Connect with us

Marknadsnyheter

100-wattaren 2024 söker kommunikation som gett effekt – nu öppnar tävlingen

Published

on

Från och med idag går det att skicka in bidrag till 100-wattaren 2024, tävlingen som belönar kommunikationsinsatser med bevisad effekt. Tävlingsbidragen i 100-wattaren bidrar även till forskning för att fördjupa kunskapen om marknadsföring och kommunikation kopplat till effekt, årets analys släpptes förra veckan och visar att humor och premiumkänsla skapar bäst effekt. 

100-wattaren är en av branschens viktigaste och mest prestigefyllda tävlingar. Bakom tävlingen står Sveriges Annonsörer. Årets tävling innehåller 10 kategorier och belönar kommunikation med bevisad effekt.  100-wattaren är mycket mer än bara en reklamtävling. Det nya tävlingsformuläret från 2020 skapar en “Effektdatabas” som i nuläget innehåller över 400 bidrag. Effektdatabasen fylls på med nya data som möjliggör fördjupade analyser och vägledning åt marknadsförare. I förra veckan släpptes årets rapport “Kommunikation som ger effekt! 2024” i samarbete med Niklas Bondesson på NoA Consulting. Ladda ner rapporten på svenska eller engelska här

I Sveriges Annonsörers Effektinitiativ samlas arbetet med att bygga fakta, kunskap och vägledning kring hur marknadsförare kan påvisa affärsvärde eller värde för verksamheten genom sina marknads- och kommunikationsinsatser. De senaste åren har initiativet knutit ihop arbetet med Effektsystemet, 100-wattaren och Effektdatabasen. Över 3 400 personer har gått igenom har gått igenom certifieringen av Effektsystemet och närmare 200 företag är Effektcertifierade. 

– Bilden av att 100-wattaren bara är en reklamtävling och att det främst är stora varumärken med stora marknadsbudgetar som tävlar och vinner stämmer inte, på senare år ser vi en ganska jämn fördelning mellan större och mindre varumärken. Det jag verkligen skulle vilja se i år är att vi får in fler bidrag med en mix av klassisk reklam, content marketing samt PR. Det skulle vara väldigt spännande att kunna jämföra effekter utifrån dessa olika kategoriseringar. I 100-wattaren ska man bevisa effekten av sin marknadskommunikation, oavsett om det handlar om köpt annonsering, investeringar i egna eller förtjänade kanaler, säger Hanna Riberdahl, VD på Sveriges Annonsörer.   

Viktiga datum för 100-wattaren 2024  

Tävlingskategorier 100-wattaren 2024  

  • Konsument  

  • Företag  

  • Samhälle & Opinion  

  • Strategisk Design  

  • Långsiktigt  

  • Framsiktigt  

  • Internationellt  

  • 100-fattaren  
     

Läs mer om tävlingen och skicka in era bidrag här

Partners till 100-wattaren: Bauer Media Group, JCDecaux, Kantar Marketplace och YouTube 
Produktionspartners: Awardly, Online Voices och TED Retorikstudio 

 
För ytterligare information, kontakta:   
Ulrika Strallhofer, projektledare event, Sveriges Annonsörer   
event@sverigesannonsorer.se  

 
Om 100-wattaren   
Tävlingen har arrangerats sedan 1990 och belönar kommunikation som fungerar, det vill säga marknadsföring och kommunikation som gett bevisad effekt. 100-wattaren handlar om kommunikationsinsatser som skapar påvisbart värde genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. Läs mer på 100wattaren.se   

 
Om forskningen  

100-wattarens effektdatabas är ett långsiktigt forskningsprojekt och samarbete mellan Sveriges Annonsörer och NoA Consulting, där en databas samlar bidrag från 100-wattaren sedan 2020. Forskningsansvarig är Ek. Dr. Niklas Bondesson från NoA Consulting och Stockholms universitet, och syftet är att ge annonsörer ökad kunskap om “best practice” för maximal effekt.  

Continue Reading

Marknadsnyheter

Emilshus valberedning 2025

Published

on

By

Enligt beslut vid årsstämman 2024 i Fastighetsbolaget Emilshus AB har styrelsens ordförande sammankallat en valberedning inför årsstämman 2025 i enlighet med instruktionen för valberedningen.

 

Valberedningens medlemmar är: 

  • Erik Borgblad, utsedd av Aptare Holding AB (valberedningens ordförande)
  • David Mindus, utsedd av AB Sagax
  • Tobias Kaj, utsedd av Lannebo Kapitalförvaltning
  • Johan Ericsson, styrelseordförande i Fastighetsbolaget Emilshus AB

 

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan vända sig till valberedningens ordförande, Erik Borgblad, med mailadress erik.borgblad@born.se.

 

För att valberedningen ska kunna behandla inkomna förslag bör dessa vara valberedningen tillhanda senast den 3 februari 2025. Fastighetsbolaget Emilshus AB:s årsstämma kommer att hållas den 29 april 2025.

 

För mer information, vänligen kontakta:
Erik Borgblad, valberedningens ordförande
Telefon: 0735-16 00 08

 

Om Emilshus
Emilshus är ett fastighetsbolag som med utgångspunkt i småländsk företagskultur förvärvar, utvecklar och förvaltar högavkastande kommersiella fastigheter med södra Sverige som kärnmarknad. Bolagets fastighetsbestånd uppgick per 30 september 2024 till 898 tkvm uthyrningsbar area fördelat på 160 fastigheter med tyngdpunkt på lätt industri, industriservice/proffshandel och extern- och dagligvaruhandel. Emilshus stamaktie och preferensaktie är noterade på Nasdaq Stockholm.

 

Emilshus – Storgatan 10 – 352 31 Växjö – www.emilshus.com

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mister York expanderar i Blekinge – öppnar ny enhet vid handelsplatsen Viggen i Ronneby

Published

on

By

Mister York har under senaste månaderna gått ut med pressmeddelanden om ett flertal nyetableringar under 2025, och i den gedigna expansionsplanen så avlöjas nu ännu en restaurang-etablering i en ny stad. 

Mister York har tecknat ett hyresavtal för etablering av en ny fristående Mister York-restaurang i Ronneby tillsammans med Nalyd fastigheter. Denna etablering markerar ett viktigt steg i företagets växande närvaro i södra Sverige, och Ronneby Viggen är en strategiskt utmärkt plats med angränsning till stora trafikflöden på E22:an och god tillgänglighet för både lokalbefolkningen såväl som för resenärer. Området har redan etablerade verksamheter och restauranger som till exempel McDonalds och Max Hamburgare. 

Den nya restaurangen, som byggs enligt företagets nya koncepthus-modell med drive-thru, kommer att omfatta cirka 250 kvadratmeter och hålla öppet dagligen mellan 10:00 och 22:00. Etableringen innebär också cirka 30-40 nya arbetstillfällen i Ronneby, varav dessa innefattar både chefspositioner, heltid, deltid och extra medarbetare, och öppningen är planerad inför sommaren 2025.

På bild: rendering över Mister Yorks nya koncepthus. 

”Ronneby Viggen är en attraktiv och växande handelsplats, och vi ser stor potential i att etablera Mister York här. Det stärker vår position på östkusten där vi redan är populära och detta kommer att bli med det första koncepthuset i regionen. Karlskrona var en av våra första enheter vilket gör att det känns roligt att återvända till området. Det ska bli grymt kul att visa Ronneby att riktig kvalitet inte ska behöva skjortan.” säger Gustav Haglund, VD på Mister York.

Vi är glada över att vi nu stärker vårt samarbete med Mister York och presenterar ytterligare en etablering åt dem, denna gången vid handelsplatsen Viggen i Ronneby. Tillsammans med Mister York har vi sökt efter ett läge i området där vi kan bygga deras nya fullskaliga koncepthus. Mister York är ett starkt snabbt växande varumärke som tar marknadsandelar från dom befintliga drakarna i branschen och vi vill självklart vara med på resan.” säger Marcus Taberman, VD på Nalyd fastigheter.

Med denna nya enhet fortsätter Mister York sin offensiva expansion och etablerar sig som en stark aktör på den svenska snabbmatsmarknaden, särskilt längs landets viktigaste trafikleder.

gustav.larsson@misteryork.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Windon Energy Group AB utser Christoffer Johansson till ny VD – Henrik Karstensen tar ny roll inom nyckelkundsutveckling

Published

on

By

Styrelsen för Windon Energy Group AB (”Windon”) meddelar idag att Christoffer Johansson har utsetts till ny verkställande direktör för bolaget. Han efterträder Henrik Karstensen, som framöver kommer att fokusera på att vidareutveckla våra strategiska kundrelationer och kommersiella samarbeten. Henrik kommer att spela en nyckelroll i att stärka relationerna med bolagets största kunder, inklusive Nordfarm och samarbeten i Norge.

Med VD-bytet markerar Windon starten på en ny fas, där vi intensifierar vårt fokus på vår nya strategi som implementerades under hösten. Denna strategi innebär att vi skapar ytterligare affärsben med särskilt fokus på kommersiella projekt, vilket öppnar upp nya möjligheter för tillväxt och affärsutveckling.

Christoffer Johansson har, i sin tidigare roll som vice VD, visat ett starkt affärsdriv och förmåga att leda bolagets strategiska förändringar. Han har en gedigen bakgrund inom försäljning, affärsutveckling och marknadsföring, med erfarenhet från kraftbranschen och ledande roller inom tech, rekrytering och e-handel. Med sitt entreprenörskap och sin mångsidiga branscherfarenhet är Christoffer väl rustad att leda Windon in i nästa utvecklingsfas.

“Vi är glada över att välkomna Christoffer som vår nya VD,” säger Johan Kjell, styrelseordförande för Windon. “Med hans dynamiska ledarskap och breda erfarenhet är han rätt person att driva bolaget framåt och skapa långsiktigt värde för våra kunder och aktieägare.”

Christoffer Johansson tillträder som VD för Windon Energy Group AB den 15 november 2024.

Denna information är sådan som Windon (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, klockan 15:45, den 15 november 2024.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.