Connect with us

Marknadsnyheter

EYEON GROUP AB (publ): EyeonGroup organiserar om och välkomnar ny Product Manager

Published

on

EyeonGroup är under förändring och arbetet med att ställa om verksamheten mot en tillväxtresa pågår för fullt. Som ett led i detta arbete stärker Bolaget nu upp teamet med Alice Samuelsson som ny Product Manager. Alice har tillträtt sin tjänst i början av denna vecka. Denna förändring innebär också en omorganisering av ledningsgruppen som innebär en årlig besparing om cirka 1 MSEK.

EyeonGroup är glada att kunna välkomna Alice Samuelsson till Bolaget. Alice har en gedigen bakgrund från olika roller som Product Manager, nu senast från Hitta.se. På Hitta.se var hon bland annat ansvarig för samarbetet med Reco och för organisationens CRM system. Alice har erfarenhet av att leda utvecklingsteam och produktutveckling med fokus på att effektivisera kundresan. Med sina erfarenheter och egenskaper kommer Alice att passa väl in i EyeonGroups organisation och vara en viktig del av bolagets utveckling framåt.

”Jag ser fram emot att bli en del av EyeonGroup och bidra till bolagets resa i denna dynamiska tillväxtfas. Med min erfarenhet som Product Manager inom tech vill jag hjälpa till att skapa en säkrare digital vardag och stärka både kundrelationer samt affärsmöjligheter.”, säger Alice Samuelsson.

Vi är mycket glada att ha Alice som en del av teamet, med hennes erfarenhet av SAAS produkter kan vi nu fortsätta vår resa genom att erbjuda våra kunder fler produkter och bli en OneStopShop inom Cyber Security.”, säger Fredrik Björklund, VD Eyeon Group AB.

För mer information, kontakta

Fredrik Björklund, VD, Eyeon Group AB (publ.)

Telefon: 070-892 35 92

E-post: fredrik.bjorklund@eyeonid.com

Om EyeonGroup

Eyeon Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och hosting.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Alpcot bjuder in till en digital Kapitalmarknadsdag 22 nov 2024

Published

on

By

Alpcot har nöjet att bjuda in investerare, kunder och media till en digital kapitalmarknadsdag, fredagen den 22 november 2024 mellan klockan 10:00-11:30 CET.

Syftet med kapitalmarknadsdagen är att ge en uppdatering kring Alpcots verksamhet och presentera höjdpunkter från Q3 rapporten, samt ge en inblick i framtidsutsikterna.

Anmälan görs via länken nedan.

Kapitalmarknadsdag – Alpcot

https://www.alpcot.se/Kapitalmarknadsdag

 

Kontaktperson

Dusko Savic
Verkställande direktör
dusko.savic@alpcot.se
+46 70 358 12 57

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Bredden i kulturskolan ökar

Published

on

By

Under den senaste femårsperioden har bredden av ämnen i kulturskolan ökat. Tydligast gäller det bild och form samt film och animation men även musikal och i viss mån slöjd och hantverk. Det visar den årliga statistikrapporten från Kulturskolecentrum på Kulturrådet.

Rapporten Kulturskolan i siffror 2023 visar att kultur- eller musikskola finns i nästan samtligs landets kommuner. Närmare bestämt 286 av landets 290 kommuner.

Musik, i form av enskild undervisning och undervisning i orkester/kör eller motsvarande, är det de klart vanligaste ämnena i kulturskolan. Alla svarande kommuner erbjuder musik i någon form i långa och/eller korta kurser. Därefter följer i tur och ordning dans, musik i mindre grupp, teater/ drama, bild/form och film/animation som de vanligaste ämnena i kulturskolan. Sedan 2019 har bredden av ämnen ökat.

77 procent av kommunerna erbjöd förra året någon form av riktad verksamhet till specifika målgrupper. Vanligast är att ordna sådan verksamhet till barn och unga med funktionsnedsättning. 38 procent erbjöd riktade kurser till barn och unga på landsbygden och lika stor andel riktade sig till socioekonomiskt utsatta barn.

Av det totala antalet deltagartillfällen står flickor för cirka två tredjedelar (64 procent) och pojkar för cirka en tredjedel (36 procent). Särskilt stor är skillnaden mellan flickor och pojkar i dans och musikal. Pojkar är endast i majoritet i ämnet film/ animation.

Bakgrund: Kulturrådet tar genom sitt Kulturskolecentrum varje år fram statistik om kulturskolan. De här rapporten är den sjätte i ordningen. Rapporten beskriver bland annat kulturskolornas organisation, vilka kurser, verksamheter och ämnen som erbjuds, antalet deltagartillfällen och kulturskolornas ekonomi. Underlaget i rapporten utgörs av en webbenkät till landet samtliga kommuner och insamling av deltagarlistor.  Svarsfrekvensen var 82 procent för enkäten och 63 procent för listorna.

Läs mer om rapporten eller beställ

Kulturskolan i siffror

Helene Oljons
Pressansvarig
08-519 264 25
helene.oljons@kulturradet.se

Anna Englund
Utredare

08-519 264 77
anna.englund@kulturradet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Branden i Lycksele är inte anlagd

Published

on

By

Polisen lägger ner ärendet gällande grov mordbrand.

I söndags kväll den 10 november kl.18.49 gick larmet till larmcentralen i Lycksele. Dollarstore-butiken hade börjat brinna. Det brann under hela natten och var fortsatt rökutveckling dagen därpå. På måndagen meddelar insatsledare på plats att lokalen har en totalskada.  

På onsdagen lämnade räddningstjänsten över till polis och vaktbolag.  

Idag, den 15 november kl.13 gick polisen ut med följande meddelade:

”Polisen har under veckan genomfört flertalet utredningsåtgärder, bland annat har förhör hållits och övervakningsfilm bearbetats. Resultatet av de vidtagna utredningsåtgärderna gör att polisens bedömning är att branden inte är anlagd. Ärendet gällande grov mordbrand läggs ner.”

Händelsen är nu ett försäkringsärende. 

På Dollarstore har vi fortsatt fokus på personalen i Lycksele. De är vår högsta prioritet. Företagshälsovården kopplade vi in direkt och det finns möjlighet till stöd och individuella samtal för den som önskar. Vi har erbjudit personalen fortsatt arbete i annan butik om så önskas.  

Vi letar aktivt efter en tillfällig lokal och vi kommer att bygga upp en ny butik.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.