Connect with us

Marknadsnyheter

Nextory E-book Awards 2023: Pascal Engman tar hem segern för den mest fängslande e-boken

Published

on

Vinnarna i Nextory E-book Awards 2023 har nu korats. Priset är instiftat av boktjänsten Nextory för att hylla e-boken. De böcker som läsarna i störst utsträckning har läst ut från början till slut vinner. Årets vinnare i vuxenkategorin är Pascal Engman med boken X och i barnkategorin tar Petrus Dahlin hem segern med boken Vattenlandet.

Nextory delar ut priset för sjätte året i rad och i tävlingen har Nextory kartlagt vilka e-böcker som bäst har fångat läsarna från första till sista sidan. Detta till skillnad från topplistor för fysiska böcker som baseras på antal sålda exemplar och inte hur många som faktiskt har lästs ut. Utmärkelsen är därmed helt unik i sitt slag.

Utöver vuxen- och barnkategorierna delas priset i år även ut för kategorierna: Feelgood & Romance och Biografier & Reportage, vilket är två av de genres som ökat mest i popularitet på Nextory under det senaste året. Några av vinnarna i dessa kategorier är Julia Quinn med boken Summan av alla kyssar och biografin Fängslad kärlek av Johanna Sjöberg.

Det är otroligt stort och ärande att få vinna det här priset. Det är första gången jag vinner något, så jag är väldigt glad och stolt, säger Pascal Engman.

– Nextorys mål är att fler ska upptäcka böckerna och berika sina liv med spännande historier. Därför är vi stolta över att dela ut ett bokpris som premierar de mest fängslande e-böckerna, det vill säga de historier som verkligen fångat läsarna från början till slut. Stort grattis säger vi till Pascal Engman och de andra vinnarna, säger Shadi Bitar, vd och grundare på Nextory.

Nextory E-book Awards 2023

Vuxenböcker
1. X – Pascal Engman (Bookmark förlag)
2. Kult – Camilla Läckberg & Henrik Fexeus (Bokförlaget Forum)
3. Värma händer – Katarina Widholm (Historiska media)

Barnböcker
1. Vattenlandet – Petrus Dahlin (Bonnier Carlsen)
2. Sagan om den underbara familjen Kanin och Godistrollet – Jonna Björnstjerna (Bonnier Carlsen)
3. Luna och Liam på simskola – Malin Stehn & Maria Källström (Opal)

Feelgood & Romance
1. Summan av alla kyssar – Julia Quinn (Lovereads)
2. Förbannade kärlek – Colleen Hoover (Lovereads)
3. Efter regn – Lucy Dillon (Bokförlaget Forum)

Biografier & Reportage
1. Fängslad kärlek – Johanna Sjöberg (Mondial)
2. Händelserna på hästgården – Anna Bohlin & Ulrika Fåhraeus (Bokförlaget Forum)
3. Hon hette Esmeralda – Melinda Jacobs & Minna Tunberger (Bokförlaget Forum)

Om kartläggningen: Nextory E-book Awards, tidigare kallat Stora e-bokspriset, instiftades av Nextory 2018 och är en unik utnämning för att hylla e-boken och den digitala läsupplevelsen. Böcker som påbörjats av minst 500 läsare under 2022 inkluderas i tävlingen. De titlar som i störst utsträckning fångat läsarna från början till slut vinner. Vinnarna i varje kategori premieras med diplom.

Press Office
+46 722-53 70 41
press@nextory.com
 

Nextory är en av Europas största streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker. Appen grundades 2015 av serieentreprenörerna Shadi Bitar och Ninos Malki. Sedan dess har bolaget utvecklats till en snabbväxande plattform som möjliggör obegränsad spridning av historier och kunskap i olika digitala format. Tillsammans med prenumeranterna delar Nextory en stor passion för litteratur i alla dess slag och strävar efter att vara en oberoende och självklar plats där alla enkelt hittar sina nästa historier. Något som går hand i hand med visionen att öka läsandet runt om i världen för att berika människors liv och därigenom bidra till ökat välmående, personlig utveckling och stärkt demokrati. Idag innehåller Nextorys katalog över 1 miljon titlar och appen finns tillgänglig på tio marknader runt om i Europa, med huvudkontor i Stockholm. Läs mer på www.nextory.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till presentation av Orexos delårsrapport för kv 1 2024

Published

on

By

Uppsala, 2 maj, 2024 – Som tidigare kommunicerats publiceras delårsrapporten för kvartal 1, onsdagen den 8 maj kl 8. Samma dag, kl 13, inbjuds analytiker, investerare, och media att delta i en presentation där VD Nikolaj Sørensen, och CFO Fredrik Järrsten presenterar den senaste utvecklingen och håller en Q&A.

För att delta i telefonkonferensen där frågor kan ställas muntligen använd denna länk:
https://conference.financialhearings.com/teleconference/?id=50048736
Vid registrering erhålls telefon nr och konferens id vilket ger access till eventet. 

För att delta via webcast:
https://ir.financialhearings.com/orexo-q1-report-2024

Innan presentationen börjar kommer presentationsmaterialet finnas tillgängligt på hemsidan under Investerare/Rapporter/Presentationer 

För ytterligare information vänligen kontakta:

Orexo AB (publ)
Lena Wange, IR & Communications Director
Tel: 018 780 88 00
Email: ir@orexo.com

Om Orexo
Orexo är ett svenskt läkemedelsbolag med mer än 25 års erfarenhet av att utveckla förbättrade läkemedel baserat på egenutvecklade formuleringsteknologier och som möter stora medicinska behov. På den amerikanska marknaden erbjuder Orexo innovativa behandlingslösningar för patienter som lider av opioidberoende och närliggande sjukdomar. Produkter som riktar sig till andra terapiområden utvecklas och kommersialiseras världen över i samarbete med ledande partners. Total nettoförsäljning uppgick 2023 till SEK 639 miljoner och antal anställda till 116. Orexo är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista och finns tillgänglig som ADR på OTCQX (ORXOY) i USA.

För mer information om Orexo, besök www.orexo.se. Du kan också följa Orexo på X, LinkedIn och YouTube.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Företag får ny grafisk profil efter 35 år

Published

on

By

Efter 35 år får Trollhättans Truck ett nytt ansikte. Med en uppdaterad grafisk profil hoppas företaget fortsätta sin tillväxtresa med en identitet anpassad för framtiden.

Trollhättans Truck är en av Västsveriges ledande aktörer inom utbildning, uthyrning och försäljning av truckar och liftar.  Med maskindepåer i såväl Trollhättan som Göteborg kan de nu presentera en ny grafisk identitet för att stärka sin varumärkesposition i en allt mer konkurrensutsatt marknad.

— Vi startade som ett litet företag och har sedan dess genomgått en betydande tillväxt. Vår nuvarande grafiska profil har emellertid inte helt hållit jämna steg med utvecklingen av vårt tjänste- och produktutbud. Därför behövde vi  anpassa vår grafiska profil för att bättre återspegla vår portfölj, säger Jonny Johansson, VD, Trollhättans Truck

Moderniserad grafisk profil

En del i Trollhättans Trucks nya grafiska identitet har även varit att anpassa sig till den nya digitala världen. Att förnya är en meningsfull förändring för att kunna rusta inför framtiden, optimera identiteten och att säkerställa att den är flexibel. 

— Vi har behållit kärnan och färgerna från vår gamla profil, men moderniserat den för att bättre passa dagens behov. Nu får vi en varumärkesidentitet som smidigt anpassar sig till dagens digitala plattformar, samtidigt som den behåller sin relevans i traditionella medier. Något som fortfarande utgör en väsentlig del av vår kommunikationsstrategi, säger Jonny Johansson.

Trollhättans Truck ser fram emot att dela denna resa tillsammans med sina kunder och medarbetare. Byrån som ligger bakom den nya grafiska profilen är den Uppsalabaserade performancebyrån Inspot och det nya varumärket kommer att lanseras i maj.

Kontaktinformation

Jonny Johansson, VD, Trollhättans Truck
0520-470347

jonny@trollhattanstruck.se
Webbplats: https://www.trollhattanstruck.se/

Företagsinformation

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nu helt fossilfri kemi i produktionen av OrganoWood Nowa

Published

on

By

Idag tillkännager OrganoWood en betydande milstolpe i vår strävan att minska vår miljöpåverkan genom att vi nu övergår till en helt fossilfri kemi i vår produktion av OrganoWood Nowa. Som en del av detta initiativ har vi genomfört en framgångsrik omställning från en icke biobaserad komponent till en helt biobaserad komponent.

​​

Denna övergång markerar en betydande förändring i vår strategi för hållbarhet och är ett steg framåt mot att minska vårt koldioxidavtryck. Den biobaserade komponenten som nu används i vår produktion är ett resultat av vårt engagemang för att utforska och använda innovativa lösningar.

”Vi är stolta över denna viktiga milstolpe i vår strävan att främja hållbarhet inom vår verksamhet,” säger Jens Hamlin, VD på OrganoWood. ”Att övergå till en fossilfri kemi är en del av vårt långsiktiga åtagande att minska vår påverkan på miljön och främja användningen av förnybara resurser.”

För mer information, kontakta

Jens Hamlin

VD

OrganoWood AB Linjalvägen 9 SE-187 66 Täby Sweden.
08-684 001 14
http://www.organowood.com
jens.hamlin@organowood.com

OrganoWood grundades 2010 av OrganoClick AB (publ) och Kvigos AB och är baserat på vetenskapliga genombrott inom metoder för modifiering av biofibrer. OrganoWoods produkter produceras i OrganoClicks produktionsanläggning i Täby och av bolagets industriella samarbetspartners Bergs Timber Bitus i Nybro som utför modifieringen av virket. OrganoClick är listat på Nasdaq First North och utsågs av Världsnaturfonden – WWF till en ”Climate Solver” (www.climatesolver.org) 2010, till ett av Sveriges 20 mest innovativa bolag 2011 av Svenska Institutet och har varit med på NyTekniks och Affärsvärldens ”33-lista” över Sveriges hetaste teknikbolag 2012 och 2013.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.