Connect with us

Marknadsnyheter

Veg of Lund lanserar potatisdrycken DUG i REWE:s nätbutik tillsammans med distributören CENFOOD GmbH

Published

on

CENFOOD GmbH är en pionjär inom intelligenta supply chain lösningar för den tyska livsmedelssektorn och har redan ett par veckor efter samarbetet inleddes, lyckats få en listning med en av Tysklands största livsmedelskedjor, REWE online.

”Vi är mycket glada över att vi har lyckats ta in DUG potatisdryck på den tyska marknaden. DUG har snabbt fått uppmärksamhet för sin goda smak, förpackning, hållbarhet och vi ser en stor potential för dessa produkter i den tyska livsmedelssektorn. Redan några veckor efter att vårt samarbete började har vi lyckats säkra vår första stora nationella kund, REWE, vilket tydligt visar det stora intresset från de tyska detaljhandelskedjorna”, säger Eric Thieme, vd på CENFOOD GmbH.

 

Från mitten av juli kommer DUG potatisdryck att finnas tillgänglig i REWE:s

nätbutik över hela landet. Under de kommande veckorna kommer CENFOOD att arbeta intensivt för att introducera DUG i REWE och Edekas fysiska butiker. Nu fokuserar CENFOOD på att nå ut till kunder inom närbutiker och Food Service-segmentet, som till exempel Metro, Edeka Foodservice samt andra ledande detaljhandelskedjor.

 

”Att DUG potatisdryck nu är tillgänglig i hela Tyskland skapar förutsättningar för vår fortsatta satsning i Tyskland och på andra marknader. CENFOOD GmbH har rätt bakgrund och erfarenhet samt ett innovativt sätt att bearbeta den tyska livsmedelssektorn”, säger Helene Nielsen, vd på Veg of Lund.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Veg of Lund AB (publ)

Helene Nielsen, verkställande direktör

Tel: +46 732 22 76 35

E-post: helene.nielsen@vegoflund.se

 

Om Veg of Lund

Veg of Lund ska vara det naturliga valet för alla aktörer i omställningen till växtbaserade livsmedel. Bolagets affärsidé är att använda egna patenterade metoder, innovativa lösningar och kunskap för att utveckla, sälja produkter som marknaden efterfrågar. För att livsmedelsindustrin ska nå sina uppsatta klimatmål krävs förändringar. Bolaget bidrar genom sin satsning på växtbaserade livsmedel med lågt klimatavtryck, råvaror som är lättodlade och tillgängliga samt har hälsofördelar för slutkonsument. Bolaget och dess väletablerade samarbetspartners på prioriterade marknader och kanaler ger förutsättningar att växa på en global marknad, värderad till 100 miljarder US-dollar. Aktien är noterad på Nasdaq First North och handlas under namnet VOLAB. Läs mer på ir.vegoflund.se. Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon: 08-5030 15 50 eller e-post: ca@mangold.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys