streamify att Bolaget ingått i partneravtal med IFK Göteborg. Avtalet har en löptid om ett år och startar i oktober. Under avtalets löptid kommer Streamify leverera live video shopping för IFK Göteborg.

 

  • Den 27 oktober 2021 meddelade Streamify att Bolaget har tecknat ett samarbetsavtal med influencerplattformen Massfluencer. Målet med samarbetet är att erbjuda en värdeskapande och kraftfull paketlösning, bestående av Streamifys tekniska lösning och Massfluencers förmåga att driva trafik och skapa varumärkeskännedom genom sin plattform.

 

  • Den 28 oktober 2021 meddelade Streamify att Bolaget beslutat att genomföra en riktad nyemission om 10,25 MSEK, riktad till professionella och strategiska investerare. Med likvid från den riktade nyemissionen ämnar Bolaget accelerera sin lansering och marknadsnärvaro inom live video shopping, knyta nya partnerskap och etablera sig som ett konkurrenskraftigt alternativ på marknaden.

 

  • Den 8 november förvärvade Streamifys VD Johan Klitkou och styrelseordförande Lars Ekström 85.000 respektive 34.000 aktier i Streamify.

 

  • Den 17 november genomfördes extra bolagsstämma i Streamify och beslutade att godkänna förslaget om en riktad nyemission som omfattar cirka 10,25 MSEK. Med likviden avser Bolaget att accelerera sin lansering och marknadsnärvaro inom live video shopping. Vidare beslutades om bemyndigande för styrelsen att besluta om emissioner under tiden fram till nästa årsstämma.

 

  • Den 17 november har Streamifys styrelseledamot Peter Nyström köpt 14 062 aktier. Aktierna köptes till en kurs om 6,87 kronor per aktie vilket innebär en affär på sammanlagt 96.500 kronor.

 

  • Den 25 november 2021 inleddes nyttjandeperioden för de teckningsoptioner av serie TO 1 som emitterades i samband med Streamify AB:s emission av units i december 2020. Nyttjandeperioden pågår fram till och med den 16 december 2021.

 

  • Den 25 november kallades aktieägarna i Streamify till extra bolagsstämma onsdagen den 15 december 2021.

 

  • Den 30 november meddelande Streamify att den riktade nyemission som genomförts har registrerats hos Bolagsverket. Antal aktier i Bolaget uppgår efter registreringen till 7 530 448 aktier och aktiekapitalet uppgår till 1 167 219,44 SEK.

 

  • Den 2 december meddelade Streamify att Bolaget har lanserat appen Streamify Broadcaster 2. Streamify broadcaster har använts för att genomföra över 15 000 kommersiella livesändningar och nu lanserar Streamify version 2 som innebär att även kunder som använder Android kan använda Streamifys app.

 

  • Den 13 december meddelade Streamify att Bolaget har tecknat ett avtal med företaget Axkid. Avtalet har en löptid om 13 månader varav första månaden är en prövoperiod. Avtalet omfattar verksamhet i SE, UK, DE, FRA och GLOBAL med syfte att hjälpa Axkid lansera och utveckla sitt erbjudande inom live video shopping. Avtalet kommer inte att ha betydande effekter på innevarande årsresultat.

 

  • Den 14 december meddelade Streamify att Bolaget har tecknat ett partneravtal med influencerbyrån WeAreCube. Genom partnerskapet ska Streamify leverera en plattform för live video shopping specifikt för CUBEs kundbas.

 

  • Den 15 december meddelade Streamify att Bolaget Chandla har, genom ett partneravtal, valt Streamify som exklusiv leverantör av sin lösning inom live video shopping. Syftet med partnerskapet är att leverera Sveriges första renodlade kanal för live video shopping, där Chandla säljer produkter inom flera områden med interaktiva sändningar med kampanjer och lanseringar.

 

  • Den 15 december genomfördes extra bolagsstämma i Streamify och beslutade att godkänna nyval av Michal Kalinowski som ordinarie styrelseledamot till slutet av den årsstämma som hålls nästa räkenskapsår.

 

  • Den 16 december meddelade Streamify att bolaget har tecknat nya kundavtal till ett värde om ca 184 000 kr. Under december har Streamify tecknat kundavtal med bolagen H&H Hairstory Factory, Treakel, Patriks Prylar, The Skincare Revolution och tidigare kommunicerade Axkid. Avtalen har olika löptid från månadsvis till årsvis och startar under q1 2022.

 

Väsentliga händelser efter periodens utgång

  • Den 18 januari 2022 meddelande Streamify att Bolaget har tecknat ett avtal med tränings- och återhämtningsbolaget Flowlife. Avtalet har en löptid om ett år.

