Connect with us

Marknadsnyheter

VD brev 14: Uppdatering av våra aktiviteter efter sommaren

Published

on

Bästa aktieägare och övriga intressenter!

Snart är sommaren över och höstmörkret börjar falla. Det har dock varit en sommar full av aktiviteter här på hemmaplan med event runt om i de norra delarna av Sverige. Trysil, Vemdalen, Idre, Grövelsjön har alla varit platser där vi testat och visat upp hur Zoom Uhill kan ta sig fram i tuff terräng. Men det största evenemanget var ”Den långa vandlingen” i juli mellan Östersund och Åre där vi hade 6 personer som körde Zoom de 12,4 milen efter S:t Oloavsleden. Det hela avslutades i Åre med att åka kabinbanan med Zoomarna för att köra runt på toppen av Åreskutan och beundra utsikten.

Tidigare har vi vid flera tillfällen visat upp Zoom Uphill i Lindvallen, bland annat två gånger på SkiStar Winter Games. Vi planerar därför att delta i flera evenemang på skidanläggningar 2025, och håller på med att diskutera det med berörda parter.

Parallellt med detta har vi jobbat intensivt med att sätta upp vårt JV i Shanghai. Vi har anställt en VD och skaffat ett kontor. Det vi gör just nu är att hitta leverantörer av vissa nyckelkomponenter och anställa en kinesisk engelskspråkig ingenjör som ansvarar för det tekniska. Vi håller också på med att se över var vi ska producera Zoomarna, och kommer om ett par veckor åka över för att tillsammans med vår partner i JV:et, Mr Chen, besluta om hur vi gör det på bästa och mest kostnadseffektiva sättet.  

Målet är som tidigare meddelat att kunna bygga de första ”kinesiska” Zoomarna innan årets utgång för att leverera serieproducerade, kvalitetstestade Zoomar under Q1 2025.  

Tyvärr har vi haft problem med den senaste leveransen av batterier från Kina, vilket gjort att vi beställt hem nya. Det har i sin tur gjort att leveranserna av färdiga Zoomar dröjt till våra kunder.

Apropå batterier har vi därför också startat ett projekt att ta fram ”egna” nya batterier med större kapacitet. Det kommer vara specialgjorda för oss och kommer därmed ge oss bättre kontroll över kvaliteten. Då vi har över 1000 Zoom Uphill ute på marknaden, och nära hälften av dem är så gamla att de behöver nya batterier, gör att det kommer vara en viktig del av våra intäkter redan under 2025, och kan till och med bli mer än vad vi säljer Zoomar för idag.

På den negativa sidan finns också att vi inte kunnat leverera våra beställningar till Norge. Detta beroende på ett fel som upptäcktes i det kretskort som togs fram för att uppfylla kraven för EN12184-certifieringen. Det är nu åtgärdat och nästa vecka återupptas delar av leveranserna.

Vad gäller USA så väntar vi fortfarande på svar från FDA. Annars jobbar de på för fullt däröver, och en ny batch med 6 Zoomar, som var beställda under sommaren, är nu på väg över Atlanten. Vi räknar snart med betydligt större ordrar då vi får fler återförsäljare, men också och för att vi ser att den bearbetning med att sälja till State Parks börjar ge resultat. Det finns över 2000 State Parks i USA som alla skulle kunna köpa in Zoomar. 

Vad gäller Italien så händer det intressanta saker. Jag kan dock inte berätta mer om det då det inte är helt klart. 

Jag kan annars meddela att vi håller på att se över vårt övriga återförsäljarnätverk. Det finns flera länder som vi inte är nöjda med. Mer om det kommer vi informera om när det är klart.

Slutligen så kommer vi att genomföra en nyemission, som vi meddelat tidigare. Detta för att kunna ta vara på de möjligheter vi ser att vi har. Kontakter med bland annat olika ”corpfirmor” har skett sedan augusti och vi har flera som är villiga att hjälpa oss. Något beslut om hur vi gör kommer att tas inom ett par veckor.

Den preliminära budget vi har för 2025 visar att vi kommer kunna få ett nära nollresultat. Men det återstår dock att bevisa, trots att vi inte varit alltför aggressiva gällande försäljningsökningen av Zoomar, och utan att vi lagt in någon större ökad försäljning av batterier.

