Connect with us

Marknadsnyheter

24 nya branschtalanger examineras i Scandics ledarskapsprogram

Published

on

Under 2022 utsågs 24 talanger av Scandics koncernledning att genomgå det interna ledarskapsprogrammet, Talent@Scandic. Efter sju intensiva månader tillsammans med branschföreträdare, mentorer och ledarskapsutvecklare har talangerna nu tagit examen och står redo att axla en ledarroll inom bolaget.

Talent@Scandic syftar till att utveckla framtidens ledare inom hotellkoncernen med fokus på omvärld och kommersiellt ledarskap. Till grund ligger bolagets strategi och framtida riktning. Under programmets gång har talangerna drillats i kommersiell-, ledarskap- och operativ utveckling samt projektledning och finansiell förståelse. Talangerna har nu tagit det sista steget för att ta nästa steg mot nya ledarroller inom Scandic.

– Att utbilda och säkra framtidens ledare har alltid varit viktigt för Scandic. Tillsammans med koncernledningen, ledarskapsutvecklare och nyckelpersoner inom bolaget har vi med spänning följt våra talanger och jag är stolt över att vi fortsätter att satsa stort inom kompetensutveckling. Jag ser fram emot att möta våra nya ledare i olika delar av organisationen under många år framöver, säger Jens Mathiesen, vd & koncernchef på Scandic Hotels Group.

– Nu mer än någonsin är det viktigt att kompetensutveckla våra medarbetare för att säkra en fortsatt skicklig organisation över tid. I år matchades därför deltagarna ihop med mentorer från hela Scandicorganisationen vilket har skapat en bredare förståelse för bolaget, besöksnäringen och den personliga ledarskapsutvecklingen. Det känns fantastiskt att 24 branschtalanger nu tar ytterligare ett kliv i sin Scandickarriär, säger Maud Samuelsson, Group HR Manager och ansvarig för ledarskapsutveckling på Scandic Hotels Group.

Ledarskapsprogrammet Talent@Scandic baseras Scandics ledarskapskompass och byggstenarna Empower, Build trust, Inspire och Collaborate, grundprinciperna i bolagets ledarskapsutveckling. Som en del av programmet arbetar deltagarna med utvecklingsprojekt, inom ramen för Scandics långsiktiga strategi, som sedan presenteras för bolagets koncernledning. Ambitionen är att ett eller flera av projekten kan implementeras i organisationen och bidra till Scandics fortsatta arbete inom olika områden.

– När vi utvecklar och tar hand om våra medarbetare uppstår synergier och effektivitet som driver oss framåt. Vi har fantastiskt många duktiga och ambitiösa ledare runt om i vårt bolag. Att ta vara på deras olika perspektiv och idéer skapar ny energi och ligger helt i linje med hur vi arbetar med förtroende och ansvar som en del av vårt ledarskap, avslutar Jens Mathiesen.

Årets deltagare i Talent@Scandic

Norge
Amalie Heitman, Acting General Manager, Scandic Svolvær
Andre Jacobsen Bjerke, Front Office Manager, Scandic Sjølyst
Christopher Spencer, Food & Beverage Manager, Hotel Norge by Scandic
Ieva Marcinkeviciute, Housekeeping Manager, Hotel Norge by Scandic    
Mareike Friemel-Haukebø, Hotel Manager, Scandic Seilet    
Martine Brusletto Stenberg, Food & Beverage Manager, Scandic Sjølyst    
Nora Aasprong, Accounting Manager, Country Support Office Norway

Finland
Anna-Pauliina Urjo, Front Office Manager, Hilton Helsinki-Vantaa Airport    
Antti Viitasalo, Hotel Manager, Scandic Jyväskylä Station    
Ida-Riikka Tanhuanpää, Food & Beverage Manager, Scandic Park Helsinki    
Sami Lyly, Head Chef, Marski by Scandic
Tuomo Laaksonen, Director Corporate Sales, Country Support Office Finland

Tyskland
Melanie Konopka, Food & Beverage Manager, Scandic Frankfurt Museumsufer

Danmark
Patrice Boman, Hotel Manager, Scandic Palace Hotel    
Patrick Nielsen, Restaurant & Bar Manager, Scandic Falkoner    
Stine Wiis, Front Office Manager, Scandic Sydhavnen

Sverige
Anna Koivisto, In-house Sales Manager Group & Meetings, Country Support Office Sweden
Anna Larsson, Food & Beverage Manager, Haymarket by Scandic
Annie Dahlstedt, Service Team Manager, Scandic Winn
Caroline Björnlund, Service Team Manager, Scandic Örebro Central 
Claes Benediktsson, Food & Beverage Manager, Downtown Camper by Scandic
Karin Bjerenius, Service Team Manager, Scandic Portalen    
Marica Nivelt, Hospitality Manager, Scandic Grand Central
Vegard Fjärvoll, Service Team Manager, Scandic Upplands Väsby

För mer information, vänligen kontakta:
Oscar Brehmer, Communication Manager, Scandic Hotels Group
Email: 
oscar.brehmer@scandichotels.com
Telefon: +46 721 709 297

Maud Samuelsson, Group HR Manager, Scandic Hotels Group
Email:
maud.samuelsson@scandichotels.com

Om Scandic Hotels Group
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med ett nätverk av omkring 280 hotell och 58 000 hotellrum i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återköp av aktier i Hoist Finance under veckorna 18 och 19, 2024 – återköpsprogrammet avslutat

Published

on

By

Hoist Finance AB (publ) (LEI-kod: 549300NPK3FB2BEL4D08) (”Hoist Finance”) har under perioden 29 april – 6 maj 2024 återköpt sammanlagt 87 000 egna aktier (ISIN: SE0006887063) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen infört. Återköpsprogrammet som inleddes den 8 februari 2024 är härmed avslutat då totalt 2 102 022 aktier har återköpts till ett sammanlagt belopp om 99 940 686 SEK.

Återköpen är en del av det återköpsprogram om högst 10 procent av samtliga aktier i bolaget till ett sammanlagt belopp om högst 100 000 000 SEK som Hoist Finance offentliggjorde den 6 februari 2024. Återköpsprogrammet genomförs i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (”MAR”) och Kommissionens delegerade förordning (EU) nr 2016/1052 (”Safe Harbour-förordningen”). Syftet med återköpsprogrammet är att justera bolagets kapitalstruktur och därigenom bidra till att skapa ett ökat värde för Hoist Finance aktieägare. Avsikten är att de aktier som återköps ska dras in genom beslut vid kommande bolagsstämmor.

Aktier i Hoist Finance har återköpts enligt följande:

Datum

Aggregerad daglig volym (antal aktier)

Viktat genomsnittspris per dag (SEK)

Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK)

29 april 2024

30 000

51,9466

1 558 398

30 april 2024

20 000

52,5092

1 050 184

2 maj 2024

30 000

50,8470

1 525 410

3 maj 2024

6 maj 2024

7 000

59,0499

413 349

Totalt ackumulerat under veckorna 18 och 19 2024

87 000

 

4 547 341

Totalt ackumulerat under återköpsprogrammet

2 102 022

 

 

99 940 686

 

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Carnegie Investment Bank AB (publ) för Hoist Finance räkning.

Efter ovanstående förvärv uppgår Hoist Finance innehav av egna aktier per den 6 maj 2024 till 2 102 022. Det totala antalet aktier i Hoist Finance, inklusive de egna aktierna, uppgår till 89 303 000 och antalet utestående aktier, exklusive de egna aktierna, uppgår till 87 200 978.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 i MAR och artikel 2.3 i Safe Harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande.

För vidare information vänligen kontakta:

Christian Wallentin, CFO och Vice VD

ir@hoistfinance.com

+46 8 55 51 77 90

Om Hoist Finance

Hoist Finance är en förvaltare specialiserad på förfallna lån. I över 25 år har vi fokuserat på att investera i och förvalta skuldportföljer. Vi är en partner till internationella banker och finansiella institut i hela Europa och förvärvar portföljer av förfallna lån. Vi är också en partner till privatpersoner och små och medelstora företag som befinner sig i en skuldsituation och vi skapar långsiktigt hållbara återbetalningsplaner som gör det möjligt för dem att omvandla förfallna skulder till skulder som betalas av. Vi finns på 13 marknader i Europa och aktierna är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök hoistfinance.com.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kontigo Care (publ) publicerar årsredovisning 2023

Published

on

By

Kontigo Cares årsredovisning för verksamhetsåret 2023 har idag publicerats och finns tillgänglig på bolagets hemsida

Rapporten återfinns på bolagets hemsida, se https://ir.kontigocare.com/finansiella-rapporter-och-dokument/.

För mer information, vänligen kontakta:  

Ulrika Giers, Verkställande direktör

telefon: 46 (0)18 410 88 80

e-post: ulrika.giers@kontigocare.com

Anja Peters Ohlsson, CFO och IR-ansvarig

telefon: 46 (0)18 410 88 80

e-post: ir@kontigocare.com eller anja.peters@kontigocare.com

För mer information om Kontigo Care, vänligen besök www.kontigocare.com

Om Kontigo Care AB (publ)
Kontigo Care AB (publ) (”Kontigo Care” eller ”Bolaget”) har som målsättning att genom innovativa eHälsolösningar förbättra och effektivisera den globala beroendevården och att därmed minska lidandet för en stor mängd patienter och deras anhöriga. Bolagets eHälsoplattform Previct® består av ett antal avancerade algoritmer, AI-drivna prediktionsmotorer och kommunikationslösningar, samt av de två plattformsapplikationerna Previct® Alcohol och Previct® Gambling, för tillämpning inom respektive beroendeområde. Kontigo Cares aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet KONT. Bolagets Certified Adviser är Redeye AB.

Continue Reading

Marknadsnyheter

InDex Pharmaceuticals lämnar en statusuppdatering och informerar om extra bolagsstämma den 10 juni 2024

Published

on

By

6 maj, 2024 – InDex Pharmaceuticals Holding AB (publ) (”InDex Pharmaceuticals” eller ”Bolaget”) meddelar att utvärderingen av alternativ för Bolagets framtid, inklusive det omvända förvärv som kommunicerades i ett pressmeddelande den 8 april 2024 (”Transaktionen”), alltjämt pågår. I separat pressmeddelande kallar InDex Pharmaceuticals styrelse till extra bolagsstämma att hållas den 10 juni 2024.

Efter att utvecklingen av cobitolimod avbröts och InDex Pharmaceuticals meddelade att Bolaget inte kommer fortsätta utvecklingen av några av sina andra substanser har, som Bolaget tidigare kommunicerat och i syfte att maximera aktieägarvärdet, olika alternativ för Bolagets framtid utvärderats. Utvärderingen, som gjordes med stöd av extern finansiell rådgivare, resulterade i att gå vidare med det omvända förvärvet samt att vidta ytterligare åtgärder för att säkerställa att en sådan transaktion är genomförbar.

InDex Pharmaceuticals styrelse, i syfte att möjliggöra genomförandet av det planerade omvända förvärvet så snart som praktiskt möjligt, kallar genom ett separat pressmeddelande till en extra bolagsstämma att hållas den 10 juni 2024 för att besluta om de ändringar av bolagsordningen som föranleds av den tilltänkta Transaktionen. Förutsatt att parterna kommer överens förväntas avtal om den tilltänkta Transaktionen ingås senast den 20 maj 2024.

Som framgår av kallelsen föreslår styrelsen att stämman beslutar att anta ny bolagsordning med i huvudsak följande ändringar: (i) nytt bolagsnamn och verksamhetsföremål,  (ii) nya gränser för aktiekapital och antal aktier, (iii) införande av ett nytt slag av inlösenbara aktier av serie C och (iv) införande av ett omvandlingsförbehåll där ägare av stamaktier kan begära omvandling till aktier av serie C. Bolagsordningen i dess fullständiga föreslagna nya lydelse kommer att finnas tillgänglig på Bolagets webbplats senast två veckor före bolagsstämman.

Förutsatt att Bolaget ingår avtal om den tilltänkta Transaktionen avser InDex Pharmaceuticals styrelse att kalla till en separat extra bolagsstämma, att hållas i direkt anslutning till bolagsstämman den 10 juni 2024 som beskrivs i detta pressmeddelande, för beslut om godkännande av den tilltänkta Transaktionen, apportemission, sammanläggning av aktier och övriga beslut som föranleds av Transaktionen.

För mer information, se kallelsen till den extra bolagsstämman, vilken publiceras genom ett separat pressmeddelande.

För mer information:
Jenny Sundqvist, VD
Tel: +46 8 122 038 50
E-post: jenny.sundqvist@indexpharma.com

Johan Giléus, CFO och vice VD
Tel: +46 8 122 038 50
E-post: johan.gileus@indexpharma.com

Offentliggörande
Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 6 maj 2024 kl. 20:40 CET.

Kort om InDex Pharmaceuticals
InDex Pharmaceuticals vision är att hjälpa patienter med immunologiska sjukdomar där det finns ett stort medicinskt behov av nya behandlingsalternativ. Cobitolimod utvärderades i fas III-programmet CONCLUDE för måttlig till svår vänstersidig ulcerös kolit – en funktionsnedsättande, kronisk inflammation av tjocktarmen.

InDex Pharmaceuticals är baserat i Stockholm. Bolagets aktier (kortnamn INDEX) handlas på Nasdaq First North Growth Market Stockholm. Redeye AB är bolagets Certified Adviser. För mer information, vänligen besök www.indexpharma.com/sv.

Informationen i detta pressmeddelande är avsedd för investerare.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.