 

  • Den 14 februari 2022 meddelade Streamify att Bolaget har tecknat ett avtal med den nätbaserade frö- och odlingsbutiken Frökungen. Streamify kommer bistå med att erbjuda sin live videoshopping för att hjälpa Frökungen att stärka kundernas upplevelse kring produkterna.

 

  • Den 17 februari 2022 meddelade Streamify att Naturkompaniet har valt Streamify som leverantör av live video shopping. Det första live video shopping-eventet hålls den 17 februari och innebär att Naturkompaniet kommer nå ut till sina kunder på ett nytt sätt. Störst fokus kommer att vara på att skapa kunskapsbaserat innehåll som inspirerar men också utbildar kunder inom olika områden och aktiviteter kopplat till friluftsliv.

För ytterligare information om Streamify, vänligen kontakta:
Johan Klitkou, VD
Telefon: +46 76-643 37 47
E-post: johan@streamify.io

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

RMD:s bidrag till digitaliserad järnväg nominerat till InfraAwards 2024

Published

on

By

Varje år genomför InfraSweden innovationstävlingen InfraAwards, där vinnaren ges finansiering på upp till 500 000 kronor att föra ett innovationsprojekt framåt. Tävlingsbidragen ska ha potential att bidra till en mer hållbar transportinfrastruktur och i år är temat uppkoppling, digitalisering och AI. Railway Metrics and Dynamics (RMD) är en av de tre finalisterna i årets tävling.

Om InfraSweden
InfraSweden är ett innovationsprogram i Sverige som syftar till att utveckla hållbar och effektiv infrastruktur. Programmet är en del av Vinnovas satsning på strategiska innovationsområden och samlar aktörer från näringsliv, akademi och offentlig sektor. Fokus ligger på att främja innovation inom byggande, underhåll och drift av transportinfrastruktur. Genom samarbeten och finansiering av projekt bidrar InfraSweden till att möta framtidens behov av klimatsmarta och kostnadseffektiva lösningar.

Tävlingsbidraget
Railway Metrics and Dynamics (RMD) tävlingsbidrag har titeln ”Digitalisera Malmbanan” och bygger på ett uppkopplat system baserat på sensorer och AI för övervakning och intelligent beslutsstöd inom järnvägstrafiken.

Digitaliseringen av järnvägen har alltid legat RMD varmt om hjärtat, men eftersom malmbanan är av Sveriges viktigaste järnvägssträckor med avgörande betydelse för Sveriges ekonomi är det extra viktigt. De senaste fem åren har det skett 9 allvarliga urspårningar, den senaste i Vassijaure nära norska gränsen i februari 2024.

Planerat underhåll avgörande
Den enkelspåriga järnvägen är känslig och de tunga lasterna sliter ut rälerna i förtid och skapar utmattningssprickor. Urspårningar ger allvarliga konsekvenser i form av uppsliten räls, skador på fordon och vagnar, långa förseningar och stora ekonomiska förluster.

Med hjälp av RMD:s sensorteknik och AI-baserade system kan skador på både lok, vagnar och banan upptäckas i tid. Det här innebär i sin tur att underhållet kan planeras, åtgärder kan prioriteras och rätt arbete kan utföras vid rätt tidpunkt. På så sätt kan förseningarna minskas.

Om en urspårning trots allt skulle inträffa, får lokföraren genast en varning via RMD:s ”MyTrainApp”. På så sätt kan föraren stanna tåget och minimera omfattningen av skadorna.

Vikten av övervakning i realtid
RMD:s förslag för att digitalisera järnvägen bygger på uppkopplad sensorteknik i kombination med AI och Machine Learning. Mycket detaljerad data om statusen på lok, vagnar, kontaktledning och själva bansträckningen skickas till ett AI-baserat system där den analyseras i realtid. Informationen kan enkelt delas till exempelvis Trafikverket eller tredje part.

En av tre finalister
RMD har utsetts som en av tre finalister i InfraSwedens tävling InfraAwards 2024 med tävlingsbidraget ”Digitalisera Malmbanan”.

– Det här är mycket roligt – och ett tecken på att vi lyckats förklara de uppenbara vinsterna med vårt AI-baserade sensorsystem på ett bra sätt, säger Jan Lindqvist, VD på Railway Metrics and Dynamics.

Vinnaren presenteras av InfraSweden och Smart Built Environment den 15:e januari på Transportforum i Linköping.

För mer information, vänligen kontakta:

Jan Lindqvist, VD
Telefon: +46 (0)70-587 76 26
E-mail:
jan.lindqvist@railwaymetrics.com

Om Railway Metrics and Dynamics Sweden AB (publ)

RMD är ett svenskt IT-bolag som utvecklar och säljer en systemplattform för analys och övervakning av transport och infrastruktur i realtid. Plattformen består av ett moln- och realtidsbaserat system med patenterad teknik, baserad på avancerade algoritmer och artificiell intelligens, för förvaltning av tillgångar (så kallad ’asset management’). Inledningsvis har Bolaget valt att fokusera på järnvägsindustrin, såsom lok, tågvagnar, räls och annan järnvägsinfrastruktur, men RMD:s system kan med fördel användas inom övriga transport- och infrastrukturmarknader, inklusive byggmarknaden samt humanmarknaden. För järnvägsindustrins aktörer gör Bolagets system det möjligt att bedriva transport med ökad effektivitet, säkerhet, punktlighet och lönsamhet. RMD:s aktier handlas på NGM Nordic SME.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Chefsjurist Åsa Thunman lämnar Sandvik

Published

on

By

Åsa Thunman, Executive Vice President och Chefsjurist på Sandvik, har beslutat sig för att lämna Sandvik för en motsvararande position på den svenska projektutvecklings- och byggkoncernen Skanska. Hon har varit i sin nuvarande roll samt medlem i koncernledningen sedan 2014, och kommer att lämna Sandvik som senast den 8 juli 2025. En rekryteringsprocess för att hitta en efterträdare kommer nu att inledas.

— Åsa Thunman är en väldigt uppskattad kollega som har bidragit starkt genom åren i att utveckla vår Legal-funktion och som medlem i koncernledningen. Jag önskar henne all lycka i framtiden när hon nu går vidare till nya utmaningar utanför Sandvik, säger Stefan Widing, Sandviks VD och koncernchef.

Stockholm, 10 januari 2025

Sandvik AB

För ytterligare information kontakta Louise Tjeder, chef för investerarrelationer, 070-782 63 74 eller Johannes Hellström, presschef, tel. 070-721 10 08

Sandvik-koncernen
Sandvik är en global, högteknologisk industrikoncern som tillhandahåller lösningar som förbättrar produktivitet, lönsamhet och hållbarhet inom tillverknings-, gruv- och infrastrukturindustrierna. Vi ligger i framkant inom digitalisering och fokuserar på att optimera våra kunders processer. Vårt världsledande erbjudande inkluderar utrustning, verktyg, tjänster och digitala lösningar för skärande metallbearbetning, gruvdrift, bergavverkning, krossning och sortering. Koncernen hade 2023 omkring 41 000 medarbetare och intäkter på cirka SEK 127 miljarder i runt 170 länder.
 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Åsa Thunman ny Executive Vice President och chefsjurist samt del av koncernledningen på Skanska

Published

on

By

Åsa Thunman har utnämnts till chefsjurist och Executive Vice President på Skanska Group. Hon kommer att tillträda sin nya position senast den 8 juli 2025 och blir samtidigt då en del av Skanskas koncernledning.

Åsa Thunman kommer från en motsvarande tjänst som General Counsel på Sandvik. Hon har haft centrala juridiska och operativa roller i multinationella företag, inklusive Sandvik, Securitas och Elekta. I sin nya roll kommer hon att rapportera till Anders Danielsson, VD och koncernchef på Skanska.

– Åsa Thunmans breda, multinationella, juridiska expertis inom bolagsstyrning från olika industrier, tillsammans med hennes starka strategiska ledarskapserfarenhet av att bygga och leda effektiva affärsinriktade juridiska team, kommer att vara en stor tillgång för Skanska. Detta kommer att vara en viktig resurs för vår framtida resa, säger Anders Danielsson, VD och koncernchef på Skanska.

– Jag ser verkligen fram emot att börja på Skanska och lära känna företaget. Jag är också entusiastisk över att få börja leda det juridiska teamet och på så sätt bidra till en fortsatt stark prestation som driver Skanska mot nya framgångar, säger Åsa Thunman, nyutnämnd chefsjurist och Executive Vice President på Skanska.

Hon kommer att börja i sin nya position senast den 8 juli 2025. I september 2024 meddelade Skanska att Ulrika Wester hade utnämnts till tillförordnad Executive Vice President och General Counsel. Ulrika Wester kommer att kvarstå i rollen som tillförordnad Executive Vice President och General Counsel tills Åsa Thunman tillträder.

För ytterligare information kontakta:

Jacob Birkeland, Press och Public Affairs chef, Skanska AB, tel 010 449 04 94

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99                                                                                                           

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.