Marknadsnyheter
BFGoodrich lanserar ny serie buss- och lastbilsdäck på SOLUTRANS
må, dec 11, 2017 13:51 CET
Den ledande tillverkaren av terrängdäck sedan mer än 100 år, BF Goodrich, lanserar en ny serie lastbils- och bussdäck i Europa.
Den här europeiska lanseringen markerar att BFGoodrichs lastbilsdäck nu är ett globalt märke med en världsomspännande täckning, inklusive service och support till alla användare av lastbilar. Den nya serien finns tillgänglig i början av år 2018 och inkluderar däck avsedda för alla segment av marknaden för lastbils- och bussdäck, fjärrtransport, regionaltrafik, terrängkörning och stadstrafik under alla årstider.
BFGoodrich började tillverka däck i Akron, Ohio i USA 1870 och har sålt lastbilsdäck i mer än 80 år. Märket är nu väl etablerat världen över på marknaden för lastbilsdäck och säljer över 1,6 miljoner däck per år – överallt utom i Europa. Den här lanseringen kompletterar bilden och markerar att BFGoodrich nu är ett globalt märke för personbilsdäck, däck till fyrhjulsdrivna fordon och till lastbilar.
Den nya serien däck för framhjul, drivhjul och trailers tillverkas i Europa, för europeiska fordonsparker på europiska vägar och är utvecklade för att motsvara slutanvändarnas krav. De finns tillgängliga i fyra fälgstorlekar – 15 tum, 17,5 tum, 19,5 tum och 22,5 tum och täcker alla de viktigaste lastbilssegmenten. Alla däck är märkta M+S och/eller 3PMSF för grepp och rörlighet oavsett väderförhållanden.
-
BFGoodrich, Route Control: utformade för transport av blandgods, ger den här serien säkra och slitstarka prestanda. Däcken kan mönsterskäras och regummeras för att minska kostnaden per kilometer och är anpassade för vagnparker och deras behov med breda framdäck och 60-serier för optimerad nyttolast.
-
BFGoodrich Cross Control: för byggen och konstruktionsarbeten. Robusta däck med bra grepp som genomgått hårda tester i Afrika. Som standard har de robust stomme och kan regummeras.
-
BFGoodrich Urban Control; specialgjorda för stadsbussar är de säkra och tystgående. De har extra förstärkning av däcksidan och är utrustade med ett RFID chip för enklare uppföljning av underhåll och inventering.
Lanseringen på SOLUTRANS handlar inte bara om däck utan också om service och support till ägarna av vagnparker; de här är de fyra viktigaste:
-
BFGoodrichs nya serie lastbilsdäck kan mönsterskäras och regummeras.
-
BFGoodrich har sådant förtroende för sin produkt att den nya serien lanseras i början av 2018 med en 100% kundnöjdhetsgaranti – för de 100 första dagarnas användning.
-
BFGoodrich Good Project – hjälper förare/ägare att starta eget företag, med chansen för ett nytt företag att vinna en omgång på sex däck till lastbilen var tredje månad.
-
Från Baja till Dakar, motorsport och racing är en del av BFGoodrichs DNA och 2018 kommer BFGoodrich att bli officiell däckleverantör
[1]
till den nya Formel Truck-serien som baseras på Renault lastbilar.
Det nya BFGoodrich lastbils-däcket lanseras och börjar säljas i januari 2018 av fler än 3000 professionella återförsäljare över hela Europa.
[1]
BFGoodrich® Route Control standarddäck – 385/55 R 22.5 fram / 315/70R22.5 på drivhjulen
För ytterligare information vänligen kontakta:
Presskontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Mobil: 46 72 250 07 40, E-post:
lotta.wrangle@michelin.com
Om BFGoodrich
Med mer än 100 års historia att falla tillbaka på kan BFGoodrich erbjuda däck för alla tillfällen, från vanlig vardagsanvändning till terrängkörning, med ett gemensamt tema: extrema prestanda. I Europa liksom i USA är märket förknippat med de största sportevenemangen. BFGoodrich har sålt lastbilsdäck i över 80 år, och är väl etablerat på marknaden för lastbilsdäck med en försäljning av långt över en miljon däck per år. BFGoodrich är ett märke som är designat av entusiaster för entusiaster. All information kan hämtas på
lastbil.bfgoodrich.se
Taggar:
Marknadsnyheter
”Misstag” med Miss Li är Årets låt på Svensktoppen
”Misstag” med Miss Li är den mest framgångsrika låten på Svensktoppen under 2024. Den gick in på listan i mars och höll sig kvar i 37 veckor i sträck. Det avslöjas när Carolina Norén idag summerar det gångna året för Svensktoppen. Ett år som också präglats av många rekord.
Miss Li. Foto: Martina Holmberg.
Låten är en av Miss Lis egna favoriter, men hon trodde inte ens att den skulle bli spelad i radio.
– När jag skulle spela upp ”Misstag” för mitt skivbolag sa jag till dem: ”Nu har jag gjort en riktigt svår låt, jag tror inte att den kommer att bli spelad i radio”. De lyssnade och sa: ”Om du försöker göra en svår låt har du misslyckats totalt!”, berättar Miss Li skrattande.
Det är andra gången som Miss Li vinner utnämningen ”Årets låt” på Svensktoppen, senast var 2022 med ”X”.
– Miss Li hör till en av de mest framgångsrika artisterna under senare år på Svensktoppen. Om hon lyckas få en etta till så kommer hon gå om Ann-Louise Hanson i Svensktoppens statistik över de mest framgångsrika kvinnliga artisterna, konstaterar Carolina Norén, programledare och producent för Svensktoppen.
Benjamin Ingrosso blir ”Årets artist” och skriver också in sig i Svensktoppens rekordbok. Han har haft tre ettor under året (”Kite”, ”Honey Boy” och ”Look Who’s Laughing Now”), något som bara artister som Orup och Lasse Berghagen lyckats med tidigare.
”Årets kompositör” blir Jimmy ”Joker” Thörnfeldt, bland annat för Melodifestivalvinnaren ”Unforgettable” med Marcus & Martinus och ”Que Sera” med Medina. ”Que Sera” är för övrigt den mest framgångsrika Melodifestivallåten på Svensktoppen under 2024.
”Årets nykomling” är en annan deltagare från Melodifestivalen, Jacqline med låten ”Effortless”.
I december skrev också gruppen Björnzone Svensktoppshistoria. Deras ” A Christmas Song” blir den första jullåten som går rakt in på Svensktoppens förstaplats. Det har inte hänt sedan starten1962.
Årets låt: Misstag med Miss Li
Årets artist: Benjamin Ingrosso
Årets kompositör: Jimmy ”Joker” Thörnfeldt
Årets nykomling: Jacqline
Årets Svensktoppsmelodier presenteras i P4 Sveriges Radio onsdag 1 januari kl. 14.30-16.00.
Årets Svensktoppsmelodier totalpoäng
1. Misstag – Miss Li: 6316
2. Que Sera – Medina: 5274
3. Kite – Benjamin Ingrosso: 4341
4. Look Who’s Laughing Now – Benjamin Ingrosso: 4274
5. Honey Boy – Benjamin Ingrosso m fl: 4100
6. Heroes Are Calling – Smash Into Pieces: 3268
7. Natthimlen – Victor Leksell: 3038
8. Unforgettable – Marcus & Martinus: 2919
9. Hålla mig – Molly Sandén: 2737
10. Slutet av sommaren – Molly Sandén: 2712
11. Regnblöta skor – Miriam Bryant: 2634
12. Give My Heart A Break – Cazzi Opeia: 2527
13. Back to my roots – Jay Smith: 2259
14. Effortless – Jacqline: 2134
15. Lost and Found – Molly Sandén & Victor Leksell: 1811
För mer information, vänligen kontakta:
Carolina Norén, programledare/producent Svensktoppen
carolina.noren@sverigesradio.se
070 215 63 05
Marknadsnyheter
ADHD: En dynamisk diagnos som formas av livets krav
En ny långtidsstudie visar att ADHD ofta pendlar mellan remission och återfall snarare än att följa en konstant bana. Studien, som följde 483 personer under 16 år, fann att 63,8 % upplevde fluktuerande symtommedan bara 9,1 % uppnådde fullständig remission. Resultaten utmanar den traditionella uppfattningen att ADHD är kronisk eller permanent.
Livets krav kan mildra symtom
En oväntad upptäckt var att högre krav i livet, som ansvar på jobbet eller i familjen, ofta kopplades till mildare ADHD-symtom. Strukturerade miljöer med tydliga konsekvenser kan hjälpa personer med ADHD att hantera sina svårigheter, även om denna effekt minskar med åldern.
Viktigt med realistiska förväntningar
Forskningen betonar vikten av att se ADHD som en dynamisk diagnos. Perioder av symtomförsämring är normala och inte ett tecken på misslyckande. Med rätt stöd och anpassningar kan personer med ADHD hantera fluktuationerna och skapa ett välfungerande liv.
Källa: psypost.org
Marknadsnyheter
Premiär för Coop Östra
Med 186 butiker, verksamhet i fyra län, närmare 1,4 miljoner medlemmar, 14 miljarder i omsättning och drygt 5 300 medarbetare är nya Coop Östra efter sammanslagning mellan CBS och Föreningen Coop Östra störst bland Sveriges 25 Coop-föreningar. Idag, 1 januari 2025, bildas den nya föreningen och fortsätter resan mot att bli Sveriges bästa matkedja och matsveriges bästa arbetsplats.
– Det bor en fantastisk genomförandekraft i att samlas alla kompetenser under ett och samma tak. Med detta kommer utökade möjligheter att strategiskt och operativt stärka vår lokala konkurrenskraft och förädla värdeerbjudandet mot medlemmar och kunder. Närhet till beslut, kunskapsdelning och tydliga ansvarsområden lägger samtidigt grunden för kortare tid mellan idé och genomförande, en förutsättning för att lyhört driva innovation och förändring som motor för att stärka konsumentvärdet. Det gångna årens satsningar har börjat ge fina resultat på flera plan och vi börjar se att fler och fler får upp ögonen för Coop Butiker & Stormarknader som ett av matmarknadens mest konsumenttillvända företag. Den fina utvecklingsresan fortsätter vi nu under Coop Östras flagg, säger Meta Persdotter, vd för Coop Östra och Coop Butiker & Stormarknader.
– Bildandet av nya Coop Östra är mycket positivt för utvecklingen av vår affär och vårt erbjudande samtidigt som det stärker länken mellan våra nära 1,4 miljoner medlemmar och deras butiker. Närheten ökar medlemmarnas incitament och möjlighet till delaktighet och påverkan, säger Kerstin Wallentin, styrelseordförande i Coop Östra.
Coop Östra i korthet
Verksamhetsområde: | Stockholm, Södermanland, Uppsala, Östergötland |
Antal butiker: | 186 (149 Coop, 29 Stora Coop, 4 X:-tra, 4 Coop Mini/Alltid Öppet) |
E-handel: | 7 e-handelshubbar (Stora Coop Eskilstuna, Stora Coop Nyköping, Stora Coop Ingelsta/Norrköping, Stora Coop Häggvik/Sollentuna, Stora Coop Boländerna/Uppsala, Stora Coop Vinsta/Vällingby, Stora Coop Värmdö) samt sommartid Skärgårds-Coop med cirka 50 angörningsbryggor i Stockholms skärgård. |
Marknadsandel: | Omkring 17 procent |
Antal medlemmar: | Drygt 1 350 000 |
Kort historik. 2015 förvärvade fd Konsumentföreningen Stockholm (KfS) en tredjedel av det då KF-ägda Coop Butiker & Stormarknader AB (CBS). 2022 förvärvade KfS resterande två tredjedelar. Medan KfS fokuserade på koncernfrågor, ägarstyrning och medlemsaktiviteter ansvarade CBS för försäljning och drift av koncernens cirka 190 butiker. I juni 2024 namnändrade KfS till Föreningen Coop Östra och den 1 oktober samma år utsågs Meta Persdotter till vd för både CBS och Föreningen Coop Östra. Från den 1 januari 2025 är verksamheterna sammanslagna under det gemensamma namnet Coop Östra med Meta Persdotter som fortsatt vd.
Gott nytt år!
För ytterligare information, kontakta:
Bernd Schmitz
PR & kommunikation
Coop Östra
076-116 80 99
bernd.schmitz@coop.se
Om Coop Östra
Coop Östra, Coop i Sveriges största konsumentförening med fler än 1,35 miljoner medlemmar, fokuserar på att de många människorna kan få god, hälsosam, prisvärd och hållbar mat på bordet. Mötet med konsumenterna sker i cirka 190 butiker (Coop, Stora Coop, lågpriskonceptet X:-tra och obemannade dygnet runt-öppna Coop Mini/Alltid öppet) i Stockholm, Södermanland, Uppsala och Östergötland. Via Coop Östras lokala e-handelshubbar levereras online-beställd mat hem till hushåll alternativt till utvalda butiker eller utplacerade hämta-skåp. Sommartid sker leveranser även i Stockholms Skärgård. Coop Östra engagerar drygt 5 300 medarbetare och har sitt säte i Stockholm. För mer information se www.coopostra.se
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke