Connect with us

Marknadsnyheter

MEDDELANDE OM STABILISERINGSÅTGÄRDER

Published

on

fr, okt 20, 2017 17:45 CET

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, VARE SIG DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, KANADA, JAPAN, ELLER ANNAT LAND DÄR OFFENTLIGGÖRANDE, DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING SKULLE VARA OLAGLIG ELLER KRÄVA REGISTRERING ELLER ANNAN ÅTGÄRD.

Carnegie Investment Bank AB (publ) (”Carnegie”) meddelar att stabiliseringsåtgärder har utförts i BioArctic AB:s (publ) (“BioArctic” eller “Bolaget”) B-aktier på Nasdaq Stockholm.

Som offentliggjordes i samband med erbjudandet om förvärv av nyemitterade B-aktier i Bolaget och noteringen av Bolagets B-aktier på Nasdaq Stockholm (”Erbjudandet”) har Carnegie möjlighet, i egenskap av Global Coordinator, att genomföra transaktioner i syfte att hålla marknadspriset på B-aktierna på en nivå högre än den som i annat fall kanske hade varit rådande på marknaden.

Stabiliseringstransaktioner kan komma att genomföras på Nasdaq Stockholm, OTC-marknaden eller på annat sätt, och kan komma att genomföras när som helst under perioden som börjar på första dagen för handel i B-aktierna på Nasdaq Stockholm och avslutas senast 30 kalenderdagar därefter. Carnegie har dock ingen skyldighet att genomföra någon stabilisering och det finns ingen garanti för att stabilisering kommer att genomföras. Stabilisering, om påbörjad, kan vidare komma att avbrytas när som helst utan förvarning. Under inga omständigheter kommer transaktioner att genomföras till ett pris som är högre än det pris som fastställts i Erbjudandet.

Ett fåtal befintliga aktieägare har utfärdat en övertilldelningsoption till Carnegie, vilken kan utnyttjas helt eller delvis under 30 kalenderdagar från första dagen för handel i Bolagets B-aktier på Nasdaq Stockholm, att emittera ytterligare högst 4 375 000 B-aktier, motsvarande högst 15 procent av det totala antalet aktier som omfattas av Erbjudandet, till ett pris motsvarande priset i Erbjudandet, det vill säga 24 SEK, för att täcka eventuell övertilldelning i samband med Erbjudandet.

Carnegie har, i egenskap av stabiliseringsansvarig, meddelat att stabiliseringsåtgärder har utförts, i enlighet med artikel 5(4) i EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014, på Nasdaq Stockholm enligt nedan. Kontaktperson på Carnegie är Anna Boqvist (tel: 08-588 688 00).



Denna information är sådan information som BioArctic AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 20 oktober 2017, kl. 17:45 CET.

För mer information, kontakta
:

Gunilla Osswald, VD för BioArctic

E-post:
gunilla.osswald@bioarctic.se


Telefon: 08 695 69 30

Christina Astrén Eriksson, Kommunikationsdirektör för BioArctic

E-post:
christina.astren@bioarctic.se

Telefon: 070 835 43 36

  

Viktig information

Detta meddelande utgör inte ett erbjudande att sälja eller förvärva värdepapper som emitterats av BioArctic AB.

Detta meddelande och den information som det innehåller lämnas inte, och får inte spridas i eller skickas till, USA, Australien, Kanada, Japan eller någon annan jurisdiktion där sådan spridning skulle vara otillåten eller kräva registrering eller andra åtgärder. De värdepapper som beskrivs i denna kommunikation har inte och kommer inte att registreras i enlighet med den vid var tid gällande United States Securities Act från 1933 (”Securities Act”) och de får därför inte erbjudas eller säljas i USA utan att registreras eller omfattas av ett undantag från registrering enligt Securities Act samt i enlighet med tillämplig värdepapperslagstiftning i delstater i USA. Bolaget avser inte att registrera något erbjudande i USA eller att lämna något offentligt erbjudande av värdepapper i USA.

