Marknadsnyheter
EKPR & Kommunikation inleder samarbete med Rosti
Nu välkomnar EKPR & Kommunikation det danska köksredskap- och designvarumärket Rosti, grundat 1944 av Rolf Fahrenholtz och Stig Jørgensen. Rosti tillverkar köksprodukter som kombinerar användarvänlighet med stil och färg, och som uppskattas för sin tidlösa estetik. Genom att förena tradition med innovation fortsätter Rosti att erbjuda produkter som passar såväl i det moderna som i det traditionella köket.
– Rosti har en gedigen historia och i sortimentet finns sanna designklassiker som knappt någon kan ha missat. Vi är glada och stolta över förtroendet vi har fått, och ser fram emot att arbeta nära Rosti för att stärka deras varumärke och förmedla deras engagemang för kvalitet och innovation inom design och köksredskap, säger Linnea Dubois, Byråchef EKPR & Kommunikation.
Margrethe-skålen från Rosti är en sann designklassiker som med sin unika kombination av kvalitet och funktionalitet har underlättat vardagen för generationer i 70 år. I år har varumärket lanserat en uppdaterad version av klassikern. Den nya Margrethe-skålen är tillverkad i Durostima®, ett nyutvecklat plastmaterial. Materialet har samma fantastiska egenskaper som det tidigare materialet – och mer därtill. Skålen har blivit ännu starkare och mer splittersäker, och den är nu även mikrovågs- och fryssäker.
Nytt material, fler produkter
Utöver Margrethe-skålen tillverkas nu även andra produkter i Durostima®. Sortimentet inkluderar bakskedar och serveringsskedar på 30 cm samt matlagningsskedar i längder från 19 till 30 cm, tillgängliga både individuellt och i set. Det nya materialet bidrar till ökad funktionalitet i köket, utan att kompromissa med designen som gjort produkterna populära.
Mångsidig design och nya färgalternativ
Den uppdaterade Margrethe-skålen finns nu i tio olika färger, däribland nyanserna Electric Blue, Beetroot och Lavender. Skålen finns i åtta olika storlekar och kan köpas separat eller i set med matchande lock. Den bevarar sina karakteristiska funktioner som halkfri bottenring och hällpip och omfattas av en 5-årig garanti.
Om Rosti
Rosti är ett danskt varumärke, grundat 1944 av Rolf Fahrenholtz och Stig Jørgensen och tillverkar köksprodukter som kombinerar användarvänlighet med stil och färg, och som uppskattas för sin tidlösa estetik. Genom att förena tradition med innovation fortsätter Rosti att erbjuda produkter som passar såväl i det moderna som i det traditionella köket.
För mer information och produktutlån, vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com
Taggar:
Marknadsnyheter
Nu startar Kooperationens år!
FN har utsett 2025 till Kooperationens år. Med budskapet ”Kooperation bygger en bättre värld” uppmanar FN medlemsstaterna att främja kooperativt företagande och uppmärksamma den globalt framgångsrika affärsmodellen. Nu inviger Svensk Kooperation året och ser fram emot att sprida kunskap om och skapa gynnsamma villkor för kooperativt företagande.
– Det är helt rätt att FN har utsett 2025 till Kooperationens år. Dels för att såväl okunskapen som nyfikenheten om kooperation är stor, dels för att det kooperativa företagandet har potential att lösa många av dagens samhällsproblem. Det är något som FN också understryker i budskapet för året – att kooperation bygger en bättre värld, säger Anders Dahlquist-Sjöberg, ordförande för Svensk Kooperation.
Med året vill FN lyfta fram och uppmärksamma den kooperativa företagsmodellen, som är framgångsrik över hela världen. FN uppmanar också medlemsstaterna att se över existerande lagstiftning och regelverk för att skapa en gynnsam miljö som främjar kooperativt företagande. Några av de insatser som FN lyfter särskilt är att säkerställa tillgång till kapital och en rättvis skattelagstiftning för kooperativa företag.
– Vi på Svensk Kooperation ser fram emot att fira och uppmärksamma Kooperationens år hela 2025. Med året manar FN på både oss kooperativa företag och den svenska regeringen. Tillsammans kan vi skapa gynnsammare villkor för kooperativ utveckling och bygga ett bättre Sverige, och en bättre värld, säger Paul Christensson, vice ordförande Svensk Kooperation.
Svensk Kooperation är en samlande kraft för de gemensamma insatser som görs av de kooperativa och ömsesidiga företagen i Sverige under Kooperationens år. Under året är den kooperativa företagsformen och det kooperativa Sverige i fokus. För Svensk Kooperations del betyder det bland annat kunskapsseminarier i riksdagen, debattartiklar, forskningsseminarier samt riktade utskick och event för lokala och regionala politiker och beslutsfattare. De kooperativa och ömsesidiga företagen i Sverige kommer också, tillsammans och enskilt, att lyfta fram kooperationens unicitet och den kooperativa företagsmodellen på olika sätt – med kampanjer, utbildningar och information både externt och internt.
Kontaktpersoner för mer information och intervjuer:
Petra Pilawa
Verksamhetschef
petra.pilawa@svenskkooperation.se, 076-812 28 48
Camilla Lundberg Ney
Verksamhetschef
camilla.lundberg.ney@svenskkooperation.se, 070-309 88 84
Svensk Kooperation är opinionsbildare för den kooperativa företagsformen. Initiativtagare till denna partipolitiskt och religiöst obundna organisation är LRF, KF, HSB, och Fremia. Svensk Kooperation bidrar med kunskap om kooperationen, påverkar och driver opinion i frågor som rör de kooperativa och ömsesidiga företagens villkor och potential.
www.svenskkooperation.se
Marknadsnyheter
Nu startar Kooperationens år!
