Marknadsnyheter
Hoi Publishing skriver ramavtal om audioutgivning med Antroposofiska Sällskapet
Kunskapshuset Förlag, en del av Hoi Publishing, har idag ingått ett ramavtal med Antropsofiska Sällskapet för utgivning och lansering av minst tio nya ljudböcker med inriktning på antroposofins idévärld. Utgivningssamarbetet startar omedelbart och förväntas innebära intäkter för förlaget på minst 1,5 miljoner kronor under de kommande 18 månaderna och därefter även väsentliga försäljningsintäkter på böckerna, främst genom streaming.
Antroposofiska Sällskapet tar ett innovativt steg för att nå nya målgrupper och sprida antroposofins idévärld. I undertecknat avtal med Kunskapshuset Förlag idag planeras utgivningen av tio ljudböcker som ger ett modernt och tillgängligt tilltal för dagens lyssnare.
Projektet syftar till att öppna upp antroposofin för fler genom ett format som är både lättillgängligt och allt mer populärt. Böckerna kommer att täcka ämnen som sträcker sig från antroposofins grundprinciper till dess relevans i dagens samhälle. Den första ljudboken väntas lanseras i vår. Samarbetet är ett led i Sällskapets ambition att förena tradition med innovation och visa hur antroposofin kan möta samtidens behov och frågor. Kunskapshuset Förlag är här en naturlig partner.
”Vi är övertygade om att ljudböcker är en bra kanal för att dela med oss av idéer som väcker både eftertanke och nyfikenhet. Antroposofin förtjänar att nå ut till fler, och det här är en väg framåt,” säger Janne Silavasti, ordförande i Antroposofiska Sällskapet.
”Vi ser fram emot ett verkligt givande samarbete som vi tror har alla förutsättningar att bli värdefullt för både Antropsofiska Sällskapet och oss på förlaget. Det här är en idévärld och litteratur som kommer intressera många”, säger Lars Rambe, VD för Hoi Publishing.
FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA
Lars Rambe, VD Hoi Publishing
Denna information är sådan information som Hoi Publishing är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 januari klockan 17:10 CEST.
Hoi är ett modernt bokförlag som kombinerar styrkan hos ett traditionellt förlag med större frihet, mer delaktighet och bättre villkor för författaren. Vi letar ständigt efter manus med litterära och kommersiella kvaliteter. Nu bygger vi även en verksamhet inom rörlig media. Välkommen till oss, som läsare, författare eller aktieägare.
Taggar:
Marknadsnyheter
Från säng till styrketräning: Ydalir Hotel och Gympak omdefinierar wellness på hotellrum
Ydalir Hotel, beläget centralt på Ullandhaug i Stavanger, fortsätter att sätta nya standarder för hotellupplevelser med fokus på hälsa och välbefinnande. I samarbete med Gympak och Mase Home presenterar Ydalir Hotel en helt ny träningsupplevelse på hotellrummet – där sängen förvandlas till ett träningsutrymme. Denna unika lösning kombinerar modern design med praktiska träningsmöjligheter för en flexibel och hälsocentrerad vistelse.
Ydalir Hotel är ett boutiquehotell med 59 eleganta rum, inklusive 12 fullt utrustade lägenheter. Hotellets affärsmodell är unik – sedan öppningen 2018 har all vinst donerats till Universitetet i Stavanger för att stödja forskning och utbildning. Detta gör Ydalir till Gympaks första ideella partner, en banbrytande aktör i att integrera wellness i hotellupplevelsen.
I pilotprojektet testas innovativ teknik från Mase Home som gör att den höjbara sängen frigör golvyta, medan portabla träningsredskap ger gäster möjlighet att snabbt växla mellan arbete och fysisk aktivitet utan att kompromissa med komfort.sängarna. Rummen utrustas med Gympaks portabla träningsredskap, vilket gör det enkelt för gästerna att utföra styrke- och rörlighetsträning utan att behöva lämna rummet.
– Det här är ett viktigt steg mot vårt mål att göra wellness till en självklar del av alla hotellrum säger Martin Sagen, VD på Ydalir Hotel. – Samarbetet med Gympak låter oss kombinera innovation och komfort med fokus på hälsa och välbefinnande.
För Gympak innebär partnerskapet med Ydalir ett viktigt steg i att etablera wellness som en naturlig del av hotellbranschen.
– Det är fantastiskt att arbeta med en visionär partner som Ydalir, säger Jone Sølvik, vd på Gympak. – Att hotellet dessutom är ideellt gör samarbetet ännu mer unikt. Vi ser stor potential i att expandera konceptet så att våra lösningar kan bli standard på alla rum i framtiden.
Detta initiativ återspeglar en växande trend inom hotellbranschen där gästernas hälsa och flexibilitet står i centrum. Genom att erbjuda integrerade träningsmöjligheter visar Ydalir Hotel hur wellness kan bli en inspirerande och naturlig del av den moderna hotellupplevelsen.
För mer information:
Jone Sølvik, CEO, Gympak: jone.solvik@gympak.com, +46 706 112 100
Martin Sagen, VD, Ydalir Hotel: ms@yladirhotel.no
Om Gympak:
Gympak är ett svenskt företag som erbjuder innovativa wellnesslösningar för hotell. Företaget gör det enkelt för gäster att prioritera hälsan genom träningsutrustning, kläder och personliga träningsprogram för hotellrummet.
Taggar:
Marknadsnyheter
Bästa besökssiffrorna på fem år för Historiska museet
En varierad programverksamhet, fler skolklasser och den uppmärksammade utställningen HÄXOR lockade extra många besökare till Historiska museet under 2024. Det gångna året är det bästa på fem år, sett till antalet museibesök.
– Vi har verkligen sett en häxeffekt, säger Historiskas museichef Åsa Marnell.
Totalt klev 179 791 besökare in genom entrédörrarna på Historiska museet år 2024. Det är en ökning med nio procent jämfört med året innan. Dessutom innebär antalet besökare att museet har återhämtat sig från det besöksbortfall som blev när museet inte längre hade fri entré.
– Vi försöker såklart alltid jobba med att ha ett utbud som människor vill ta del. 2024 lyckades vi nå en publik som inte brukar besöka Historiska och det är vi väldigt glada för, säger museichef Åsa Marnell.
I juni öppnade Ekonomiska museet nya utställningar i samma lokaler som Historiska, vilket också har bidragit till ett ökat antal besökare. Den stora ökningen i december visar att utställningen HÄXOR lockat extra många att besöka museet.
– Vi vill visa det där oväntade och lustfyllda som ger reflektion och eftertanke. Utställningen HÄXOR gör just det, säger Åsa Marnell.
Under vårvintern anordnar Historiska museet häxkvällar med olika teman och den som är lite yngre kan testa att spå i tenn under helgerna. Utställningen HÄXOR har öppet till den 11:e maj 2025.
Mer information om utställningen:
Mer information om museets programverksamhet:
Åsa Marnell
museichef Historiska
asa.marnell@shm.se
Agnes Wentzel Blank
Pressansvarig
08-519 55 304
press@historiska.se
Historiska museet är hela Sveriges museum för historia och arkeologi. Samlingarna består av över tio miljoner föremål och är en källa till kunskap och inspiration. Vi berättar om levnadsöden, maktkamper, kärlek, fest och vardag med fokus på forntid och medeltid. Möt museet digitalt eller fysiskt genom föremål, utställningar, visningar och andra aktiviteter.
Taggar:
Marknadsnyheter
Skanska uppgraderar järnvägsstationer i södra Slovakien för EUR 40M, cirka 460 miljoner kronor
Skanska har tecknat ett kontrakt med Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) för modernisering av järnvägsstationerna i Levice och Veľké Kozmálovce i södra Slovakien. Kontraktet är värt EUR 40M, cirka 460 miljoner kronor, vilket kommer att inkluderas i orderingången för Europa för första kvartalet 2025.
Projektet omfattar modernisering av två järnvägsstationer med totalt fem kilometer nya spår, installation av 41 nya växlar och nya säkerhetssystem på stationerna. Skanska kommer att bygga handikappanpassade plattformar och nya korsningar. Arbetet inkluderar även byggnation av en integrerad arbetsplats för fjärrstyrning av trafiken samt uppgradering av kontaktledningssystemen.
När uppgraderingen är slutförd kommer det att medföra ökad tåghastighet, säkrare trafik och nya plattformar med förbättrad åtkomst.
Arbetet startar i januari 2025 och byggtiden är tolv månader.
För ytterligare information kontakta:
Andreas Joons, pressekreterare, Skanska AB, tel 010 449 04 94
Direktlinje för media, tel 010 448 88 99
Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.
Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke