Connect with us

Marknadsnyheter

Granit & Marmor väljer Smartproduktion som strategisk partner för digital marknadsföring

Published

on

Granit & Marmor, ett ledande familjeföretag inom stenindustrin, har valt att samarbeta med Smartproduktion för att lyfta sin digitala närvaro och effektivisera sin marknadsföring. Företagets marknadsansvariga, Lisa Månsson, beskriver valet av Smartproduktion som en självklarhet tack vare byråns kundcentrerade approach och förmåga att erbjuda anpassade lösningar utan krångel.

”Smartproduktion känns som en naturlig del av vårt team. Deras transparenta prisstruktur och att vi har en enda kontaktperson gör att allt flyter smidigt. Det är tydligt vad vi får för vår investering, och vi slipper onödiga extrakostnader,” säger Lisa.

Smartproduktion – Branschanpassad digital marknadsföring
Smartproduktion sticker ut från mängden genom att inte bara erbjuda digitala marknadsföringstjänster, utan också genom en djup förståelse för kundernas specifika behov och köpprocesser. Företaget har en unik position på marknaden då de undviker att använda sig av trendiga buzzwords och istället fokuserar på äkta kommunikation och långsiktiga samarbeten. Deras serviceavtal, som inkluderar kostnadsfria uppdateringar och redigeringar, har också varit en avgörande faktor för Granit & Marmor.

”Många byråer tar betalt för saker vi inte använder, men med Smartproduktion betalar vi bara för det vi faktiskt behöver. Det gör samarbetet kostnadseffektivt och enkelt,” fortsätter Lisa.

Förbättrad digital närvaro med SEO och sociala medier
En av de första stora satsningarna i samarbetet har varit att optimera Granit & Marmors digitala synlighet. Genom en noggrann sökordsanalys har Smartproduktion utvecklat landningssidor för både kök och badrum, som riktar in sig på företagets nischade verksamhet. Vidare har Meta-annonsering implementerats för att lyfta fram Granit & Marmors unika produkter på sociala plattformar som Instagram och Facebook, vilket ytterligare breddar deras räckvidd.

Inom kort lanseras även en helt ny hemsida som möjliggör en digital helhetslösning, där samtliga marknadsföringskanaler samverkar effektivt och strategiskt.

Framtidens möjligheter för Granit & Marmor
Granit & Marmor, med bas i Norrköping, har länge varit kända för sin expertis inom stenbearbetning och sina skräddarsydda lösningar för kunder. Med över 100 olika stensorter i lager och en egen produktion kan de snabbt anpassa sig efter marknadens förändringar. Genom samarbetet med Smartproduktion ser de nu fram emot att fortsätta växa och nå ut till nya kundgrupper, både lokalt och nationellt.

”Vi är mycket stolta över att få vara en del av Granit & Marmors resa och ser fram emot att bidra till deras framgång genom vår expertis inom digital marknadsföring,” säger Lovisa Antonson, säljare på Smartproduktion.

Med ett långsiktigt och strategiskt partnerskap på plats, är båda parter redo för fortsatt tillväxt och framgång, där Smartproduktion spelar en central roll i Granit & Marmors digitala utveckling framöver.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Om åtta månader är Majlis äntligen död …

Published

on

By

Äntligen är kanske ett opassande ordval, för egentligen vill hon inte alls dö. Särskilt inte nu när dottern Ronja väntar barn och Majlis ska bli mormor för första gången. Nej, det var inte såhär hon hade föreställt sig att livet skulle sluta – eller pensionen börja, för den delen. Men trots allt är det precis så det måste bli.

Mellan himmel och hr av Cassandra Brunstedt

När Ronja nyförlöst ringer och säger att hon slängt ut sin otrogna man ställs allt på sin spets. Efter ett helt liv i Höga kustens täta skogar är Majlis på väg söderut för att flytta in hos Ronja på Södermalm. Men hur ska hon få dottern att acceptera hennes beslut och vad händer när slutet inte alls blir som Majlis tänkt sig?

Mellan himmel och här är en varm roman om allt vi inte kan kontrollera, som ibland kommer vår väg när vi minst anar det. Men det är också en berättelse om konsten att omfamna livet i dess mest oväntade skepnader. För ibland är det precis när vi tänker att sagan nått sitt slut som allting börjar.

Om författaren:
Cassandra Brunstedt är journalist och författare med flera framstående roller inom medievärlden bakom sig. Efter en längre vistelse i Indien, växte hennes passion för hälsa och personlig utveckling – ett engagemang som präglade hennes rosade debutroman En enkel till Indien, som nominerades till Adlibrispriset och blev finalist i Årets feelgood 2022.

Hennes uppskattade uppföljare, Lyckliga gatan tur och retur, nominerades även till Adlibrispriset. Hösten 2023 debuterade Cassandra inom facklitteratur med Lyckomanualen – 11 steg till ett lyckligare liv. Mellan himmel och här är första delen i en ny duologi.

Bokinfo:
Titel: Mellan himmel och här
Författare: Cassandra Brunstedt
Omslag: Alette Bertelsen
Utgivningsdatum: 2025-01-17
Isbn: 9789177719557
Distribution: Speed Group

 

Schyttberg PR

Jenny Schyttberg 

jenny@schyttberg.se
0706-24 30 23

Printz Publishing är ett bokförlag som startade under hösten 2010. Den första boken som gavs ut var David Nicholls En dag, som blev en dundersuccé med över en kvarts miljon sålda exemplar, och sedan dess har förlaget fortsatt att växa.

Vår tanke med Printz Publishing är att ge ut böcker som vi själva saknar i bokhandeln, böcker i en genre som vi kallar intelligent underhållning. Välskrivna och smarta romaner med en gnutta svärta och lite humor.

Sedan 2018 är Printz Publishing en del av Norstedts förlagsgrupp.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 07.01.2025

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
07.01.2025 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 07.01.2025 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

138 713

10,99

1 524 650,07

XSTO

109 453

11,01

1 204 824,86

XCSE

27 060

11,00

297 661,09

Summa

275 226

11,00

3 027 136,02

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,4672 och DKK till EUR 7,4592
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 3 300 180 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 11 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återköp av aktier i MTG under vecka 1, 2025

Published

on

By

Under perioden 30 december 2024 till 3 januari 2025 har Modern Times Group MTG AB (publ) (LEI-kod 549300E8NDODRSX29339) (“MTG”) återköpt sammanlagt 61 581 egna aktier av serie B (ISIN-kod: SE0018012494) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen infört.

Återköpen är en del av det återköpsprogram om maximalt 5 789 385 aktier till ett sammanlagt belopp om högst 400 miljoner kronor som MTG tillkännagav den 16 maj 2024. Återköpsprogrammet löper från den 17 maj 2024 och fram till 30 april 2025 och genomförs i enlighet med EU:s Marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (”MAR”) och Kommissionens delegerade förordning (EU) nr 2016/1052 (”Safe harbour-förordningen”). Syftet med återköpsprogrammet är att leverera värde till aktieägare och att optimera kapitalstrukturen. Avsikten är att MTG:s aktiekapital ska nedsättas genom en indragning av återköpta aktier.

Aktier av serie B i MTG har återköpts (i kronor) enligt följande:

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier) Viktat genomsnittspris per dag (SEK) Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK)
30/12/2024 18 239 94,9030 1 730 935,82
31/12/2024
01/01/2025
02/01/2025 22 000 96,4737 2 122 421,40
03/01/2025 21 342 97,7430 2 086 031,11

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Kepler Cheuvreux för MTG:s räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår MTG:s innehav av egna aktier per den 3 januari 2025 uppgår till 3 723 162 B-aktier och 6 324 343 C-aktier. Det totala antalet aktier i MTG uppgår till 128 310 627. Antalet egna B-aktier som innehas av MTG och det totala antalet aktier i MTG återspeglar indragningen av 3 358 100 B-aktier den 5 augusti 2024. 

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 i MAR och artikel 2.3 i Safe harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande.

För mer information:

Anton Gourman, VP Communications and IR

Direkt: +46 73 661 8488 anton.gourman@mtg.com

Följ oss: mtg.com / LinkedIn

Om MTG

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ)) (www.mtg.com) är en internationell mobilspelskoncern som äger och driver spelutvecklare med globalt populära titlar som sträcker sig över en bred uppsättning genrer inom casual- och midcore-spel. Koncernen fokuserar på att accelerera portföljbolagens tillväxt och stödja grundare och entreprenörer. MTG är en aktiv aktör i den pågående konsolideringen av spelindustrin och en strategisk köpare av gamingbolag världen runt. Vi kommer från Sverige men har en internationell kultur och globalt fotavtryck. Våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under symbolerna MTGA och MTGB.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.