Connect with us

Marknadsnyheter

Volvo Ocean Race – en plattform för kundrelationer

Published

on

on, okt 11, 2017 10:00 CET

Nu startar en av världens längsta och tuffaste sportevent, Volvo Ocean Race 2017-2018. Men för Volvokoncernen är racet inte bara en kappsegling. Det är en unik möjlighet att bygga relationer med kunder och att visa koncernens starka engagemang att arbeta för ett renare hav.

Startskottet för den 13:e upplagan av Volvo Ocean Race går den 22 oktober. Då lämnar sju identiskt lika segelbåtar Alicante i Spanien. Rutten är den längsta någonsin och på sin väg mot slutmålet och finalen i Haag, Nederländerna i juni 2018, besöker båtarna tolv städer på sex olika kontinenter. De ska korsa fyra oceaner och när mållinjen passeras har de seglat 45 000 sjömil i en av världens tuffaste tävlingar.

Redan idag öppnar ”Race village” i Alicante och i hamnen arrangeras en rad aktiviteter. Aktiviteter som sedan följer med racet världen runt.

Vid varje stad har Volvokoncernen en paviljong där allmänheten och kunder får ta del av koncernens produkter och utvecklingen av ny innovativ teknik.

– Volvo Ocean Race får enorm mediabevakning över hela världen. Miljoner fans kommer att följa äventyret när båtarna tävlar mot varandra under extrema förhållanden. Hamnstoppen ger oss unika möjligheter att bygga affärsrelationer med våra kunder, återförsäljare och försäljningspartners. Genom racet har vi en plattform att öka kännedomen om varumärket, att visa upp bredden i vårt gemensamma produktutbud samt visa vilken roll Volvokoncernen har i dagens samhälle, säger Henry Sténson, EVP Group Communication and Sustainability Affairs.

Under racet arrangeras också en rad hållbarhetsseminarier som har till syfte att öka medvetenheten om det stora problemet med nedskräpning av haven. Främst den stora mängd plaster som förorenar haven.

-Hållbarhetsfrågan genomsyrar hela racet. Vi vill visa på vårt starka engagemang för ett mer hållbart samhälle. Volvo Ocean Race är en fantastisk kommunikationsplattform för att höja medvetenheten kring nedskräpning av haven som är en av dagens stora utmaningar inom hållbarhet, säger Henry Sténson.

Om Volvo Ocean Race

Varumärket Volvo delas av Volvo Cars och Volvokoncernen, vilket innebär ett gemensamt ägarskap av Volvo Ocean Race.

Volvo Ocean Race är den ledande havskappseglingen för besättningar, med en antal hamnstopp som ger möjlighet att uppleva tävlingen på nära håll. Tävlingen startade 1973 och då under namnet Whitbread.

Läs mer om racet här på vår
globala web
.

2017-10-11

Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta Henry Sténson, Media Relations Volvo Group tel
+46 765 537229

eller 031-3237229

För fler nyheter från Volvokoncernen, gå till
www.volvogroup.se

Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster och service. Volvo sysselsätter cirka 95 000 personer, har produktionsanläggningar i 18 länder och försäljning på mer än 190 marknader. Volvokoncernen omsatte 2016 cirka 302 miljarder kronor och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök
www.volvogroup.se
.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Emmelie Pettersen Uggla vinner Barnradions bokpris 2024

Published

on

By

Nu är det klart att ”Drakar och demoner: Uppvaknandet”, skriven av Emmelie Pettersen Uggla, är årets bästa svenska bok för 9–12-åringar. Barnradions bokprisjury, bestående av sjätteklassare från Eklandaskolan i Mölndal, har under veckan diskuterat de nominerade böckerna. Idag, i finalprogrammet i P4, avslöjades vinnaren.

Barnradions bokprisjury med vinnaren. Från vänster: Sebastian Wollter, Jakob Puls, Kasper Axelsson, Emmelie Pettersen Uggla, Ella Jacobsson, Olivia Wistrand. Foto: Meddi

 

  Just att få barnens eget pris gör att det känns otroligt roligt. Jag känner mig som en rockstjärna!

Att de känner igen sig i karaktärerna betyder ju att jag lyckats att resa tillbaka till tiden då jag var i den åldern, det är det som gör mig gladast.”, säger författaren Emmelie Pettersen Uggla.

Barnjuryns motivering
”Drakar och demoner: Uppvaknandet är den vinnande boken för att varje sida är fylld med spänning. Denna bok passar för nästan alla läsare i vår ålder. Fantasin i boken blandas ihop med lite drama som gör spänningen större och bättre. Drakar och Demoner handlar om vänskap, svek och äventyr. Den är välskriven och har väldigt bra beskrivningar.”

Om ”Drakar och demoner: Uppvaknandet”

För att slippa bli bortgift måste Tamea ut på ett farligt äventyr för att finna sin bror som hon tror kan lösa alla hennes problem. Tidigt på resan får hon motvilligt sällskap av en tjuvaktig och efterhängsen alv. Sakta växer en vänskap fram mellan dem, så som den ofta gör när man måste kämpa mot träskmonster, jättespindlar och orcher.

 

Boken är inspirerad av världen i rollspelet Drakar och demoner.

 

De nominerade böckerna till årets Barnradions bokpris var:

          Fake av Astrid Mohlin

          Trådar av Emma Andersson

          Brinn alla hästar av Helena Hedlund

          Drakar och Demoner: Uppvaknandet av E.P. Uggla

          Världens sämsta syster av Elin Lindell

Om Barnradions bokpris
Barnradions bokpris är ett samarbete mellan Sveriges Radio och UR (Utbildningsradion). Priset går till årets bästa svenska barnbok för 9–12-åringar. Det är ett unikt pris där en barnjury läser och bedömer fem nominerade böcker. Prissumman är 30 000 kr. Lärarhandledning finns på UR Play.

Läs mer: https://sverigesradio.se/barnradionsbokpris

Barnradions bokpris har sänts i P4 under läslovet, vecka 44, och är en del av Sveriges Radios och UR:s satsning på barnbokslyssning. Programmen går även att lyssna på i Sveriges Radio Play, i UR Play och sverigesradio.se/barnradion.

 

Pressbilder: https://sverigesradio.bildbank.nu/sv/delad/qlmgrqtizv

Foto: Meddi

 

För mer information, vänligen kontakta:

 

Manuel Cubas, projektledare, producent och programledare

manuel@cubas.se  

073-632 23 02
 

Joakim Ohlsson, pressansvarig UR

joakim.ohlsson@ur.se

073-368 62 25

 

Susanna Mörner, pressansvarig Sveriges Radio

susanna.morner@sverigesrsadio.se

070-083 97 37

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 01.11.2024

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
01.11.2024 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 01.11.2024 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

138 987

10,97

1 524 409,42

XSTO

110 254

10,93

1 204 571,89

XCSE

27 153

10,96

297 507,99

Summa

276 394

10,95

3 026 489,30

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,6099 och DKK till EUR 7,4595
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 2 766 010 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 3 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

ICA återkallar ICA Falukorv 800 gr

Published

on

By

ICA återkallar ICA Falukorv 800 gr eftersom små metallbitar har påträffats i några få produkter. Återkallelsen gäller ICA Falukorv 800g med bästföredatumen 30-11-2024, 03-12-2024 och 08-12-2024.

– På ICA gör vi återkommande kvalitetskontroller av alla produkter vi sätter på marknaden. Vi beklagar att vi behöver återkalla dessa produkter och utreder nu tillsammans med leverantören hur detta kunnat ske. För ICA är hög kvalitet och kundens säkerhet det allra viktigaste, säger Lena Sparring, kvalitetschef på ICA Sverige.

Vid återkallelsen stoppas produkterna i kassan och är inte möjliga att köpa. ICA beklagar det inträffade och uppmanar kunder som har köpt produkten att lämna tillbaka produkten till den ICA-butik där den köptes, reklamera via ica.se alternativt kontakta ICA:s kundkontakt på telefon 033-47 47 90.  ICAs kundkontakt har öppet vardagar mellan 9:00 och 15:00.

För mer information:

För kunder: ICAs kundkontakt, telefon 033-47 47 90 (öppet vardagar mellan 9:00 och 15:00) eller via ica.se/kundservice/  

 
För journalister: ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se

 
ica.se, icagruppen.se

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.