Connect with us

Marknadsnyheter

Camanio Care breddar produktfamiljen med BikeAround ™ Screen

Published

on

to, okt 12, 2017 09:38 CET

Välfärdsteknikföretaget Camanio Care AB (publ) lanserar en ny produkt inom affärsområdet Aktivering. BikeAround Screen är en mindre version av BikeAround jDome, där den karaktäristiska ”kupolen” ersatts av en platt skärm. Lösningen har efterfrågats av ett flertal organisationer som ser ett behov av ett kompletterande verktyg som underlättar aktivering för fler.

BikeAround jDome är Camanio Cares unika hjälpmedel som gör det möjligt för exempelvis demensdrabbade eller funktionshindrade att aktivera sig och stimulera sinnet. Lösningen gör det möjligt att cykla i sina barndomstrakter, eller vart som helst i världen, genom en unik mjukvara som använder bilder från Google Street View. En ”levande” film av omgivningen projiceras runt användaren under cyklingen, vilket stimulerar minnen, kognition och humör. BikeAround Screen är en kompaktare version av BikeAround jDome som dessutom är mer modulär.

– BikeAround Screen kan kopplas till en vanlig TV och enkelt flyttas mellan olika rum på exempelvis äldreboenden eller gruppbostäder, säger Camanio Cares VD Catharina Borgenstierna.

– Den nya lösningen öppnar långsiktigt också upp för en bredare familj inom Aktivering och blir skalbar i både mjuk- och hårdvara för möjliga framtida applikationer.

Läs mer om BikeAround Screen och BikeAround jDome
här
.

Aktivering en nyckelfråga inom vård och omsorg

I Sverige lever ca 160 000 personer med en demenssjukdom. Varje år insjuknar runt 24 000 personer och ungefär lika många dör. Sjukdomen kan inte botas men med olika insatser kan symtomen lindras, vardagen underlättas och livskvaliteten förbättras för de drabbade och deras anhöriga. Socialstyrelsen skriver i ”Nationella riktlinjer för vård och omsorg vid demenssjukdom” att

”….Det är också viktigt att det finns tid och utrymme för meningsfulla aktiviteter och social samvaro samt en flexibilitet när det gäller rutiner. Detta gäller exempelvis i särskilt boende och i dagverksamhet men även vid specifika åtgärder, som till exempel en anpassad måltidssituation eller möjlighet till utomhusvistelse och fysisk aktivitet.”

Camanio Care erbjuder utbildning inom Aktivering

Camanio Care har som strategi att vara en partner till vård och omsorgsverksamheter genom att inte bara erbjuda goda verktyg utan även genomarbetade utbildningar för vårdpersonal i syfte att skapa ett meningsfullt och aktivt liv för äldre samt personer med funktionsnedsättningar. Utbildningen som erbjuds inom Aktivering omfattar en hel- eller halvdag för omvårdnadspersonal och går igenom regelverk, riktlinjer från Socialstyrelsen, konkreta tips och handledning inom Aktivering. Läs mer om vår utbildning och vårt Aktiveringskoncept
här
.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Catharina Borgenstierna, VD Camanio Care AB

Telefon: 0733-93 00 07

E-post:
catharina.borgenstierna@camanio.com

Om Camanio Care

Camanio Care är ett bolag inom välfärdsteknologi med produkter inom robotik, augmented reality och uppkopplade tjänster som fokuserar på människors grundläggande behov. I dag erbjuder vi lösningar som ökar kvalitet på områdena aktivering, måltid, säkerhet och kommunikation, exempelvis jDome BikeAround, Giraff och Bestic. Camanio Care har idag huvudkontor i Stockholm, dotterbolag i USA och distributörer i Kina, Danmark, Finland, Norge, Nederländerna, UK, Spanien, Frankrike, Tyskland, Italien och Australien.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och läs mer om bolaget på vår hemsida
www.camanio.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Peptonic meddelar sista dag för handel i BTU och första dag för handel i teckningsoptioner serie TO 5

Published

on

By

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, BELARUS, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, RYSSLAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA, SYDKOREA, ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG ELLER KRÄVA YTTERLIGARE ÅTGÄRDER ÄN SÅDANA ÅTGÄRDER SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT.

PEPTONIC medical AB (”Peptonic” eller ”Bolaget”) meddelar att den företrädesemission som beslutades av styrelsen den 16 april 2024 och som godkändes av årsstämman den 21 maj 2024 (”Företrädesemissionen”) har registrerats hos Bolagsverket. Handel med betalda tecknade units (”BTU”) kommer därför att upphöra och BTU kommer att ersättas med aktier och teckningsoptioner serie TO 5. Sista dag för handel med BTU är den 11 juli 2024 och teckningsoptioner serie TO 5 tas upp till handel på Spotlight Stock Market den 17 juli 2024.

