Connect with us

Marknadsnyheter

Emirates får i dag sin 100:e A380

Published

on

fr, nov 03, 2017 13:00 CET

Emirates får i dag sin 100:e Airbus A380, vilket är en viktig milstolpe för flygbolaget. Emirates är världens främsta användare av Superjumbon och deras A380-program har fram till i dag, enligt Airbus, skapat 41 000 jobbtillfällen i Europa.

I dag får Emirates sin 100:e A380. Flygbolaget är världens främsta användare av dubbeldäckaren som de flyger till 48 städer på sex kontinenter. Emirates fick sin första A380 redan 2008 och tar i snitt emot 11 nya A380s per år. År 2016 och 2017 slog de dessutom rekord med hela 19 nya Superjumbos till sin flotta. 1 500 medarbetare på Emirates arbetar i dag som flight deck crew och en kabinpersonal på över 23 000 medarbetare är specialiserade för att arbeta på flygbolagets A380s.  

– I dag är en viktig dag för Emirates, Airbus och många av våra involverade partners. Produktionen av Airbus A380 har påverkat både branscherna för flygplanstillverkning och luftfart, skapat hundratals arbetstillfällen och samtidigt stimulerat innovation och nya produktutvecklingar inom flera områden, säger Sheikh Ahmed.

Emirates A380-program uppskattas enligt Airbus hittills ha skapat 41 000 jobbtillfällen i Europa, där 14 500 av dem är i Tyskland. Den uppskattade effekten av Emirates A380-investering i Tyskland och Frankrike uppgick till 1,2 miljarder euro av deras BNP under 2013 och 2014.*

– Vi är väldigt stolta över vårt långsiktiga samarbete med Emirates kring A380. Vi är väldigt glada att ett visionärt flygbolag som Emirates har trott på A380 från början och gjort det till sitt flaggskeppsplan, säger Tom Enders.

2015 skrev Emirates ett historiskt avtal med Rolls Royce värt 8,7 miljarder euro kring deras Trent 900-motorer och ett komplett servicepaket. Affären är Rolls-Royce största någonsin och en av Storbritanniens största exporter i dag. Samarbetet är även ett kvitto på Emirates pågående investeringar i Storbritannien och Europa.

Emirates välkomnar sin 100:e Airbus A380 under en speciell ceremoni tillsammans med Airbus i deras leveranscenter i Hamburg. På plats under ceremonin finns Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, Emirates Groups styrelseordförande och VD samt Sir Tim Clark, VD på Emirates Airline. De får sällskap av bland annat Tom Enders, VD på Airbus och Dominic Horwood, chef på Rolls-Royce.

För mer information, vänligen läs
här
.  

*
Enligt Frontier Economics analys som togs ut under 2015. 


Emirates A380 i siffror

  • Emirates var det första flygbolaget att lägga en order på Airbus A380 år 2000.
  • Emirates är världens största användare av A380. Flygbolaget flyger i dag A380 med schemalagda flygningar till 48 städer över sex kontinenter.
  • Emirates har lagt en order på totalt 142 stycken A380 till ett totalt värde av 61 miljarder dollar.
  • Var tredje A380 som flyger i dag är ett Emirates-plan.
  • Av Emirates 100 A380s är 13 stycken tvåklasskonfiguration (Business och Ekonomi).
  • Varje A380 har 24 medarbetare som ingår i kabinpersonalen samt två kabinserviceassistenter ombord.
  • Fram till i dag har över 85 miljoner passagerare flugit med Emirates A380.
  • Den kortaste A380-flygningen som Emirates gör går mellan Dubai och Kuwait (851 kilometer). Den längsta A380-flygningen går mellan Dubai och Auckland (14,193 kilometer). Denna flygning tar strax under 16 timmar att genomföra medan returflygningen tar cirka 17 timmar och 15 minuter.
  • Efter sju till åtta år byter Emirates ut hela exteriören på sina A380s och ger dem en komplett uppfräschning. För varje A380 arbetar ett team på 34 medarbetare som sammanlagt spenderar 6 000 timmar under 15 dagar på flygplanet. Den nya färgen täcker en yta på 3 076 kvadratmeter. Se videon
    här
  • Produktionskostnader för en förstaklassvit värderas till 500 000 dollar.
  • 530 kilometer av kablar läggs inuti varje A380. Det är ungefär samma distans som mellan Hamburg och Stuttgart.
  • Full lista över Emirates 48 A380-destinationer: Amsterdam, Auckland, Bangkok, Barcelona, Beijing, Birmingham, Brisbane, Casablanca, Christchurch, Köpenhamn, Dubai, Düsseldorf, Frankfurt, Guangzhou, Hong Kong, Jeddah, Johannesburg, Kuala Lumpur, Kuwait, London (LHR and LGW), Los Angeles, Madrid, Milano, Manchester, Mauritius, Melbourne, Moskva, Mumbai, München, New York (JFK), Nice, Paris (CDG), Perth, Prag, Rom, San Francisco, Sao Paulo, Seoul, Shanghai, Singapore, Sydney, Taipei, Tokyo-Narita, Toronto, Washington D.C., Wien and Zürich

För mer information, vänligen kontakta:

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Om Emirates

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 156 destinationer i 84 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 265 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 98 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 207 nya flygplan, till ett värde av mer än 104 miljarder dollar. 
För mer information besök
www.emirates.se
 

Taggar:

Europa
, Airbus
, Hamburg
, Storbritannien
, A380
, Airbus A380
, Milstolpe
, Rolls-Royce
, Tim Clark
, Emirates Airline
, Emirates Group
, Tom Enders
, Emirates A380
, Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum
, Dominic Horwood
, Frontier Economic

Continue Reading

Marknadsnyheter

RISE investerar och köper utrustning och teknik från EmbeddedArt

Published

on

By

EmbeddedArt, i samarbete med Research Institutes of Sweden (RISE), presenterar idag ett innovativt forskningsprojekt. Arbetet syftar till att förbättra djurens välbefinnande och effektivisera jordbruksdriften genom avancerad teknik. 

​​​​​​Projektet, som startar i juni, sträcker sig över tre år och kombinerar expertis inom satellitteknologi och avancerad dataanalys. RISE investerar och köper utrustning från EmbeddedArt för 250 000 SEK i samband med projektstarten i juni 2024.

I detta arbete kommer RISE att utforska hur satellitbilddata kan användas för att mäta förändringar inom biologisk mångfald. Tekniken kommer att testas för att utröna om den kan detektera miljöförändringar på samma sätt som man idag kan mäta exempelvis övergödning. I förlängningen kan projektet ge ökad förståelse och kapacitet för att skapa mer hållbara jordbruksmiljöer.

EmbeddedArts helägda dotterbolag Spåra kommer att bidra med GPS-trackers utrustade med bland annat accelerometrar och teknologi som möjliggör för lantbrukare att ersätta fysiska stängsel med virtuella alternativ, vilket avsevärt reducerar både tid och kostnad för underhåll.

– Vi valde EmbeddedArt som partner eftersom de har lång erfarenhet att jobba med forskning och institutioner. De skräddarsyr en sensorplattform som möter våra specifika behov, säger Per Peez Nielsen, seniorforskare på RISE inom Etologi och Djurskydd och Sveriges ledande expert inom Virtuella Stängsel.”

– Beställningen från RISE och det kommande partnerskapet är en del av vårt åtagande att integrera högteknologiska lösningar inom jordbruket. Dels att förbättra djurens välbefinnande och men också att bidra till ett mer hållbart jordbruk, säger Jörgen Eberstein VD på Spåra. Det här beställningen från RISE är mycket glädjande och ger oss en stor möjlighet växa vidare i den här marknaden och samtidigt vara med att skapa en mer miljövänlig jordbrukssektor.

Lars Tegborg, Koncernchef
Telefon: +4670 982 29 41
E-post: lars.tegborg@embeddedart.se

EmbeddedArt är ett försvarsindustriföretag med verksamhet även inom Internet of Things (IoT) och elektroniksektorn. Kärnverksamheten omfattar utveckling och försäljning av avancerade produkter och system samt konsultverksamhet inom systemdesign, mekanik, elektronik och mjukvara. Bolaget engagerar sig i hela livscykeln för dessa system och produkter samt bedriver även konsultverksamhet inom systemdesign, mekanik, elektronik och mjukvara till tidsmässigt. Kunderna återfinns främst inom försvarsområdet men också inom elektronikindustrin i stort.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mattias Nordenberg tillträder som VD för VO2s dotterbolag Leeads AB

Published

on

By

Mattias Nordenberg tillträder som VD för VO2s dotterbolag Leeads efter en framgångsrik interimistisk period som tillförordnad VD för bolaget. Mattias Nordenbergs främsta uppgift är att fortsätta leda Leeads framgångar inom online samt öka tillväxttakten för bolagets strategiskt viktiga affärsområde DOOH.

Publiceringsdatum: Stockholm, 2 maj, 2024 – VO2 Cap Holding AB (publ)

Mattias Nordenberg, med 13 års erfarenhet inom Leeads, har en gedigen erfarenhet med många framgångsrika prestationer. Mattias har spelat en central roll i utvecklingen av Leeads, med fokus på försäljning inom digitala medier, DOOH och programmatisk handel. Mattias stora engagemang och kunskap, har varit av avgörande betydelse för bolagets framgångar och dess position som en ledande aktör inom branschen.

“Vi är inne i en spännande tid med stora möjligheter, inte minst inom DOOH, där vi växer och tar marknadsandelar och jag ser fram emot att ta Leeads till nästa nivå utifrån möjligheten att verka som bolagets VD. Jag är djupt engagerad i arbetet med våra kunder och ser fram emot att tillsammans med vårt fantastiska team fortsätta att driva tillväxt med fina resultat”, säger Mattias Nordenberg.

“Mattias har visat en enastående ledarskapsförmåga med en stark vision för företagets framtid. Jag är övertygad om att hans affärsmannaskap och entreprenörsdriv, med en djup kundförståelse, kommer att ta Leeads till fortsatta framgångar och tillväxt. Mattias var vårt förstahandsval i rekryteringen av ny VD och det är med glädje jag ser fram emot att Mattias verkställer Leeads offensiva tillväxtplan”, säger Bodil Ericsson Torp, VD VO2 och styrelseordförande Leeads AB.

Mattias Nordenberg, VD Leeads AB

För mer information:

Bodil Ericsson Torp, VD VO2 Cap Holding AB (publ)

Tel: +46 (0)76 610 20 10

E-mail: bodil.ericsson.torp@vo2cap.se

Mattias Nordenberg, VD Leeads AB

Tel: +46 (0)73 506 78 94

E-mail: mattias.nordenberg@leeads.com

Om Leeads AB

Leeads AB är en ledande aktör inom den digitala marknaden och erbjuder innovativa lösningar inom områden som digitala medier, utomhusreklam och programmatisk handel. Bolaget fokuserar på att leverera effektiva reklamlösningar till sina kunder och partners och strävar efter att vara en drivande kraft för innovation och utveckling inom branschen.

Mer information se: www.leeads.com

Om VO2                

VO2 Cap Holding AB (publ) är en kvalitetsförvärvare som förädlar och expanderar entreprenörsbolag inom media, marknadsföring och tech med tydlig värdepotential. För mer information se vo2cap.se. I koncernen ingår de helägda dotterföretagen Netric Sales AB netricsales.com, Leeads AB och Locads AB leeads.com, AdProfit AB adprofit.se, Livewrapped AB livewrapped.com, Borg Owilli AB borgowilli.se och Madington AB madington.com.

VO2 Cap Holding AB (publ) (559049-5254) är listat på Nasdaq First North Growth Market. Mer information finns på vo2cap.se. Bolagets Certified Adviser är Amudova AB, Box 5855, 102 40 Stockholm, tel: +46 (0)8-546 017 58, info@amudova.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

AVIAREPS firar 30-årsjubileum

Published

on

By

AVIAREPS som grundades i München 1994 har idag 69 kontor i 65 länder över hela världen och firar 30-årsjubileum denna månad

 

 

AVIAREPS firar 30-årsjubileum

AVIAREPS som grundades i München 1994 har idag 69 kontor i 65 länder över hela världen och firar 30-årsjubileum denna månad

Med ambitionen att hjälpa flygbolag och destinationer att utöka sin verksamhet grundades AVIAREPS av Michael Gaebler i april 1994 i München, Tyskland. 30 år senare har AVIAREPS utökat sitt nätverk till 69 kontor i 65 länder världen över, och med ett brett utbud av varumärken inom flyg-, turism-, hotell-, mat- och dryckes- och livsstilsbranscherna –  har det blivit världens ledande internationella försäljnings-, marknadsförings- och kommunikationsföretag inom dessa affärsområden. I april 2024 firar AVIAREPS 30 år av att skapa framgång och 30 år av att föra världen till människorna i den.

Michael Gaebler, ordförande och grundare av AVIAREPS: ”30 år med AVIAREPS! Vilken fantastisk resa det har varit med exceptionella och underbara kollegor och partners! I början var AVIAREPS en lösning för flygbolag, destinationer och hotell för att de bättre skulle kunna expandera sin verksamhet och nå ut på de globala marknaderna. Idag anförtros AVIAREPS och agerar på uppdrag av ett ökande antal varumärken. Vi har expanderat från varumärken inom flyg, destinationer och hotell till ett brett spektrum av affärsområden, inklusive mobilitet, livsstil, detaljhandel, turistattraktioner, handelsfrämjande samt mat och dryck. I år firar AVIAREPS 30-årsjubileum och jag är stolt över att kunna säga att de stora och pågående framgångarna för våra kunder i deras strävan att nå ut på den globala marknaden och växa, har baserats på att vi har sammanfört dem och låtit dem få hjälp av den bästa produkten i världen – våra medarbetare.”

AVIAREPS inledde officiellt 30-årsfirandet på årets ITB Berlin, världens ledande resemässa, med det årliga signatureventet ”AVIAREPS ITB Executive Dinner” och firade milstolpejubileet med partners från hela världen.

      

Edgar Lacker, VD för AVIAREPS: ”AVIAREPS signaturevent är alltid min personliga ITB-höjdpunkt och ett utmärkt tillfälle att fira våra långvariga partnerskap! Det här året var särskilt spännande, eftersom vi inledde vårt 30-årsjubileum och firade 3 decennier av AVIAREPS med våra partners och våra fantastiska AVIAPEOPLE. Idag är AVIAREPS stolta över att vara den globala ledaren inom representation av flygbolag, turism och besöksnäring och att aktivt påverka, utveckla och forma trender, efterfrågan och utgifter inom turism, flyg och besöksnäring. Som en födelsedagspresent till oss själva har vi lanserat en helt ny, modern och interaktiv webbplats aviareps.com som på ett perfekt sätt representerar det AVIAREPS står för: innovation, tillväxt, excellens och inspiration.”

A planet earth with text overlay Description automatically generated

New AVIAREPS Website www.aviareps.com

Flera milstolpar har banat väg för AVIAREPS framgång under årens lopp. År 1996, bara två år efter grundandet, hade AVIAREPS redan börjat expandera inom Europa – Nordamerika följde kort därefter år 2001. År 2010 hade AVIAREPS utökat sitt globala kontorsnät till sex kontinenter: Afrika, Asien, Europa, Nord- och Sydamerika samt Australien. Idag driver företaget stolt 69 kontor i 65 länder och erbjuder globala 360°-tjänster till mer än 250 kunder. AVIAREPS globala expansion omfattade inte bara tillväxten av kontorsnätverket, utan också diversifieringen till en mängd olika affärsområden, grundandet av dotterbolag, såsom IT-tjänsteleverantören AVIANET, och lanseringen av nya produkter, såsom gruppbokningstjänsten AVIAGROUPS, AVIAREPS eget digitala ekosystem och distributionsplattformen AVIAHUB.

30 år efter starten fortsätter AVIAREPS att följa sitt uppdrag: Att föra människor till världen och världen till människorna!

Besök AVIAREPS nya webbplats: www.aviareps.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.