Marknadsnyheter
Havssalt ger smak åt nya Viking Line IPA – Viking Lines eget öl bryggs i prisbelönt Kuopiobryggeri
Viking Line lanserar ett eget öl på sina fartyg. Ölet har tagits fram i samarbete med det prisbelönta lilla Kuopiobryggeriet Rock Paper Scissors Brewing. Viking Line IPA är ett hantverksöl där havssalt möter karamellmalt. Ölet är lättdrucket men uppfyller ändå också ölentusiasternas krav.
Viking Line IPA eller Viking Line Indian Pale Ale har tagits fram i samarbete med det lilla ölbryggeriet Rock Paper Scissors Brewing i Kuopio. Under de senaste åren har bryggeriet fått flera priser för sin kvalitet både i Finland och utomlands.
”Viking Lines önskemål var ett lättdrucket öl som är trovärdigt också för ölentusiaster och som fungerar som både sällskaps- och måltidsdryck. En marin touche var också ett önskemål. Efter flera experiment valde vi att göra Viking Line IPA på mineralhaltigt vatten med tillsats av lite havssalt. Ölets ljusa maltbas låter humlesmakerna från Simcoe- och Nelson Sauvin komma fram. Det mineralhaltiga vattnet framhäver humlets beska, och tonerna av karamellmalt garanterar en balanserad smakupplevelse”, säger bryggerimästare Aki Railanmaa på Rock Paper Scissors Brewing.
Finländarnas ölpreferenser har förändrats och utvecklats, vilket tydligt märks i Viking Lines tax free-butiker, som totalt har ett hundratal olika ölsorter i sortimentet. Många föredrar fortfarande traditionell inhemsk lager, men internationella märken och så kallade hantverksöl eller craft beers har blivit allt populärare. I synnerhet har efterfrågan på IPA-öl ökat.
”Hantverksölens popularitet märks också på våra restauranger, och de är numera helt salongsfähiga också i à la carte. Nya Viking Line IPA är ett bra smakpar till exempel till gravad eller kallrökt lax, och passar också bra till burgers eller pepparbiff”, säger produktgruppschef Ossi Ruusunen på Viking Line.
Viking Line IPA kommer att ingå i rederiets eget specialsortiment, som även består av viner och en helt egen champagne.
”Fartygets egna viner har sänkt våra kunders tröskel för att bekanta sig med kvalitetsviner som valts ut av proffs, och har på det sättet fördjupat deras vinkännedom. Vi hoppas att Viking Line IPA ska göra samma sak för hantverksöl. Med vårt eget öl svarar vi också på den växande efterfrågan på svaga drycker. De uppskattas särskilt av våra unga passagerare”, säger restaurangchef Janne Lindholm på Viking Line.
”Till samarbetspartner valde vi inhemska Rock Paper Scissors Brewing, eftersom de gör utmärkt öl och eftersom det är en viktig del av vårt hållbarhetsarbete att gynna lokala småproducenter. Vår restaurang- och marknadsföringsavdelning var aktivt med och påverkade smaken och utseendet på vårt eget öl, och också designen av etiketten.”
Det nya ölet säljs i alla restauranger på Viking Lines fartyg och kommer också till försäljning i tax free- och sjöbutikerna inom kort.
Mer information:
Janne Lindholm, Manager Viking Line Restaurants
janne.lindholm@vikingline.com, tfn +358 400 744 806
Johanna Boijer-Svahnström, informationsdirektör
johanna.boijer@vikingline.com, tfn +358 18 270 00
Christa Grönlund, informationschef,
christa.gronlund@vikingline.com, tfn +358 9 123 51
Marknadsnyheter
Inbjudan till presentation av Storskogens delårsrapport för det första kvartalet 2024
Den 7 maj 2024 klockan 07.00 (CEST) offentliggör Storskogen sin delårsrapport för det första kvartalet 2024. Christer Hansson, tillförordnad vd, och Lena Glader, CFO, kommer att presentera resultatet och svara på frågor kl 09.00 (CEST) samma dag. Presentationen kommer att hållas på engelska.
Presentationen med efterföljande frågestund kommer att kunna följas digitalt via webbsändning och telefonkonferens.
