Connect with us

Marknadsnyheter

Everysport Group rekryterar Carl Waldenor till ny Chief Commercial Officer (CCO)

Published

on

Everysport Group meddelar idag att bolaget har rekryterat Carl Waldenor till ny Chief Commercial Officer (CCO) och medlem av bolagets ledningsgrupp. Carl har gedigen erfarenhet som affärschef för ledande svenska och internationella streamingtjänster, såsom Discovery+ och TV4 Play samt för sportmediesajten Fotbollskanalen. Han tillträdde sin nya roll den 13 maj 2024.

Carl Waldenor är utbildad civilekonom (MSc) vid Handelshögskolan i Stockholm och har i över ett decennium arbetat med affärsutveckling och marknadsföring av välkända digitala konsumentprodukter i den nordiska tv- och streamingbranschen.

Carl kommer senast från Warner Bros. Discovery (WBD) där han var chef för streamingtjänsten Discovery+ i fyra länder och en del av bolagets nordiska ledningsgrupp. Han har även varit marknadschef i Sverige och ansvarat för WBDs svenska digitala affär. Dessförinnan spenderade han åtta år på TV4, bland annat som chef för TV4 Play och Fotbollskanalen.

Waldenor har även mångårig erfarenhet av att arbeta med sport i en kommersiell och digital kontext – exempelvis med Allsvenskan i fotboll, ishockeyns SHL, OS i Tokyo och Beijing samt PGA Touren i golf.

”Vi är entusiastiska över att välkomna Carl till rollen som Chief Commercial Officer. Hans erfarenhet av att verka i gränslandet mellan produkt och marknad samt erfarenhet av att framgångsrikt bygga prenumerationstjänster i en internationell miljö gör honom till en stor tillgång för Everysport Group. Med Carl på plats är vi väl rustade att fortsätta driva innovation och tillväxt inom sports tech och sportmedia”, säger Hannes Andersson, vd, Everysport Group.

”Jag ser mycket fram emot att få börja arbeta med Everysport Groups starka portfölj av nischade digitala plattformar och tjänster kopplade till sport. I Elite Prospects har bolaget en internationellt stark produkt med enorm potential kvar att utvinna. Tillsammans med bolagets sportdataprodukter och satsningar på t.ex. hästsport och fotboll, finns det flera spännande affärsprojekt att ta sig an”, säger Carl Waldenor, nytillträdd CCO, Everysport Group

För mer information, vänligen kontakta:
Hannes Andersson, vd, Everysport Group AB
Tel: +46 70 736 56 25
E-post: hannes.andersson@everysport.com

Om Everysport Group AB (publ)
Everysport Group är en ledande svensk aktör som utvecklar digitala plattformar och tjänster inom sports tech och sportmedia. Koncernens flaggskeppsprodukt, Elite Prospects, är en globalt ledande ishockeyplattform med över 22 000 betalande prenumeranter och 1,5 miljoner unika besökare i veckan. Everysport Groups huvudkontor är beläget i Stockholm med lokal närvaro även i USA. Koncernen är noterad på Spotlight Stock Market med tickern ”EVERY”.

För mer information, vänligen besök www.everysportgroup.com

Intresserad av nyheter och finansiell information från Everysport Group? Prenumerera här.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys