Connect with us

Marknadsnyheter

Eyeonid Group AB (publ) tecknar 2 års avtal med sydafrikanska My Cybercare (Pty) Ltd om återförsäljning av EyeOnIDs proaktiva ID-Bevakningstjänster

Published

on

fr, jan 19, 2018 15:32 CET

Eyeonid Group AB har idag tecknat ett 2 årigt avtal för sin ID-bevakningstjänst med det sydafrikanska bolaget My Cybercare (Pty) Ltd. Eyeonid Group AB kommer tillhandahålla en kundportal samt tjänsten för proaktiv ID-bevakning som integreras till en befintlig IT-plattform tillhandahållen av My Cybercare.

Eyeonid Group AB och My Cybercare (Pty) Ltd har ingått ett långsiktigt samarbete för den sydafrikanska marknaden som ett första steg, vilket är tänkt att expandera till andra delar av Afrika och regioner när tillfälle ges. My Cybercare kommer marknadsföra tjänsten från EyeOnID till både befintliga och nya kunder i Sydafrika.
My Cybercare erbjuder en cyber-försäkring inkluderat ett antivirusprogram för konsument- och företagsmarknaden i Sydafrika tillsammans med sin partner Genric Insurance.
My Cybercare har sedan tidigare ett befintligt distributionsavtal med en välkänd global leverantör av antivirus-mjukvara. Denna antivirus-mjukvara tillsammans med en försäkring från Genric Insurance Company paketeras nu ihop den proaktiva ID-bevakningstjänsten från EyeOnID.
Försäljningen av tjänsten kommer att ske både via en befintlig e-handeltjänst från My Cybercare (www.mycybercare.com) samt i olika paketeringar med fysiska och virtuella produkter via lokala och globala partners som hanteras av My Cybercare.

Eyeonid Group AB erhåller ersättning enligt två modeller:

·    När tjänsten bundlas i en kampanj med tredjepartsprodukt erhåller Eyeonid Group en fast årsavgift per användare gällande det första året, och om kunder därefter väljer att förlänga tjänsten erhåller Eyonid Group en löpande månatlig ersättning.
·    Om tjänsten säljs direkt till kund av My Cybercare erhåller Eyeonid Group en löpande månatlig ersättning per användare.
·    Beräknat på årsbasis är de månatliga ersättningarna högre.

Utöver de rörliga ersättningarna ovan erhåller även Eyeonid Group en mindre engångsersättning vid leverans.

Baserat på tidigare volymer som My Cybercare levererat och prognoser uppskattas avtalets värde till minst EUR 500 000 över 2 år.    

“Sydafrika är en strategiskt viktig marknad med hänseende till den möjliga volymen av kunder. Idag bor det närmare 60 miljoner människor i Sydafrika med en god internetpenetration om över 22 miljoner användare. Teamet och ledningen bakom My Cybercare har en lång och framgångsrik erfarenhet av både regionen och stora samarbeten inom Cybersäkerhet. Detta gör att de förstår väl både värdet av vår tjänst samt hur den på bästa sätt integreras i deras befintliga erbjudande.
Jag är väldigt glad att vi har lyckats få till detta samarbete med en så pass erfaren aktör på den Sydafrikanska marknaden och detta bekräftar ännu en gång att vi har en väldigt internationellt konkurrenskraftig tjänst säger Daniel Söderberg”, VD Eyeonid Group AB.

”We are very happy with our new agreement with Eyeonid Group. The solution will be fully integrated with the MyCybercare Suite of Insurance Products. The solution will form part of the new MyCybercare Personal Monitoring Services. The Service will look to offer customers an Always-On, live monitoring of personal info such as ID, Email, Credit Card and phone number. The system searches the web and dark web, providing notifications, alerts and remediation assuming fraudulent input.  We have seen a strong demand in our markets, and we have evaluated several ID-monitoring solutions on the market but our conclusion is that the service from Eyeonid group is a state of the art solution that will work perfectly with our offering and offer the future proof solution that we need says Simon Campbell-Young, CEO of My Cybersecurity Ltd.
Contact us at www.my-cybercare.com

Denna information är sådan information som Eyeonid Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 januari 2018.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Henrik Sundewall, styrelseordförande Eyeonid: 076-877 00 00.
Daniel Söderberg, VD Eyeonid, Tfn: 073-422 79 30, e-post: daniel.soderberg@eyeonid.com
Se även: www.eyeonid.com

Om EyeOnID
Eyeonid grundades 2014 och har sedan starten utvecklat en tekniskt komplex och avancerad plattform gällande proaktiva ID-skyddstjänster. Bolagets tjänst bevakar och larmar kunder när känslig, privat och företags digitala information, som t ex inloggningsuppgifter, kreditkortsnummer och personnummer, konstateras på obehöriga platser på internet, varpå kunden kan agera och skydda sig.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Parisa Liljestrand närvarar på 60:e Guldbaggegalan

Published

on

By

Måndagen den 13 januari närvarar kulturminister Parisa Liljestrand på Guldbaggegalan i Stockholm. Guldbaggen är Sveriges främsta filmpris och har delats ut sedan 1964 för framstående insatser inom den svenska filmen under det gångna året. Årets gala är 60:e i ordningen.

– Guldbaggegalan är en hyllning till svensk film och en bransch som bidrar till såväl kulturupplevelser som näringar runtom i landet. Guldbaggen är också en hyllning till filmen och de olika röster, berättelser, erfarenheter samt gemenskap som film kan förmedla och skapa. Att närvara på den 60:e upplagan av galan i år är en ära, säger kulturminister Parisa Liljestrand.

Guldbaggegalan arrangeras av Svenska Filminstitutet i samarbete med SVT och äger rum på Cirkus i Stockholm den 13 januari 2025. Galan direktsänds i SVT1 kl. 20.00.

Mer information om alla kategorier och nomineringar finns på Guldbaggens webbplats
 

Harald Eiken
Pressekreterare åt kulturminister Parisa Liljestrand
Mobil: 076-781 42 09
harald.eiken@regeringskansliet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Chatboten som revolutionerar inkassobranschen – Glenn 3.0

Published

on

By

 
coeo inkasso tar ytterligare steg i riktning mot att bli Sveriges ledande inkassobolag. Nu lanserar de, som enda inkassobolag i Sverige, Glenn 3.0 – en AI-tränad chatbot som ska ge lika bra rådgivning och hjälp som en mänsklig kontakt. Glenn 3.0 har tagits fram i samarbete med AI-bolaget Ebbot.

Med den nya, uppgraderade chatboten, Glenn 3.0 får kunderna ännu bättre möjlighet att lösa sina inkassoärenden när de vill under dygnet – i en miljö de själva känner sig bekväma i.

 

– Fram tills nu har det främsta användningsområdet i vår chatbot varit att kunna ge information samt att hantera standardiserade processer som exempelvis bestridanden. Chatboten har då snabbt kunnat ta fram relevanta uppgifter och svara på frågor om i vilket skede en konsument riskerar en betalningsanmärkning eller vad som gäller när en vara returnerats. Nyheten nu är att ”Glenn” tar sig an rollen som rådgivare fullt ut, förklarar Pernilla Almström, vd på coeo.

 

Omfattande träning

För att råden ska bli tillförlitliga har ett stort antal inkassoexperter från coeo försett chatboten med gedigna kunskapsunderlag. Dels har man säkerställt att ”Glenn” är införstådd med de lagar och förordningar som gäller vid inkassohantering, dels har coeo ställt sin chatbot inför en rad olika scenarier och säkerställt att ”Glenn” står redo att ge bästa möjliga råd. Utöver rådgivning får ”Glenn” kapacitet att implementera och genomföra det som avtalats, samt skicka en bekräftelse till kunden.  

 

”Glenns” framsteg har tagits i nära samarbete med AI-bolaget Ebbot, som genom djupgående AI-kompetens varit med och bidragit till att ”Glenn” har ett ödmjukt, vänligt och konstruktivt förhållningssätt.

 

Pernilla Almström är fast förvissad om att kvalitén på ”Glenns” rådgivning kommer att hålla minst lika god nivå som de råd hans mänskliga kollegor ger.

 

– Självklart är vi noga med att lära upp nya medarbetare, och med att säkerställa att alla vidareutbildas kontinuerligt men så mycket noggrann och systematisk träning som ”Glenn” fått skulle vara svårt att genomföra med en mänsklig kollega. Vi människor kan ju dessutom ha en dålig dag på jobbet av olika skäl. ”Glenn” som trots allt är en chatbot står för en maskinell jämnhet och kommer bara att bli bättre ju fler ärenden han löser.

 

En möjlighet – inte ett krav

För en del människor kan ett inkassokrav vara känslomässigt jobbigt. Feedbacken coeo fått är att många kunder uppskattar möjligheten att få lösa sitt ärende utan kontakt med en annan människa. Att de dessutom kan få ärendet ur världen när som helst på dygnet är ofta uppskattat. Sen finns det såklart de som hellre pratar med en annan människa än en chatbot.

 

– Vi har också ett team med empatiska och kompetenta rådgivare. Våra tekniska framsteg är en möjlighet för de som uppskattar smidigheten det innebär. De som hellre vill prata med en människa är mer än välkomna att göra det, klargör Pernilla Almström.  

 

För mer info:

Pernilla Almström, vd coeo inkasso

E-post: pernilla.almstrom@coeo-inkasso.se

 

Om coeo inkasso

coeo Inkasso finns i 7 länder och är ett av Europas snabbast växande inkassobolag. Vi kombinerar de mest moderna lösningarna med en gedigen kunskap om inkasso.

 

Tillsammans med våra medarbetares expertis och det senaste inom AI levererar vi effektiv och kundfokuserad inkasso. Är kunden viktigast för dig ska du samarbeta med oss – vi stärker relationen mellan dig och din kund.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

BioStock: SynAct Pharmas emission övertecknades

Published

on

By

I december genomförde SynAct Pharma framgångsrikt riktade emissioner som inbringade 45 Mkr, och nu har även en företrädesemission om cirka 20 Mkr genomförts genom en övertecknad transaktion till en premie. Teckningsgraden uppgick till 161,8 procent, vilket eliminerar behovet av att aktivera garantiåtaganden och visar på ett starkt stöd från aktieägarna.

Läs hela artikeln på biostock.se:

https://www.biostock.se/2025/01/synact-pharmas-emission-overtecknades/

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capitalhttps://www.biostock.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.