Marknadsnyheter
Riku Lyly har utnämnts till Chief Operating Officer (COO) för Lindex Group Abp:s Stockmanndivision samt till medlem av koncernens ledningsgrupp
LINDEX GROUP Abp, Ändring av styrelse/ledning/revisor 6.11.2024 kl. 12.00 EET
Riku Lyly har utnämnts till Chief Operating Officer (COO) för Lindex Group Abp:s Stockmanndivision samt till medlem av koncernens ledningsgrupp
Riku Lyly, f. 1984, M.Sc., har utnämnts till Chief Operating Officer (COO) för Lindex Group Abp:s Stockmanndivision samt till medlem av Lindexkoncernens ledningsgrupp från och med den 6 november 2024.
Riku Lyly har jobbat som tillförordnad Chief Operating Officer (COO) från och med den 15 augusti 2024. Innan denna uppgift innehade han positionen som Stockmanndivisionens Chief Offering and Experience Officer. Riku Lyly har jobbat vid Lindexkoncernen sedan år 2021. Tidigare innehade han ledarpositioner inom Adidas organisation i Norden samt kommersiella roller inom XXL Sports & Outdoor eCommerce.
”Jag är glad över att få välkomna Riku till Lindexkoncernens ledningsgrupp och till sin fortsatta nyckelposition som COO för Stockmanndivisionen. Riku har förmågan att leda och utveckla vår varuhusverksamhet på ett målinriktat, visionärt och samarbetande sätt. Hans starka internationella erfarenhet inom varumärken, utveckling av sortiment och implementering av kommersiella strategier är en viktig resurs i den fortsatta utvecklingen av Stockmanndivisionens affärsverksamhet och lönsamhet,” säger verkställande direktör Susanne Ehnbåge.
”Det är en ära för mig att få leda ikoniska Stockmanns verksamhet. Vi kommer att fortsätta vårt målmedvetna arbete med att förbättra lönsamheten och fokuserar allt starkare på våra viktigaste strategiska nyckelmål: ett högkvalitativt sortiment, stamkunderna, utvecklingen av den omnikanalbaserade verksamheten, samt på att kontinuerligt förbättra vår operativa effektivitet,” säger Riku Lyly.
LINDEX GROUP Abp
Susanne Ehnbåge
verkställande direktör
Ytterligare information:
Koncernkommunikation och investerarrelationer
MediaDesk tel. +358 50 389 0011, info@stockmann.com
Lindex Group Abp är en internationell flerkanalig detaljhandelskoncern som består av två divisioner: Lindex och Stockmann. Lindex är ett globalt modebolag vars syfte är att stärka och inspirera kvinnor överallt. Bolagets tre starka produktkategorier är dam- och barnkläder samt underkläder, där bolaget är marknadsledare i Norden. Stockmannvaruhusen är kända för sina högklassiga varumärkesurval i Finland och Baltikum. Bolagets syfte är att vara en marknadsplats för det goda livet. Lindexkoncernens omsättning uppgick år 2023 till 952 miljoner euro och bolaget hade ca 5 800 anställda. Koncernens rötter finns i Stockmannbolaget som grundades år 1862 och vars aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Oy. www.lindex-group.com
Marknadsnyheter
Rishit Jhunjhunwala utsedd till VD för Truecaller
Truecallers styrelse har utsett Truecallers nuvarande Chief Product Officer och indienchef Rishit Jhunjhunwala till ny VD och koncernchef för Truecaller från och med 9 januari 2025. På dagens styrelsemöte i Truecaller har VD Alan Mamedi och strategichef Nami Zarringhalam meddelat sina beslut att lämna sina operativa roller för att långsiktigt fokusera på sina styrelseuppdrag och som strategiska rådgivare till Truecaller. Efter den 9 januari kommer Alan Mamedi och Nami Zarringhalam fortsatt vara anställda som rådgivare till Truecaller till och med den 30 juni 2025 för att säkerställa en solid överlämning.
Med anledning av ovanstående så har Truecallers styrelse beslutat att tidigarelägga offentliggörandet av Truecallers delårsrapport för perioden januari till september 2024 från torsdagen den 7 november till att offentliggöras så snart som möjligt den 6 november.
Rishit Jhunjhunwala har arbetat på Truecaller sedan 2015 och är idag Chief Product Officer och ansvarig för Truecallers indiska verksamhet. Rishit Jhunjhunwala är född och uppvuxen i Indien men svensk medborgare. Han arbetade och bodde i Sverige mellan 2015 och 2022. Han är idag huvudansvarig för Truecallers produktteam samt för de två intäktsströmmarna annonser och Truecaller for Business.
”Det är efter mycket reflekterande vi har beslutat oss för att lämna det operativa ansvaret för Truecaller. Det går inte att beskriva hur stolta vi är över hur Truecaller utvecklats sedan vi grundade företaget 2009. Vi har byggt en fantastisk ledningsgrupp som vi har ett enormt stort förtroende för och vi arbetar efter en långsiktig strategi som alla står bakom och som nu börjat visa goda resultat. Med dessa två delar på plats är vi övertygade om att företaget är väl positionerat för framtida framgång, vilket gör att vi kan fokusera mer på den långsiktiga strategin. Som stora aktieägare, rådgivare och engagerade styrelsemedlemmar ser vi fram emot att helhjärtat arbeta vidare med Truecallers strategi och andra styrelsefrågor.” säger Alan Mamedi och Nami Zarringhalam medgrundare och avgående VD respektive strategichef.
”Jag är mycket glad och hedrad över att styrelsen tillsammans med Alan och Nami har utsett mig till VD. Vi är verkligen stolta över att Truecaller är älskat av nästan en halv miljard människor världen över, och med en stark strategi för de kommande åren ser jag fram emot att tillsammans med den övriga ledningsgruppen ta Truecaller till ännu större framgångar. Efter att ha arbetat nära Alan och Nami sedan 2015 vet jag att det är stora skor att fylla, men jag känner mig trygg i att fortsätta arbeta outtröttligt mot att föra oss närmare vårt uppdrag, att göra framtidens kommunikation säkrare.”, säger Rishit Jhunjhunwala, tillträdande VD för Truecaller.
”Från styrelsens sida är vi väldigt glada att Rishit tackat ja till att bli VD för Truecaller. Rishit har arbetat i bolaget länge och personifierar Truecallers positiva kultur och produkt- och användarfokus. Han har i sin nuvarande roll varit ansvarig för större delen av Truecallers personal, våra intäkter och med huvudansvar för vår produktutveckling, säger styrelsemedlemmarna Shailesh Lakhani, Annika Poutiainen and Helena Svancar.
Denna information är sådan information som Truecaller är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014, Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tidpunkt som anges av bolagets nyhetsdistributör Cision vid offentliggörandet av detta pressmeddelande.
För mer information, kontakta gärna:
Andreas Frid, Head of IR & Communication
+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com
Om Truecaller:
Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 420 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2023. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.
Marknadsnyheter
ICA återkallar ICA Falukorv 800 g
Som en extra försiktighetsåtgärd utökas tidigare återkallelse (1 november) av ICA Falukorv 800 g och omfattar nu även produkter med bäst före-datum 10-12-2024 och 15-12-2024. Återkallelsen görs med anledning av att små metallbitar har påträffats i några få produkter.
Återkallelsen gäller endast ICA Falukorv 800 g med bäst före-datum 10-12-2024 och 15-12-2024.
– Som en extra försiktighetsåtgärd återkallar vi nu ICA Falukorv 800 g eftersom de kan innehålla små metallbitar. För ICA är hög kvalitet och kundens säkerhet det allra viktigaste. Vi beklagar att vi behöver återkalla dessa produkter och fortsätter tillsammans med leverantören utreda hur detta kunnat ske, säger Lena Sparring, kvalitetschef på ICA Sverige.
Vid återkallelsen stoppas produkterna i kassan och är inte möjliga att köpa. ICA beklagar det inträffade och uppmanar kunder som har köpt produkten att lämna tillbaka produkten till den ICA-butik där den köptes, reklamera via ica.se alternativt kontakta ICAs kundkontakt på telefon 033-47 47 90. ICAs kundkontakt har öppet vardagar mellan 9:00 och 15:00
För mer information
För kunder: ICAs kundkontakt, telefon 033-47 47 90 (öppet vardagar mellan 9:00 och 15:00) eller via ica.se/kundservice/
För journalister: ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se
Taggar:
Marknadsnyheter
SyntheticMR AB (publ) tidigarelägger offentliggörandet av delårsrapport för perioden 1 januari – 30 september 2024 till måndagen den 18 november 2024.
Tidigare kommunicerade datum för offentliggörande av rapporten var tisdagen den 19 november 2024.
Styrelsen i SyntheticMR AB (publ) (”SyntheticMR” eller ”Bolaget”) har beslutat att tidigarelägga offentliggörandet av delårsrapporten för det tredje kvartalet 2024 till måndagen den 18 november 2024 med anledning av att Bolaget bedömer att rapporten kommer att vara färdigställd tidigare än beräknat. Bolagets tidigare kommunicerade datum för offentliggörande av rapporten var tisdagen den 19 november 2024.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulrik Harrysson, VD
+46 70 529 29 87
ulrik.harrysson@syntheticmr.com
Johanna Norén, CFO och Head of Investor Relations
+46 70 619 21 00
johanna.noren@syntheticmr.com.
Om SyntheticMR
SyntheticMR AB utvecklar och marknadsför innovativa mjukvarulösningar för Magnetic Resonance Imaging (MRI). SyntheticMR AB har utvecklat SyMRI®, som levererar flera justerbara kontrastbilder och kvantitativa data från en enda 5-minutersskanning. SyMRI-produkten finns i olika förpackningar. SyMRI NEURO levererar flera kontrastbilder, vävnadssegmentering och kvantitativ data om hjärnan. SyMRI MSK ger flera kontrastbilder och kvantitativa data för knä- och ryggradsanatomier. SyMRI NEURO är CE-märkt och FDA 510(k) godkänd och SyMRI MSK är CE-märkt. SyMRI är ett registrerat varumärke i Europa och USA. SyntheticMR är noterat på Spotlight Stock Market Exchange i Stockholm, Sverige. För mer information, besök www.syntheticmr.com.
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke