Connect with us

Marknadsnyheter

Kundservice på en helt ny nivå

Published

on

Vår AI-chatbot ”Glenn” revolutionerar servicen inom inkassobranschen och möjliggör service 24/7 – och blir dessutom bättre för varje dag som går.

I takt med att teknologin fortsätter att utvecklas får generativ AI en allt viktigare roll för kundupplevelsen. På coeo har vi integrerat avancerade AI-lösningar på olika plan i verksamheten, för att än mer förbättra och anpassa våra tjänster efter kundernas behov.

Kunder förväntar sig att få hjälp när som helst, oavsett var de befinner sig. Genom att använda AI kan vi säkerställa att vi alltid är tillgängliga för alla som vill komma i kontakt med oss. Detta synsätt speglar det moderna kravet på 24/7-support och hur teknologiska framsteg möjliggör detta.

  

Förbättrad kommunikation med AI

Med vår AI-chatbot Glenn har vi tagit vår kundservice till en ny nivå, där vi kan erbjuda tillgänglig, personlig och effektiv service dygnet runt, på alla språk. Det handlar om att ge en trygg och inkluderande upplevelse – på kundens villkor.

Axel Lindgren – Process specialist på coeo – såg potential i vår första chattlösning. Axel tog då initiativ till att leta efter bättre lösningar och hittade företaget Ebbot. Han berättar:

”De demade sin plattform och den var spännande, även om AI inte kommit särskilt långt just då. ChatGPT hade nyss kommit. Men vi började bygga upp Glenn 1.0, där målet var att kunden skulle få svar på de vanligaste frågorna samt att tex kunna ladda upp ett dokument. I detta ingick också inmatning av till exempel lagar kopplade till inkassoverksamhet. Efter en fullskalig testning var vi nöjda och lanserade Glenn för omvärlden

Axel fortsätter att berätta:

”Nästa steg blev att implementera mer AI i Glenn. Nu är han en kombination av förutbestämd information och generativ AI. Glenn hanterar ungefär två tredjedelar av alla frågor som kommer in till oss. I de fall då han inte kan ge svar så bistår han med hjälp att upprätta ett ärende som hamnar hos en rådgivare. Vi får också reda på vilka typer av frågor han behöver hjälp med, vilket ger oss ett bra underlag till det ständiga utvecklandet av honom.”

  

Effektiv support

Glenn gör det helt enkelt möjligt för oss att ge snabbare och bättre service, vilket både vi och våra kunder uppskattar.

”Den allra största fördelen med Glenn är just att alla kunder kan få hjälp dygnet runt, alla dagar. Även under kontorstid kan det upplevas som obekvämt att ringa och prata om sin privatekonomi med en annan människa – då kan det vara lättare att prata med Glenn. Han tar bort mycket oro för många människor.” säger Axel Lindgren.

  

Glenn är helt enkelt toppen – och blir bara bättre

Direkt hjälp, tillgänglighet på alla språk samt skapandet av insikter och dataanalys är några av de största fördelarna med Glenn.

”Alla nämnda fördelar är stora. Jag återkommer till att de allra främsta är att möta förväntningar på service här och nu – samt möjligheten att få hjälp på ett språk man känner sig trygg i”, säger Axel.

Nästa steg vi utvecklar är att Glenn ska vara och agera som vilken mänsklig rådgivarkollega som helst. Tex att Glenn ska kunna lägga upp en avbetalningsplan eller besluta om anstånd om betalning.

”Glenn kommer alltid att vara under uppbyggnadsfas. Vi utvärderar ständigt vad vi kan göra härnäst. Vi slutar inte utveckla, utan tittar hela tiden framåt och försöker se vad vi kan göra bättre. Vi kommer aldrig vara färdiga. Glenn är ett stort verktyg som är bra och som bara kommer bli bättre”, avslutar Axel.

 

Om Ebbot:

Ebbot grundades 2018 och är nu en av Sveriges ledande plattformar förLive ChatochChatbot-lösningar. Med lång erfarenhet av kundservice, kraftfullaintegrationeroch en användarvänlig plattform hjälper Ebbot företag att automatisera tjänster i stor skala med generativ AI. Plattformen används idag av stora svenska och internationella aktörer, samt flera energibolag och kommuner.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 06.01.2025

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
06.01.2025 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 06.01.2025 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

0

0,00

0,00

XSTO

0

0,00

0,00

XCSE

27 678

10,75

297 659,48

Summa

27 678

10,75

297 659,48

* Växelkurser som använts: DKK till EUR 7,4584
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 3 024 954 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 11 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ismael Diawara lämnar AIK Fotboll

Published

on

By

AIK Fotboll är överens med IK Sirius FK om en transfer för den 30-årige målvakten Ismael Diawara. Ismo kom till AIK inför säsongen 2024 och det blev sammanlagt fem tävlingsmatcher för honom under debutsäsongen.

– Vi tackar Ismo för hans insatser under det gångna året och önskar honom lycka till i sin fortsatta karriär, säger herrlagets sportchef Thomas Berntsen.

– Jag vill tacka alla supportrar, ledare och lagkamrater för min tid i AIK. Det har varit en väldigt lärorik tid för mig som jag kommer att ta med mig framöver, säger Ismael Diawara.

AIK Fotboll AB har infört en klassificering av spelartransfers baserad på nettoresultatet vid varje transfer enligt nedanstående skala:

Klass      Från (kSEK)  Till (kSEK)
I                      0            2 500
II              2 500            5 000
III             5 000          10 000
IV           10 000          20 000
V            20 000          40 000
VI           40 000          70 000

Transfern av Ismael Diawara till IK Sirius FK hamnar i klass I. Beloppen i skalan avser resultateffekt netto av en spelarförsäljning i enlighet med Uefas definition av resultatmåttet ”Player Trading”, d v s intäkter från spelförsäljning med avdrag för agentarvoden, andra försäljningsomkostnader och eventuella ersättningar till tidigare klubbar samt bokfört värde på spelaren vid tidpunkten för försäljningen.”

För en längre faktapresentation av Ismael Diawara, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.

För mer information, kontakta:
Thomas Berntsen, sportchef (herr) AIK Fotboll
Telefon: 08 – 735 96 50
E-post: thomas.berntsen@aikfotboll.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återköp av aktier i Scandic i vecka 1, 2025

Published

on

By

Scandic Hotels Group AB (publ) (LEI: 529900JY9ZBGUXGRKQ86) har mellan den 30 december 2024 och den 3 januari 2025 återköpt sammanlagt 195 000 egna aktier (ISIN: SE0007640156) inom ramen för det aktieåterköpsprogram som styrelsen beslutat om.

 
Återköpen är en del av det aktieåterköpsprogram om 300 miljoner kronor som Scandic lanserade den 9 december 2024. Aktieåterköpsprogrammet löper under perioden den 9 december 2024 till senast den 31 mars 2025 och genomförs i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (”MAR”) och EU-kommissionens delegerade förordning 2016/1052 (”Safe Harbour-förordningen”).

Scandics aktier har återköpts enligt följande:

Datum

Aggregerad daglig volym (antal aktier)

Viktat genomsnittspris per dag (SEK)

Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK)

2024-12-30

 

60 000

68,1827

4 090 962

2025-01-02

 

65 000

68,8185

4 473 203

2025-01-03

 

70 000

68,7911

4 815 377

Totalt ackumulerat under vecka 1, 2025

195 000

68,6130

13 379 542

Totalt ackumulerat under återköpsprogrammet

1 035 000

67,7976

70 170 495

 

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Nordea för Scandics räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår Scandics innehav av egna aktier till 1 035 000. Det totala antalet aktier i Scandic, inklusive egna aktier, uppgår till 219 157 922 och antalet utestående aktier, exklusive egna aktier, uppgår till 218 122 922.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna biläggs detta pressmeddelande.

För mer information, vänligen kontakta:

Rasmus Blomqvist, Director Investor Relations, Scandic Hotels Group
Email: rasmus.blomqvist@scandichotels.com
Telefon: +46 702 335 367

 

Om Scandic Hotels Group
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med ett nätverk av omkring 280 hotell och 58 000 hotellrum i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.