FN har utsett 2025 till Kooperationens år. Med budskapet ”Kooperation bygger en bättre värld” uppmanar FN medlemsstaterna att främja kooperativt företagande och uppmärksamma den globalt framgångsrika affärsmodellen. Nu inviger Svensk Kooperation året och ser fram emot att sprida kunskap om och skapa gynnsamma villkor för kooperativt företagande.
– Det är helt rätt att FN har utsett 2025 till Kooperationens år. Dels för att såväl okunskapen som nyfikenheten om kooperation är stor, dels för att det kooperativa företagandet har potential att lösa många av dagens samhällsproblem. Det är något som FN också understryker i budskapet för året – att kooperation bygger en bättre värld, säger Anders Dahlquist-Sjöberg, ordförande för Svensk Kooperation.
Med året vill FN lyfta fram och uppmärksamma den kooperativa företagsmodellen, som är framgångsrik över hela världen. FN uppmanar också medlemsstaterna att se över existerande lagstiftning och regelverk för att skapa en gynnsam miljö som främjar kooperativt företagande. Några av de insatser som FN lyfter särskilt är att säkerställa tillgång till kapital och en rättvis skattelagstiftning för kooperativa företag.
– Vi på Svensk Kooperation ser fram emot att fira och uppmärksamma Kooperationens år hela 2025. Med året manar FN på både oss kooperativa företag och den svenska regeringen. Tillsammans kan vi skapa gynnsammare villkor för kooperativ utveckling och bygga ett bättre Sverige, och en bättre värld, säger Paul Christensson, vice ordförande Svensk Kooperation.
Svensk Kooperation är en samlande kraft för de gemensamma insatser som görs av de kooperativa och ömsesidiga företagen i Sverige under Kooperationens år. Under året är den kooperativa företagsformen och det kooperativa Sverige i fokus. För Svensk Kooperations del betyder det bland annat kunskapsseminarier i riksdagen, debattartiklar, forskningsseminarier samt riktade utskick och event för lokala och regionala politiker och beslutsfattare. De kooperativa och ömsesidiga företagen i Sverige kommer också, tillsammans och enskilt, att lyfta fram kooperationens unicitet och den kooperativa företagsmodellen på olika sätt – med kampanjer, utbildningar och information både externt och internt.
Kontaktpersoner för mer information och intervjuer:
Petra Pilawa
Verksamhetschef
petra.pilawa@svenskkooperation.se, 076-812 28 48
Camilla Lundberg Ney
Verksamhetschef
camilla.lundberg.ney@svenskkooperation.se, 070-309 88 84
Svensk Kooperation är opinionsbildare för den kooperativa företagsformen. Initiativtagare till denna partipolitiskt och religiöst obundna organisation är LRF, KF, HSB, och Fremia. Svensk Kooperation bidrar med kunskap om kooperationen, påverkar och driver opinion i frågor som rör de kooperativa och ömsesidiga företagens villkor och potential.
www.svenskkooperation.se
Marknadsnyheter
Swedavia bjuder in till rekryteringsdagar på Sveriges största flygplatser – Arlanda och Landvetter
För tredje året i rad satsar Swedavia vidare på att stärka tillgängligheten vid Sveriges största flygplatser – med rekryteringsdagar under januari 2025 på Stockholm Arlanda Airport och Göteborg Landvetter Airport. Intresset för att jobba på flygplats har hittills varit stort. Sammanlagt finns flera hundra lediga jobb, med merparten säsongsjobb, hos Swedavia och flera av företagen som finns på flygplatserna.
– Det känns mycket glädjande att det finns ett starkt intresse för att arbeta på Swedavias flygplatser. Det finns stora möjligheter att arbeta inom många olika yrken på våra flygplatser, både hos Swedavia och våra hundratals partners. Vi har tillsammans ett fantastiskt uppdrag som innebär att vi möjliggör för människor att mötas. Under rekryteringsdagarna rekryterar vi framför allt till säsongsjobb men också till andra tjänster för att säkra den svenska tillgängligheten långsiktigt, säger Marie Wiksborg, Direktör Affärsstöd, på Swedavia.
De närmaste åren bedöms flygbranschen behöva rekrytera hundratals nya medarbetare inom olika yrkeskategorier. Det finns lediga tjänster inom allt från arbeten som operativa flygplatsmedarbetare, airport officers, till it-ingenjörer, servicepersonal och nya medarbetare till säkerhetskontrollerna och gränskontrollerna.
På Arlanda finns 600 arbetsgivare och cirka 17 500 medarbetare och på Landvetter cirka 100 arbetsgivare och 3 500 medarbetare. Det gör flygplatserna till stora arbetsgivare i respektive region och Arlanda, till en av de största arbetsplatserna i Sverige.
Rekryteringsdagarna arrangeras av Swedavia tillsammans med företag som har verksamhet på flygplatserna. Under rekryteringsdagarna 2025 är det ett 30-tal respektive 15-tal företag som medverkar på rekryteringsdagarna på Arlanda och Landvetter.
Praktisk information:
Arlanda: Måndag 20 januari. Kl. 11.00-17.00. Clarion.
Landvetter: Fredag 24 januari. Kl. 10.00-16.00. Lokalen utanför Scandic hotel.
Information om rekryteringsdagarna:
Rekryteringsdag | Stockholm Arlanda Airport
Rekryteringsdag | Göteborg Landvetter Airport
För mer information, kontakta Swedavias presstjänst på telefon 010-109 01 00 eller press@swedavia.se.
Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsatte under 2020 cirka 2,5 miljarder kronor och har närmare 2 600 medarbetare.
Taggar:
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke