Connect with us

Marknadsnyheter

Lansering av tjänsterna med TAKEOUT och Club Matas

Published

on

on, nov 29, 2017 16:01 CET

MenuCard AB (”MenuCard”) meddelar härmed att de två stora utvecklingsprojekten som varit på gång sedan avtalen ingicks (TAKEOUT i april 2017 och Club Matas i juli 2017) nu lanseras efter en utvecklings- och testperiod, vilken blev mer omfattande än tidigare beräknat. TAKEOUT-samarbetet är redan fullt integrerat i MenuCard-appen och de första användarna har beställt mat och fått denna levererad. MenuCard Club Matas-appen lanseras i dag för de 1,75 miljoner Club Matas-medlemmarna.  

TAKEOUT i MenuCard-appen 

Det var ursprungligen planen att samarbetet med TAKEOUT skulle implementeras i ett mindre integreret samarbete, vilket skulle kunna lanseras förhållandevis snabbt. Det blir dock snabbt tydligt att den riktiga lösningen skulle bli att investera extra resurser och månader för att därmed skapa en fullt integrerad lösning. Som ett resultat av detta kan nu användarna både beställa och betala för maten från de 200 TAKEOUT-kvalitetsrestaurangerna direkt i MenuCard-appen med rabatt. Testanvändare har varit mycket nöjda med lösningen och MenuCard bedömer att detta kommer att vara en kortare väg till den stora potential med samarbetet som finns genom den fullt integrerade lösningen. MenuCard kommer inom kort och särskilt från och med inledningen av 2018 att genomföra ett antal marknadsföringskampanjer i syfte att marknadsföra den nya funktionaliteten i MenuCard-appen.

För mer information hänvisas till pressmeddelande avseende lansering av TAKEOUT-samarbetet, vilket finns bolagets hemsida
här.

MenuCard-Club Matas-appen

Utvecklingen av MenuCard-Club Matas-appen har sedan avtalet ingicks varit planerad som nästa prioritet efter projektet med TAKEOUT och som litet bolag är det viktigt att fokusera på ett utvecklingsprojekt åt gången. Detta är bakgrunden till att lanseringen av MenuCard-Club Matas-appen lanseras senare än ursprungligen förväntat. Fokus har varit på att utveckla en produkt med hög kvalitet och det har redan genomförts en testlansering till ett mindre antal Club Matas-medlemmar. Denna testlansering föreföll lyckad och ledde till att 50 Club Matas-medlemmar på kort tid registrerade sig till MenuCard-Club Matas-appen. Mot denna bakgrund har Club Matas i dag lanserat den nya applikationen för de 1,75 miljoner medlemmarna. Härefter kan samtliga Club Matas-medlemmar besöka cirka 100 av MenuCards anslutna restauranger med 10 procent rabatt i kombinationen med intjäning av Club Matas-poäng. Betalningen sker fortsatt i MenuCards regi som en integrerad del i MenuCard-Club Matas-appen.

För mer information hänvisas till pressmeddelande avseende lansering av MenuCard Club Matas appen, vilket finns på bolagets hemsida
här
.

Kim Lykke Sommer, VD för MenuCard, kommenterar:

”Vi har sett fram emot lanseringen
av samarbetsavtalerne med TAKEOUT og Matas. Vi har fått vänta några extra månader på den tekniska utvecklingen, men har nu fået to løsninger, som giver samma sublima upplevelse som i MenuCards normala lösning. Jeg förväntar mig att på allvar se effekten under det kommande året. Lösningarna skiljer sig sinsemellan men båda bevisat att MenuCard har kapacitet att implementera stora samarbetsavtal utan att kompromissa med kvaliteten. Jag ser mycket fram emot den kommande marknadsförings- och kommunikationsuppgiften.”
 

För mer information om MenuCard, vänligen kontakta:

Kim Lykke Sommer, VD MenuCard AB

Telefon: +45 23 83 20 25

E-post:
kim@menucard.dk
 

https://menucard.dk/
 

Denna information är sådan information som MenuCard AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 november 2017.
 

MenuCard grundades i Danmark och digitaliserar restaurangbesöket på ett internationellt skalbart sätt. MenuCard är en app-baserad tjänst som vänder sig till företag och deras anställda. Via appen kan medarbetaren hantera allt från att få inspiration och att boka bord till mobilbetalning med 10 – 30 procents rabatt och en redovisning av restaurangbesöket som passar in i företagets administrativa system. MenuCard samarbetar med fler än 180 företag som har över 440 000 anställda. MenuCard har även avtal med 350 kvalitetsrestauranger. MenuCard erhåller en transaktionsavgift som baseras på hur mycket restauranggästen spenderar vid besöket och betaltjänsten är godkänd av danska Finanstilsynet, motsvarigheten till den svenska Finansinspektionen. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pricer omdefinierar butikshyllorna med Pricer Avenue™

Published

on

By

Pricer lanserar Pricer Avenue™, ett banbrytande system av elektroniska hylletiketter som omdefinierar butiksupplevelsen. Med varje detalj noggrant omarbetad, höjer detta system kundupplevelsen och öppnar nya möjligheter för detaljhandeln. Genom att kombinera skandinavisk design och modulär teknologi sätter Pricer Avenue™ en ny standard för hyllkantskommunikation. Piloter lanseras 2025.

Pricer introducerar Pricer Avenue™, ett nytt system som omdefinierar den traditionella butikshyllan för den globala detaljhandelsmarknaden. Den här innovativa lösningen öppnar upp helt nya möjligheter för vad digitala etiketter kan åstadkomma. Designad för att möta de verkliga utmaningar som detaljhandeln står inför idag, kombinerar systemet elegant skandinavisk estetik av den välkända svenska industridesignern Nikolaus Frank, avancerad modularitet och intelligent teknologi. Sammantaget förvandlar detta kilometer av outnyttjat hyllutrymme till en dynamisk, förstklassig kommunikationsplattform.

Vi är stolta över att kunna presentera Pricer Avenue™, ett helt nytt kommunikationssystem för butikshyllan. Med den snyggaste, mest avancerade etiketten på marknaden i kombination med en strömdriven kommunikationsskena kan detaljhandlare kommunicera med kunder på en helt ny nivå vilket helt förändrar butiksupplevelsen, säger Pricers Chief Product Officer Finn Wikander.

Centralt för systemet är kommunikationsskenan som kombinerar strömförsörjningen och smart datafunktionalitet med flexibel anslutning. Den här kommunikationsplattformen öppnar nya dörrar och intäktsströmmar för handlare, vilket gör det möjligt för dem att förbättra kundupplevelsen och förändra hur de interagerar med kunder i butik. I samarbete med Epishine har Pricer även integrerat en självdriven enhet. Epishines teknologi fångar inomhusljus för att göra elektroniken självförsörjande, vilket eliminerar behovet av batterier.

De strömlinjeformade och enhetliga Pricer Avenue™-etiketterna ersätter de traditionella digitala etiketterna, vilket skapar en snyggare och mer enhetlig estetik. Etiketterna sätts enkelt på skenan med en snap-on funktion, har en uppgraderad display, med en smalare ram som gör den aktiva ytan större och ökar kommunikationsmöjligheterna. Etiketterna är designade för att fungera perfekt tillsammans, och när de kombineras skapas en dynamisk Floating Canvas, vilket gör att man flexibelt kan ändra budskap.

Pricer Avenue™ är inte bara en ny digital etikett det är en ny innovativ uppgradering av hyllkanten. Vi har skapat en plattform som levererar värde för detaljhandlare, höjer kundupplevelsen och öppnar nya möjligheter för kommunikation i butiken. Med Pricer Avenue™ ger vi varumärken och handlare möjlighet att utforska helt nya möjligheter på hyllkanten, säger Chris Chalkitis, Chief Technology & Digital Officer på Pricer.

Pricer, ett ledande globalt företag inom den retail tech baserat i Sverige, presenterar detta nya koncept på National Retail Federation 2025 Expo i New York. Piloter för Pricer Avenue™ lanseras under 2025.

Läs mer om Pricer Avenue™ och Pricer på: www.Pricer.com/priceravenue

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Finn Wikander, Chief Product Officer, +46 705 233077, finn.wikander@pricer.com

Chris Chalkitis, Chief Digital Officer, +46 70 4849812, chris.chalkitis@pricer.com

info@pricer.com

Om Pricer

Pricer är ett ledande globalt techföretag inom den snabbväxande marknaden för smart retail med digitala butikslösningar som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Genom digitala prisetiketter, avancerad teknik såsom optisk trådlös kommunikation och AI samt ständig innovation lägger Pricer grunden för kommunikation och effektivitet i butik. Bakom Pricers branschledande snabba, robusta och skalbara plattform som ständigt utvecklas med ny funktionalitet ligger 30 års branscherfarenhet. Pricer grundades i Sverige 1991 och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.pricer.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pricer och Focal Systems ingår strategiskt samarbete för att ta nästa steg i digitaliseringen av fysiska butiker

Published

on

By

Pricer och Focal Systems, en ledande aktör inom AI-lösningar för butikshyllor, ingår ett strategiskt samarbete för att påskynda digitaliseringen och optimeringen av den fysiska butiken för detaljhandlare världen över.

Genom samarbetet förenas Pricers innovationer inom dynamisk prissättning och kommunikation vid butikshyllan med Focal Systems avancerade lösningar för datorseende och produkttillgänglighet, för att maximera kundnöjdheten och optimera arbetet i butiken.

Pricer var först på marknaden med dynamisk prissättning och digitalisering av kommunikationen mellan etiketterna på butikshyllan och kunden, och har varit en ledande partner för detaljhandelns digitalisering. Focal Systems har varit pionjär inom tillämpningen av datorseende för att digitalt i realtid få information om vilka produkter som finns tillgängliga på hyllan. Tillsammans gör Pricer och Focal Systems det möjligt för detaljhandlare att effektivisera arbetet i butiken, minimera antalet slutsålda produkter, öka försäljningen och förbättra kundnöjdheten.

Samarbete för ökad effektivitet vid butikshyllan

För butikerna ger integrationen av Focal Systems AI-baserade kameror med Pricers ledande plattform för elektroniska hyllkantsetiketter ett flertal fördelar:

Insikter i realtid: Genom en automatisk signal när en slutsåld produkt upptäcks kan butikspersonal snabbt fylla på hyllan, vilket ger nöjdare kunder.

Dynamisk automatisering av arbetsflöde: Arbetsflödet automatiseras och uppgifter anges i prioriteringsordning så att butikspersonalen kan arbeta effektivare.

Patenterad innovation: Kamerabaserad detektering av slutsålda varor, blinkande digitala etiketter och information om alternativa platser där en vara kan finnas.

Sömlös integration: Standardiserade API:er som skapar unikt värde och synkroniserar etiketternas blink, ger uppdaterad information och insikter om status på butikshyllorna.

Pricers och Focal Systems kombinerade lösning med ett helt digitaliserat flöde av information om butikshyllan ger ett mätbart värde för handlarna.

Strategiskt samarbete för framtidens detaljhandel

Vi är stolta över att kunna kombinera vår ledande teknik med Focal Systems AI-baserade kamera. Vi är båda övertygade om vikten av att digitalisera den fysiska butiken. Pricer har varit pionjär inom dynamisk prissättning och kommunikation vid butikshyllan. Tillsammans med Focal Systems tar vi nästa steg och digitaliserar det som finns på hyllan och det som inte finns för att öka effektiviteten för detaljhandeln, säger Chris Chalkitis, CDO på Pricer.

Focal Systems AI-teknik förändrar arbetet inom detaljhandeln genom att butikshyllorna övervakas i realtid och att arbetet med att fylla på varor på hyllorna optimeras.

Samarbetet med Pricer, som är en globalt ledande aktör med unika innovationer och teknik, skapar ett stort värde för detaljhandlare. Tillsammans levererar vi en integrerad, datadriven lösning som gör verksamheten mindre komplex, automatiserar arbetsflöden och förbättrar upplevelsen i butiken. Vi ser fram emot att visa upp resultatet av vårt samarbete för handlare och deras kunder, säger Kevin H. Johnson, vd på Focal Systems.

Framtidens lösning visas på NRF 2025

Samarbetet presenteras på mässan National Retail Federation (NRF) Big Show i januari 2025, där Pricer och Focal Systems visar den integrerade lösningen i Pricers monter. Samarbetet är startskottet för ett helt nytt sätt att arbeta med butikshyllor och tar innovation inom detaljhandeln till en ny nivå.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Chris Chalkitis, Chief Digital Officer, 0704-849812

Finn Wikander, Chief Product Officer, 0705-233077

info@pricer.com

Om Pricer

Pricer är ett ledande globalt techföretag inom den snabbväxande marknaden för smart retail med digitala butikslösningar som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Genom digitala prisetiketter, avancerad teknik såsom optisk trådlös kommunikation och AI samt ständig innovation lägger Pricer grunden för kommunikation och effektivitet i butik. Bakom Pricers branschledande snabba, robusta och skalbara plattform som ständigt utvecklas med ny funktionalitet ligger 30 års branscherfarenhet. Pricer grundades i Sverige 1991 och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.pricer.com

Om Focal Systems

Focal Systems är en ledande leverantör av AI-drivna lösningar baserade på datorseende som hjälper detaljhandeln att automatisera verksamheten och optimera produkttillgängligheten genom realtidsövervakning av hyllorna. Med denna avancerade teknik får handlarna användbara insikter för ökad effektivitet och lönsamhet. För mer information, besök www.focal.systems.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Att känna samhörighet med naturen kan lindra psykiska påfrestningar efter förlusten av en närstående.

Published

on

By

En studie publicerad i International Journal of Environmental Research and Public Health undersökte hur förlust av en närstående i COVID-19-pandemin påverkar psykisk hälsa. Komplicerad sorg, en långvarig och intensiv sorg som påverkar vardagen, kopplades till högre risk för depression och ångest. Studien fann att en stark känsla av samhörighet med naturen kunde mildra dessa negativa effekter.

Studien, som omfattade 153 deltagare som förlorat en närstående till COVID-19, visade att de med starkare koppling till naturen upplevde lägre nivåer av depression och ångest trots svår sorg. Resultaten tyder på att samhörighet med naturen kan fungera som en skyddsfaktor, genom att ge en känsla av tillhörighet när en betydelsefull person gått bort.

Forskningen belyser relationen mellan naturupplevelser och sorg, men resultaten bör tolkas med försiktighet då studien genomfördes under en unik global pandemi och på en begränsad urvalsgrupp.

Källa: psypost.org

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.