Connect with us

Marknadsnyheter

Extenda Retail launches loss prevention engine powered by machine learning to tackle self-service retail challenges

Published

on

With many European nations in the midst of recessions and economic downturns, Swedish tech company Extenda Retail is shaking up the FMCG retail sector with its revolutionary Self-Service and Loss Prevention(SSLP) solution.

 

Stockholm, Sweden, May 26 2023, Retailers are increasingly offering self-serve options to in-store consumers ranging from self-checkout to self-scan, and mobile Scan & Go. And with the boom of self-service comes the inevitable increase in shrink which Forbes now estimates to be a $100Bn global problem.

 

SSLP can be implemented alongside any Point Of Sale (POS) application. It includes the latest machine learning (ML) technology to identify suspicious behavior, prevent loss and reduce shrinkage, and at the same time increase customer loyalty.

 

The Self-Service and Loss Prevention package provides shoppers with a personalized and standout customer experience. Armed with the latest Self-Service technology, store employees use their time more efficiently, store managers experience a dramatic reduction in operational costs, and decision-makers protect their bottom line. The impact on inventory accuracy will also improve replenishment and fill rates.

 

The loss detection engine gives retailers a competitive edge by integrating the latest AI technology that learns from every shopper’s journey. Additionally, the SSLP solution boosts the accuracy of basket audits and rescans, and can integrate with other vital systems such as camera AI technology.

 

Extenda Retail’s Chief Product Officer, Thomas Staven, comments, “Our Self-Service Loss Prevention offering has been infused with AI and machine learning technology to enhance the customer experience and safeguard profits. We believe that in today’s challenging landscape, it is essential for retailers to protect their bottom line, yet at the same time delight customers.”

 

About Extenda Retail

Extenda Retail inspires retailers to go further through frictionless, game-changing software, which helps retailers grow their business and optimize staff and customer experience. Their extensive portfolio of solutions includes Hii Retail (Cloud Retail Software), POS & Checkout, WMS, Customer Intelligence & Loyalty, and Pharmacy Software. With over 40 years as an industry leader in retail software development, hundreds of retail chains in over 37 countries across the globe now utilize solutions by Extenda Retail.

 

Press Contact

Carolin Jaques, Marketing Director, Extenda Retail

carolin.jaques@extendaretail.com

 +46 70 761 51 99

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Streamify AB meddelar nytt datum för publicering av kvartalsrapporten för första kvartalet 2024

Published

on

By

Streamify AB (”Streamify” eller ”Bolaget”) meddelar idag att styrelse har beslutat att senarelägga publiceringen av första kvartalsrapporten för 2024 till den 31 maj 2024.

Tidigare kommunicerat datum för publicering var den 29 april 2024. Skälet till senareläggningen är på grund av hög operationell aktivitet i Bolaget.

För ytterligare information om Streamify, vänligen kontakta:
Johan Klitkou, VD
Telefon: +46 76-643 37 47
E-post: johan@streamify.io
Hemsida: www.streamify.io

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Streamify AB meddelar nytt datum för publicering av kvartalsrapporten för första kvartalet 2024

Published

on

By

Streamify AB (”Streamify” eller ”Bolaget”) meddelar idag att styrelse har beslutat att senarelägga publiceringen av första kvartalsrapporten för 2024 till den 31 maj 2024.

Tidigare kommunicerat datum för publicering var den 29 april 2024. Skälet till senareläggningen är på grund av hög operationell aktivitet i Bolaget.

För ytterligare information om Streamify, vänligen kontakta:
Johan Klitkou, VD
Telefon: +46 76-643 37 47
E-post: johan@streamify.io
Hemsida: www.streamify.io

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Swedavia AB:s årsstämma 2024

Published

on

By

Måndagen den 29 april höll Swedavia AB årsstämma.

Vid årsstämman valdes Ulrika Francke till ny styrelseordförande för Swedavia AB när Åke Svensson lämnade uppdraget efter åtta år. Ulrika Francke har en gedigen bakgrund som företagsledare och styrelseledamot i såväl privata som offentliga verksamheter.

Årsstämman beslutade även om omval av styrelseledamöterna Tor Clausen, Nina Linander, Lars Mydland, Eva Nygren, Per Sjödell, Annica Ånäs samt Peter Blomqvist. I och med årsstämman utträder Lottie Svedenstedt på egen begäran Swedavias styrelse.

Protokoll, anförande av Swedavias vd och koncernchef Jonas Abrahamsson samt övrig information om Swedavias årsstämma kommer att publiceras på: https://www.swedavia.se/om-swedavia/bolagsstyrning.

För mer information, kontakta Ellen Laurin, tf presschef på Swedavia eller Swedavias presstjänst på telefon 010-109 01 00 eller press@swedavia.se.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.