Connect with us

Marknadsnyheter

Så gör barn reklam för att hjälpa barn – här är vinnarna i reklamtävlingen Media Genier

Published

on

fr, nov 10, 2017 10:06 CET

Klass 5 från skolan Robinson Svedia i Enköping,
Klass 6a från Tyresö Skola, och
Klass 5a från Vasa International School of Stockholm, har röstats fram av en namnkunnig jury som vinnare i den nationella reklamtävlingen Media Genier. 

Media Genier instiftades 2006 som en tävling för att ge elever i svenska skolor en ökad förståelse för reklam, hur den skapas och varför den finns, samt hur man som konsument påverkas av reklam och andra budskap. Tävlingen arrangeras av läromedlet Media Smart och bakom står intresseorganisationen Sveriges Annonsörer.

Uppdragsgivaren i tävlingen i årets upplaga var BRIS och mellanstadieelever över hela landet fick i uppdrag att ta fram en reklamkampanj för organisationen.

Vinnare blev klass 5 från skolan Robinson Svedia i Enköping. Förstapriset är, förutom äran, 8 000 kronor till klasskassan.

Juryns motivering:

”Med ett starkt och tydligt budskap lyckas eleverna förmedla hur det känns när ingen bryr sig. Filmen är gripande och går rätt in hjärtat. Med både bra dramaturgi och utnyttjande av filmteknik visar eleverna hur lång tiden kan vara när du är ensam. Grattis Klass 5 på Robinson Svedia!”

Se vinnarbidraget här.

På andraplats kom klass 6a från Tyresö Skola med bidraget ”Alla har rätt till lek” och vinner 5 000 kronor till klasskassan.

Juryns motivering:

”Genomtänkt bidrag som har tagit fasta på uppgiften att utbilda vuxna och värva medlemmar. Filmen skildrar en artikel i barnkonventionen på ett positivt sätt och därmed skapas en väldigt hoppfull känsla. Bra teknisk nivå och väl vald musik. Bra gjort klass 6a Tyresö Skola.”

Se bidraget här.

På tredjeplats kom Vasa International School of Stockholm med bidraget ”Alla är lika värda” och vinner 3 000 kronor till klasskassan.

Juryns motivering:


Detta bidrag visar på betydelsen av att våga stå upp för varandra och säga ifrån när någon blir illa behandlad. Filmen visar inte bara på problemet utan erbjuder även en lösning. Ett viktigt budskap där man använt teknikens möjligheter på ett kreativt sätt. Snyggt jobbat klass 5a på Vasa International School of Stockholm.”

Se bidraget här.

Juryn i Media Genier 2017:

Boel Lagerwall, kommunikationschef på Pågen

Katinka Lindholm, generalsekreterare på UNHCR

Lina Karanikas, projektledare på WWF

Sara Gustafsson, marknadschef på Lekolar

Silvia Ernhagen, kommunikationschef på BRIS

Stina Petrini, CSR- och kommunikationschef på Orkla Confectionary Snacks

Åsa Jutterström, Brand Manager på Viaplay

För mer information och för att komma i kontakt med någon av klasserna, vänligen kontakta: 

Tero Marjamäki,
Pressansvarig på Sveriges Annonsörer,
tero.marjamaki@annons.se,
0736-53 71 36 

Om Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på
annons.se
.

Om Media Smart 

Media Smart 
är ett kostnadsfritt läromedel som riktar sig till barn i grundskolan och gymnasiet. Syftet är att ge ett verktyg för att utveckla förmågan att förstå och tolka reklam och information på ett effektivt sätt. Detta för att skapa konstruktivt kritiskt granskande konsumenter. Media Smart är ett kanadensiskt initiativ som introducerades i Sverige 2006 av Sveriges Annonsörer. 
Läs mer om tävlingen Media Genier här
.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

VD Henrik Jarl lämnar Bolaget och besparingsprogram genomfört

Published

on

By

OurLiving AB har genomfört det utannonserade besparingsprogrammet och meddelar samtidigt att VD Henrik Jarl lämnar sin tjänst för nya utmaningar utanför Bolaget. Stina Åkesson blir i samband med detta ny tillförordnad VD. Förändringen kommer att ske under maj.

Henrik Jarl kommer under perioden innan Stina Åkesson tillträder säkerställa övergången och därmed nästa steg i utvecklingen av Bolaget. Stina Åkesson jobbar idag som Investor Relations Manager på Softhouse, som även är det största ägarbolaget till OurLiving. Stina har bred erfarenhet inom mjukvaruutveckling, men även inom fastighetsbranschen som tidigare CEO på AF-Borgen i Lund och i styrelsen på AF Bostäder. Stina tillträder som Bolagets tillförodnade VD den 17 maj.

Besparingsprogrammet som nu är slutfört har genomförts med avsikten att minska organisationen och kostnadsmassan – för att nå lönsamhet med sikte på Q4 2024. Totalt försvinner 5 heltidstjänster och samtidigt har övrig kostnadsmassa optimerats.
 

HENRIK JARL, VD OURLIVING KOMMENTERAR:

-” Efter en lång och produktiv tid på OurLiving har det här varit ett svårt beslut för mig. Ett bolag har blivit flera och vi har successivt tillfört affärer, inte minst inom SaaS som under hela perioden har varit det primära målet och det ser vi nu på framgångarna med Boappa. I OurLiving har vi precis genomfört ett besparingsprogram och är rustade för att nå lönsamhet redan i år med en stor potential framgent. Mitt fokus är nu att slutföra ett antal uppgifter för att ta OurLiving mot lönsamhet och vill verkligen passa på att önska Stina lycka till i sin nya roll.”
 

LEIF LILJEBRUNN, STYRELSEORDFÖRANDE OURLIVING KOMMENTERAR:

-”OurLiving har utvecklats mycket väl under Henriks ledarskap för att gå från ett renodlat teknikbolag, till ett SaaS bolag som har positionerat sig som en av Sveriges ledande plattformar för bostadsutvecklare, fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar. Vi vill tacka Henrik för hans insatser och önska honom all lycka till i sin framtida karriär. Samtidigt vill jag välkomna Stina Åkesson till bolaget med erfarenheter och bakgrund som är viktiga för bolagets fortsatta utveckling.

För ytterligare information:

Leif Liljebrunn

Styrelsordförande, OurLiving AB                                                                           

E-post: leif.liljebrunn@gmail.com

Denna information är sådan information som OurLiving AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 maj 2024 kl.13:05 CET.

Om OurLiving

OurLiving är ett bolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets erbjudande är en digital plattform och app som används inom bygg- och fastighetsindustrin. Plattformen och appen täcker olika tillämpningar som t.ex energivisualisering, kommunikationsmodul, inredningsval, bopärm, ärendehantering och bokningsverktyg.

Continue Reading

Marknadsnyheter

VD Henrik Jarl lämnar Bolaget och besparingsprogram genomfört

Published

on

By

OurLiving AB har genomfört det utannonserade besparingsprogrammet och meddelar samtidigt att VD Henrik Jarl lämnar sin tjänst för nya utmaningar utanför Bolaget. Stina Åkesson blir i samband med detta ny tillförordnad VD. Förändringen kommer att ske under maj.

Henrik Jarl kommer under perioden innan Stina Åkesson tillträder säkerställa övergången och därmed nästa steg i utvecklingen av Bolaget. Stina Åkesson jobbar idag som Investor Relations Manager på Softhouse, som även är det största ägarbolaget till OurLiving. Stina har bred erfarenhet inom mjukvaruutveckling, men även inom fastighetsbranschen som tidigare CEO på AF-Borgen i Lund och i styrelsen på AF Bostäder. Stina tillträder som Bolagets tillförodnade VD den 17 maj.

Besparingsprogrammet som nu är slutfört har genomförts med avsikten att minska organisationen och kostnadsmassan – för att nå lönsamhet med sikte på Q4 2024. Totalt försvinner 5 heltidstjänster och samtidigt har övrig kostnadsmassa optimerats.
 

HENRIK JARL, VD OURLIVING KOMMENTERAR:

-” Efter en lång och produktiv tid på OurLiving har det här varit ett svårt beslut för mig. Ett bolag har blivit flera och vi har successivt tillfört affärer, inte minst inom SaaS som under hela perioden har varit det primära målet och det ser vi nu på framgångarna med Boappa. I OurLiving har vi precis genomfört ett besparingsprogram och är rustade för att nå lönsamhet redan i år med en stor potential framgent. Mitt fokus är nu att slutföra ett antal uppgifter för att ta OurLiving mot lönsamhet och vill verkligen passa på att önska Stina lycka till i sin nya roll.”
 

LEIF LILJEBRUNN, STYRELSEORDFÖRANDE OURLIVING KOMMENTERAR:

-”OurLiving har utvecklats mycket väl under Henriks ledarskap för att gå från ett renodlat teknikbolag, till ett SaaS bolag som har positionerat sig som en av Sveriges ledande plattformar för bostadsutvecklare, fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar. Vi vill tacka Henrik för hans insatser och önska honom all lycka till i sin framtida karriär. Samtidigt vill jag välkomna Stina Åkesson till bolaget med erfarenheter och bakgrund som är viktiga för bolagets fortsatta utveckling.

För ytterligare information:

Leif Liljebrunn

Styrelsordförande, OurLiving AB                                                                           

E-post: leif.liljebrunn@gmail.com

Denna information är sådan information som OurLiving AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 maj 2024 kl.13:05 CET.

Om OurLiving

OurLiving är ett bolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets erbjudande är en digital plattform och app som används inom bygg- och fastighetsindustrin. Plattformen och appen täcker olika tillämpningar som t.ex energivisualisering, kommunikationsmodul, inredningsval, bopärm, ärendehantering och bokningsverktyg.

Continue Reading

Marknadsnyheter

SLP uppnår mål om 70 procent hållbar finansiering i förtid

Published

on

By

SLP:s arbete med att löpande energieffektivisera och miljöcertifiera fastigheter för att öka driftsnettot och minska klimatavtrycket har resulterat i att andelen hållbar finansiering kontinuerligt har ökat. I början av 2023, när andelen hållbar finansiering uppgick till cirka 40 procent, sattes målet att 70 procent av finansieringen ska vara hållbar senast 2025. Detta mål, i likhet med ett antal andra uppsatta hållbarhetsmål, har nu uppnåtts i förtid då andelen hållbar finansiering nu uppgår till 70 procent.

Det är tack vare att hållbarhet är integrerat i vår affärsmodell och genom att vi aktivt arbetar med att förbättra hållbarhetsprestandan i vårt fastighetsbestånd som vi redan nu uppnått vårt mål om 70 procent hållbar finansiering. Det är positivt för samhället, SLP, våra aktieägare och våra hyresgäster”, säger Tommy Åstrand, vd på SLP.

SLP:s finansiering utgörs uteslutande av säkerställd bankfinansiering med nordiska banker. De hållbara bankavtalen är baserade på att delar av SLP:s fastighetsportfölj är miljöcertifierad enligt vissa standarder eller har låg energianvändning. Förutom ett lägre klimatavtryck innebär de hållbara banklånen en lägre finansieringskostnad om upp till 10 punkter jämfört med traditionella banklån.

SLP:s hållbarhetsramverk revideras vartannat år varpå nya målsättningar antas från och med 2025.

För ytterligare information:
Tommy Åstrand, vd på SLP, telefon: 0705-455 997

Om SLP – Swedish Logistic Property
Swedish Logistic Property – SLP – är ett svenskt fastighetsbolag som förvärvar, förädlar och förvaltar logistikfastigheter med hållbarhet i fokus. Värdetillväxt skapas genom löpande utveckling och förädling av fastigheterna, som är belägna i Sveriges viktigaste logistikpunkter. Fastighetsbeståndet omfattar en uthyrningsbar yta om cirka 980 000 kvm. SLP är en partner som tar ansvar och därmed skapar värden för såväl hyresgäster som för bolaget och dess aktieägare. SLP:s B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm Mid Cap. För mer information om SLP: slproperty.se

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.