I samband med registreringen hos Bolagsverket omvandlas BTU till nyemitterade aktier och teckningsoptioner serie TO 5 med kortnamn PMED TO 5. Första dag för handel i teckningsoptioner serie TO 5 på Spotlight Stock Market är den 17 juli 2024. Sista dag för handel i teckningsoptioner serie TO 5 är den 15 november 2024.

Teckningsoptioner serie TO 5

Varje teckningsoption serie TO 5 ger rätt att teckna en (1) ny aktie i Bolaget. Teckningskursen vid teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner av serie TO 5 uppgår till 0,013 SEK. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner serie TO 5 ska ske i enlighet med villkoren för teckningsoptioner serie TO 5 under perioden från och med den 6 november 2024 till och med den 20 november 2024. De fullständiga villkoren för teckningsoptioner serie TO 5 finns tillgängliga på Peptonics hemsida, www.peptonicmedical.se.

För ytterligare information kontakta:

Anna Linton, vd Peptonic Medical AB

Email: anna.linton@peptonicmedical.se

Telefon:  +46 70-244 92 07

Rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare till Peptonic i samband med Företrädesemissionen. Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB är legal rådgivare till Bolaget i samband med Företrädesemissionen.

Kort om Peptonic medical AB                                                                                                                 

Peptonic medical AB (publ) är ett innovativt svenskt biomedicinskt företag som bedriver utveckling och försäljning av kliniskt bevisade egenvårdsbehandlingar och egendiagnostiska snabbtester inom intim kvinnohälsa. Portföljen säljs under varumärkena Vagivital och Vernivia. Bolagets vision är att lyfta intim egenvård till nya höjder genom att ge kvinnor verktygen och möjligheterna att själva diagnostisera, behandla och förebygga medicinska tillstånd i underlivet

Peptonic Medical avser kontinuerligt att bredda bolagets produktportfölj genom förvärv och utveckling av innovativa och konkurrenskraftiga produkter i egen regi. Bolagets mousse-baserade drug-delivery teknologi, Venerol, och gelbasen i VagiVital skapar goda förutsättningar att vidga portföljen. Centralt i tillväxtstrategin är geografisk expansion av VagiVital och Verniva via lokala partners.

Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och har dotterbolagen Common Sense i USA och Peptonic Medical i Israel.  Peptonic Medical grundades 2009 och företagets aktier är sedan 2014 noterade på Spotlight Stock Market.

Ytterligare information om bolaget finns tillgänglig på Bolagets hemsida, www.peptonicmedical.se.

Viktig information

Publicering, offentliggörande eller distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner. Mottagare av detta pressmeddelande i de jurisdiktioner där detta pressmeddelande har publicerats, offentliggjorts eller distribuerats bör informera sig om och följa sådana restriktioner. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att, förvärva eller teckna några värdepapper i Peptonic i någon jurisdiktion. Inbjudan till berörda personer att delta i Företrädesemissionen kommer endast att ske genom det EU-tillväxtprospekt som Bolaget avser att offentliggöra med anledning av Företrädesemissionen.

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om eller inbjudan avseende att förvärva eller teckna värdepapper i USA. Värdepapperna som omnämns häri får inte säljas i USA utan registrering, eller utan tillämpning av ett undantag från registrering, enligt den vid var tid gällande U.S. Securities Act från 1933. Informationen i detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras, kopieras, reproduceras eller distribueras, direkt eller indirekt, helt eller delvis, i eller till Storbritannien, USA, Kanada, Japan, Australien, Hong Kong, Nya Zeeland, Sydafrika eller någon annan jurisdiktion där sådant offentliggörande, publicering eller distribution av denna information skulle stå i strid med gällande lagar och regler.

Inom det Europeiska ekonomiska samarbetsområdet lämnas inget erbjudande till allmänheten av värdepapper i något annat land än Sverige. I andra medlemsländer i den Europeiska Unionen kan ett sådant erbjudande endast lämnas i enlighet med undantag i Prospektförordningen (EU) 2017/1129.

Detta pressmeddelande innehåller viss framåtriktad information som återspeglar Bolagets aktuella syn på framtida händelser samt finansiell och operationell utveckling. Ord som ”avses”, ”bedöms”, ”förväntas”, ”kan”, ”planerar”, ”tror”, ”uppskattar” och andra uttryck som innebär indikationer eller förutsägelser avseende framtida utveckling eller trender, och som inte är grundade på historiska fakta, utgör framåtriktad information. Framåtriktad information är till sin natur förenad med såväl kända som okända risker och osäkerhetsfaktorer eftersom den är avhängig framtida händelser och omständigheter. Framåtriktad information utgör inte någon garanti avseende framtida resultat eller utveckling och verkligt utfall kan komma att väsentligen skilja sig från vad som uttalas i framåtriktad information.

Continue Reading

Marknadsnyheter

eBlitz Group senare lägger ordinarie årsstämma till september

Published

on

By

eBlitz Group AB (publ) (”eBlitz” eller ”Bolaget”) styrelse har idag beslutat om senare läggande av Bolagets årsstämma, med hänsyn till pågående strategiska samtal och utvärderingar av affärsmöjligheter. Bolaget avser att hålla årsstämman den 20 september 2024 i stället för den 13 augusti 2024, som tidigare kommunicerats.

Av strategiska och praktiska skäl flyttar Bolagets styrelse datumet för ordinarie årsstämma, som kommer att hållas fredagen den 20 september 2024 i stället för den 13 augusti 2024. Kallelse kommer att ske minst fyra veckor innan den 20 september 2024.

Besluten påverkar den finansiella kalender

Nästa rapport

Årsstämma                                                                       2024-09-20 (2024-08-13)

Delårsrapport                                                                   2024-11-30                                                                                                                    

För ytterligare information kontakta:

Lars-Erik Bratt, VD i eBlitz Group AB (publ) mobil +46 701442441

Bertil Rydevik, Styrelseordförande eBlitz Group AB (publ), mobil + 44 778 720402

………………………………………………………………………….

Om eBlitz Group AB (publ)

eBlitz Group AB (fd Onoterat AB) är ett etablerat investerings- och rådgivningsbolag verksamt inom Digital Entertainment. eBlitz Group ABs affärsidé att tillhandahålla oberoende företagsrådgivning och finansieringslösningar till svenska tillväxtbolag, samt aktivt förvalta bolagets egna kapital i aktieägarnas intresse. Bolaget har varit verksamt med nuvarande affärsidé sedan våren 2016. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME. För mer information se www.eblitz.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sinch Launches Omnichannel Connector on Salesforce AppExchange

Published

on

By

Expanding Messaging Capabilities for Businesses

San Francisco, CA, and Stockholm, Sweden – July 8, 2024 – Sinch (Sinch AB (publ) – XSTO: SINCH), which is pioneering the way the world communicates through its Customer Communications Cloud, today introduced the Sinch Omnichannel Connector on Salesforce AppExchange.  This innovative solution enhances conversational marketing opportunities and customer experiences by offering Salesforce Marketing Cloud customers advanced one-way and two-way messaging​ capabilities.  The solution is now available on Salesforce AppExchange.

The Sinch Omnichannel Connector seamlessly integrates with the Salesforce ecosystem, empowering businesses to elevate their marketing strategies by reaching and engaging customers across their preferred channels. This new offering expands the reach of Salesforce Marketing Cloud platform features, providing a comprehensive suite of omnichannel messaging capabilities. Businesses can now connect with customers through one-way and two-way messaging across 13 diverse channels, including platforms like RCS, Kakao Talk, Viper, and Instagram.  This expands Salesforce’s native channels of SMS, MMS, Email, WhatsApp, and LINE, providing a comprehensive communication solution. 

“With the Sinch Omnichannel Connector, businesses can enhance their customer communications, personalize engagements, and maximize the return on their marketing investments,” said Jonathan Campbell, Senior Director, Messaging Products at Sinch.  “Salesforce Marketing Cloud users can now leverage a broader spectrum of messaging channels through Sinch, beyond those directly supported by Salesforce, to optimize their marketing strategies and elevate customer engagement.”

 To get started, Salesforce Marketing Cloud users simply need to have an existing account and onboard the Conversation API through the Sinch Dashboard. From there, they can easily activate the channels of their choice, tailoring their messaging strategy to suit their unique business needs.

Sinch has partnered with Salesforce since 2014 when Salesforce expanded its SMS offering into international markets. Sinch is a strategic supplier for Salesforce’s global SMS delivery and provides enterprise-grade messaging solutions that support Salesforce and its global customer base.

For more information visit Sinch Omnichannel Connector

Salesforce, AppExchange, Marketing Cloud and others are among the trademarks of Salesforce, Inc.

 

 

For further information, please contact:

Janet Lennon

Director of Global Communications

janet.lennon@sinch.com

About Sinch

Sinch is pioneering the way the world communicates. More than 150,000 businesses – including many of the world’s largest tech companies – rely on Sinch’s Customer Communications Cloud to improve customer experience through mobile messaging, voice and email. Sinch has been profitable and fast-growing since it was founded in 2008. It is headquartered in Stockholm, Sweden, with shares traded at NASDAQ Stockholm: XSTO: SINCH Learn more at sinch.com.
 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.