Connect with us

Marknadsnyheter

Från hälso- och sjukvårdsstyrelsen 8 februari

Published

on

to, feb 08, 2018 13:00 CET

Årsredovisning 2017

Allt fler patienter får besök inom vårdgarantins 90 dagar och väntetiderna på sjukhusens akutmottagningar fortsätter att minska. Det visar hälso- och sjukvårdsstyrelsens årsredovisning från 2017.

Hälso- och sjukvårdsstyrelsen har ett övergripande ansvar för hälso- och sjukvårdsfrågorna i Västra Götalandsregionen. Några av de viktigaste målen för 2017 var att

  • minska den psykiska ohälsan och förbättra omhändertagandet av personer med psykisk sjukdom

  • stärka patientens ställning i vården

  • öka den medicinska kvaliteten och förbättra effektiviteten i organisationen

Under 2017 visar måluppfyllelsen på en positiv utveckling även om mycket arbete återstår för att uppfylla målen. Några händelser nämns som särskilt viktiga:

  • Beslut om handlingsplan för omställningen av hälso- och sjukvården. Beslutet togs i bred politisk enighet och syftar till en utveckling av den nära vården i Västra Götaland.

  • Start av närakut på Östra Sjukhuset i Göteborg för att förbättra det akuta omhändertagandet.

  • Pilotprojekt inom psykiatri med förstärkt psykiatrisk kompetens vid sex vårdcentraler. Projektet syftar till ett bättre omhändertagande av barn och unga med psykisk ohälsa

  • Breddinförande av mobil närvård i nästan alla kommuner i Västra Götaland.

Det ekonomiska utfallet för hälso- och sjukvårdsstyrelsens årsredovisning uppgår till +-0 kronor.

Handlingsplan för bättre psykisk hälsa

Hälso- och sjukvårdsstyrelsen har antagit en handlingsplan för att förbättra den psykiska hälsan under åren 2018-2020. Handlingsplanen innehåller bland annat insatser för att

  • äldre personer med psykisk ohälsa ska få rätt vård och stöd

  • personer som har behov av samordnade insatser från flera vårdgivare ska ha en samordnad individuell plan

  • alla elever ska kunna lämna grundskolan med godkända betyg

  • förebygga och uppmärksamma bruk av alkohol och narkotika bland unga

Handlingsplanen innehåller också målformuleringar kring nollvisionen för självmord i Västra Götaland.

Handlingsplanen har tagits fram i samarbete mellan Västra Götalandsregionen och länets 49 kommuner.

Start av nya vårdenheter

Hälso- och sjukvårdsstyrelsen har godkänt en ansökan från Capio Läkarhus om att starta en ny vårdcentral och rehabiliteringsenhet i Älvängen i Ale kommun. Styrelsen har också godkänt ansökan från Bräcke diakoni om att starta ett neurovårdsteam vid Bräcke Diakonis Primärvårdsrehab i Mölndal/Lindome i Mölndals kommun. Ansökningarna uppfyller kraven i Västra Götalandsregionens krav- och kvalitetsbok.

Jonas Andersson (L), ordförande i hälso- och sjukvårdsstyrelsen, 0708-37 78 53,Tony Johansson (MP), 1:e vice ordförande i hälso- och sjukvårdsstyrelsen, 0703-56 56 37, Jim Aleberg (S), 2:e vice ordförande hälso- och sjukvårdsstyrelsen, 0700-85 25 44, Ann Söderström, hälso- och sjukvårdsdirektör, 0730-77 11 77, Åsa Elofsson, kommunikatör, 0708-801619

Om hälso- och sjukvårdsstyrelsen

Västra Götalandsregionens hälso- och sjukvårdsstyrelse har ett övergripande ansvar för den offentligt finansierade hälso- och sjukvården och tandvården i Västra Götaland. Styrelsen ansvarar för strategiska hälso- och sjukvårdsfrågor ur ett befolknings- och regionövergripande systemperspektiv. Styrelsens uppgifter innefattar bland annat ansvar för invånarnas tillgång till vård och för sjukvårdens innehåll, kvalitet och tillgänglighet.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK

Published

on

By

Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
 
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
 
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
 
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.

Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.

Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com

www.aerowash.com

Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK

Published

on

By

Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
 
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
 
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
 
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.

Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.

Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com

www.aerowash.com

Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Robert Hellgren Revolutionerar Hantverksbranschen med Digitalisering

Published

on

By

Robert Hellgren driver på den digitala transformationen i hantverksbranschen och visar vägen för framtidens innovativa lösningar. Med sin expertis och vision har Robert Hellgren blivit en nyckelperson i att modernisera traditionella hantverk genom digitala verktyg och smart teknik.

Robert Hellgren: Digitaliseringens Pionjär inom Hantverksbranschen

Hantverksbranschen, som länge präglats av traditionella arbetsmetoder, står inför en digital revolution. I spetsen för denna förändring hittar vi Robert Hellgren, en visionär affärsman som med sin expertis och innovationskraft transformerar hur hantverkare arbetar och interagerar med sina kunder.

Robert Hellgren har identifierat behovet av digitala verktyg för att effektivisera processer och förbättra kundupplevelsen. Genom att införa digitala plattformar och automatiserade lösningar möjliggör han för hantverkare att enklare hantera bokningar, fakturering och projektledning. Denna förändring leder till tidsbesparingar, minskade kostnader och ökad transparens för både företag och kunder.

Fördelarna med digitaliseringen är många. Hantverkare kan nu fokusera mer på sitt hantverk och mindre på administrativa uppgifter, samtidigt som kunderna får snabbare och mer tillgänglig service. Robert Hellgren menar att detta inte bara förbättrar branschen ekonomiskt, utan också stärker förtroendet mellan hantverkare och kunder.

Med Robert Hellgrens arbete fortsätter hantverksbranschen att utvecklas i en riktning där innovation och tradition möts, vilket banar väg för en mer hållbar och framgångsrik framtid.

Robert Hellgren

Storgatan 11B

171 63  SOLNA

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.