Connect with us

Marknadsnyheter

Eva Röse i samarbete med Ellos – lanserar modekollektion i premiumkvalitet

Published

on

Eva Röse lanserar sitt första samarbete med Ellos, en exklusiv modekollektion i premiumkvalitet. Kollektionen består av enkla och stilfulla plagg som är tänkt att utgöra en stabil grund i basgarderoben. ”Jag vill att min kollektion ska kännas genuin. Att det blir mina kläder, som jag vill bära och som går i linje med det jag står för. Jag har varit väldigt tydlig med att det måste vara plagg som håller länge. Både i kvalitet och i snitt”, säger Eva Röse.

Ellos är tillbaka med ett nytt designsamarbete, den här gången med skådespelaren Eva Röse. Samarbetet med Ellos blir Evas första och kollektionen som lanseras består av väl utvalda plagg i premiumkvalitet. Fokus i arbetet har legat i att skapa produkter som ska kännas tidlösa och fungera som exklusiva nyckelplagg i basgarderoben. De är noga framtagna för att hålla i både stil och kvalitet.

Jag vill att min kollektion ska kännas genuin. Att det blir mina kläder, som jag vill bära och som går i linje med det jag står för. Jag har varit väldigt tydlig med att det måste vara plagg som håller länge. Både i kvalitet och i snitt. Det ska vara plagg som du snabbt kan dra på dig eller svepa in dig i och känna dig välklädd på bara en sekund. Byxor som inte måste knäppas upp när du sätter dig ner, kläder att resa i, att ha när du lämnar på förskolan. En kofta som du kan ha som både morgonrock, klänning och ytterplagg när det är varmt ute. Plaggen ska kunna användas ofta, mycket och länge”, säger Eva Röse.

Evas kollektion är en del av Ellos nya premiumsatsning där tonvikten ligger på det stilrena och långlivade. Premium passar särskilt för dem som vill investera i exklusiva produkter av fina kvaliteter. I kollektionen ingår bland annat en cardigan av 100 % certifierad Merinoull, en kappa i 80 % återvunnen ull samt två skjortor i 100 % ekologiskt silke.

”Eva Röse kändes väldigt given för den här typen av kollektion. Hon en frisk fläkt och har verkligen en fingertoppskänsla för detaljer. I den här kollektionen har vi satsat på att ta fram plagg av hög kvalitet som man kan matcha med allt. De är enkla, stilfulla och kommer utgöra en stabil grund i varje basgarderob”, säger Karin Verdoes, designchef för Ellos Fashion.

Kampanjen lanseras torsdagen den 8 september och kommer finnas tillgänglig på Ellos site.

För mer information, vänligen kontakta:

PR@ellos.se

Kampanjbilder:  https://we.tl/t-HpS9B0w15z

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nyheter från tidningen Tillväxt nr 2, 2024.

Published

on

By

Skogen och åkrarna ger henne kraft

CAJSASTINA ÅKERSTRÖM SLOG igenom som artist för trettio år sedan med låten ”Fråga stjärnorna”. Sin första konstutställning hade hon 2021. Inspirationen hämtar hon på landsbygden i Småland där hon bor sedan många år. Landsbygden är hennes universum. Där trivs hon allra bäst.
Läs mer på sid 16»

”Volym övertrumfar allt”

EN HÖG SKÖRD är det viktigaste, enligt Erik Wildt-Persson, VD för Kristianstadortens Lagerhusförening. Förhoppningen är att årets skörd ska bjuda på både stora volymer och hög kvalitet. En stigande prisbild står också på önskelistan. 
Läs mer på sid 8»

Tillväxten i skogen skulle kunna öka

EN NY RAPPORT från Skogsstyrelsen visar att tillväxten i skogen kan öka med upp till 30 procent till år 2100. En förfinad skötsel av de arealer där ny skog ska växa upp krävs för att detta ska bli möjligt. Avvägningsproblem där olika intressen ställs mot varandra komplicerar emellertid utvecklingen.
Läs mer på sid 10»

Digitaliseringen ska öka lönsamheten

SYFTET MED DIGITALISERINGEN inom lantbruket är att förenkla olika arbetsmoment. Men viktigast av allt är att den leder till ökad lönsamhet. På företaget Haghultskossorna i Skillingaryd har man nytta av digitaliseringen, nu i form av den elektroniska djurvåg som är kopplad till djurens öronmärkning.
Läs mer på sid 24»

Rolf Åttingsberg, ansvarig utgivare av tidningen Tillväxt, 08-701 00 63
e-post: skogochlantbruk@handelsbanken.se

—————————————————————-

Till tidningen Tillväxts pressrum»

Prenumerera på tidningen Tillväxt här»

Se senaste avsnittet av Studio Skog och lantbruk»

Anmäl dig till nyhetsbrevet Skog och lantbruk»

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nyheter från tidningen Tillväxt nr 2, 2024.

Published

on

By

Skogen och åkrarna ger henne kraft

CAJSASTINA ÅKERSTRÖM SLOG igenom som artist för trettio år sedan med låten ”Fråga stjärnorna”. Sin första konstutställning hade hon 2021. Inspirationen hämtar hon på landsbygden i Småland där hon bor sedan många år. Landsbygden är hennes universum. Där trivs hon allra bäst.
Läs mer på sid 16»

”Volym övertrumfar allt”

EN HÖG SKÖRD är det viktigaste, enligt Erik Wildt-Persson, VD för Kristianstadortens Lagerhusförening. Förhoppningen är att årets skörd ska bjuda på både stora volymer och hög kvalitet. En stigande prisbild står också på önskelistan. 
Läs mer på sid 8»

Tillväxten i skogen skulle kunna öka

EN NY RAPPORT från Skogsstyrelsen visar att tillväxten i skogen kan öka med upp till 30 procent till år 2100. En förfinad skötsel av de arealer där ny skog ska växa upp krävs för att detta ska bli möjligt. Avvägningsproblem där olika intressen ställs mot varandra komplicerar emellertid utvecklingen.
Läs mer på sid 10»

Digitaliseringen ska öka lönsamheten

SYFTET MED DIGITALISERINGEN inom lantbruket är att förenkla olika arbetsmoment. Men viktigast av allt är att den leder till ökad lönsamhet. På företaget Haghultskossorna i Skillingaryd har man nytta av digitaliseringen, nu i form av den elektroniska djurvåg som är kopplad till djurens öronmärkning.
Läs mer på sid 24»

Rolf Åttingsberg, ansvarig utgivare av tidningen Tillväxt, 08-701 00 63
e-post: skogochlantbruk@handelsbanken.se

—————————————————————-

Till tidningen Tillväxts pressrum»

Prenumerera på tidningen Tillväxt här»

Se senaste avsnittet av Studio Skog och lantbruk»

Anmäl dig till nyhetsbrevet Skog och lantbruk»

Continue Reading

Marknadsnyheter

STEM och fallande PISA-resultat i fokus under nordiskt ministermöte i Stockholm

Published

on

By

Fredag den 3 maj träffas de nordiska ministrarna inom utbildnings- och forskningsområdet i Stockholm. Ministrarna ska bland annat diskutera vikten av grundläggande kunskaper i skolan för att fler ska kunna läsa STEM-ämnena naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap och matematik på högskolan. Värdar för mötet är skolminister Lotta Edholm och utbildningsminister Mats Persson.

På förmiddagen kommer Lotta Edholm leda en temadiskussion mot bakgrund av de försämrade PISA-resultaten. I matematik har resultaten försämrats mellan 2003 och 2022 i samtliga nordiska länder. I naturvetenskap har resultaten fallit mellan 2006 och 2022 i samtliga länder, även om försämringen inte är statistiskt säkerställd i Danmark.

– Att barn lär sig att läsa, skriva och räkna är avgörande för deras fortsatta lärande. Därför behöver skolan lägga stor vikt på att eleverna tidigt utvecklar dessa grundläggande färdigheter. Att fler unga utvecklar goda matematikkunskaper är helt centralt för att vi ska kunna möta morgondagens kompetensbehov, säger skolminister Lotta Edholm.

Ministrarna kommer diskutera hur grundläggande kunskaper kan stärkas i tidig ålder så att fler barn och elever får en god grund för fortsatt lärande och förutsättningar att utbilda sig inom STEM-området samt hur fler kan motiveras att välja naturvetenskap och teknik i gymnasieskolan.

Efter lunch kommer Mats Persson leda en temadiskussion om hur rekryteringen till STEM-utbildningar i högskolan kan öka och hur fler kvinnor kan lockas till dessa utbildningar. Flera nordiska länder har tidigare eller nyligen arbetat kring strategier för att stärka STEM. Sverige arbetar nu med att ta fram en STEM-strategi. Syftet är att ta fram åtgärder inom hela utbildningsystemet för att få fler STEM-utbildade.

– Den snabba utvecklingen inom teknik och naturvetenskap har skapat en kompetensbrist inom många olika områden. Vi behöver kraftsamla för att möta behoven och säkerställa att både Sverige och resten av Norden även framöver ska vara innovativa tekniknationer, säger utbildningsminister Mats Persson.

Ministrarna kommer bland annat diskutera vilka insatser som är viktiga för att fler ska påbörja och fullfölja en STEM-utbildning och hur samverkan med näringslivet kan se ut. De kommer också att utbyta erfarenheter om olika åtgärder som har genomförts för att fler kvinnor ska välja STEM-utbildningar.

Deklarationen om nordisk språkpolitik

I samband med en middag för de nordiska och baltiska kulturministrarna och de nordiska utbildnings- och forskningsministrarna på Nordiska museet torsdag den 2 maj undertecknade Lotta Edholm och kulturminister Parisa Liljestrand en språkdeklaration med fokusområden som de nordiska länderna är överens om att följa upp i sitt nationella språkpolitiska arbete. Målet för deklarationen är att lägga grunden för en övergripande, samlad, långsiktig och effektiv språkpolitik.

Kontakt

Agnes Eklund, pressekreterare hos Mats Persson, 076-142 63 78, agnes.eklund@regeringskansliet.se

Ellen Kult, pressekreterare hos Lotta Edholm, 076-140 15 28, ellen.kult@regeringskansliet.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.