Pehr-Johan Fager, VD

För mer information:
pj@zoomability.com
0709-203961

Om Zoomability Int. AB (publ) 

Zoomability har utvecklat och säljer en terränggående elrullstol Zoom Uphill®, anpassad för personer med funktionsnedsättning i de nedre extremiteterna, men som också passar alla som vill ha en häftig körupplevelse. Den har rönt stor uppmärksamhet främst i USA, men även i Sverige och övriga Europa. Det är en hybrid mellan traditionella eldrivna rullstolar-PWC, från tillverkare som Permobil, Sunrise och Invacare, och fyrhjulingar-ATV. Zoom Uphill® har funktionaliteten och de ergonomiska kvalitéerna som en PWC och körkapacitet och stabiliteten som hos en ATV. Den är unik i sin design då den tack vare sin patenterade bottenplatta är både lätt och smidig såväl som stark och stabil och lämpar sig därför både för tuff terräng och urbana miljöer. Zoom Uphill® möjliggör ett friare liv för personer med begränsad rörelseförmåga. Det kan vara människor med olika typer av funktionshinder, lungkapacitet eller styrka i kroppen. 

Zoom Uphill® är registrerad som medicintekniskt hjälpmedel enligt MDR 2017/745 och testad enligt rullstoldirektivet EN12184.

Continue Reading

Marknadsnyheter

PRIVAB AND HEMMAKVÄLL ENTER STRATEGIC PARTNERSHIP

Published

on

By

Humble Group AB (”Humble” or ”the Company”), has, through its subsidiary Sam och Son Grossist AB (”Privab”), entered into a strategic partnership with Hemmakväll AB (”Hemmakväll”) with the aim to drive joint growth and strengthen their positions in the Swedish market (the ”Partnership”).

Hemmakväll, a leading player in the confectionery and snack retail sector with 69 stores, and Privab, a nationwide wholesaler in the grocery trade, have signed a collaboration agreement marking the beginning of a new phase of shared growth. The partnership brings together two of Sweden’s most prominent players in the grocery industry and will create new opportunities for both Privab and Hemmakväll to grow and develop together. Hemmakväll sees significant advantages in Privab’s wide product range and its ability to quickly adapt to market needs.

The Partnership will be initiated on 1 January 2025 and is expected to generate annual revenue of approximately SEK 70 million for Privab. The agreement is also expected to pave the way for further collaborations and development initiatives in the long term.

“We are proud of the partnership with Hemmakväll where we look forward to working together long-term and on a strategic level. The partnership also underlines the attractiveness of Privab’s distribution platform and our commitment to creating long-term growth, through collaborations with leading retail chains in the Swedish market.” – Niklas Andersson, CEO, Privab

Privab’s product range fits perfectly with our profile, and their high flexibility makes them the ideal partner to ensure that we can always offer our customers the best selection.” – Jan Richter, CEO, Hemmakväll.

”I’m looking forward to collaborating with Hemmakväll, a brand associated with quality and innovation. This partnership is an important milestone for us when it comes to strengthening our position in the market and together, we will be able to take our customer offer to the next level.” – Magnus Runestam, Sales Manager, Privab.

About Privab
Privab is a nationwide wholesaler specializing in supplying Sweden’s grocery and service trade with a wide range of products within confectionery, snacks, beverages, and food.

About Hemmakväll
Hemmakväll is a Swedish retail chain specializing in the sale of confectionery and snacks. With 69 stores across the country, the company is one of the leading players in the candy trade in Sweden. In addition to its wide range of candy, chocolate, and snacks, Hemmakväll also offers movie rentals and various types of entertainment products. The company is known for creating a unique experience around its products, focusing on quality and a broad selection that appeals to both spontaneous and planned purchases.

For further information, please contact:
Simon Petrén, CEO, Humble Group AB
E-mail: simon.petren@humblegroup.se

The information in this press release has been published by the above contact person, at the time specified by Humble Group’s news distributor Cision at the time of publication of this press release.

About Humble
Humble Group is a Swedish FMCG group, which delivers next-generation consumer products that are better for people and the planet. Humble’s business consists of the business segments Future Snacking, Quality Nutrition, Sustainable Care and Nordic Distribution, which have a profile within health and sustainability. The company strives to drive organic and structural growth through acquisitions and by utilizing synergies between the business entities. For more information visit www.humblegroup.se

Humble is listed on Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under the ticker HUMBLE. FNCA Sweden AB is Humble’s certified adviser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

PRIVAB OCH HEMMAKVÄLL INGÅR STRATEGISKT PARTNERSKAP

Published

on

By

Humble Group AB (”Humble” eller ”Bolaget”) har genom dotterbolaget Sam och Son Grossist AB (”Privab”) ingått ett strategiskt partnerskap med Hemmakväll AB (”Hemmakväll”) med ambition att driva gemensam tillväxt och stärka sin position på den svenska marknaden (”Samarbetet”).

Hemmakväll, en ledande aktör inom konfektyr- och snackshandeln med 69 butiker, och Privab, en rikstäckande grossist inom dagligvaruhandeln, har tecknat ett samarbetsavtal som markerar början på en ny fas av gemensam tillväxt. Samarbetet förenar två av Sveriges mest framstående aktörer inom dagligvaruhandeln och kommer att skapa nya möjligheter för Privab och Hemmakväll att växa och utvecklas tillsammans. Hemmakväll ser stora fördelar i Privabs breda sortiment och deras förmåga att snabbt anpassa sig efter marknadens behov.

Samarbetet inleds den 1 januari 2025 och förväntas generera en årlig omsättning om cirka 70 miljoner kronor för Privab. Avtalet förväntas även öppna upp för ytterligare samarbeten och utvecklingsinitiativ på lång sikt.

Vi är stolta över partnerskapet med Hemmakväll där vi ser fram emot att arbeta tillsammans långsiktigt och på en strategisk nivå. Partnerskapet understryker även attraktiviteten i Privabs distributionsplattform och vårt engagemang för att skapa långsiktig tillväxt, genom samarbeten med ledande butikskedjor på den svenska marknaden.” – Niklas Andersson, VD, Privab.

Privabs sortiment passar perfekt med vår profil, och deras höga flexibilitet gör dem till den ideala partnern för att säkerställa att vi alltid kan erbjuda våra kunder det bästa utbudet.” – Jan Richter, VD, Hemmakväll.

”Vi ser fram emot att samarbeta med Hemmakväll, ett varumärke förknippat med kvalitet och innovation. Detta partnerskap är en viktig milstolpe när det kommer till att stärka vår position på marknaden och driva hållbar tillväxt. Tillsammans kommer vi kunna ta våra kunderbjudanden till nästa nivå.” – Magnus Runestam, Försäljningschef, Privab.

Om Privab
Privab är en rikstäckande grossist specialiserad på att förse den svenska dagligvaruhandeln och servicehandeln med ett brett sortiment av produkter inom konfektyr, snacks, drycker och livsmedel.

Om Hemmakväll
Hemmakväll är en svensk butikskedja som specialiserar sig på försäljning av konfektyr och snacks. Med 69 butiker över hela landet är företaget en av de ledande aktörerna inom godishandeln i Sverige. Utöver sitt breda utbud av godis, choklad och snacks erbjuder Hemmakväll även filmuthyrning och olika typer av underhållningsprodukter. Företaget är känt för att ge kunderna en upplevelse kring sina produkter, med fokus på kvalitet och ett brett sortiment som lockar till både spontan och planerad konsumtion.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Simon Petrén, VD, Humble Group AB
E-mail: simon.petren@humblegroup.se

Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Humble Groups nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Om Humble
Humble Group är en svensk FMCG-koncern som levererar nästa generations konsumentprodukter som är bättre för människor och planeten. Humbles verksamhet består av affärssegmenten Future Snacking, Quality Nutrition, Sustainable Care och Nordic Distribution, vilka har en inriktning mot hälsa och hållbarhet. Bolaget strävar efter att driva organisk och strukturell tillväxt genom förvärv och med synergier i verksamhetsenheterna. För mer information besök www.humblegroup.se

Humble is listed on Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under the ticker HUMBLE
FNCA Sweden AB is Humble’s certified adviser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

ADDvise erhåller order till ett värde av 1,3 MUSD

Published

on

By

ADDvise Groups dotterbolag MRC Systems har erhållit en order från Medsept. Bolaget tillverkar medicintekniska produkter för hälso- och sjukvårdsindustrin och är baserat i Oran, Algeriet.

Ordern har ett värde på cirka 1,3 MUSD. Ordern avser design och konstruktion av en renrumsanläggning med tillhörande produkter för en ny medicinteknisk tillverkningsanläggning på cirka 700m2 baserat i Oran, Algeriet. Leverans av ordern är planerad att slutföras under Q2 2025.

 

För mer information, vänligen kontakta:

Staffan Torstensson, VD
+46 704 33 20 19
staffan.torstensson@addvisegroup.se

Viktig information

Denna information är sådan information som ADDvise Group AB är skyldiga att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 september 2024 kl. 14:20 CEST.

 

Om ADDvise Group

ADDvise är en internationell life science-koncern. Med en decentraliserad ägarmodell utvecklar och förvärvar vi högkvalitativa företag inom affärsområdena Lab och Sjukvård. Koncernen omfattar över 20 bolag och omsätter närmare 2 miljarder SEK. ADDvise är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market. Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, CA@mangold.se, är bolagets Certified Adviser. Ytterligare information finns på www.addvisegroup.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.