Connect with us

Marknadsnyheter

De skapade effektivaste reklamen 2016 – hela listan

Published

on

ti, nov 14, 2017 22:25 CET

Under tisdagskvällen den 14 november korades årets effektivaste kommunikationsinsatser på Stockholms stadshus när 100-wattaren avgjordes för 27:e gången i ordningen. Mest prisade annonsören blev IKEA medan byrån med mest wattare blev Åkestam Holst NoA.

Under ett fullsatt gala-event avgjordes årets 100-wattare tisdagen den 14 november. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Ett allt svårare jobb när reklambruset blir större och reklamtröttheten mer påtaglig.

27 priser delades totalt ut under kvällen i nio olika kategorier. Mest prisade annonsören blev IKEA som kammade hem totalt 250 watt (1st 100W och 2 st 75W). Adobe blev näst mest prisad med två stycken 100-wattare medan tredjeplatsen gick till Ålandsbanken som totalt prisades med 125W (75 och 50 watt).

Topp tre reklambyråer som prisades mest blev Åkestam Holst NoA (300W), Abby Priest (200W) och Forsman Bodenfors (175W).

Här är alla vinnare i 100-wattaren 2017:

Internationellt:                                                                               

100W: The Original Brushes of Edvard Munch/Adobe/Abby Priest

75W: Sweden on Airbnb/Visit Sweden/Forsman Bodenfors

50W: The Amsterdam Sneaker/KLM/Pool             

Ideellt Singel:

100W: Bakom fasaden/Kvinnojouren Ellinor/Markus                   

75W: The Humanium Metal Initiative/IM/Great Works/Åkestam Holst            

50W: Free The Speech/Utrikesdepartementet/King

Ideellt Kampanj:

100W: BRISBOT/Bris/Garbergs

75W: Foundation 500/HM Foundation/Volontaire

50W: Vem ser?/ Göteborgs Stadsmission/ Dear Friends

Konsument Singel:
     

100W: AEG Fashion Wash/Electrolux/Pool

75W: IKEA Retail Therapy/IKEA/Åkestam Holst NoA

50W: Fotbollstuben/Intersport Sverige/Welcom/Splay

Företag:                                                

100W: The Original Brushes of Edvard Munch/Adobe/Abby Priest

75W: Världens första riktiga kabeltröja/Nexans/Mecka

50W: Göteborgstryckeriet/Göteborgstryckeriet/Happy Forsman Bodenfors

Årets Nytänk:                                                           

100W: Playing with fire/Trygg-Hansa/Prime

75W: IKEA Retail Therapy/IKEA/Åkestam Holst NoA

50W: Åland Index/Östersjöprojektet/Ålandsbanken/RBK

Konsument Kampanj:

100W: Där livet händer/IKEA/Åkestam Holst NoA

75W: Åland Index/Östersjöprojektet/Ålandsbanken/RBK

50W: ”5 i…” med Knorr Snack Pot/Unilever/Mindshare/ Nyheter24-Gruppen/ Splay Networks

Konsument Strategisk design:
     

100W: Mjau varumärkesutveckling/Doggy AB/Scandinavian Design Group Stockholm

75 W: Nick´s – Ett svenskt uppror mot sockerindustrin/Nick´s/Bold (NoA)

50W: Din egen lilla jordkällare. Och mer./Svegro/ÖPPET

Långsiktigt:                                                               

100W: Apoteket ”Apoteket”/Apoteket/Forsman Bodenfors

75W: The backbone of the Internet – Hur Telia Carrier blev världsledande inom infrastruktur för internet/Telia Carrier/Hilanders

50W: ATG – Ingen dröm är för stor/ATG/Åkestam Holst NoA

Se alla vinnare i 100-wattaren här:
https://100wattaren.se/content/vinnarna-2017

För mer information, bilder och kommentarer, vänligen kontakta:

Tero Marjamäki, pressansvarig, 0736 53 71 36,
tero@annons.se

Om 100-wattaren:

100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. Läs mer på 100wattaren.se. 

Om Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på
annons.se
.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 09.01.2025

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
09.01.2025 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 09.01.2025 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

140 030

10,89

1 524 688,65

XSTO

110 750

10,88

1 204 758,23

XCSE

27 336

10,89

297 657,57

Summa

278 116

10,88

3 027 104,45

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,5004 och DKK till EUR 7,4610
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 3 855 534 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 11 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Historisk rymduppskjutning – den svenska röda stugan flyger till månen

Published

on

By

Exakt kl. 07.11 (CET) den 15 januari sker en historisk rymduppskjutning. Då tar den ikoniska svenska röda stugan med vita knutar kanske steget från att vara en symbol för svensk landsskapsidyll till att även bli en rymdikon!
Det svenska Månhuset lyfter från Kennedy Space Center i Florida och efter en fyra månaders lång färd genom rymden landar det röda huset och blir den första byggnaden på månen. Idéen och visionen bakom projektet kommer från den svenska konstnären Mikael Genbergs som konstaterar ”Det tog bara 25 år”.


The MoonHouse Computer Rendered (Download)

En helt unik stuga
Det här är varken handlingen i Fly Me to the Moon eller en ny sci-fi-blockbuster! Snart kommer en röd stuga med vita knutar – en ikonisk symbol för svensk idyll och charm – att ta plats på månen. Månhuset är inget semesterboende (än), men ett tydligt uttryck för konstnären Mikael Genbergs passion för att förena konst, arkitektur och innovation.

”Kanske kan det fösta huset på månen vara en symbol för livets eviga strävan att överleva och utvecklas, förflytta det mänskliga medvetandet och vara ett öga mot jorden.” säger Mikael Genberg.

Mikael Genberg är van vid att trotsa tyngdlagen. Genom boenden som trädhuset Hotell Hackspett samt undervattensboendet Hotel Utter Inn har hans projekt imponerat på besökare både i och utanför hemstaden Västerås. 2009 skickade Genberg ett konstverk till den internationella rymdstationen tillsammans med Sveriges första astronaut, Christer Fuglesang.

Denna gång tar Genbergs dröm bokstavligt talat flygande form hela vägen till månen. Tack vare ett samarbete med japanska ispace’s månrover TENACIOUS och månlandaren RESILIENCE kommer hans Månhus inom kort att landa på månen.

”Det är spännande att något så ursvenskt som den röda stugan med vita knutar får färdas så långt bort och uppmärksamma vår jordliga destination för många år framöver, säger Susanne Andersson, VD för Visit Sweden.

Här hittar du några av Sveriges mer jordnära röda stugor
Lyckligtvis behövs ingen månlandare för att uppleva den svenska röda stugans charm. Från kobbar och skär i skärgården till Smålands djupa skogar, från Österlens böljande fält till fjällbyarna i Lappland återfinns den röda stugan över hela landet. Så önskar ta del av lite svensk kultur, kanske ackompanjerat av en fika – skippa rymddräkten och boka en vistelse i Sverige!

Önskar du läsa mer om var du kan hitta den ikoniska röda stugan i Sverige besök https://visitsweden.com/about-sweden/swedish-red-houses/
Önskar du läsa mer om Månhuset besök https://themoonhouse.se/

Visit the original Sweden: https://visitsweden.com/visit-the-original-sweden/
Pressbilder Nordic: https://imagebank.sweden.se/my-selections/wwxrvf2b

Kontakt: Ebba Ekelund, PR Nordics: ebba.ekelund@visitsweden.com

Visit Sweden är svenska statens marknadsföringsbolag. En nationell turismorganisation med uppdrag att genom marknadsföring av destinationen Sverige öka landets attraktionskarft och bidra till turismkonsumtion, exportintäkter och sysselsättning. Visit Sweden arbetar tillsammans med svenska turismbranschen för att effektivt nå de mest eftertraktade målgrupperna för långsiktigt hållbar turism. Visit Sweden är baserat i Stockholm med lokal representation på flera utlandsmarknader. Visit Sweden har närmare 50 anställda och år 2023 var det statliga anslaget till bolaget 104,6 miljoner kronor. www.visitsweden.com/corporate

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Historisk rymduppskjutning – den svenska röda stugan flyger till månen

Published

on

By

Exakt kl. 07.11 (CET) den 15 januari sker en historisk rymduppskjutning. Då tar den ikoniska svenska röda stugan med vita knutar kanske steget från att vara en symbol för svensk landsskapsidyll till att även bli en rymdikon!
Det svenska Månhuset lyfter från Kennedy Space Center i Florida och efter en fyra månaders lång färd genom rymden landar det röda huset och blir den första byggnaden på månen. Idéen och visionen bakom projektet kommer från den svenska konstnären Mikael Genbergs som konstaterar ”Det tog bara 25 år”.


The MoonHouse Computer Rendered (Download)

En helt unik stuga
Det här är varken handlingen i Fly Me to the Moon eller en ny sci-fi-blockbuster! Snart kommer en röd stuga med vita knutar – en ikonisk symbol för svensk idyll och charm – att ta plats på månen. Månhuset är inget semesterboende (än), men ett tydligt uttryck för konstnären Mikael Genbergs passion för att förena konst, arkitektur och innovation.

”Kanske kan det fösta huset på månen vara en symbol för livets eviga strävan att överleva och utvecklas, förflytta det mänskliga medvetandet och vara ett öga mot jorden.” säger Mikael Genberg.

Mikael Genberg är van vid att trotsa tyngdlagen. Genom boenden som trädhuset Hotell Hackspett samt undervattensboendet Hotel Utter Inn har hans projekt imponerat på besökare både i och utanför hemstaden Västerås. 2009 skickade Genberg ett konstverk till den internationella rymdstationen tillsammans med Sveriges första astronaut, Christer Fuglesang.

Denna gång tar Genbergs dröm bokstavligt talat flygande form hela vägen till månen. Tack vare ett samarbete med japanska ispace’s månrover TENACIOUS och månlandaren RESILIENCE kommer hans Månhus inom kort att landa på månen.

”Det är spännande att något så ursvenskt som den röda stugan med vita knutar får färdas så långt bort och uppmärksamma vår jordliga destination för många år framöver, säger Susanne Andersson, VD för Visit Sweden.

Här hittar du några av Sveriges mer jordnära röda stugor
Lyckligtvis behövs ingen månlandare för att uppleva den svenska röda stugans charm. Från kobbar och skär i skärgården till Smålands djupa skogar, från Österlens böljande fält till fjällbyarna i Lappland återfinns den röda stugan över hela landet. Så önskar ta del av lite svensk kultur, kanske ackompanjerat av en fika – skippa rymddräkten och boka en vistelse i Sverige!

Önskar du läsa mer om var du kan hitta den ikoniska röda stugan i Sverige besök https://visitsweden.com/about-sweden/swedish-red-houses/
Önskar du läsa mer om Månhuset besök https://themoonhouse.se/

Visit the original Sweden: https://visitsweden.com/visit-the-original-sweden/
Pressbilder Nordic: https://imagebank.sweden.se/my-selections/wwxrvf2b

Kontakt: Ebba Ekelund, PR Nordics: ebba.ekelund@visitsweden.com

Visit Sweden är svenska statens marknadsföringsbolag. En nationell turismorganisation med uppdrag att genom marknadsföring av destinationen Sverige öka landets attraktionskarft och bidra till turismkonsumtion, exportintäkter och sysselsättning. Visit Sweden arbetar tillsammans med svenska turismbranschen för att effektivt nå de mest eftertraktade målgrupperna för långsiktigt hållbar turism. Visit Sweden är baserat i Stockholm med lokal representation på flera utlandsmarknader. Visit Sweden har närmare 50 anställda och år 2023 var det statliga anslaget till bolaget 104,6 miljoner kronor. www.visitsweden.com/corporate

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.