Om du önskar delta via webbsändning, vänligen gå in på länken nedan:
https://ir.financialhearings.com/storskogen-group-q1-report-2024
Om du önskar delta via telefonkonferens, vänligen registrera dig via länken nedan. Efter registreringen får du ett telefonnummer och konferens-ID för att logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor.
https://conference.financialhearings.com/teleconference/?id=50048810
Frågor kan även lämnas skriftligen till ir@storskogen.com.
Presentationsmaterial och webbsändning kommer att tillgängliggöras på Storskogens hemsida i efterhand och nås via följande länk: https://www.storskogen.com/sv/ir/rapporter-presentationer/.
För mer information, vänligen kontakta:
Andreas Lindblom, Head of Investor Relations
+46 72 506 14 22
andreas.lindblom@storskogen.com
För mediaförfrågningar, vänligen kontakta:
Michael Metzler, Head of Communication
+46 73 305 59 55
michael.metzler@storskogen.com
Om Storskogen
Storskogen är en internationell företagsgrupp inom handel, industri och tjänster. Som långsiktiga ägare är vi positionerade att identifiera, förvärva och utveckla marknadsledande företag med hållbara affärsmodeller. Storskogen skapar värde genom att tillhandahålla kapital och strategisk rådgivning kombinerat med aktiv styrning och en decentraliserad operativ modell. Storskogen har över 12 000 anställda i en diversifierad grupp av bolag med en nettoomsättning på 36 miljarder kronor (LTM) och är noterat på Nasdaq Stockholm.
Marknadsnyheter
Sonetel vässar kunderbjudandet med ökad användarvänlighet för bolagets applikationer
Svenska Sonetel lanserar omarbetade och förbättrade användargränssnitt för mobil och dator för att ordentligt förbättra användarupplevelsen med fokus på snabb och enkel kommunikation. Syftet är att öka användning och konvertering till betalande kund samt minska churn. Förändringen görs i enlighet med den nyligen presenterade strategin.
”De nya användargränssnitten gör det väsentligt enklare att ringa med telefonnummer som köpts från oss.” säger VD Henrik Thomé.
Lanseringen är en del av ett större projekt för att förbättra kundupplevelsen för de 20,000 telefonnummerkunderna som finns i 170 länder, samt för de ca 60,000 potentiella kunder som kommer till bolagets hemsida varje månad.
Bolaget har under förra veckan offentliggjort en ny strategi med fokus på AI samt affären med lokala telefonnummer globalt.
Om Sonetel
Sonetel är ett svenskt AI-företag inom kommunikation. Bolaget har över 20,000 betalande kunder i över 170 länder. Företaget tillhandahåller tjänster som hjälper entreprenörer och småföretagare globalt att effektivisera verksamheten och öka försäljningen. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.
Mer information om bolaget finns på www.sonetel.com/sv/investerare/
Kontakt
Henrik Thomé, VD
Telefon: 08-525 060 11
henrik@sonetel.com
Marknadsnyheter
Sonetel vässar kunderbjudandet med ökad användarvänlighet för bolagets applikationer
Svenska Sonetel lanserar omarbetade och förbättrade användargränssnitt för mobil och dator för att ordentligt förbättra användarupplevelsen med fokus på snabb och enkel kommunikation. Syftet är att öka användning och konvertering till betalande kund samt minska churn. Förändringen görs i enlighet med den nyligen presenterade strategin.
”De nya användargränssnitten gör det väsentligt enklare att ringa med telefonnummer som köpts från oss.” säger VD Henrik Thomé.
Lanseringen är en del av ett större projekt för att förbättra kundupplevelsen för de 20,000 telefonnummerkunderna som finns i 170 länder, samt för de ca 60,000 potentiella kunder som kommer till bolagets hemsida varje månad.
Bolaget har under förra veckan offentliggjort en ny strategi med fokus på AI samt affären med lokala telefonnummer globalt.
Om Sonetel
Sonetel är ett svenskt AI-företag inom kommunikation. Bolaget har över 20,000 betalande kunder i över 170 länder. Företaget tillhandahåller tjänster som hjälper entreprenörer och småföretagare globalt att effektivisera verksamheten och öka försäljningen. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.
Mer information om bolaget finns på www.sonetel.com/sv/investerare/
Kontakt
Henrik Thomé, VD
Telefon: 08-525 060 11
henrik@sonetel.com
-
Analys från DailyFX8 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter1 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter5 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
-
Marknadsnyheter6 år ago
Tudorza reduces exacerbations and demonstrates cardiovascular safety in COPD patients