Marknadsnyheter
Mytoz lanserar medlemstelefon
fr, okt 13, 2017 10:35 CET
MYTOZ lanserar telefoner laddade med samtal, sms och surf till sina medlemmar och blir en ny virtuell operatör.
Medlemmarna betalar endast en engångsavgift om 500 kr för ett tvåårigt medlemskap. För det beloppet får medlemmen en Mytoz telefon (Android 7.0), laddade med 1000 minuter, 1000 SMS och 2GB data per månad. Om hen konsumerar mer kan hen köpa till ytterligare för marknadsmässigt pris. Den som vill fortsätta använda sin egen telefon beställer endast SIM-kortet och betalar då bara 250 kr i medlemsavgift.
Telefonen lanseras under det egna varumärket Mytoz och har samma funktioner som andra Android 7.0 telefoner. Den tillverkas i Kina enligt Mytoz specifikationer.
Lanseringen kommer att ske i Sverige och göras i tre steg:
Mytoz-appen lanseras fullt ut i början av 2018, även om den redan är nedladdningsbar från Google Play store. Under våren följer distributionen av det gratis SIM-kortet, som berättigar till 1000 fria minuter, 1000 SMS och 2GB data per månad. Hösten 2018 börjar gratis telefoner med fria samtal, sms och surf att distribueras till medlemmarna.
Annonser och andra meddelanden som visas på telefonens startskärm finansierar gratis telefoner och gratis abonnemang. Det finns inget tvång att titta på annonserna en viss tid, utan användaren kan stänga ner dem omedelbart, precis som ett foto som visas när man aktiverar telefonen. Den som är intresserad av budskapet kan klicka på annonsen och kommer då till annonsörens hemsida eller erbjudande.
Annonserna täcker hela skärmen så de är garanterat 100% synliga. Mytoz samlar inte in någon information om användarens vanor utan det är användaren själv som styr vad han vill berätta om sina intressen. Detta gör han i Mytoz appen. Där kan han själv markera vad han är intresserad av och på så sätt få bättre reklam och erbjudanden.
Reklamen på telefonerna är alltså inte bara 100% synlig utan även relevant eftersom den grundas på användarens egna uppgifter. Den blir därför mer intressant.
“56% of digital ads served are never seen” says Google.
Annonsörerna lägger in sina annonser i Mytoz annonssystem. Annonsören väljer vilken målgrupp med specifika intresseområden som han vill nå. Han kan köpa så många eller få kontakter han vill. Priset för en annons är alltid per kontakt. Mytoz annonspriser kommer att vara mycket konkurrenskraftigt.
Varje gång användaren aktiverar telefonen och ett meddelande visas får han en poäng som motsvarar en krona. Dessa poäng kan användaren delbetala produkter med. Produkterna finns i Mytoz e-shop och byts ut ofta så att det alltid finns ett intressant och fräscht sortiment. Konsumenten kommer härmed att kunna köpa Mytoz produkter till ungefär halva priset mot det pris som han annars hittar på internet eller i butiker.
”150 gånger om dagen – så ofta tittar vi på vår telefon” enligt SR.
(
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83artikel=5354467
)
Mobilreklamen är den reklam som ökar mest av alla media.
https://www.dagensmedia.se/medier/prognos-sa-mycket-vaxer-mobilreklamen-6784978
Mytoz sponsrar
Hemlösa.se.
Begagnade mobiler som medlemmar lämnar in när de får sin nya Mytoz telefon skänkes till Hemlösa, som även får 10% av Mytoz nettovinst.
Mytoz grundades av Rolf Lundqvist 2015. Först distribuerade företaget Zopo telefoner i Sverige. Hösten 2016 ombildades företaget och en ny affärsidé började växa fram. Rolf, som tidigare bland annat varit VD för IKEA i Italien, knöt till sig några mycket erfarna och namnkunniga personer; Lennart Dahlgren (ex-CEO IKEA Ryssland), Andreas Cedborg (Subscriber knowledge hos Spotify), Jan Boudrie (CEO The Wall Communications), Kjell Eberstål (ex-ägare till HEAB AB) och Thomas Ravelli, Sveriges mest kände fotbollsmålvakt och numera entreprenör och Coach.
Företaget finns i Vårgårda. Systemutveckling sker i Stockholm med hjälp av Symbio, som är ett internationellt utvecklingsbolag. Mytoz samarbetar även med Leissner i Trollhättan när det gäller nätverket.
Mytoz vill snabbt bli internationella och kommer att lansera sina tjänster i Italien 2019 och i Tyskland och Storbritannien under 2020.
För att ta in nytt kapital i bolaget lanserade Mytoz en kampanj hos FundedByMe den 21 september i år. (
www.fundedbyme.com/Mytoz
).
Alla som tecknar minst 20 aktier a 250 kronor får dessutom en gratis Mytoz telefon på köpet.
Kontaktuppgifter:
Rolf Lundqvist, +46 (735) 39 20 30,
rolf.lundqvist@mytoz.com
www.mytoz.com
Bilder finns att hämta här:
https://www.dropbox.com/sh/di0reio61hfrp68/AACU-59Gvfzlea73o-vqCfIPa?dl=0
Mytoz introfilm till Finansieringskampanjen finns här:
https://youtu.be/1hXOKbphGg8
Taggar:
Marknadsnyheter
Truecallers valberedning inför årsstämman 2025
Följande representanter för Truecaller AB:s största aktieägare per 30 september 2024, kommer tillsammans med styrelsens representant Alan Mamedi, att ingå som ledamöter i valberedningen inför årsstämman 2025.
- Kamjar Hajabdolahi, utsedd av Nami Zarringhalam
- Sven Törnkvist, utsedd av Alan Mamedi
- Mattias Lampe, utsedd av Peak XV
Truecaller AB:s årsstämma kommer att hållas fredagen den 23 maj 2025 i Stockholm.
Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra detta via e-post till investors@truecaller.com, senast den 31 januari 2025.
För mer information, kontakta gärna:
Andreas Frid, Head of IR & Communication
+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com
Om Truecaller:
Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 420 miljoner aktiva användare. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.
Marknadsnyheter
Ramlösa shipping (publ) bjuder in till presentation av kvartalsrapport juli-september 2024 den 26 november 2024, kl. 9:30
Tisdagen den 26 november publicerar Ramlösa shipping AB (publ) sin delårsrapport för perioden juli-september 2024. Med anledning av detta bjuder Ramlösa Shipping in till en digital presentation via Teams där vd Stefan Norrsell kommer kommentera resultatet och svara på frågor, tillsammans med Magnus Granander styrelseledamot och CFO Fredrik Stenberg.
Rapporten kommer att finnas tillgänglig på: https://www.ramlosashipping.se/investerare/rapporter/
Presentationen inleds kl. 9.30 och hålls på svenska.
Föranmälan krävs och görs till elin.eriksson@skillscorp.se
För ytterligare information, vänligen kontakta
VD Stefan Norrsell
Email: stefan.norrsell@ramlosashipping.se
Telefon: 070 -256 15 03
Marknadsnyheter
Finsk studie: God fysisk kondition från barndomen skyddar mental hälsa i tonåren
En ny studie från Finland visar att god fysisk kondition från barndomen till tonåren är starkt kopplad till bättre mental hälsa senare i livet. Forskningen, publicerad i Sports Medicine, understryker vikten av fysisk aktivitet för att minska risken för psykiska problem som stress och depression under ungdomsåren. Studien följde 241 ungdomar över åtta år och ger nya insikter i hur fysisk hälsa kan påverka den mentala hälsan.
Konditionens betydelse för mental hälsa
Studien, som genomfördes av forskare vid Jyväskylä universitet och Östra Finlands universitet, visade att ungdomar med bättre hjärt- och lungkapacitet (kardiorespiratorisk kondition) hade färre symptom på stress och depression i tonåren. Förbättringar i konditionen mellan barndomen och tonåren var särskilt viktiga. Dessutom fann forskarna att motorisk kondition, som koordination och balans, bidrog till bättre kognitiv funktion och färre stressymptom, även om sambandet med depression var svagare än för hjärt- och lungkapaciteten.
Fysisk aktivitet minskar skärmens negativa effekter
Studien noterade också att skärmtid under tonåren delvis förklarade sambanden mellan fysisk kondition och mental hälsa. Ungdomar som tillbringade mer tid framför skärmar uppvisade sämre mentala resultat, vilket ytterligare förstärker behovet av att prioritera fysisk aktivitet i ungas liv.
Forskarna uppmanar nu föräldrar, skolor och beslutsfattare att uppmuntra barn och ungdomar till mer fysisk aktivitet, både i skolan och på fritiden, för att stärka både fysisk och mental hälsa. Fysisk aktivitet i tidig ålder kan vara en effektiv strategi för att minska den växande psykiska ohälsan bland ungdomar.
Källa: medicalxpress
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke