Marknadsnyheter
Elon vinnare i Empati Grand Prix – gånger två!


Elon, en av Sveriges ledande vitvaru- och hemelektronikkedjor, tog igår emot två utmärkelser i årets upplaga av Empati Grand Prix. För fjärde gången sedan tävlingens start är Elon vinnare i kategorin Hemelektronik och hemel. Pris nummer två är hederspriset Årets empatipris som går till Elon tillsammans med Stefan Lebrot.
Empati Grand Prix är en tävling som påvisar vikten av att se kundempati som ett strategiskt område som påverkar kundens val av företag och därmed affären. Det är en av Sveriges främsta utmärkelser inom kundbemötande och baseras på Kundempati Index – Sveriges största undersökning om kundempati. Elons förstaplacering i kategorin Hemelektronik och hemel är ett kvitto på att de senaste årens varumärkesresa gett resultat
”Det är otroligt hedrande att Elon för fjärde gången får ta emot priset som vår kategoris mest kundempatiska företag”, säger Christian Dahlborg, CMO på Elon. ”Kundmötet och kundbemötandet är något av det viktigaste vi har och är avgörande för att säkra vår plats på marknaden.”
Hederspriset Årets empatipris utses av en jury och lyfter fram enskilda viktiga empatiska initiativ och insatser i näringsliv och samhälle. Elon tillsammans med Stefan Lebrot vinner i år priset och en del av motiveringen lyder: ” Elon har under Stefan Lebrots ledning gjort en enorm varumärkes- och kundresa, från en vitvarukedja till en kundempatisk samlingsplats för hemmet. Allt under parollen ”Välkommen hem”. Förändringen har genomdrivits med hjärta, hjärna och gärning – ständigt med målet att skapa en starkare kundupplevelse.”
“Det är verkligen hedrande att få ta emot det här priset”, säger Stefan Lebrot, avgående VD på Elon. ”Det är en utmärkelse som visar att empati är kärnvärdet för alla medarbetare på Elon oavsett var de skapar värde – från lager till varje enskild butik i Sverige”.
”Elon är ett lysande och belysande exempel som visar att man inte nog kan överskatta vikten av ledstjärnor med att göra empati till god affär för både kunder och företag”, säger Michael Dahl som är initiativtagare till Empati Grand Prix.
Besök gärna empatigrandprix.se för mer information om tävlingen.
För mer information kontakta:
Christian Dahlborg, CMO Elon Group AB
Mail: christian.dahlborg@elongroup.se
Tel: +46 70 862 41 00
Camilla Waldmark, Group Communications & Sustainability Manager Elon Group AB
Mail: camilla.waldmark@elongroup.se
Tel: +46 70 570 11 94
Elon är ett ledande företag för den frivilliga fackhandeln inom hemprodukter, och finns i de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. I Sverige finns idag ca 420 Elon-butiker under varumärket Elon och Elon Ljud & Bild. Elon-butikernas fokus ligger på vitvaror och hemelektronik som gör kundens vardag lite enklare. Lokala, drivna entreprenörer med ett starkt varumärke och centrala funktioner som logistik, IT och marknadsföring gör Elon till en stark spelare.
Elon bedriver verksamhet i tre affärssegment; Business to Business (B2B), Business to Consumer (B2C) och Logistics and Services (L&S), har sitt säte i Stockholm, men även verksamhet i Örebro och Kalmar. Bolagets aktie (ELON) är noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke