Connect with us

Marknadsnyheter

Digitala affärsstudion Helo och ehandelsplattformen SCAYLE i strategiskt samarbete – Vinoteket och Winefinder först ut

Published

on

Många nordiska e-handelsföretag lägger mycket tid på att underhålla egna eller äldre e-handelslösningar. Med partnerskapet mellan Helo och SCAYLE öppnas för bättre kundupplevelser och mer tid för affärsutveckling.

Den digitala affärsstudion Helo hjälper företag att utforma affärsstrategier som sen får liv via idéer, koncept, design och kod. Affärsutvecklingschefen Daniel Claesson menar att många e-handelsföretag riskerar att missa möjligheten att växa:

“Det är hög tid för företag att modernisera sina e-handelsplattformar. Alltför många lägger sin energi på att bygga backend istället för att utveckla kundmötet. Vi vill addera värde i mötet med konsumenter, oavsett om det handlar om att bygga en app, applicera AI eller presentera produkter på ett bättre sätt. Med SCAYLEs välpaketerade e-handelsmotor kan vi lägga mer tid i frontend och skapa härliga och unika kundupplevelser.”

SCAYLE är en flexibel e-handelsplattform som ger konsumentinriktade enterpriseföretag och retailers friheten att skapa unika kundupplevelser och snabbt anpassa och förnya sig. Plattformen inkluderar  PIM, Shop Management, Checkout och OMS, liksom funktionalitet för omnikanal, marketplace, avancerade promotions och sök.

Nu skapar SCAYLE och Helo ett strategiskt partnerskap för att ge fler företag på den nordiska marknaden tillgång till den gemensamma kompetensen och systemlösningarna. Det första, gemensamma projektet är en lösning för vinhandelsaktörerna Vinoteket och Winefinder.

“SCAYLE och Helo förenas i vår övertygelse att framtidens kundupplevelse inom e-handel bygger på engagemang, upplevelser och fler komponenter än bara de transaktionella. Tillsammans ger vi företag i Norden ännu mer expertis och support för att lyfta sina digitala affärer. Vi kompletterar varandra väl i uppdrag där SCAYLE står för en högpresterande commerce backend och Helo för implementation och engagerande kundmöten”, säger Martin Kamphav, Country Manager Nordics på SCAYLE.

Om Helo

Helo är en digital affärsstudio som fokuserar på helheten. På ett tidigt stadium är vi med och genererar idéer, utformar affärsstrategier och utvecklar koncept vilka sedan omformas till användarvänlig design och slutligen kommer till liv genom algoritmer och kod. Vi utmanar, utvärderar och realiserar. Resultatet skapar värde för dig och dina kunder, idag och imorgon.

Om SCAYLE

SCAYLE är en headless e-handelsplattform som möjliggör unika kundupplevelser för konsumentinriktade enterprise-bolag. SCAYLE inkluderar PIM, Shop Management, Checkout och OMS, liksom funktionalitet för omnikanal, marketplace, avancerade promotions och sök. Allt detta levereras med ett intuitivt användargränssnitt och en modern arkitektur som enkelt kan byggas ut via kraftfulla APIer. Ledande varumärken som Harrods, Manchester United, Deichmann, s.Oliver, Fielmann, Mister Spex och About You har alla valt SCAYLE för att accelerera innovation och för att växa sin digitala affär.

Kontakt

Helo
Daniel Claesson, Chief Business Development Officer daniel.claesson@helo.se
SCAYLE
Martin Kamphav, Country Manager Nordics  martin.kamphav@scayle.com

För mer information

Bjarne Darwall
Chief Communications Officer
0700-870009
bjarne.darwall@pulsen.se

Om Pulsen Group

Pulsen Group är en familjeägd bolagskoncern. Vi utvecklar företag baserat på insikterna från snart 60 år av eget, framgångsrikt entreprenörskap. Flera av våra bolag jobbar med IT, några är verksamma i helt andra branscher. Men likheterna är desto fler. Tillsammans förenas vi i vår gemensamma syn på företagande, ledarskap och individuell utveckling. För att utveckla såväl företag, människor och världen fokuserar vi på att ge människor nycklarna till att lyckas själva. Genom att utvecklas som individ, medarbetare och ledare skapas också förutsättningarna för en hållbar affärsutveckling, som dessutom kan göra världen lite bättre.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 09.01.2025

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
09.01.2025 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 09.01.2025 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

140 030

10,89

1 524 688,65

XSTO

110 750

10,88

1 204 758,23

XCSE

27 336

10,89

297 657,57

Summa

278 116

10,88

3 027 104,45

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,5004 och DKK till EUR 7,4610
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 3 855 534 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 11 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Historisk rymduppskjutning – den svenska röda stugan flyger till månen

Published

on

By

Exakt kl. 07.11 (CET) den 15 januari sker en historisk rymduppskjutning. Då tar den ikoniska svenska röda stugan med vita knutar kanske steget från att vara en symbol för svensk landsskapsidyll till att även bli en rymdikon!
Det svenska Månhuset lyfter från Kennedy Space Center i Florida och efter en fyra månaders lång färd genom rymden landar det röda huset och blir den första byggnaden på månen. Idéen och visionen bakom projektet kommer från den svenska konstnären Mikael Genbergs som konstaterar ”Det tog bara 25 år”.


The MoonHouse Computer Rendered (Download)

En helt unik stuga
Det här är varken handlingen i Fly Me to the Moon eller en ny sci-fi-blockbuster! Snart kommer en röd stuga med vita knutar – en ikonisk symbol för svensk idyll och charm – att ta plats på månen. Månhuset är inget semesterboende (än), men ett tydligt uttryck för konstnären Mikael Genbergs passion för att förena konst, arkitektur och innovation.

”Kanske kan det fösta huset på månen vara en symbol för livets eviga strävan att överleva och utvecklas, förflytta det mänskliga medvetandet och vara ett öga mot jorden.” säger Mikael Genberg.

Mikael Genberg är van vid att trotsa tyngdlagen. Genom boenden som trädhuset Hotell Hackspett samt undervattensboendet Hotel Utter Inn har hans projekt imponerat på besökare både i och utanför hemstaden Västerås. 2009 skickade Genberg ett konstverk till den internationella rymdstationen tillsammans med Sveriges första astronaut, Christer Fuglesang.

Denna gång tar Genbergs dröm bokstavligt talat flygande form hela vägen till månen. Tack vare ett samarbete med japanska ispace’s månrover TENACIOUS och månlandaren RESILIENCE kommer hans Månhus inom kort att landa på månen.

”Det är spännande att något så ursvenskt som den röda stugan med vita knutar får färdas så långt bort och uppmärksamma vår jordliga destination för många år framöver, säger Susanne Andersson, VD för Visit Sweden.

Här hittar du några av Sveriges mer jordnära röda stugor
Lyckligtvis behövs ingen månlandare för att uppleva den svenska röda stugans charm. Från kobbar och skär i skärgården till Smålands djupa skogar, från Österlens böljande fält till fjällbyarna i Lappland återfinns den röda stugan över hela landet. Så önskar ta del av lite svensk kultur, kanske ackompanjerat av en fika – skippa rymddräkten och boka en vistelse i Sverige!

Önskar du läsa mer om var du kan hitta den ikoniska röda stugan i Sverige besök https://visitsweden.com/about-sweden/swedish-red-houses/
Önskar du läsa mer om Månhuset besök https://themoonhouse.se/

Visit the original Sweden: https://visitsweden.com/visit-the-original-sweden/
Pressbilder Nordic: https://imagebank.sweden.se/my-selections/wwxrvf2b

Kontakt: Ebba Ekelund, PR Nordics: ebba.ekelund@visitsweden.com

Visit Sweden är svenska statens marknadsföringsbolag. En nationell turismorganisation med uppdrag att genom marknadsföring av destinationen Sverige öka landets attraktionskarft och bidra till turismkonsumtion, exportintäkter och sysselsättning. Visit Sweden arbetar tillsammans med svenska turismbranschen för att effektivt nå de mest eftertraktade målgrupperna för långsiktigt hållbar turism. Visit Sweden är baserat i Stockholm med lokal representation på flera utlandsmarknader. Visit Sweden har närmare 50 anställda och år 2023 var det statliga anslaget till bolaget 104,6 miljoner kronor. www.visitsweden.com/corporate

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Historisk rymduppskjutning – den svenska röda stugan flyger till månen

Published

on

By

Exakt kl. 07.11 (CET) den 15 januari sker en historisk rymduppskjutning. Då tar den ikoniska svenska röda stugan med vita knutar kanske steget från att vara en symbol för svensk landsskapsidyll till att även bli en rymdikon!
Det svenska Månhuset lyfter från Kennedy Space Center i Florida och efter en fyra månaders lång färd genom rymden landar det röda huset och blir den första byggnaden på månen. Idéen och visionen bakom projektet kommer från den svenska konstnären Mikael Genbergs som konstaterar ”Det tog bara 25 år”.


The MoonHouse Computer Rendered (Download)

En helt unik stuga
Det här är varken handlingen i Fly Me to the Moon eller en ny sci-fi-blockbuster! Snart kommer en röd stuga med vita knutar – en ikonisk symbol för svensk idyll och charm – att ta plats på månen. Månhuset är inget semesterboende (än), men ett tydligt uttryck för konstnären Mikael Genbergs passion för att förena konst, arkitektur och innovation.

”Kanske kan det fösta huset på månen vara en symbol för livets eviga strävan att överleva och utvecklas, förflytta det mänskliga medvetandet och vara ett öga mot jorden.” säger Mikael Genberg.

Mikael Genberg är van vid att trotsa tyngdlagen. Genom boenden som trädhuset Hotell Hackspett samt undervattensboendet Hotel Utter Inn har hans projekt imponerat på besökare både i och utanför hemstaden Västerås. 2009 skickade Genberg ett konstverk till den internationella rymdstationen tillsammans med Sveriges första astronaut, Christer Fuglesang.

Denna gång tar Genbergs dröm bokstavligt talat flygande form hela vägen till månen. Tack vare ett samarbete med japanska ispace’s månrover TENACIOUS och månlandaren RESILIENCE kommer hans Månhus inom kort att landa på månen.

”Det är spännande att något så ursvenskt som den röda stugan med vita knutar får färdas så långt bort och uppmärksamma vår jordliga destination för många år framöver, säger Susanne Andersson, VD för Visit Sweden.

Här hittar du några av Sveriges mer jordnära röda stugor
Lyckligtvis behövs ingen månlandare för att uppleva den svenska röda stugans charm. Från kobbar och skär i skärgården till Smålands djupa skogar, från Österlens böljande fält till fjällbyarna i Lappland återfinns den röda stugan över hela landet. Så önskar ta del av lite svensk kultur, kanske ackompanjerat av en fika – skippa rymddräkten och boka en vistelse i Sverige!

Önskar du läsa mer om var du kan hitta den ikoniska röda stugan i Sverige besök https://visitsweden.com/about-sweden/swedish-red-houses/
Önskar du läsa mer om Månhuset besök https://themoonhouse.se/

Visit the original Sweden: https://visitsweden.com/visit-the-original-sweden/
Pressbilder Nordic: https://imagebank.sweden.se/my-selections/wwxrvf2b

Kontakt: Ebba Ekelund, PR Nordics: ebba.ekelund@visitsweden.com

Visit Sweden är svenska statens marknadsföringsbolag. En nationell turismorganisation med uppdrag att genom marknadsföring av destinationen Sverige öka landets attraktionskarft och bidra till turismkonsumtion, exportintäkter och sysselsättning. Visit Sweden arbetar tillsammans med svenska turismbranschen för att effektivt nå de mest eftertraktade målgrupperna för långsiktigt hållbar turism. Visit Sweden är baserat i Stockholm med lokal representation på flera utlandsmarknader. Visit Sweden har närmare 50 anställda och år 2023 var det statliga anslaget till bolaget 104,6 miljoner kronor. www.visitsweden.com/corporate

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.