Marknadsnyheter
PEN får order på butiksinredning för den kinesiska marknaden
to, feb 08, 2018 10:52 CET
PEN Concept Group har, genom det helägda dotterbolaget Qingdao Oboya Shop Concept Co., Ltd., fått en order från Liqun Group Co., Ltd., avseende butiksinredningsprodukter såsom enkla och dubbla hyllsystem och displayhyllor. Samtliga produkter, tillverkade i PEN’s produktionsenhet i Qingdao, skall levereras till en nyöppnad butik i Boncheng i provinsen Shangdong. Totalt ordervärde uppgår till ca 830 kCNY (ca 1.060 kSEK). Liqun Group planerar att öppna ytterligare butiker efter det kinesiska nyåret med intentionen att fortsätta samarbetet med PEN.
Johan Burtus, VD för PEN Concept Group AB, förklarar:
“Butikssegmentet fortsätter att utvecklas väl. Vi är mycket glada för denna order från Liqun och ser fram emot ett framgångsrikt samarbete.”
För frågor om affären, vänligen kontakta:
Johan Burtus, VD, PEN Concept Group AB
E-post: johan.burtus@pen.se
Telefon: 0738-000 460
Denna information är insiderinformation som PEN Concept Group AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8/2-2018.
PEN Concept Group i korthet
PEN Concept Group AB, med säte i Jönköping, är en fullserviceleverantör av inredningar för butiker, mässmontrar, event, restauranger och showrooms. Gruppen är uppbyggd med alla resurser för att kunna erbjuda kunderna inredningar såväl från ett standardprogram som tillverkas i stora volymer till speciallösningar. Verksamheten bedrivs i de svenska dotterbolagen PEN Interiör AB i, PEN Shop Concept AB samt GOODS Sweden AB. Dessutom sker tillverkning och distribution av butiksinredningsprodukter i det kinesiska dotterbolaget Qingdao Oboya Shop Concept Co., Ltd.
Liqun i korthet
Liqun Group Co., Ltd., ‘LIQUN’, är en koncern med över 70 års erfarenhet av handel och distribution i Kina. Affärskonceptet inkluderar butiker, logistik, hotell, apotek, import och export samt fastigheter.
LIQUN tillhör sedan 2004, som enda handelskedja i Shangdongprovinsen, listan över kinas 500 största företag (Top 500 Chinese Enterprises).
Försäljningen enligt 2016 års bokslut uppgick till 10.2 mdr CNY (Bloomberg.com / 601366:CH).
Taggar:
Marknadsnyheter
Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK
Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.
Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.
Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com
Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.
Marknadsnyheter
Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK
Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.
Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.
Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com
Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.
Marknadsnyheter
Robert Hellgren Revolutionerar Hantverksbranschen med Digitalisering
Robert Hellgren driver på den digitala transformationen i hantverksbranschen och visar vägen för framtidens innovativa lösningar. Med sin expertis och vision har Robert Hellgren blivit en nyckelperson i att modernisera traditionella hantverk genom digitala verktyg och smart teknik.
Robert Hellgren: Digitaliseringens Pionjär inom Hantverksbranschen
Hantverksbranschen, som länge präglats av traditionella arbetsmetoder, står inför en digital revolution. I spetsen för denna förändring hittar vi Robert Hellgren, en visionär affärsman som med sin expertis och innovationskraft transformerar hur hantverkare arbetar och interagerar med sina kunder.
Robert Hellgren har identifierat behovet av digitala verktyg för att effektivisera processer och förbättra kundupplevelsen. Genom att införa digitala plattformar och automatiserade lösningar möjliggör han för hantverkare att enklare hantera bokningar, fakturering och projektledning. Denna förändring leder till tidsbesparingar, minskade kostnader och ökad transparens för både företag och kunder.
Fördelarna med digitaliseringen är många. Hantverkare kan nu fokusera mer på sitt hantverk och mindre på administrativa uppgifter, samtidigt som kunderna får snabbare och mer tillgänglig service. Robert Hellgren menar att detta inte bara förbättrar branschen ekonomiskt, utan också stärker förtroendet mellan hantverkare och kunder.
Med Robert Hellgrens arbete fortsätter hantverksbranschen att utvecklas i en riktning där innovation och tradition möts, vilket banar väg för en mer hållbar och framgångsrik framtid.
Robert Hellgren
Storgatan 11B
171 63 SOLNA
Taggar:
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke