Marknadsnyheter
Nextory E-book Awards 2023: Pascal Engman tar hem segern för den mest fängslande e-boken
Vinnarna i Nextory E-book Awards 2023 har nu korats. Priset är instiftat av boktjänsten Nextory för att hylla e-boken. De böcker som läsarna i störst utsträckning har läst ut från början till slut vinner. Årets vinnare i vuxenkategorin är Pascal Engman med boken ”X” och i barnkategorin tar Petrus Dahlin hem segern med boken ”Vattenlandet”.
Nextory delar ut priset för sjätte året i rad och i tävlingen har Nextory kartlagt vilka e-böcker som bäst har fångat läsarna från första till sista sidan. Detta till skillnad från topplistor för fysiska böcker som baseras på antal sålda exemplar och inte hur många som faktiskt har lästs ut. Utmärkelsen är därmed helt unik i sitt slag.
Utöver vuxen- och barnkategorierna delas priset i år även ut för kategorierna: Feelgood & Romance och Biografier & Reportage, vilket är två av de genres som ökat mest i popularitet på Nextory under det senaste året. Några av vinnarna i dessa kategorier är Julia Quinn med boken ”Summan av alla kyssar” och biografin ”Fängslad kärlek” av Johanna Sjöberg.
– Det är otroligt stort och ärande att få vinna det här priset. Det är första gången jag vinner något, så jag är väldigt glad och stolt, säger Pascal Engman.
– Nextorys mål är att fler ska upptäcka böckerna och berika sina liv med spännande historier. Därför är vi stolta över att dela ut ett bokpris som premierar de mest fängslande e-böckerna, det vill säga de historier som verkligen fångat läsarna från början till slut. Stort grattis säger vi till Pascal Engman och de andra vinnarna, säger Shadi Bitar, vd och grundare på Nextory.
Nextory E-book Awards 2023
Vuxenböcker
1. X – Pascal Engman (Bookmark förlag)
2. Kult – Camilla Läckberg & Henrik Fexeus (Bokförlaget Forum)
3. Värma händer – Katarina Widholm (Historiska media)
Barnböcker
1. Vattenlandet – Petrus Dahlin (Bonnier Carlsen)
2. Sagan om den underbara familjen Kanin och Godistrollet – Jonna Björnstjerna (Bonnier Carlsen)
3. Luna och Liam på simskola – Malin Stehn & Maria Källström (Opal)
Feelgood & Romance
1. Summan av alla kyssar – Julia Quinn (Lovereads)
2. Förbannade kärlek – Colleen Hoover (Lovereads)
3. Efter regn – Lucy Dillon (Bokförlaget Forum)
Biografier & Reportage
1. Fängslad kärlek – Johanna Sjöberg (Mondial)
2. Händelserna på hästgården – Anna Bohlin & Ulrika Fåhraeus (Bokförlaget Forum)
3. Hon hette Esmeralda – Melinda Jacobs & Minna Tunberger (Bokförlaget Forum)
Om kartläggningen: Nextory E-book Awards, tidigare kallat Stora e-bokspriset, instiftades av Nextory 2018 och är en unik utnämning för att hylla e-boken och den digitala läsupplevelsen. Böcker som påbörjats av minst 500 läsare under 2022 inkluderas i tävlingen. De titlar som i störst utsträckning fångat läsarna från början till slut vinner. Vinnarna i varje kategori premieras med diplom.
Press Office
+46 722-53 70 41
press@nextory.com
Nextory är en av Europas största streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker. Appen grundades 2015 av serieentreprenörerna Shadi Bitar och Ninos Malki. Sedan dess har bolaget utvecklats till en snabbväxande plattform som möjliggör obegränsad spridning av historier och kunskap i olika digitala format. Tillsammans med prenumeranterna delar Nextory en stor passion för litteratur i alla dess slag och strävar efter att vara en oberoende och självklar plats där alla enkelt hittar sina nästa historier. Något som går hand i hand med visionen att öka läsandet runt om i världen för att berika människors liv och därigenom bidra till ökat välmående, personlig utveckling och stärkt demokrati. Idag innehåller Nextorys katalog över 1 miljon titlar och appen finns tillgänglig på tio marknader runt om i Europa, med huvudkontor i Stockholm. Läs mer på www.nextory.se.
Taggar:
Marknadsnyheter
Inbjudan till presentation av Orexos delårsrapport för kv 1 2024
Uppsala, 2 maj, 2024 – Som tidigare kommunicerats publiceras delårsrapporten för kvartal 1, onsdagen den 8 maj kl 8. Samma dag, kl 13, inbjuds analytiker, investerare, och media att delta i en presentation där VD Nikolaj Sørensen, och CFO Fredrik Järrsten presenterar den senaste utvecklingen och håller en Q&A.
För att delta i telefonkonferensen där frågor kan ställas muntligen använd denna länk:
https://conference.financialhearings.com/teleconference/?id=50048736
Vid registrering erhålls telefon nr och konferens id vilket ger access till eventet.
För att delta via webcast:
https://ir.financialhearings.com/orexo-q1-report-2024
Innan presentationen börjar kommer presentationsmaterialet finnas tillgängligt på hemsidan under Investerare/Rapporter/Presentationer
För ytterligare information vänligen kontakta:
Orexo AB (publ)
Lena Wange, IR & Communications Director
Tel: 018 780 88 00
Email: ir@orexo.com
Om Orexo
Orexo är ett svenskt läkemedelsbolag med mer än 25 års erfarenhet av att utveckla förbättrade läkemedel baserat på egenutvecklade formuleringsteknologier och som möter stora medicinska behov. På den amerikanska marknaden erbjuder Orexo innovativa behandlingslösningar för patienter som lider av opioidberoende och närliggande sjukdomar. Produkter som riktar sig till andra terapiområden utvecklas och kommersialiseras världen över i samarbete med ledande partners. Total nettoförsäljning uppgick 2023 till SEK 639 miljoner och antal anställda till 116. Orexo är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista och finns tillgänglig som ADR på OTCQX (ORXOY) i USA.
För mer information om Orexo, besök www.orexo.se. Du kan också följa Orexo på X, LinkedIn och YouTube.
Marknadsnyheter
Företag får ny grafisk profil efter 35 år
Efter 35 år får Trollhättans Truck ett nytt ansikte. Med en uppdaterad grafisk profil hoppas företaget fortsätta sin tillväxtresa med en identitet anpassad för framtiden.
Trollhättans Truck är en av Västsveriges ledande aktörer inom utbildning, uthyrning och försäljning av truckar och liftar. Med maskindepåer i såväl Trollhättan som Göteborg kan de nu presentera en ny grafisk identitet för att stärka sin varumärkesposition i en allt mer konkurrensutsatt marknad.
— Vi startade som ett litet företag och har sedan dess genomgått en betydande tillväxt. Vår nuvarande grafiska profil har emellertid inte helt hållit jämna steg med utvecklingen av vårt tjänste- och produktutbud. Därför behövde vi anpassa vår grafiska profil för att bättre återspegla vår portfölj, säger Jonny Johansson, VD, Trollhättans Truck
Moderniserad grafisk profil
En del i Trollhättans Trucks nya grafiska identitet har även varit att anpassa sig till den nya digitala världen. Att förnya är en meningsfull förändring för att kunna rusta inför framtiden, optimera identiteten och att säkerställa att den är flexibel.
— Vi har behållit kärnan och färgerna från vår gamla profil, men moderniserat den för att bättre passa dagens behov. Nu får vi en varumärkesidentitet som smidigt anpassar sig till dagens digitala plattformar, samtidigt som den behåller sin relevans i traditionella medier. Något som fortfarande utgör en väsentlig del av vår kommunikationsstrategi, säger Jonny Johansson.
Trollhättans Truck ser fram emot att dela denna resa tillsammans med sina kunder och medarbetare. Byrån som ligger bakom den nya grafiska profilen är den Uppsalabaserade performancebyrån Inspot och det nya varumärket kommer att lanseras i maj.
Kontaktinformation
Jonny Johansson, VD, Trollhättans Truck
0520-470347
jonny@trollhattanstruck.se
Webbplats: https://www.trollhattanstruck.se/
Företagsinformation
Marknadsnyheter
Nu helt fossilfri kemi i produktionen av OrganoWood Nowa
Idag tillkännager OrganoWood en betydande milstolpe i vår strävan att minska vår miljöpåverkan genom att vi nu övergår till en helt fossilfri kemi i vår produktion av OrganoWood Nowa. Som en del av detta initiativ har vi genomfört en framgångsrik omställning från en icke biobaserad komponent till en helt biobaserad komponent.
Denna övergång markerar en betydande förändring i vår strategi för hållbarhet och är ett steg framåt mot att minska vårt koldioxidavtryck. Den biobaserade komponenten som nu används i vår produktion är ett resultat av vårt engagemang för att utforska och använda innovativa lösningar.
”Vi är stolta över denna viktiga milstolpe i vår strävan att främja hållbarhet inom vår verksamhet,” säger Jens Hamlin, VD på OrganoWood. ”Att övergå till en fossilfri kemi är en del av vårt långsiktiga åtagande att minska vår påverkan på miljön och främja användningen av förnybara resurser.”
För mer information, kontakta
Jens Hamlin
VD
OrganoWood AB Linjalvägen 9 SE-187 66 Täby Sweden.
08-684 001 14
http://www.organowood.com
jens.hamlin@organowood.com
OrganoWood grundades 2010 av OrganoClick AB (publ) och Kvigos AB och är baserat på vetenskapliga genombrott inom metoder för modifiering av biofibrer. OrganoWoods produkter produceras i OrganoClicks produktionsanläggning i Täby och av bolagets industriella samarbetspartners Bergs Timber Bitus i Nybro som utför modifieringen av virket. OrganoClick är listat på Nasdaq First North och utsågs av Världsnaturfonden – WWF till en ”Climate Solver” (www.climatesolver.org) 2010, till ett av Sveriges 20 mest innovativa bolag 2011 av Svenska Institutet och har varit med på NyTekniks och Affärsvärldens ”33-lista” över Sveriges hetaste teknikbolag 2012 och 2013.
Taggar:
-
Analys från DailyFX8 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter1 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter5 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
-
Marknadsnyheter6 år ago
Tudorza reduces exacerbations and demonstrates cardiovascular safety in COPD patients