Connect with us

Marknadsnyheter

Automatiserad miljörapportering möjliggörs med ny integration

Published

on

SmartCraft lanserar nu en ny integration mellan Tellus och Coredination, den digitala plattformen för transportsektorn. Denna koppling möjliggör automatiserad och precis miljödatahantering, vilket hjälper företag inom bygg- och transportbranschen att möta gällande miljökrav. 

Med Trafikverkets ökade krav på digital miljörapportering får tjänsten stor betydelse för branschen. Denna integration låter företag smidigt samla in och rapportera hållbarhetsdata i realtid, vilket minskar den administrativa bördan och förbättrar precisionen i klimatredovisningen. 

”Vi är stolta över att erbjuda en lösning som både förenklar arbetsflöden för våra kunder och hjälper dem att leva upp till de höga krav som Trafikverket ställer på digital miljörapportering,” säger Hanna Konyi, Country Manager på SmartCraft Sweden. ”Genom att koppla Tellus till Coredination bidrar vi till en hållbar och klimatsmart byggbransch.”

Tellus fungerar som en dynamisk brygga till miljödata och möjliggör exakt spårning av koldioxidutsläpp och resursförbrukning. Med integrationen får Coredinations användare en enkel lösning för att inkludera miljörapportering i sina arbetsflöden utan att behöva manuellt extrahera och rapportera data. 

SmartCraft fortsätter att utveckla innovativa lösningar och strategiska samarbeten som stärker bygg- och transportsektorn med digital teknik, optimerar driften och stödjer hållbar utveckling. 

Mer information om integrationen finns på https://smartcraft.com/tellus-sv/ 

För mer frågor, vänligen kontakta: 

Hanna Konyi, Country Manager SmartCraft Sweden 

hanna.konyi@smartcraft.com / 0705-24 46 88   

Om SmartCraft 

SmartCraft-koncernen är ledande i Norden inom digitala lösningar särskilt anpassade för hantverkare och byggbranschen. Koncernen har mer än 13 300 kunder och 260 anställda i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. I Sverige erbjuder SmartCraft lösningarna Bygglet, EL-VIS, Locka, Coredination, Homerun och Congrid. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Lantmännen utnämnt till ett av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare för sjätte året i rad

Published

on

By

Karriärföretagen lyfter fram Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, så kallade Karriärföretag, och är ett erkännande för företag som erbjuder unika karriärs- och utvecklingsmöjligheter.

Innan en utnämning kan bli aktuell genomförs en granskning och poängbedömning av respektive företag. De som uppfyller alla grundkriterierna, granskas av en expertpanel som bland annat poängsätter karriärsidor på webbplatser, sociala medier och aktiviteter. De arbetsgivare som får högst poäng bedöms sedan av en jury, vilken utser de slutgiltiga vinnarna som kan titulera sig Karriärföretag.

Lantmännen har nu blivit utnämnt till Karriärföretag 2025, för sjätte året i rad.
 

Juryns motivering

Lantmännen har blivit utsedda till Karriärföretag 2025 för sitt stora engagemang för medarbetarnas utveckling. Företaget strävar efter att skapa en meningsfull arbetsmiljö där medarbetare uppmuntras växa och utvecklas i sina roller. Genom att erbjuda olika utvecklingsmöjligheter och karriärvägar, visar Lantmännen att de satsar på framtidens talanger och gör dem till en mycket attraktiv arbetsgivare.

Lantmännen kommenterar  

– Utmärkelsen visar att vårt aktiva employer branding-arbete gör skillnad. Det inspirerar oss att fortsätta kommunicera om våra verksamheter och om de möjligheter vi har att erbjuda för både dagens och framtidens talanger, säger Linda Siljemark, Employer Branding Manager på Lantmännen.

Mer information

Bakgrund

Sedan 2011 har Karriärföretagen årligen presenterat Sveriges mest attraktiva arbetsgivare för studenter och unga yrkesverksamma. De utvalda arbetsgivarna får titulera sig som Karriärföretag under ett år. Syftet med utmärkelsen är att vägleda Sveriges studenter och Young Professionals till deras nästa arbetsgivare samt att uppmärksamma de företag som bedriver ett framgångsrikt employer branding-arbete.

Nomineringsprocessen

Nominerade arbetsgivare genomgår en omfattande urvalsprocess. Totalt granskas över 1 000 företag och organisationer, i en urvalsprocess i tre steg:

1. Grundkriterier- för att kvalificera sig måste företaget uppfylla grundläggande krav, såsom att ha minst 250 anställda eller en omsättning över 250 MSEK, samt att bedriva ett aktivt arbete med employer branding och rekrytering.

2. Expertgranskning – en panel av experter inom sociala medier, webb, marknadsföring och HR, granskar företagens karriärsidor, digitala närvaro och aktiviteter riktade mot studenter och yrkesverksamma.

3. Jurybedömning – en kvalificerad jury, bestående av några av Sveriges mest ansedda experter, väljer sedan ut de slutliga vinnarna som kan titulera sig Karriärföretag.

För mer information, kontakta gärna:

Lantmännens presstjänst 
Tel: 010 556 88 00
E-post: press@lantmannen.com

 

Om Lantmännen
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter cirka 70 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Scan, Korvbrödsbagarn, GoGreen, FINN CRISP och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från extra bolagsstämma den 19 november i ODI Pharma AB (publ)

Published

on

By

Idag, den 19 november 2024, hölls extra bolagsstämma i ODI Pharma AB (publ), org. nr. 559223-1392. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet.

Godkännande av styrelsens beslut om företrädesemission av aktier (punkt 7)
Bolagsstämman godkände styrelsens beslut om att genom företrädesemission öka bolagets aktiekapital med högst 50 733,32 kronor genom nyemission av högst 1 268 333 aktier.

För emissionen ska följande villkor gälla i övrigt

  1. Emissionen ska ske med företräde för aktieägarna i bolaget. För varje befintlig aktie erhålls en teckningsrätt, tolv (12) sådana teckningsrätter berättigar till teckning av en ny aktie.
  2. Avstämningsdag i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken för fastställande av vilka aktieägare som är berättigade att med företrädesrätt delta i emissionen är 22 november 2024. Även annan kan teckna i emissionen.
  3. För varje tecknad aktie ska erläggas 3,22 kronor kontant. Belopp överstigande kvotvärdet ska tillföras den fria överkursfonden.
  4. Teckning av aktier ska ske under perioden från och med den 26 november 2024 till och med den 10 december 2024. Teckning med stöd av företrädesrätt ska ske genom samtidig kontant betalning. Teckning som görs utan stöd av teckningsrätter ska ske på särskild teckningslista och betalning ska erläggas senast fjärde bankdagen efter det att besked om tilldelning avsänts till tecknaren. Styrelsen ska ha rätt att förlänga tiden för teckning och betalning.

Styrelsens förslag till beslut om bemyndigande att besluta om emissioner (punkt 8)
Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen, att fatta beslut om emission av högst ett antal aktier som ryms inom bolagsordningens gränser, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Bemyndigandet ska kunna utnyttjas vid två tillfällen, som senast fram till årsstämman 2024, för att emittera aktier till de som inte erhöll full teckning i företrädesemissionen samt för eventuell garantiersättning till garanter i företrädesemissionen.  Styrelsen ska äga rätt att fatta beslut om de detaljerade emissionsvillkoren vid varje enskilt tillfälle.

För att bolagets nuvarande aktieägare inte ska missgynnas till den eller de utomstående investerare som kan komma att teckna aktier, finner styrelsen det lämpligt att emission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, ska ske till styrelsens marknadsmässigbedömda teckningskurs, med förbehåll för marknadsmässig emissionsrabatt i förekommande fall. Förutom kontant betalning ska betalning även kunna ske med apportegendom eller genom kvittning, eller eljest med villkor.

Inval av ny styrelseledamot (punkt 9)
Stämman beslutade att välja in Malcolm Allan som styrelseledamot intill nästa årsstämma.

Stockholm i november 2024

ODI Pharma AB (publ)

STYRELSEN

För mer information om ODI Pharma, kontakta:

Volker Wiederrich, Ordförande, ODI Pharma AB

E-mail: info@odipharma.com  

ODI Pharma AB

ODI Pharma är, baserat på sitt europeiska nätverk, dotterbolag och parters, en tillverkare av färdiga farmaceutiska cannabis- och kosmetikprodukter med fokus på distribution till den medicinska cannabismarknaden i Europa genom sitt dotterbolag ODI Pharma Polska Sp. z o.o. ODI Pharma avser att tillhandahålla en högkvalitativ produkt till ett konkurrenskraftigt pris jämfört med konkurrenterna i Polen och därmed bli den största leverantören av medicinsk cannabis i Polen. ODI Pharma strävar också efter att vara i framkant för att förstå den medicinska tillämpningen av produkten samt att införa nya, innovativa produkter för europeiska patienter i behov. Bolaget kommer att fortsätta samarbeta med de mest kunniga och välkända partners i branschen för att uppnå sina mål.

Continue Reading

Marknadsnyheter

SKF bekräftar tidplanen för övergången till ny CFO

Published

on

By

Göteborg, 19 november 2024: Som tidigare meddelats kommer Susanne Larsson att efterträda Niclas Rosenlew som Chief Financial Officer och Senior Vice President, Group Finance, på SKF. Det är nu bekräftat att hon kommer att börja den 17 februari 2025.

Niclas kommer att arbeta sin sista dag på SKF den 31 december 2024. Till följd av detta har Carina van den Berg, som för närvarande är Director SKF Global Finance Sustainability & Operations, utsetts till tillförordnad CFO för SKF under interimsperioden.

Tidigare pressmeddelande: 3 september 2024: [länk]

Aktiebolaget SKF 
      (publ) 

För ytterligare information, kontakta:
PRESS: Carl Bjernstam, Presschef,

tel: 46 31-337 2517, mobile: 46 722-201 893, e-mail: carl.bjernstam@skf.com

INVESTOR RELATIONS: Sophie Arnius, Head of Investor Relations,
tel: 46 31-337 8072, mobile: 46 705-908 072, e-mail: sophie.arnius@skf.com 

SKF är en världsledande leverantör av innovativa lösningar som hjälper industrin att bli mer konkurrenskraftig och hållbar. Genom att göra produkterna lättare, effektivare, hållbarare och reparerbara hjälper vi kunderna att förbättra prestandan på deras roterande utrustning och minska deras miljöpåverkan. Vårt erbjudande runt den roterande axeln, omfattar lager, tätningar, smörjsystem, tillståndsövervakning, och tjänster. SKF grundades 1907 och finns representerat i omkring 130 länder och har runt 17 000 distributörsplatser världen över. Försäljningen 2023 uppgick till 103 881 MSEK och antalet anställda var 40 396. www.skf.com

® SKF is a registered trademark of the SKF Group.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.