Connect with us

Marknadsnyheter

Nya Boendet 2.0

Published

on

Nya Boendet är en marknadsplattform – med slutkonsumenten som målgrupp – som skapar den givna marknadsplatsen för alla nyproducerade bostäder. Bolaget gör nu ett gediget omtag – med rikstäckande bostäder.

– Nu gör vi om och gör rätt, med en omlansering vid årsskiftet för att presentera marknaden med ett bredare utbud av nyproduktion i samtliga boendeformer. Syftet med vår tjänst är att ge bostadsutvecklare och fastighetsägare ett efterfrågat verktyg som effektivt och målstyrt når slutkonsumenterna. Det handlar främst om hur man når marknaden med goda resultat samtidigt som man stärker sitt varumärke.

Tack vare vår nya genomarbetade strategi är vi glada över att ha attraherat en samling av några av branschens främsta aktörer som delägare tillsammans med Tobias Emanuelsson som huvudägare. Ensam är ju som känt inte stark och vi skapar en relevans där alla är med på lika villkor.

Vi har i dagsläget ca 15 000 bostäder, med delägare som rikstäckande Riksbyggen och Magnolia likväl som nischade Heba, Vincero och Holmströmgruppen. Under året kommer vi att addera fler bostadsutvecklare och fastighetsägare med deras bostäder. Vi siktar på att dubbla dagens antal och därefter omlansera Nya Boendet när vi har ett rikt innehåll. Det som syns idag på nyaboendet.se exemplifierar hur bostäderna exponeras för slutkonsumenten. När vi går live igen kommer ett gediget urval av rikstäckande bostäder att publiceras och nå sina målgrupper, säger Monika Pirslin, grundare och VD av Nya Boendet.   

– Nya Boendet ger oss på Riksbyggen en utmärkt möjlighet att få fokus på att vår kärnverksamhet – nyproduktion av bostäder – når ut på marknaden. Nya Boendet är den plattform som hjälper oss att berätta, visa och fokusera på nyproduktionens kundvärden på ett mycket bra sätt. En styrka är dessutom att detta även gäller hyresrätter, som bidrar till en sund mix, utifrån vad marknaden behöver och efterfrågar, säger Tobias Dysenius, Försäljnings- och Affärsutvecklingschef på Riksbyggen.

Det unika med marknadsplattformen Nya Boendet är att den presenterar samtliga boendeformer, är nischad för nyproduktion samt når både aktiva och även passiva bostadssökare.

– Nyproduktionen har alltid varit nedprioriterad i alla kanaler, men det vill vi vända på och ge nyproduktion platsen och relevansen som den förtjänar – den står ändå för ca 40% av hela bostadsmarknaden. Dessutom har vi ett stort antal hyresrätter i befintliga bestånd som vill använda vår tjänst för att hyra ut sina bostäder. Vi kan även flagga för att fler attraktiva tjänster är under utveckling och tjänstefieras vid omlanseringen. Alla möjligheter finns via oss och vi välkomnar alla bostadsutvecklare och fastighetsägare som kunder, avslutar Monika Pirslin.

Om Nya Boendet

Sedan lanseringen våren 2019 har vägen inte varit spikrak. Uppstarten gick visserligen enligt utsatt plan, med ett trettiotal bostadsutvecklare i plattformen, men för att nå ut nationellt och nå hela marknaden krävdes ett rikare innehåll och bredare utbud av bostäder vilket nu kommer att ske via den planerade satsningen. Samtliga parter ser värdet i historiken med all dess utveckling som tillsammans med planen framåt ska skapa de förbättringar branschen efterfrågar och behöver.

Nya Boendet presenterar nyproducerade bostäder i samtliga boendeformer med hjälp av en homogen lösning på nyaboendet.se. Bostadssökaren kan där enkelt jämföra vad marknaden erbjuder i sitt önskade område. Eftersom få bostadssökare har kännedom om de olika bostadsutvecklarna och fastighetsägarna som branschen består av, räcker det med att känna till Nya Boendet som samlar och presenterar allt lättillgängligt, snyggt och enkelt. Nya Boendets uppdrag och ansvar är att direktkommunicera med slutkonsumenterna och ge bostadsutvecklarna och fastighetsägarna ett lönsamt stöd i marknadsföringsfasen med mål om mer lönsam försäljning och uthyrning. Alla bostadsprojekt får en egen projekthemsida och marknadsföring anpassad till dess målgrupper. Syftet är att vara affärsgenererande genom att skapa kvalitativa intresseanmälningar som leder till affärer.

För mer information kontakta Monika Pirslin, 0700-92 95 63, monika@nyaboendet.se.

Fotograf: Kimberly Hero.

nyaboendet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Studie: Eksem kopplat till ätstörningar

Published

on

By

En ny studie från Yale visar att personer med eksem löper ökad risk för ätstörningar

som anorexi, bulimi och hetsätning. Forskarna analyserade över 250 000

patientjournaler och fann att eksempatienter är tre gånger mer benägna att utveckla

hetsätning och dubbelt så benägna att drabbas av anorexi eller bulimi. Det föreslås

att ätstörningar kan vara ett sätt att hantera depression och ångest relaterat till

eksem. Tidig upptäckt är viktig för att kunna ge rätt stöd och vård till dessa individer.

Källa: https://medicine.yale.edu/yigh…

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kandy´z är Årets Franchisekedja 2024

Published

on

By

Kandy´z har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” vid Svenska Franchisegalan som varje år genomförs på Grand Hôtel i Stockholm. Förutom ”Årets Franchisekedja” delades priser ut i kategorierna ”Årets Franchisetagare”, Årets CFO”, ”Framtidens Franchise”, ”Årets Marknadsförare” och ”Årets Franchisebragd”. – Samtliga finalister och vinnare är tydliga exempel på den mångfald av branscher som franchise representerar och har samtliga bidragit på ett positivt sätt till att utveckla företagsformen. Det är väldigt glädjande att ett relativt nystartat franchiseföretag vinner utmärkelsen Årets Franchisekedja i år, säger Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen.

Kandy´z får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2024 med motiveringen:

”Vinnaren av Årets Franchisekedja 2024 stöttar sina franchisetagare och hjälper dem att nå framgång. Med en god lönsamhet hos sina franchisetagare och med människan i fokus utvecklar vinnaren ständigt sitt koncept med olika verktyg och

förgyller vardagen och skapar välbefinnande både på jobbet och privat.”

”Årets Marknadsförare” (delas ut i samarbete med SpiderAds) – Pressbyrån

”Årets marknadsförare vinner för sin banbrytande marknadsföring där de kombinerar kreativitet med samhällsengagemang för att skapa starka kampanjer som inte bara stärker varumärket utan också genererade försäljningsökningar och ökad medvetenhet. Kampanjerna för Pressfrihetens Dag, Lusseballen och Årets Lussekatt är bara några av aktiviteterna som fått enorm uppmärksamhet.”

”Årets CFO” (delas ut i samarbete med Azets) – Marie-Louise Lindström, HusmanHagberg

”Detta är en CFO med stenkoll! Hen har lång erfarenhet av att arbeta i franchisevärlden och kan alla delar från kontoren upp till givaren. Denna CFO är mycket engagerad och pedagogisk och har franchisetagarnas fulla förtroende. Med god dialog och professionellt stöd är hen högst delaktig i

hela kedjans utveckling.”

”Årets Franchisetagare” (delas ut i samarbete med Marginalen Bank) – Erik Stridsberg, Pinchos Uddevalla

”Vinnaren har under 2023 kraftigt ökat såväl försäljningen som antalet kunder och snittköp. Därtill ligger man i toppen inom kedjan avseende kundnöjdhet. Vinnaren och hens nyckelpersoner har inte bara fokuserat på siffror, utan

har även visat en stark förmåga att utveckla och stödja sina medarbetare. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö har franchisetagaren inspirerat teamet att sträva efter en bra upplevelse för kunden och bidra till den

övergripande framgången för verksamheten.”

”Framtidens Franchise” (delas ut i samarbete med BDO) – Fantastic Frank

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Genom sitt nytänkande har årets vinnare skapat ett marknadsföringskoncept i världsklass. Detta i kombination med en unik IT-plattform som ligger i absolut framkant och en stor portion mod har man på ett målmedvetet sätt lyckats ta sitt koncept långt utanför Sveriges gränser.

Förutom ett antal etableringar i Europa så finns man nu även representerade i USA och Asien.

Årets vinnare har blivit en av de mest omskrivna aktörerna i sin bransch och en stor erkänd internationell branschtidning har utsett grundarna till ”de entreprenörer som inspirerat och utvecklat sin bransch mest.” Med ett nuläge där man har potentiella franchisetagare från olika länder som står i kö för att få kliva ombord, så känns det som att resan bara har börjat för denna framåtlutade kedja.”

”Årets Franchisebragd” (delas ut i samarbete med FranchiseArkitekt) – Paul Lederhausen, grundare av McDonald´s i Sverige

”Detta pris går till en sann entreprenör och företagsledare. Hans far gav aldrig veckopeng utan sade: ”Jag säger som Sandrew sa, det finns tioöringar att plocka upp på gatan, bara du orkar böja dig ner. ”Det finns inte ord som nog kan beskriva vad vinnaren har haft för betydelseför franchise i Sverige, då denna person även i allra högsta grad var

involverad i bildandet av den Svenska Franchise Föreningen för över 50 år sen. Det är egentligen fel att säga att denna utmärkelse i år heter Årets Franchisebragd utan bör i detta fall benämnas som halvseklets Franchisebragd.

Vinnaren av detta pris startade upp den första McDonald’s-restaurangen i Sverige 1973 på Kungsgatan i Stockholm och har under alla dessa år bidragit till att hundratusentals personer har jobbat i kedjan och utbildat fler än 30 000 ledare. En sann franchisebragd som ingen annan har gjort i Sverige, inte bara förra året utan även halvseklet.”

För mer information:

Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen. Tel: 0703-54 87 20. E-post: jan@svenskfranchise.se

www.svenskfranchise.se

Svenska Franchise Föreningen har som ändamål att sprida kunskap om franchising och att verka för att utveckla, stärka och skydda affärsmodellen. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svenska Franchise Föreningen står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.