Connect with us

Marknadsnyheter

Bra sortiment av vinterdäck för företagskunder

Published

on

Hösten gör sig påmind och även vintern är snart här igen. Vinterdäck av hög kvalitet ger ett säkert grepp på snöiga och isiga vintervägar och är en billig livförsäkring för företagets anställda. En säkerhetsgaranti där man inte bör kompromissa. Trots världsläget har Vianor ett omfattande vinterdäcksortiment och lagret är välfyllt. I sortimentet finns däck från flera tillverkare i alla priskategorier och för olika behov.

Tillgången på vinterdäck och framför allt dubbade vinterdäck inför den kommande vintern har skapat oro hos många företag. Men Vianor kan även den här vintern erbjuda ett brett sortiment av vinterdäck, bland annat helt nya topprodukter och välbekanta samt säkra däck från olika tillverkare.

– Vianor har ett brett sortiment av både dubbdäck och dubbfria vinterdäck för personbilar, SUV-bilar och lätta lastbilar. Vi har förberett oss för säsongen i god tid och kan garantera att våra kunder kommer att hitta lämpliga vinterdäck hos oss. I Vianors sortiment finns både premiumdäck och billigare produkter. Företagskunderna behöver inte gå tomhänt från Vianor, garanterar Tomas Jansson, Product Manager på Vianor AB.

Många nya topprodukter och bekanta favoriter från Nokian Tyres

Nokian Tyres har lanserat ett nytt dubbfritt vinterdäck Hakkapeliitta R5 i sitt flaggskeppssortiment. Hakkapeliitta R5 passar till personbilar och SUV-bilar och det nya däcket ger ett utmärkt isgrepp och komfortabla köregenskaper. Däckfamiljens specialprodukt är Hakkapeliitta R5 EV, ett vinterdäck för elbilar och laddhybrider.

– En populär produkt från Nokian Tyres är produktfamiljen Hakkapeliitta 10, ett dubbdäck för krävande och varierande nordiska vinterförhållanden. För lätta lastbilar finns det stabila och slitstarka dubbdäcket Nokian Tyres Hakkapeliitta C4 och det tysta dubbfria vinterdäcket Hakkapeliitta CR4, berättar Tomas Jansson.

Dubbdäck och dubbfria vinterdäck från Goodyear för krävande vinterförhållanden

I Vianors sortiment finns även vinterdäck från Goodyear, bland annat dubbfria vinterdäcket UltraGrip Ice 2 för krävande vinterförhållanden. Däckets ActiveGrip-teknik ger utmärkt prestanda på is. Dubbdäcket UltraGrip Arctic 2 ger draggrepp och bromsgrepp i toppklass på isiga vägar. Dubbdäcket Sava Eskimo Stud, som använder teknik från Goodyear, är ett förmånligt vinterdäck för varierande vinterförhållanden.

GT Radial ger bra pris-kvalitetsförhållande

Vianor har importerat GT Radial däck i över tio års tid och produkterna har bevisat sin prestanda i verkliga vinterförhållanden under dessa år. GT Radial däck utvecklas och testas i Europa vilket tillsammans med en strikt kvalitetskontroll garanterar ett utmärkt pris-kvalitetsförhållande.

GT Radials senaste vinterdäck är dubbfria vinterdäcket Winterpro 2 för mindre och medelstora personbilar samt SUV-bilar. Winterpro 2 ger bra köregenskaper i våta och snöiga förhållanden och är mycket slitstarkt.

– IcePro 3 är ett dubbdäck för personbilar och däckets förbättrade snö- och isgrepp samt nya tystare dubbar garanterar ett bra pris-kvalitetsförhållande. För lätta lastbilar finns GT Radial Maxmiler Ice studded, ett dubbdäck som har ett självrensande mönster, säger Tomas Jansson.

Förmånliga dubbdäck och dubbfria vinterdäck från Radar

Radar erbjuder bra grepp på is och snö till lågt pris. Dimax Ice Lock för nordiska förhållanden med sina cirka hundra strategiskt placerade dubbar garanterar ett bra isgrepp. Dubbarna till Radar-däck tillverkas i Finland. Dimax Ice är ett dubbfritt vinterdäck som presterar bra även i låga temperaturer.

Välj dubbdäck eller dubbfria vinterdäck efter körförhållanden

Vid valet av vinterdäck är det viktigt att tänka efter i vilka förhållanden man kör mest på vintern och vilken typ av däck som passar bäst för dessa förhållanden. Dubbfria vinterdäck presterar bra i jämna vinterförhållanden medan dubbdäck är det säkraste valet för varierande förhållanden.

– Kör man mer på isiga än snöiga vägar så är dubbdäck ett bra val. Dubbdäck passar bra för kustnära områden i mellersta och södra Sverige där vägarna ofta är isiga på vintern. Dubbfria vinterdäck passar bäst på vägar som huvudsakligen är snötäckta, säger Tomas Jansson.

Mer information:

Tomas Jansson, Product Manager, tel. 0705-36 36 90

tomas.jansson@vianor.com   

Helene Kohlström, Marketing Manager, Nokian Tyres Sverige, tel. 08-474 7447,

helene.kohlstrom@nokiantyres.com

Facebook I Instagram I Linkedin

Vianor är en bil-och däckservicekedja som är verksam i 17 länder. Våra anläggningar servar både privat- och företagskunder och vårt mål är att bli branschens mest pålitliga och bekväma samarbetspartner. Vårt nät är starkast i Norden där vi har både egna och partnerägda anläggningar. Vianor tillhör koncernen Nokian Tyres. Läs mer: www.vianor.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Studie: Eksem kopplat till ätstörningar

Published

on

By

En ny studie från Yale visar att personer med eksem löper ökad risk för ätstörningar

som anorexi, bulimi och hetsätning. Forskarna analyserade över 250 000

patientjournaler och fann att eksempatienter är tre gånger mer benägna att utveckla

hetsätning och dubbelt så benägna att drabbas av anorexi eller bulimi. Det föreslås

att ätstörningar kan vara ett sätt att hantera depression och ångest relaterat till

eksem. Tidig upptäckt är viktig för att kunna ge rätt stöd och vård till dessa individer.

Källa: https://medicine.yale.edu/yigh…

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kandy´z är Årets Franchisekedja 2024

Published

on

By

Kandy´z har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” vid Svenska Franchisegalan som varje år genomförs på Grand Hôtel i Stockholm. Förutom ”Årets Franchisekedja” delades priser ut i kategorierna ”Årets Franchisetagare”, Årets CFO”, ”Framtidens Franchise”, ”Årets Marknadsförare” och ”Årets Franchisebragd”. – Samtliga finalister och vinnare är tydliga exempel på den mångfald av branscher som franchise representerar och har samtliga bidragit på ett positivt sätt till att utveckla företagsformen. Det är väldigt glädjande att ett relativt nystartat franchiseföretag vinner utmärkelsen Årets Franchisekedja i år, säger Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen.

Kandy´z får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2024 med motiveringen:

”Vinnaren av Årets Franchisekedja 2024 stöttar sina franchisetagare och hjälper dem att nå framgång. Med en god lönsamhet hos sina franchisetagare och med människan i fokus utvecklar vinnaren ständigt sitt koncept med olika verktyg och

förgyller vardagen och skapar välbefinnande både på jobbet och privat.”

”Årets Marknadsförare” (delas ut i samarbete med SpiderAds) – Pressbyrån

”Årets marknadsförare vinner för sin banbrytande marknadsföring där de kombinerar kreativitet med samhällsengagemang för att skapa starka kampanjer som inte bara stärker varumärket utan också genererade försäljningsökningar och ökad medvetenhet. Kampanjerna för Pressfrihetens Dag, Lusseballen och Årets Lussekatt är bara några av aktiviteterna som fått enorm uppmärksamhet.”

”Årets CFO” (delas ut i samarbete med Azets) – Marie-Louise Lindström, HusmanHagberg

”Detta är en CFO med stenkoll! Hen har lång erfarenhet av att arbeta i franchisevärlden och kan alla delar från kontoren upp till givaren. Denna CFO är mycket engagerad och pedagogisk och har franchisetagarnas fulla förtroende. Med god dialog och professionellt stöd är hen högst delaktig i

hela kedjans utveckling.”

”Årets Franchisetagare” (delas ut i samarbete med Marginalen Bank) – Erik Stridsberg, Pinchos Uddevalla

”Vinnaren har under 2023 kraftigt ökat såväl försäljningen som antalet kunder och snittköp. Därtill ligger man i toppen inom kedjan avseende kundnöjdhet. Vinnaren och hens nyckelpersoner har inte bara fokuserat på siffror, utan

har även visat en stark förmåga att utveckla och stödja sina medarbetare. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö har franchisetagaren inspirerat teamet att sträva efter en bra upplevelse för kunden och bidra till den

övergripande framgången för verksamheten.”

”Framtidens Franchise” (delas ut i samarbete med BDO) – Fantastic Frank

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Genom sitt nytänkande har årets vinnare skapat ett marknadsföringskoncept i världsklass. Detta i kombination med en unik IT-plattform som ligger i absolut framkant och en stor portion mod har man på ett målmedvetet sätt lyckats ta sitt koncept långt utanför Sveriges gränser.

Förutom ett antal etableringar i Europa så finns man nu även representerade i USA och Asien.

Årets vinnare har blivit en av de mest omskrivna aktörerna i sin bransch och en stor erkänd internationell branschtidning har utsett grundarna till ”de entreprenörer som inspirerat och utvecklat sin bransch mest.” Med ett nuläge där man har potentiella franchisetagare från olika länder som står i kö för att få kliva ombord, så känns det som att resan bara har börjat för denna framåtlutade kedja.”

”Årets Franchisebragd” (delas ut i samarbete med FranchiseArkitekt) – Paul Lederhausen, grundare av McDonald´s i Sverige

”Detta pris går till en sann entreprenör och företagsledare. Hans far gav aldrig veckopeng utan sade: ”Jag säger som Sandrew sa, det finns tioöringar att plocka upp på gatan, bara du orkar böja dig ner. ”Det finns inte ord som nog kan beskriva vad vinnaren har haft för betydelseför franchise i Sverige, då denna person även i allra högsta grad var

involverad i bildandet av den Svenska Franchise Föreningen för över 50 år sen. Det är egentligen fel att säga att denna utmärkelse i år heter Årets Franchisebragd utan bör i detta fall benämnas som halvseklets Franchisebragd.

Vinnaren av detta pris startade upp den första McDonald’s-restaurangen i Sverige 1973 på Kungsgatan i Stockholm och har under alla dessa år bidragit till att hundratusentals personer har jobbat i kedjan och utbildat fler än 30 000 ledare. En sann franchisebragd som ingen annan har gjort i Sverige, inte bara förra året utan även halvseklet.”

För mer information:

Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen. Tel: 0703-54 87 20. E-post: jan@svenskfranchise.se

www.svenskfranchise.se

Svenska Franchise Föreningen har som ändamål att sprida kunskap om franchising och att verka för att utveckla, stärka och skydda affärsmodellen. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svenska Franchise Föreningen står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.