Connect with us

Marknadsnyheter

Stena Line lanserar ny kampanj på TikTok för att nå nästa generations resenärer

Published

on

Färjerederiet Stena Line gör vågen på TikTok med en ny kampanj riktad till Generation Z. Kampanjen syftar till att nå den yngre svenska och danska generationen – framtidens resenärer – genom kreativt och engagerande innehåll.

Stena Line står, liksom många andra företag, inför utmaningen att nå den yngre generationen. Färjerederiet, som seglar mellan Göteborg och Fredrikshamn i Danmark, har en stor och lojal kundgrupp bland resenärer i åldrarna 40-57 år och har de senaste åren kunnat redovisa stigande bokningssiffror för både den svenska och danska sidan Kattegatt. Siffrorna skiljer sig dock när man tittar på bokningar gjorda av resenärer i den yngre åldersgruppen, något som Stena Line nu vill ändra på.

Med TikTok-kampanjen vill Stena Line öka kännedomen om företagets erbjudanden, om Danmark och Sverige som resmål samt skapa en känsla av gemenskap över sundet hos målgruppen 18+, en grupp som sedan 2020 använder TikTok i betydligt större utsträckning än andra sociala medier. Idag används TikTok av 24 procent av danskar i åldrarna 15-29 år och hela 50 procent av den svenska befolkningen i åldern 16-25 år. Generation Z, den generation som Stena Line främst försöker nå genom den nya kampanjen, spenderar i genomsnitt 57 minuter dagligen på den världsomspännande plattformen. Detta rapporterar svenska Internetstiftelsen och danska ATAK Digital.

Med den här kampanjen tar vi ett viktigt kliv för att möta våra framtida resenärer, på den plattform de är som mest aktiva. TikTok ger oss en unik möjlighet att kommunicera direkt med Generation Z på ett sätt som är både autentiskt och engagerande. Vi vill visa att Sverige och Danmark bjuder på en mängd upplevelser och, genom att lyfta fram både kulturella skillnader och likheter mellan grannländerna, skapa en känsla av förening och samhörighet som inspirerar unga människor att uppleva och utforska respektive destination”, säger Ulf Staaff, Travel Commercial Manager på Stena Line.

En svensk, en dansk och en Stena Line-färja

Stena Line har sedan länge flera omfattande samarbeten med influencers, och TikTok-kampanjen är således ett naturligt nästa steg i företagets marknadsföring mot morgondagens resenärer. För att fånga intresset hos unga vuxna har Stena Line samarbetat med två välkända influencers, svenska Anton Lindström och danska Silas Thorup. De två influencerna möttes upp för att ta Stena Lines färja på rutten Göteborg-Fredrikshamn och turades om att besöka respektives hemvister under senvåren. Här utforskade de varandras favoritrestauranger, dolda pärlor och favoritplatser, samtidigt som de dokumenterade sina möten och upplevelser, för att inspirera andra unga vuxna att göra samma resa. Hittills har de totalt 6 upplagda TikTok-videorna setts över 800,000 gånger.

Vi är väldigt glada över den här satsningen eftersom vi tror att samarbetet med Anton Lindström och Silas Thorup kommer att hjälpa oss att skapa en bättre kontakt med den yngre generationen. Utmaningen att nå den här målgruppen är något som många företag står inför och vi ser fram emot att följa resultatet av kampanjen. Vi hoppas att detta blir ett framgångskoncept och ett nytt sätt att arbeta på, även på lång sikt”, säger Ulf Staaff.

För mer information, vänligen kontakta: Ulf Staaff, Travel Commercial Manager hos Stena Line, på telefon: +46 (0) 765 11 83 52 eller e-mail: ulf.staaff@stenaline.com

Om Stena Line: Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 33 300 seglingar per år och omkring 40 fartyg och 20 linjer i norra Europa och Medelhavet. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line har 6 300 anställda och omsätter 19 miljarder kronor årligen. Mer information finns på www.stenaline.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Handelsbankens Private Banking i topp

Published

on

By

Handelsbanken klättrar från femte till andra plats och rankas åter i topp bland de svenska aktörerna inom Private Banking. Det visar årets undersökning från Kantar Prospera Private Banking 2024 Sweden bland förmögna privatpersoner.

Handelsbanken får höga betyg för personligt engagemang i kombination med snabb service och hög kompetens inom förmögenhetsrådgivning och kapitalförvaltning.  

Under det senaste året har Handelsbanken fokuserat sitt arbete inom Private Banking vilket resulterat i både fler affärer och nöjdare kunder.

”Det är väldigt kul att våra kunder uppskattar vår personliga service och kontakt. Det som gör oss unika är vår koppling mellan de lokala bankkontoren och vårt Private Banking-erbjudande”, säger Sigrid Wretborn, Private Banker, Handelsbanken i Halland.

Betyget förbättras inom service, personlig kontakt och hur banken löpande håller kunden uppdaterad. Handelsbanken har dessutom gjort en stor förflyttning när det gäller digitala lösningar, rapportering och kapitalförvaltning.

”Jag vill rikta ett varmt tack till våra kunder för det förtroende som ni ger oss. Vi har under det senaste året stärkt vårt erbjudande och det är glädjande att se att det uppskattas. Jag vill också tacka alla i teamet för ett fantastiskt arbete”, säger Torbjörn Odenhagen, chef för Wealth Management i Handelsbanken Sverige.

För mer information om undersökningen, se Kantars hemsida

För ytterligare information, kontakta:
Handelsbankens presstjänst: +46 8 701 80 18

Fakta Handelsbanken Private Banking
Private Banking i Handelsbanken bygger på långsiktighet och individuellt engagemang. Handelsbanken har Private Bankers på våra över 200 lokala kontor i hela Sverige, läs mer om Handelsbankens Private Banking-erbjudande här.

För mer information om Handelsbanken se: www.handelsbanken.com/sv

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ingredion och Lantmännen bildar strategiskt partnerskap för att accelerera utvecklingen av växtbaserade proteiner

Published

on

By

Avtalet utökar båda företagens kapacitet i en snabbt växande och utvecklande proteinmarknad.

Ingredion Incorporated (NYSE: INGR), en ledande global leverantör av ingredienslösningar för livsmedel, drycker och industriella applikationer, och Lantmännen tillkännager ett nytt långsiktigt samarbete. Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, bioenergi, livsmedel och råvaror. Samarbetet kommer att inledas med att tillgodose den europeiska marknadens behov av konkurrenskraftiga, hållbart framställda och högkvalitativa ärtproteinisolat kombinerat med försäljning, produktinnovation och processförbättring.

Lantmännen kommer att investera 1,2 miljarder kronor i en modern anläggning i Sverige, samtidigt som man samarbetar med Ingredion för att utveckla en differentierad portfölj av växtbaserade proteinisolat baserade på gula ärtor. Byggandet av produktionsanläggningen kommer att slutföras under 2027.

– Genom samarbetet med Lantmännen utökar vi vår närvaro på den europeiska marknaden. Detta markerar en viktig milstolpe i vår strategi att befästa vår position som en global ledare inom den växtbaserade proteinindustrin, säger Mike O’Riordan, Ingredions Senior Vice President of Texture and Healthful Solutions i EMEA.

– Detta partnerskap gör det möjligt för oss att utnyttja våra kombinerade styrkor för att leverera överlägsna, hållbart framställda ärtproteinisolat som möter de föränderliga behoven på den globala marknaden, säger Mike O’Riordan.

– Samarbetet med Ingredion är en milstolpe för vår verksamhet inom växtbaserade proteiner, säger Lars-Gunnar Edh, vice vd för Lantmännens division Energy och vd för Lantmännen Biorefineries.

– Ingredions breda marknadsräckvidd och djupa expertis inom processteknik och produktutveckling kompletterar vår vertikalt integrerade produktionskapacitet på ett mycket bra sätt. Tillsammans är vi redo att revolutionera den växtbaserade proteinmarknaden med innovativa, högkvalitativa ärtproteinisolat, avslutar Lars-Gunnar Edh. 

Mer information om vad som händer framöver inom växtbaserade proteiner finns på mässan Food Ingredients Europe den 19-21 november 2024 i Frankfurt, Tyskland. Träffa Ingredion i monter 3.1H90 och Lantmännen i monter 4.2 H53.

För mer information, kontakta gärna: 

Lantmännens presstjänst  
Tel: 010 556 88 00 
E-post: press@lantmannen.com 

Om Ingredion

Ingredion Incorporated (NYSE: INGR), med huvudkontor i en förort till Chicago, är en ledande global leverantör av ingredienslösningar som betjänar kunder i nästan 120 länder. Med en årlig nettoomsättning för 2023 på cirka 8 miljarder USD förvandlar företaget spannmål, frukt, grönsaker och andra växtbaserade material till mervärdeslösningar för livsmedels-, dryckes-, djurfoder-, bryggeri- och industrimarknaderna. Med Ingredion Idea Labs® innovationscenter runt om i världen och fler än 12 000 anställda skapar företaget tillsammans med kunder och uppfyller sitt syfte att föra samman potentialen hos människor, natur och teknik för att göra livet bättre. Besök ingredion.com för mer information och de senaste företagsnyheterna.

Om Lantmännen

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter cirka 70 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Scan, Korvbrödsbagarn, GoGreen, FINN CRISP och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Fabeges Kvarter 1 i Haga Norra vinner Årets Fasad

Published

on

By

”Vi är väldigt stolta över att vinna Årets Fasad i kategorin nybyggnation. Det återbrukade teglet som pryder fasaden har blivit ett lyckat exempel på återbruk, både vad gäller design och hållbarhet. Genom noggrann hantering och ett gediget hantverk tillsammans med BAU, Zengun, Bruksspecialisten och Kovenda har vi lyckats bevara teglets naturliga patina och skiftande kulör som skulle vara svår att återskapa med nytt material, säger John McMillen, Projektchef på Fabege.

Det är tionde året som branschföreningen Mur & Putsföretagen delar ut priset för att uppmärksamma vackra, intressanta och hållbara byggnader med material som står för tidlös kvalitet, god estetik och hållbarhet.

Juryns motivering:
”Med hälsning från grannen Danmark har nu 355 790 tegelstenar används åter till en fasad. Varje tegelsten bär på en historia och ger fasaden en autentisk och beständig känsla. Den stora byggnaden om 27 000 kvm uthyrbar yta har delats upp i mindre volymer med varierande liv och skapar variation i stadsrummet. Det är tegelpilastrar med mönstermurning i relief och djupgröna och bruna terrazzo-omfattningar som markerar husets tre huvudentréer. Teglets egenskaper, som bland annat innebär en lång livslängd och minimalt med underhåll, medverkar till att minska koldioxidutsläpp och fasadens U-värden. Kvalificerat murarhantverk i kombination med lagarbetet mellan alla medverkande, arkitekt, tegelleverantör, entreprenör samt en byggherre med ett långsiktigt tänkande i detta komplexa projekt, har verkligen givit resultat.”

Kvarter 1 i Arenastadens stadskvarter Haga Norra bär på 5 500 kvm tegel och är den största kontorsfastigheten med återbrukat tegel i Sverige just nu.

Teglet bär på en unik historia. Enligt de märkningar vi noterat vid murandet tillverkades mycket av teglet ursprungligen vid Vedstaarups tegelbruk i Danmark år 1973 och har tidigare dekorerat flera byggnader i Danmark.

     

En mötesplats för framtiden

Kvarter 1 är inte bara ett kontorshus, utan blir också en viktig mötesplats i Haga Norra som är Arenastadens stadskvarter. Här kommer man att mötas av en stadsdel som lever dygnets alla timmar, med en noga utvald blandning av restauranger, caféer, kontor och bostäder.

Andra utmärkelser för Haga Norra Kvarter 1

  • Årets vinnare – BREEAM Byggnad 2023 – ett pris som hyllar fastigheter som inspirerar och leder vägen inom hållbarhet.
     
  • Fastigheten har preliminärt certifierats med den högsta betygsnivån ”Outstanding” enligt BREEAM-SE och är för närvarande en av endast tio nyproducerade byggnader i Sverige som har uppnått denna höga standard.
     
  • Kvalitetsutmärkelsen ”PQi – Utmärkt Projektkvalitet,” ett årligt pris inom bygg- och fastighetssektorn.
  • Nominerad till Årets Bygge 2025 (Vinnare utses 18 mars 2025).

Fakta om Haga Norra Kvarter 1

  • Adress: Torfredsplatsen och Mathildatorget i Solna.
  • Storlek: 27 000 kvm.
  • Kontorshyresgäster: JM, Coor och Randstad.
  • Kontorshuset innehåller: Bistro Mathilda, Café Vigor och Joy’s, SATS-gym, konferensanläggning, reception, lounge, ljusgårdar, bobutik, cykelgarage och bilgarage.
  • Totalentreprenör: Zengun.
  • Arkitekt: BAU – Byrån för Arkitektur & Urbanism
Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.