Connect with us

Marknadsnyheter

Återköp av aktier av Truecaller B i vecka 35 2024

Published

on

Mellan den 26 augusti 2024 och 30 augusti 2024 har Truecaller AB (publ) (LEI-kod 549300TEYF1FA5G5GK26) återköpt sammanlagt 190 000 egna B-aktier (ISIN: SE0016787071) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen beslutat om.  

Återköpen var en del av det återköpsprogram som Truecaller AB tillkännagav den 28 maj 2024. Återköpsprogrammet löper under perioden 28 maj 2024 till maj 2025, då årsstämman 2025 kommer att hållas, och genomförs i enlighet med “Emittentregelverket”.

 

På årsstämman 2024 bemyndigades styrelsen att återköpa B-aktier fram till årsstämman 2025. Det nya bemyndigandet innebär att styrelsen får besluta att återköp av B-aktier får ske av högst så många aktier att bolagets aktieinnehav inte överstiger tio (10) procent av det totala antalet utestående aktier i bolaget per dagen för årsstämman.

 

Truecaller B-aktier har återköpts enligt följande:

 

Datum:

Aggregerad daglig volym (antal aktier):

Viktat genomsnittspris per dag (SEK):

Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK):

26 augusti 2024

30 000

36.30

1 089 117

27 augusti 2024

50 000

36.19

1 809 692

28 augusti 2024

30 000

35.76

1 072 729

29 augusti 2024

         50 000

35.39

 1 769 444 

30 augusti 2024

         30 000

35.66

1 069 780

Total ackumulerat under vecka 35/2024

190 000

35.85

6 810 762

Total ackumulerat under återköpsprogrammet

2 397 832

34.92

83 275 385

 

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Carnegie för Truecallers räkning.

 

Efter ovanstående förvärv uppgår Truecallers innehav av egna aktier per den 30 augusti 2024 till 2 397 832 B-aktier och 6 100 000 C-aktier vilket motsvarar 2,41% av utestående kapital.

 

Det totala antalet aktier i Truecaller, inklusive egna aktier, uppgår till 353 040 414 och antalet utestående aktier, exklusive egna aktier, uppgår till 344 542 582.

 

För mer information, kontakta gärna:

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 400 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2022. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Alpcot bjuder in till en digital Kapitalmarknadsdag 22 nov 2024

Published

on

By

Alpcot har nöjet att bjuda in investerare, kunder och media till en digital kapitalmarknadsdag, fredagen den 22 november 2024 mellan klockan 10:00-11:30 CET.

Syftet med kapitalmarknadsdagen är att ge en uppdatering kring Alpcots verksamhet och presentera höjdpunkter från Q3 rapporten, samt ge en inblick i framtidsutsikterna.

Anmälan görs via länken nedan.

Kapitalmarknadsdag – Alpcot

https://www.alpcot.se/Kapitalmarknadsdag

 

Kontaktperson

Dusko Savic
Verkställande direktör
dusko.savic@alpcot.se
+46 70 358 12 57

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Bredden i kulturskolan ökar

Published

on

By

Under den senaste femårsperioden har bredden av ämnen i kulturskolan ökat. Tydligast gäller det bild och form samt film och animation men även musikal och i viss mån slöjd och hantverk. Det visar den årliga statistikrapporten från Kulturskolecentrum på Kulturrådet.

Rapporten Kulturskolan i siffror 2023 visar att kultur- eller musikskola finns i nästan samtligs landets kommuner. Närmare bestämt 286 av landets 290 kommuner.

Musik, i form av enskild undervisning och undervisning i orkester/kör eller motsvarande, är det de klart vanligaste ämnena i kulturskolan. Alla svarande kommuner erbjuder musik i någon form i långa och/eller korta kurser. Därefter följer i tur och ordning dans, musik i mindre grupp, teater/ drama, bild/form och film/animation som de vanligaste ämnena i kulturskolan. Sedan 2019 har bredden av ämnen ökat.

77 procent av kommunerna erbjöd förra året någon form av riktad verksamhet till specifika målgrupper. Vanligast är att ordna sådan verksamhet till barn och unga med funktionsnedsättning. 38 procent erbjöd riktade kurser till barn och unga på landsbygden och lika stor andel riktade sig till socioekonomiskt utsatta barn.

Av det totala antalet deltagartillfällen står flickor för cirka två tredjedelar (64 procent) och pojkar för cirka en tredjedel (36 procent). Särskilt stor är skillnaden mellan flickor och pojkar i dans och musikal. Pojkar är endast i majoritet i ämnet film/ animation.

Bakgrund: Kulturrådet tar genom sitt Kulturskolecentrum varje år fram statistik om kulturskolan. De här rapporten är den sjätte i ordningen. Rapporten beskriver bland annat kulturskolornas organisation, vilka kurser, verksamheter och ämnen som erbjuds, antalet deltagartillfällen och kulturskolornas ekonomi. Underlaget i rapporten utgörs av en webbenkät till landet samtliga kommuner och insamling av deltagarlistor.  Svarsfrekvensen var 82 procent för enkäten och 63 procent för listorna.

Läs mer om rapporten eller beställ

Kulturskolan i siffror

Helene Oljons
Pressansvarig
08-519 264 25
helene.oljons@kulturradet.se

Anna Englund
Utredare

08-519 264 77
anna.englund@kulturradet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Branden i Lycksele är inte anlagd

Published

on

By

Polisen lägger ner ärendet gällande grov mordbrand.

I söndags kväll den 10 november kl.18.49 gick larmet till larmcentralen i Lycksele. Dollarstore-butiken hade börjat brinna. Det brann under hela natten och var fortsatt rökutveckling dagen därpå. På måndagen meddelar insatsledare på plats att lokalen har en totalskada.  

På onsdagen lämnade räddningstjänsten över till polis och vaktbolag.  

Idag, den 15 november kl.13 gick polisen ut med följande meddelade:

”Polisen har under veckan genomfört flertalet utredningsåtgärder, bland annat har förhör hållits och övervakningsfilm bearbetats. Resultatet av de vidtagna utredningsåtgärderna gör att polisens bedömning är att branden inte är anlagd. Ärendet gällande grov mordbrand läggs ner.”

Händelsen är nu ett försäkringsärende. 

På Dollarstore har vi fortsatt fokus på personalen i Lycksele. De är vår högsta prioritet. Företagshälsovården kopplade vi in direkt och det finns möjlighet till stöd och individuella samtal för den som önskar. Vi har erbjudit personalen fortsatt arbete i annan butik om så önskas.  

Vi letar aktivt efter en tillfällig lokal och vi kommer att bygga upp en ny butik.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.