Connect with us

Marknadsnyheter

Växande pipe och en Notified Body som strategisk kund i oktober

Published

on

Efter oktober månad ser vi en fortsatt nettoökning  i pipeline. Ökningen för perioden beror främst på att företag inom Medtech visar en ökad efterfrågan på att investera i verktyg som effektiviserar deras arbete med att bevaka och hämta in information / data, både avseende områden kopplade till MDR (Medical Device Regulation( men öven för att hålla sig ajour i allmänhet kring områden så som standards, regelverk och vetenskapliga artiklar.  Efter perioden så sammanställs nettoökningen till ca 3,5%  både totalt och för Life Science.

För att se tillhörande grafer som finns dem att se i bifogade pdf samt på https://www.hoodin.com/ir-news 

För att på ett tydligt sätt beskriva affärsläget och potentialen i Hoodins affär, väljer bolaget att månadsvis kommunicera förändringar i sin pipeline avseende antalet företag som förväntas använda Hoodin. Hoodins marknadsstrategi bygger på en kombination av försäljning av licenser direkt till kund samt försäljning genom partners.
 

Oktober 2022 – Life Science (Ackumulerat )

Under perioden var nettoändringen av antalet licenser som förväntas användas de kommande 12 månaderna cirka 3,5 procent mer jämfört med augusti och ökade från 1583 till 1637. Under perioden bearbetades främst företag där det finns etablerade dialoger men även en ökande inflöde av nya dialoger jämfört med månaden innan.

Oktober – Övriga industrier (Ackumulerat )

Inom övriga industrier noteras en marginell förändring för perioden och volymen i pipeline ökade med 1 och är nu på 127.  Lösningar från Hoodin som riktas gentemot övriga industrier är lösningar för Software, Public Sector, Finance och Tourism.

 

”Oktober  har varit en mycket intressant månad där den positiva trenden fortsätter med ett bra engagemang på marknaden för Medtech. Förutom att vi ständigt ökar i vår pipe och att vi knyter till oss fler och fler intressenter som har för avsikt att använda Hoodin när behovet är aktuellt så är månadens high light att vi nu har en sk Notified Body som kund. En Notified Body är en organisation som fått i uppdrag av ett lands läkemedelsverk / eller annat styrande organ avseende hälsovård och medicin att granska aktörer på den lokala marknaden.

Kontentan av att vi har en Notified Body som kund innebär att företag som är våra potentiella kunder snabbt inser att det är klokt att använda samma verktyg som den granskande enheten använder. På så viss så minskar risken att man får anmärkningar eller andra problem när rapporter avseende t ex Post Market Surveillance ska skickas in.”  Marcus Emne, VD Hoodin

Definition – Pipeline av företag som förväntas använda Hoodin

Hoodin definierar Pipeline genom antalet företag som förväntas teckna minst en licens av Hoodins lösningar enligt följande:

Summan av de företag som genom partners beräknas använda Hoodin under de kommande 12 månaderna och de direktkunder som meddelat att de har för avsikt att använda bolagets produkter inom de kommande 12 månaderna.

Ovanstående antal företag skall ej tolkas som att företaget ingått ett licensavtal för användning av Hoodin. Med förväntat användande så har ett företag testat och utvärderat Hoodins lösning och anmält att de anser sig komma att använda densamma. Dessa projekt och licenser är förberedda för att partner eller kund kan påbörja användande vid den tidpunkt de avser starta sitt interna projekt relaterat till behovet av att automatisera bevakning av digitalt innehåll.

Hoodin kan inte ge garantier att samtliga dessa företag kommer licensiera bolagets lösningar, men siffrorna visar en positiv trend gällande intresset från marknaden för Hoodins lösningar.

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Emne, verkställande direktör, Hoodin AB (publ)
Tfn: +46 79-335 76 58
E-post: marcus@hoodin.com

Hemsida: www.hoodin.com

Om Hoodin AB

Hoodin AB utvecklar och säljer en unik tjänst (SaaS) som kan utföra bevakning och inhämtning av digital information. Tjänsten bevakar och hämtar digital information från de källor kunden anser mest relevanta och viktiga för dem. Den automatiska hanteringen gör att Hoodins kunder får full kontroll över den information som kontinuerligt skapas på internet, samtidigt som tjänsten medför stora arbetstids- och kostnadsbesparingar.

 

Om Hoodins affärsmodell – Hoodins affärsmodell baseras på att partners och kunder betalar en månadslicens. Storleken på månadslicensen är variabel beroende på vilka funktioner som valts för det aktuella projektet samt hur många bevakningar och användarkonton som används. Betalning för licensen sker i förskott om tre månader och Hoodin gör en bedömning att varje projekt inbringar licensintäkter över tre år. En grundlicens har ett månadspris om minst 1250kr. 
 

Om Hoodins partnerprogram – Hoodin når slutkunder och nya användare genom ett nätverk av partners. En partner kan vara verksam inom en viss bransch eller tillhandahålla egen mjukvara där Hoodin ingår som del för att automatisera bevakning och inhämtning av digital innehåll. I och med ingått partnerskap mellan Hoodin och partners, ges partner rätt att sälja och implementera Hoodin hos kund. Affärer med slutkund kan ske omgående efter att partnerskap ingåtts, men utbildning och certifiering av partners anställda sker i regel före de första affärerna registreras. Partners kan utveckla egna erbjudanden baserat på Hoodins plattform, allt från att de driftar och sköter ett projekt åt slutkund, till att de bistår i utbildning och implementering av ett projekt. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till presentation av Tobiis rapport för första kvartalet 2024

Published

on

By

Tobiis delårsrapport för första kvartalet 2024 kommer att publiceras torsdagen den 16 maj cirka kl. 07.30. En webbsänd presentation hålls samma dag kl. 09.00.

VD Anand Srivatsa, och CFO Magdalena Rodell Andersson kommer att presentera och kommentera rapporten. Presentationen hålls på engelska och följs av en frågestund.

Följ den webbsända presentationen live på:

https://ir.financialhearings.com/tobii-q1-report-2024

Vänligen försäkra dig om att du är ansluten till presentationen genom att logga in några minuter innan den börjar. Det kommer att vara möjligt att ställa frågor via chattfunktionen eller muntligt, genom att välja alternativ för deltagande.

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på Tobiis webbplats. Där kommer även rapporten och en inspelning av webbpresentationen att finnas tillgängliga.

Välkommen!

För mer information, vänligen kontakta:

Carolina Strömlid, Head of Investor Relations, Tobii AB, tel: +46 (0)70 880 71 73, e-post: carolina.stromlid@tobii.com

 

Om Tobii 

Tobii är världsledande inom eyetracking och pionjär inom attention computing. Vårt mål är att göra världen bättre med teknik som förstår vår uppmärksamhet och intention. Vi skapar en bättre framtid med våra produkter och lösningar som appliceras inom områden så som beteendestudier och forskning, hälso- och sjukvård, träning och utbildning, gaming, extended reality (VR, AR & MR), fordonsindustrin, med flera. Tobiis eyetracking-lösningar används av tusentals företag, universitet och forskningsinstitutioner runt om i världen. Tobii har sitt huvudkontor i Sverige och är noterat på Nasdaq Stockholm (TOBII). Mer information finns på: www.tobii.com. 

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Klart för ny kulturverksamhet för unga i Skärholmens nya landmärke

Published

on

By

Avtalet är signerat och klart för Kulturhuset Stadsteaterns nya lokaler i Stockholmshems nybyggda 23-våningshus på Bredholmstorget i Skärholmen. I de nya lokalerna kommer tidigare skapa-själv-verksamheten ”Labbet” för barn och unga att flytta in och utökas rejält.

Labbet som idag har cirka 130 kvadratmeter i Kulturhuset Stadsteaterns lokaler i Skärholmen kommer att få 500 nya kvadratmeter längst ner i det nybyggda 23-våningshuset intill Skärholmens centrum.

– Det känns jätteroligt att Kulturhuset Stadsteatern flyttar in sin ungdomsverksamhet i vårt hus, i Skärholmens nya landmärke. I huset finns också både lägenheter och Stockholmshems kontor, det kommer att göra torget till en levande plats under stora delar av dygnet, säger Maria-Elsa Salvo (S), styrelseordförande Stockholmshem.

I de nya lokalerna kommer det bland annat att finnas tre studios med möjlighet att skapa musik, podd, testa dj-bordet, redigera film och skapa dataspel. Målgruppen kommer att bjudas in att vara med och bestämma vad den nya verksamheten ska heta.

Nu skapar vi ännu bättre förutsättningar för kulturverksamhet för barn och unga i Skärholmen och dess närområde. Det är viktigt att barn och unga i hela Stockholm får förutsättningar att utforska eget skapande och hitta kulturens kraft. Labbets nya lokaler är en viktig del i det arbetet. Här vill vi från Kulturhuset Stadsteatern tillsammans med andra aktörer skapa en trygg och meningsfull mötesplats för barn och unga, vilket också är en viktig del av det förebyggande arbetet, säger Helene Öberg (MP), styrelseordförande Kulturhuset Stadsteatern. 

De nya lokalerna lämnas över till Kulturhuset Stadsteatern den 1 december 2024. I huset finns också 102 hyreslägenheter och Stockholmshems nya kontor. Lägenheterna annonseras hos Bostadsförmedlingen från den 1 maj 2024. Bostadshyresgästerna flyttar in från oktober 2024 och Stockholmshem vid årsskiftet 2024/2025.

Om Kulturhuset Stadsteatern Skärholmen

Kulturhuset Stadsteatern Skärholmen startade 2005 när dåvarande Stockholms stadsteater öppnade en repertoarscen i Skärholmen som 2010 blev en barn- och ungdomsscen. En viktig del i uppdraget har varit och är att utveckla platsen så att den fortsätter vara relevant för de unga besökarna.

Åsa Stenmark
Kommunikationschef Stockholmshem
08-508 39 119
asa.stenmark@stockholmshem.se

Sofia Cherif
Presschef Kulturhuset Stadsteatern
0739-730 220
sofia.cherif@kulturhusetstadsteatern.se

Stockholmshem jobbar med något så viktigt som människors hem. I mer än 80 år har vi varit med och utvecklat Stockholm genom att bygga och förvalta bostäder för alla stockholmare, och lokaler där verksamheter kan utvecklas. Som allmännyttigt bolag har vi ett ansvar som sträcker sig långt utanför tak och väggar. Våra bostadsområden ska vara både socialt och ekologiskt hållbara – att utveckla trygga och bra boendemiljöer är en viktig del av vårt arbete. Hos oss bor närmare 60 000 hyresgäster vilket gör oss till ett av landets största bostadsföretag. Stockholmshem ägs av Stockholms stad.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Norconsult inspekterar bergsslänter i nytt uppdrag

Published

on

By

Norconsult har fått i uppdrag av Trafikverket att inspektera bergsslänter längs vägar i Västsverige och Värmland. Syftet är kontrollera säkerheten och bedöma risken för ras och nedfall av stenblock på vägarna.

Uppdraget omfattar cirka 1 100 inspektioner under 2024 och ungefär lika många under kommande två år. Det finns även option på ytterligare ett stort antal inspektioner varje år.

– Vi befinner oss just nu i en intensiv fältplanering eftersom det kommer krävas två till tre inspektionslag med två personer konstant i fält till och med september. Inspektionerna ska ske handnära. Det innebär att vi är ute på plats och tar oss upp på slänterna med hjälp av lift eller, där det är svåråtkomligt, med hjälp av klättring, säger Christoffer Kall, Gruppledare för Bergteknik på Norconsult.

Enligt bestämmelser ska bergsslänter i anslutning till det allmänna vägnätet inspekteras var sjätte år. Syftet är att bedöma säkerheten och förhindra ras eller blockutfall innan de sker.

– Om vi bedömer att det finns omedelbara risker så kommer en åtgärd ske direkt, det kan handla om att ta bort block eller förstärka berget. Sen finns olika tillståndsklasser där tidsram för åtgärder sätts utifrån hur riskerna bedöms, säger Christoffer Kall.

Cecilia Köljing
Presskontakt
+46790060855
cecilia.koljing@norconsult.com

Norconsult är ett av Nordens ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som kombinerar ingenjörskonst, arkitektur och digital expertis i projekt av alla storlekar, för privata och offentliga kunder. Genom innovation och samarbete, och med vårt syfte ”Varje dag förbättrar vi vardagen”, söker vi ständigt efter hållbara, effektiva och samhällsnyttiga lösningar. Med cirka 6 200 medarbetare på över 130 kontor i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen och Finland kombinerar vi tvärfacklig expertis med lokal närvaro.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.