Ett erbjudande av värdepapper enligt detta meddelande kommer att lämnas genom ett prospekt. Detta meddelande är inte prospekt enligt Prospektsdirektivet. Investerare bör inte investera i några värdepapper som beskrivs i detta meddelande med stöd av annat än informationen i nämnda prospekt.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Maria von Schéele har utsetts till ny Chief Risk Officer på Euro Accident

Published

on

By

Maria von Schéele har utsetts till ny Chief Risk Officer, CRO, på Euro Accident från och med den 15 juni 2024. Hon har arbetat på företagets riskhanteringsfunktion sedan 2022 och har en lång erfarenhet inom försäkringsbranschen bakom sig.

Maria von Schéele tar över rollen som Chief Risk Officer, CRO, efter Petra Holmberg som lämnar Euro Accident för en annan tjänst i finans- och försäkringsbranschen.

– Det känns tryggt med Maria på plats som redan känner verksamheten och organisation väl – och extra roligt med en internrekrytering där vi kan ta tillvara på och utveckla de medarbetare som redan finns på företaget. Hon har dessutom en väldigt bred kompetens och en lång branscherfarenhet som bidrar positivt även i frågor utanför riskhanteringsfunktionen, säger Fredrik Bergström, vd på Euro Accident.

Maria har arbetat som riskanalytiker på Euro Accidents riskhanteringsfunktion sedan 2022 och med särskilt fokus på de operativa riskerna. Under en period var hon även tillförordnad som ansvarig för regelefterlevnadsfunktionen.

Dessförinnan har Maria haft olika roller och ansvar inom riskhantering, regelefterlevnad och internkontroll på Anticimex Försäkringar, Ica Försäkring och Trygg-Hansa. Maria har också arbetat med tillsyn av försäkringsbolag på Finansinspektionen och som revisor på Deloitte.

– Jag är tacksam för att ha fått den här möjligheten och ser fram emot att få leda och samordna Euro Accidents fortsatta riskarbete tillsammans med övriga medarbetare på riskhanteringsfunktionen och på företaget, säger Maria von Schéele, Chief Risk Officer på Euro Accident.

För mer information, kontakta

Fredrik Bergström
Vd, Euro Accident Livförsäkring AB
070-532 26 60
fredrik.bergstrom@euroaccident.com

Om oss

Euro Accident Livförsäkring AB är ett svenskt livförsäkringsaktiebolag som erbjuder personriskförsäkringar inom områdena gruppförsäkring, sjukförsäkring och sjukvårdsförsäkring.

Kunder till Euro Accident är främst arbetsgivare och organisationer som tecknar försäkringar för sina anställda och medlemmar. Försäljning sker via försäkringsförmedlare och partnersamarbeten, som exempelvis banker och andra försäkringsbolag.

Euro Accident grundades 1996 och har i dag över 2,4 miljard svenska kronor i årlig premievolym och över 440 medarbetare på kontor i Belgrad, Göteborg, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Stockholm, Växjö och Örnsköldsvik. Verksamheten i Danmark och Norge bedrivs genom registrerade filialer.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Adapteo Group to acquire the rental business of Danish modular building company, JYTAS A/S

Published

on

By

Adapteo Group (“Adapteo”) has agreed to acquire the rental business of JYTAS A/S (“JYTAS’ Rental Business”) a premium modular building rental company in Denmark. This deal strengthens Adapteo’s market position in the fragmented Danish market and further contributes to expanding Adapteo’s portfolio and offering in the country.

Vantaa, Finland; 17 June 2024 – Adapteo Group, the leading provider of adaptable space solutions for social infrastructure, has entered into an agreement to acquire JYTAS’ Rental Business, a prominent modular building rental company in Denmark. This strategic acquisition marks a significant step in Adapteo’s mission to expand its presence, capabilities, and premium offering within the Danish market.

JYTAS’ Rental Business, one of Denmark’s most established modular rental companies, has earned an exceptional reputation for its superior quality and swift delivery across the country. Specializing in modular buildings for offices, schools, and healthcare applications and with over 50,000sqm on rent, JYTAS’ Rental Business has developed a robust rental business generating a rental revenue of 80 MDKK in 2023. The company’s commitment to long-term rental contracts, ensuring stability and reliability for its clients.

”The acquisition of JYTAS’ Rental Business marks an important milestone for Adapteo and presents a significant opportunity to enhance our offerings in Denmark. Their expertise in social infrastructure and sustainability aligns perfectly with our commitment to providing high-quality, adaptable, and circular buildings. This strategic move not only strengthens our market position in Denmark but also sets the foundation for pursuing similar opportunities in other markets,” says Johanna Persson, President and CEO of Adapteo Group.

Jytas has for several years been dedicated to the development of high-end modular buildings. These buildings are all designed to be reused, which enables a high degree of circularity, aligning with the still increasing sustainability initiatives that are driving the construction industry. Through cooperation with Adapteo, JYTAS aims to sustain its current high growth trajectory and will be able to play an even larger role in supporting its customers’ transition toward greener building solutions”, says Christian Torp, CEO of JYTAS.

Adapteo continues to expand its geographical footprint both organically and inorganically across Europe. In 2020, Adapteo acquired Dutch Cabin Group, a prominent player with operations in the Netherlands, Germany, and Belgium. This acquisition marked a substantial expansion of Adapteo’s presence in these key regions. Additionally, Adapteo extended its influence in Norway through the strategic acquisition of Stord Innkvartering and in late 2021, Adapteo further solidified its position in Denmark by acquiring the modular building assets of Ajos.  

In addition to its M&A track record, Adapteo has delivered double-digit organic revenue and EBITDA growth since 2021, reaching over € 350 million in revenues in 2023 with a portfolio of 1.5 million sqm, up from 1.2m in 2021. This growth trajectory has been underpinned by a combination of strong organic expansion and a successful M&A track record, anchored on a strong balance sheet. Over the last 3 years, Adapteo has capitalized on a strong market demand, deploying over € 400 million of fleet capex at attractive returns.  In parallel, Adapteo has cemented its market position in the Nordics and has further strengthened its presence in Continental Europe with stronger foothold in the Benelux and Germany, where it intends to grow to a market leading position.

The transaction is expected to be completed in Q2-2024.

For more information, please contact:

Teemu Saarela,
Chief Operating Officer
teemu.saarela@adapteo.com

Zoey Tsopela
Head of External Relations
Zoey.tsopela@adapteo.com

About Adapteo
Adapteo is a leading provider of premium, modular space solutions to meet diverse social infrastructure needs across Europe. With a focus on adaptability, circularity, and community development, Adapteo is advancing the industry’s approach to environments for learning, living, and working. Adapteo has a building portfolio of 1.5 million square meters and branches in Sweden, Finland, Norway, Denmark, Germany, Belgium, the Netherlands, and the Baltics. Goldman Sachs Asset Management acquired Adapteo Group in 2021.

www.adapteo.com

JYTAS continues in Denmark
After divesting its rental business, JYTAS continues its activity by developing and selling high-quality modular buildings with low LCA numbers. JYTAS will, among other things, continue to sell and construct buildings that are certified according to the Nordic Swan Ecolabel and DGNB standards.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ryds Bilglas utökar verksamheten och öppnar ny verkstad i Ludvika

Published

on

By

Ryds Bilglas är Sveriges största aktör inom reparation och byte av bilglas. I dag har Ryds Bilglas över 165 verkstäder i ett rikstäckande verkstadsnät. Nu har vi öppnat en ny verkstad i Ludvika.

Verkstaden ligger i handelsområdet Lyviksberget, på adress Glimmerstigen 1, och blir Ryds Bilglas sjunde verkstad i Dalarna.

”Vi har sett fram emot att öppna vår nya fina verkstad i Ludvika och har sedan starten 6/5 sett ett stort intresse för både lagning av stenskott och byte av vindrutor. Verkstaden är belägen i ett växande område och ni är varmt välkomna in till oss när stenen har träffat rutan”, säger Fredrik Karlsson, Sverigechef på Ryds Bilglas.

Ludvika

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Karlsson, Sverigechef, Ryds Bilglas
Tel: 010 102 99 36

Om Ryds Bilglas
Ryds Bilglas är en ledande aktör inom reparation och byte av bilglas och finns nära kunden med över 160 verkstäder i Sverige. Företaget grundades 1947 och är idag en del av koncernen Cary Group. För mer information besök gärna www.rydsbilglas.se

Om Cary Group
Cary Group specialiserar sig på hållbara lösningar för reparation och byte av fordonsglas, med ett kompletterande erbjudande för reparation av plåt- och lackskador i Norden. Vår resa startade 1947 med Ryds Bilglas i Sverige och idag erbjuder vi våra tjänster till kunder i hela Europa under flertalet välkända och framgångsrika varumärken.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.