Connect with us

Marknadsnyheter

Valtech nylanserar och ompositionerar sitt varumärke

Published

on

Valtech ompositionerar till the experience innovation company. Den nya positionen speglar bättre företagets ambitioner samt tillväxt och är ett direkt svar på utvecklingen i dagens upplevelsedrivna värld. 

Ompositioneringen baseras också på en fördubbling av byråns omsättning och antal anställda under de senaste 5 åren. En period då Mattias Malmer varit SVP Global Marketing Operations samt involverad vid nylanseringen och implementeringen av det nya varumärket och positioneringen. 

”Det var dags att genomföra den här nylanseringen och ompositioneringen av varumärket för att hålla jämna steg med den utveckling vi upplever och ser på marknaden. Under de senaste 10 åren har Valtech vuxit från 1400 anställda till 6000 globalt och från 7 länder till över 20 idag. Vi arbetar idag med globala varumärken, som Mars, LÓréal, Volvo och Atlas Copco och hjälper dem i deras digitala förändringsarbete. Vårt nya varumärke speglar mycket bättre det arbete vi gör för, och med våra kunder, säger Mattias Malmer och fortsätter:

”Vi ser att marknaden mognar snabbt. Vi har hjälpt våra kunder med business transformation, men nu är det dags att ta det ett steg längre. Vi ser att upplevelseinnovation tar över digital transformation, och det är här vi hjälper våra kunder att differentiera sig gentemot konkurrenterna i deras kategori. Något som är nödvändigt om man vill behålla sin konkurrenskraft.”

Valtechs unika samarbetskultur är kärnan i den nya varumärkespositioneringen. Det är tack vare den som Valtech kan kombinera olika discipliner, kulturer, branscher och perspektiv för att skapa exeptionellt värde för kunderna. Genom att våga blanda kreativitet med commerce, wellness med mobilitet, detaljhandel med B2B skapar vi tillsammans med våra kunder unika lösningar. Den här vägen till innovation möjliggörs av Valtechs förmåga att anpassa sin modell för kundengagemang till kundens specifika behov -– något som gjort det möjligt för stora varumärken som L’Oreal, Mars och Audi att bryta silos, överträffa förväntningar, omdefiniera framgång och leverera exponentiellt värde. 

Det är inte bara en ny visuell identitet, Valtech har också identifierat fem övergripande erbjudanden kopplat till upplevelseinnovation. De kärntjänster de erbjuder är: Experience Elevation, Commerce Acceleration, Enterprise Transformation, Marketing Creativity & Performance samt Data Evolution. 

Mattias Malmer har arbetat på Valtech sedan 2011 och är en del av Valtechs globala ledning.  

Presskontakt – Valtech

Sanna Samuelsson, Marketing Manager Nordics sanna.samuelsson@valtech.com

Om Valtech:

Valtech är the experience innovation company. I en digitalt accelererad värld, där ”de bästa” tävlar mot ”bästa praxis”, hjälper vi varumärken att bryta igenom och springa om konkurrenten. I mötespunkten mellan hantverk, kategorier och kulturer låser våra globala team upp värde genom att utnyttja styrkan i data, AI, kreativitet och teknik för att uppnå verklig upplevelseinnovation. Med fokus på att leverera exceptionella affärsresultat finns vi till för att visa upp ett bättre sätt att uppleva världen.

För mer information, besök VALTECH.COM.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Om åtta månader är Majlis äntligen död …

Published

on

By

Äntligen är kanske ett opassande ordval, för egentligen vill hon inte alls dö. Särskilt inte nu när dottern Ronja väntar barn och Majlis ska bli mormor för första gången. Nej, det var inte såhär hon hade föreställt sig att livet skulle sluta – eller pensionen börja, för den delen. Men trots allt är det precis så det måste bli.

Mellan himmel och hr av Cassandra Brunstedt

När Ronja nyförlöst ringer och säger att hon slängt ut sin otrogna man ställs allt på sin spets. Efter ett helt liv i Höga kustens täta skogar är Majlis på väg söderut för att flytta in hos Ronja på Södermalm. Men hur ska hon få dottern att acceptera hennes beslut och vad händer när slutet inte alls blir som Majlis tänkt sig?

Mellan himmel och här är en varm roman om allt vi inte kan kontrollera, som ibland kommer vår väg när vi minst anar det. Men det är också en berättelse om konsten att omfamna livet i dess mest oväntade skepnader. För ibland är det precis när vi tänker att sagan nått sitt slut som allting börjar.

