Connect with us

Marknadsnyheter

Åhléns firar med stor 125-års jubileumsfest!

Published

on

Att vara lyhörd och lyssna på kunderna och deras behov, har stått i centrum sedan starten av postorderföretaget Åhlén & Holm i Insjön år 1899. Nu när Åhléns fyller 125 år, firar företaget stort och tackar sina kunder för deras förtroende genom åren, med att bjuda in till stor jubileumsfest den 22-25 augusti, i samtliga Åhlénsvaruhus.

En festlig stämning kommer genomsyra varuhusen under fyra dagar, med aktiviteter, jubileumspriser, tävlingar, fantastiska erbjudanden och lokala events samt en exklusivt framtagen jubileumskollektion i begränsad upplaga från Åhléns Hem. Jubileumskollek-tionen med inredningsdetaljer består av 21 delar och är inspirerad av historiska former i traditionella material, som ska kunna leva över generationer.

– Jag och alla medarbetare är otroligt stolta över att få bygga Åhléns vidare in i framtiden och ser nu verkligen fram emot att få bjuda in alla våra kunder, till en fantastisk och guldskimrande jubileumsfest i dagarna fyra. Vi välkomnar verkligen alla våra gäster att komma och fira vårt stora 125 årsjubileum tillsammans med oss, säger Ayad Al-Saffar, Åhléns ägare och vd.

Åhléns är idag ett av Sveriges starkaste varumärken och enda riktiga varuhuskedja, med allt under ett tak, där det personliga mötet är viktigt och gästerna välkomnas av värdar och värdinnor, inom ramen för ett nytt servicekoncept. Åhléns strävar efter att alltid vara relevanta och erbjuda ett sortiment inom Mode, Hem, Barn och Skönhet som ska engagera och inspirera till lustfylld shopping i både varuhus och online. En ny e-handelsplattform har nyligen lanserats och satsningar på varuhusen genomförs, i form av både renoveringar, upprustade fasader och entréer, samt öppnande av nya varuhus i landet.

Åhlén & Holm startade som postorderföretag och den första produkten som såldes var en tavla på den dåvarande kungafamiljen och porträtten kom att säljas under de följande åren i den smått otroliga mängden 100 000 exemplar.  

– Stort tack för ert förtroende! Nu firar vi tillsammans i helgen och ser fram emot att få fortsätta vara en del av våra kunders liv i minst 125 år till säger, Ayad Al-Saffar.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Monica Hultgren Andersson, Kommunikatör Åhléns. Tel. 070-556 4583 / Mail: mhu@ahlens.se

Om Åhléns
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 49 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter ca miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot ca 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns. www.ahlens.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys