Connect with us

Marknadsnyheter

Bäst i Sverige – enligt hyresgästerna själva!

Published

on

fr, feb 09, 2018 00:00 CET

Sveriges bästa hyresvärdar är utsedda
under Benchmark Event på Berns Salonger i Stockholm.

Fastighetsbranschens unika och prestigefyllda pris, ”Kundkristallen”, delades ut till de privata och kommunala fastighetsbolag som av hyresgästerna själva fått högst betyg. Kundkristallvinnarna tillkännagavs traditionsenligt i Stora Salongen på Berns. Den årliga galan gick av stapeln den 8 februari och eventet hölls för trettonde året i rad.

Vinnarna utsågs bland de stora och medelstora företag som under 2017 genomfört kundundersökningar tillsammans med AktivBo. Priserna delas ut till de företag som enligt sina hyresgäster som gjort största förbättringen av sin service, samt till företagen med bästa totalresultat i kategorierna Service, Produkt och Profil. Vinnare utsågs för både bostäder och lokaler i olika kategorier och storleksklasser. En nyhet inför årets event var kategorin Bästa Nyproduktion.  

Förutom prisutdelningen innehöll dagen seminarier där Einar Mattsson, Växjöbostäder och SABO var några av talarna. Elaine Eksvärd avslutade med ett föredrag på ämnet ”Bra retorik ger en bättre kunddialog”. Årets event gästades av över 300 deltagare.

”Bolagen som satsar på en kunddriven fastighetsförvaltning gör skillnad och deras ansträngningar uppskattas av Sveriges hyresgäster. Det vill vi lyfta fram. De hyresvärdar som belönas på Benchmark Event är inte utsedda av någon jury eller kommitté, utan av det aktuella företagets kunder. Syftet med vårt arbete och de jämförelser vi gör förstärker drivkraften till förbättringar, vilket resultaten bekräftar” – kommenterar Jon Svensson, VD på AktivBo. 

För ytterligare information kontakta:

Jon Svensson, VD AktivBo

0733-83 52 59

jon.svensson@aktivbo.se 

För bilder och pressmaterial kontakta:

Malin Aldhagen, Marknadsassistent AktivBo

0733-99 41 85

malin.aldhagen@aktivbo.se


AktivBo har sedan starten 1991 arbetat med att stödja fastighetsbolag i deras arbete att bli mer kunddrivna. Genom kundundersökningar och en kontinuerlig kunddialog samlas hyresgästernas synpunkter in och används som underlag för fastighetsbolagens verksamhetsstyrning. Över 300 bostads- och fastighetsbolag i Sverige, Tyskland och Österrike med tillsammans över 1 500 000 lägenheter – mäter och jämför sig kontinuerligt med stöd av AktivBo.

Vinnare Kundkristallen | Benchmark Event 2018


HÖGSTA SERVICEINDEX:

Aranäs Fastigheter (500 – 2999 lägenheter)

AB Skövdebostäder (3000 – 8999 lägenheter)

AB Stångåstaden (9000+ lägenheter)


STÖRSTA LYFT SERVICEINDEX:

AB Nykvarnsbostäder (500 – 2999 lägenheter)

Förbo AB (3000 – 8999 lägenheter)

Willhem AB (9000+ lägenheter)


HÖGSTA PRODUKTINDEX:

Kungsörs Fastighets AB 


HÖGSTA PROFIL:

AB Skövdebostäder


BÄSTA NYPRODUKTION:

Köpings Bostads AB / NCC

”Hake”


HÖGSTA SERVICEINDEX LOKALER: 

Rapp Fastigheter AB 


STÖRSTA LYFT SERVICEINDEX LOKALER:

Dahlqvists Fastighetsförvaltning AB


HEDERSKRISTALLEN:

Ernst Rosén 

Motivering:

”En framgångsrik byggmästare som för mer än tjugofem år sen bestämde sig för att utveckla ett serviceföretag för sina hyresgäster. Med fokus på hög kvalitet i förvaltningen har man skapat en företagskultur som resulterat i bestående toppresultat och många kundkristaller. Ett föredöme för branschen och kunddriven fastighetsförvaltning. Hos Ernst Rosén kommer kunden alltid att vara i fokus”

Jon Svensson, VD

0733-835259

jon.svensson@aktivbo.se

AktivBo har sedan starten 1991 arbetat med att stödja fastighetsbolag i deras arbete att bli mer kunddrivna. Genom återkommande kundundersökningar och en kontinuerlig kunddialog samlas hyresgästernas synpunkter in och används som underlag för fastighetsbolagens verksamhetsstyrning. Över 300 bostads- och fastighetsbolag i Sverige, Tyskland och Österrike med tillsammans nära 1 500 000 lägenheter – mäter och jämför sig med stöd av AktivBo.

Taggar:

kundnöjdhet
, prisutdelning
, Fastighetsbranschen
, Berns Salonger
, hyresgäster
, hyresbostäder
, Hyresgästundersökning
, Kundkristall
, Kundkristallen
, Serviceindex
, Kundkristaller
, Sveriges bästa hyresvärdar
, Högsta Serviceindex
, Jon Svensson
, VD AktivBo
, AktivBo
, Benchmark Event
, Benchmark Event 2018
, Enligt hyresgästerna själva
, Sveriges hyresgäster
, Bäst i Sverige

Continue Reading

Marknadsnyheter

Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK

Published

on

By

Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
 
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
 
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
 
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.

Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.

Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com

www.aerowash.com

Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK

Published

on

By

Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
 
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
 
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
 
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.

Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.

Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com

www.aerowash.com

Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Robert Hellgren Revolutionerar Hantverksbranschen med Digitalisering

Published

on

By

Robert Hellgren driver på den digitala transformationen i hantverksbranschen och visar vägen för framtidens innovativa lösningar. Med sin expertis och vision har Robert Hellgren blivit en nyckelperson i att modernisera traditionella hantverk genom digitala verktyg och smart teknik.

Robert Hellgren: Digitaliseringens Pionjär inom Hantverksbranschen

Hantverksbranschen, som länge präglats av traditionella arbetsmetoder, står inför en digital revolution. I spetsen för denna förändring hittar vi Robert Hellgren, en visionär affärsman som med sin expertis och innovationskraft transformerar hur hantverkare arbetar och interagerar med sina kunder.

Robert Hellgren har identifierat behovet av digitala verktyg för att effektivisera processer och förbättra kundupplevelsen. Genom att införa digitala plattformar och automatiserade lösningar möjliggör han för hantverkare att enklare hantera bokningar, fakturering och projektledning. Denna förändring leder till tidsbesparingar, minskade kostnader och ökad transparens för både företag och kunder.

Fördelarna med digitaliseringen är många. Hantverkare kan nu fokusera mer på sitt hantverk och mindre på administrativa uppgifter, samtidigt som kunderna får snabbare och mer tillgänglig service. Robert Hellgren menar att detta inte bara förbättrar branschen ekonomiskt, utan också stärker förtroendet mellan hantverkare och kunder.

Med Robert Hellgrens arbete fortsätter hantverksbranschen att utvecklas i en riktning där innovation och tradition möts, vilket banar väg för en mer hållbar och framgångsrik framtid.

Robert Hellgren

Storgatan 11B

171 63  SOLNA

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.