Om författaren:
Cassandra Brunstedt är journalist och författare med flera framstående roller inom medievärlden bakom sig. Efter en längre vistelse i Indien, växte hennes passion för hälsa och personlig utveckling – ett engagemang som präglade hennes rosade debutroman En enkel till Indien, som nominerades till Adlibrispriset och blev finalist i Årets feelgood 2022.

Hennes uppskattade uppföljare, Lyckliga gatan tur och retur, nominerades även till Adlibrispriset. Hösten 2023 debuterade Cassandra inom facklitteratur med Lyckomanualen – 11 steg till ett lyckligare liv. Mellan himmel och här är första delen i en ny duologi.

Bokinfo:
Titel: Mellan himmel och här
Författare: Cassandra Brunstedt
Omslag: Alette Bertelsen
Utgivningsdatum: 2025-01-17
Isbn: 9789177719557
Distribution: Speed Group

 

Schyttberg PR

Jenny Schyttberg 

jenny@schyttberg.se
0706-24 30 23

Printz Publishing är ett bokförlag som startade under hösten 2010. Den första boken som gavs ut var David Nicholls En dag, som blev en dundersuccé med över en kvarts miljon sålda exemplar, och sedan dess har förlaget fortsatt att växa.

Vår tanke med Printz Publishing är att ge ut böcker som vi själva saknar i bokhandeln, böcker i en genre som vi kallar intelligent underhållning. Välskrivna och smarta romaner med en gnutta svärta och lite humor.

Sedan 2018 är Printz Publishing en del av Norstedts förlagsgrupp.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 07.01.2025

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
07.01.2025 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 07.01.2025 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

138 713

10,99

1 524 650,07

XSTO

109 453

11,01

1 204 824,86

XCSE

27 060

11,00

297 661,09

Summa

275 226

11,00

3 027 136,02

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,4672 och DKK till EUR 7,4592
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 3 300 180 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 11 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återköp av aktier i MTG under vecka 1, 2025

Published

on

By

Under perioden 30 december 2024 till 3 januari 2025 har Modern Times Group MTG AB (publ) (LEI-kod 549300E8NDODRSX29339) (“MTG”) återköpt sammanlagt 61 581 egna aktier av serie B (ISIN-kod: SE0018012494) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen infört.

Återköpen är en del av det återköpsprogram om maximalt 5 789 385 aktier till ett sammanlagt belopp om högst 400 miljoner kronor som MTG tillkännagav den 16 maj 2024. Återköpsprogrammet löper från den 17 maj 2024 och fram till 30 april 2025 och genomförs i enlighet med EU:s Marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (”MAR”) och Kommissionens delegerade förordning (EU) nr 2016/1052 (”Safe harbour-förordningen”). Syftet med återköpsprogrammet är att leverera värde till aktieägare och att optimera kapitalstrukturen. Avsikten är att MTG:s aktiekapital ska nedsättas genom en indragning av återköpta aktier.

Aktier av serie B i MTG har återköpts (i kronor) enligt följande:

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier) Viktat genomsnittspris per dag (SEK) Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK)
30/12/2024 18 239 94,9030 1 730 935,82
31/12/2024
01/01/2025
02/01/2025 22 000 96,4737 2 122 421,40
03/01/2025 21 342 97,7430 2 086 031,11

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Kepler Cheuvreux för MTG:s räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår MTG:s innehav av egna aktier per den 3 januari 2025 uppgår till 3 723 162 B-aktier och 6 324 343 C-aktier. Det totala antalet aktier i MTG uppgår till 128 310 627. Antalet egna B-aktier som innehas av MTG och det totala antalet aktier i MTG återspeglar indragningen av 3 358 100 B-aktier den 5 augusti 2024. 

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 i MAR och artikel 2.3 i Safe harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande.

För mer information:

Anton Gourman, VP Communications and IR

Direkt: +46 73 661 8488 anton.gourman@mtg.com

Följ oss: mtg.com / LinkedIn

Om MTG

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ)) (www.mtg.com) är en internationell mobilspelskoncern som äger och driver spelutvecklare med globalt populära titlar som sträcker sig över en bred uppsättning genrer inom casual- och midcore-spel. Koncernen fokuserar på att accelerera portföljbolagens tillväxt och stödja grundare och entreprenörer. MTG är en aktiv aktör i den pågående konsolideringen av spelindustrin och en strategisk köpare av gamingbolag världen runt. Vi kommer från Sverige men har en internationell kultur och globalt fotavtryck. Våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under symbolerna MTGA och MTGB.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.